Přejít na obsah

Ruční brzda


hayes11

Doporučené příspěvky

Jak píšou kolegové, nejlépe servis nebo zkušeného známého mechoše, který ví co dělá.

Vahadlo je přepnuté(nrovnoměrné) z důvodu závady(přepětí). Pravděpodobně bude  chyba v mechanizmu zadní brzdy nebo vedení lanovodu, popřípadě může být i vadné prase(brzdový váleček)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se cítíš na řešení problému tak nejlepší cesta je začít od rozebrání bubnů, prohlédnout mechanismus samotných brzd(tzn přes kluznost napínacích částí, kontrola funkčnosti samostavu, stav obložení a stav samotného bubnu(jeho tolerance přípustné hloubky))

Poté je dobré otestovat lanovody(tzn bez zadrhnutí, nejlépe nahradit novými z důvodu vyloučení chyby)

Následně vše prověřené bez závad složit a provést nastavení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, alexander medko napsal:

nic v zlom,viem ze v servise urobia....najskor vyskusam sam.ked si neporadim pojde do servisu.

valcek je dobry  lebo inak brzda brzdi.

potrebujem to pochopit,,,,,,,,,,chyba je na lavej ci pravej strane,ked prava ma slabo natiahnute lanko...ci treba otvorit oba bubny a urobit foto ?

Vždyť to máš na papíru z technické, že nebrzdí pravá strana.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

potiahnut to povolene lanko??? Délku jednotlivých lan nejde nijak upravovat. Není čím. Na obou koncích lana jsou zalisované koncovky. Žádný závit a matice. Prostřední maticí se seřizuje zdvih páky ruční brzdy.

 

A ještě, pokud je lanovod nepohyblivý a proto jedna strana nebrzdí a tobě se nějak povede tu nepohyblivost přemoci, tak pak se pro změnu neodbrzdí a ze stavu že jedno kolo nebrzdí se dostaneš do stavu, že bude jedno kolo zabržděné pořád. Tak jen blbni. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uvolnil som lanka,,,trocha postupal na brzdu,dal dole bubon,trocha premazal....

uz to lanko vyzera tusim omnoho lepsie ako predtym.

zajtra to este ponastavujem podla navodu a uvidim ako bude zaberat lava a prava brzda ...

neskor to vymenim radsej cele aj s valcekami,myslim ze toto je ok cena.co poviete?

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/5j0698511-zadne-bubnove-brzdy-fte-32152.html

po novom.jpg

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že stačí pořádně vyčistit a rozpohybovat ten klínek na pružině obtažený na obrázku červeně. Při opotřebení pakny se má pomalu posouvat dolů a uržovat  vzdálenost pakny od bubnu při zabrzdění ruční brzdou. Když se klínek samostavu ruční brzdy správně neposune, tak je mezera příliš velká a páka ruční brzdy na pakně je na dorazu a kolo nebrzdí.

Po vyčištění a rozpohybování klínek nasadit do horní polohy, nasadit buben a zabrzdit nožní brzdou. Sundat buben a podívat se, jestli pružina stáhla klínek o něco níže. Tím by mělo být nastavení hotové a s nasazeným bubnem pak překontrolovat jestli ruční brzda brzdí.

brzda.png

brzda_.jpg

Editováno: , autor: Dula
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som to zlozil takze neviem,zajtra ked to otvorim,pozriem.

ak sa dotyka o náboj s ložisky co urobit?

ja to mam pred panelakom,čiže zdvihnut dvihakom,rozobrat,a zase zlozit-a ešte k tomu marodim s krížami uz zopar mesiacov, takž pre mna je jedna denna akcia dost,ale ked chcem ušetriť.....

 

ozaj ked chcem menit to oblozenie musim dat dole lozisko?či sa to da aj bez toho?nemam 32 kluc nato

 

Editováno: , autor: alexander medko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle fotek jsou pakny OK a pokud je pod prachovkami sucho, tak není důvod válečky měnit a přidřený taky nejsou když provozní brzda je OK.

 

Pokud jsou lana pohyblivý, tak je problém buď v tom, že je přirezlá ta páka na pakně a tím vlastně klínek samostavu při zabrzdění provozní brzdou nemůže padat dolů, čímž jak ubývá obložení se páka přibližuje náboji až se o něj opře. Nebo je klínek samotný nějak zaseklý.

 

Ideál by bylo tu brzdu rozebrat očistit, vše rozhýbat a složit. A to ideálně na obou stranách. Pak uvolnit lana štelovacím šroubem u páky a silou sešlápnout pedál, aby se usadily samostavy. Pedál uvolnit, nastavit krok páky ruční brzdy a bude to OK.

 

PS: demontáž ložiska je vhodná, zpětná montáž paken se dost usnadní, ale dá se to udělat i bez toho. Měděnou pastou bych nic nepotíral, max kapkou oleje namazat čep páky na pakně.

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neřekl bych, že ta doba je nějak omezená, ale raději bych to spustil na nějaký špalek. A při demontáži dej pozor ať ti nevyjedou pístky z prasátka. Je dobrý je pojistit např. stahovací páskou. A taky je dobrý odstranit tu hranu na okraji pracovní plochy v bubnu - na úroveň pracovní plochy - usnadní se tím případná další demontáž bubnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakmile začneš hýbat s prasátkama je vysoká pravděpodobnost že ti začnou prosakovat. Rovnou vyměnit. Pokud není třeba ložisko sundávat tak to nedělej, protože vidím, že nemáš žádné zkušenosti. Všechno řádně vyčisti a jen kapkou oleje můžeš máznout funkční pohyblivé části. Auto zvedni zvedákem a pro sichr třeba vedle zvedáku vhodně podlož.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On by to nepohyblivý klínek samostavu mohl dělat. Nejprve se mně to moc nezdálo, ale jak psal někdo výše, tak je pravda, že se brzdění ruční brzdou přímo účastní. Když by se  nepohyboval, mělo by to vliv na vůli mezi obložením a bubnem, což by mělo prodlužovat volný krok pedálu brzdy, ale protože je průměr válečků v prasátku malý, tak to nemusí být ani znát.

Ložisko, ani pakny bych na parkovišti před panelákem nesundaval, je dost opruz to pak dát zpátky. Vyčistit co půjde, zameřit se hlavně na klínek samostavu. S mazáním a olejem bych byl opatrný, akorát se na to pak nalepí prach a je to spíš na škodu.

 

A jen o peníze nejde, nejlepší je ten pocit s dobře provedené práce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na videu to jde vždycky snadno. Už jen mít to na zvedáku nebo lézt okolo po kolenou .... Když nemáš klíč, ten taky nějakou euro korunu stojí....

Já bych se zaměřil na klínek, rozhýbat, oklepat, rozviklat ....

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V nouzi nejvyšší a nemožnosti to celé rozebrat a pořádně očistit by se dalo dle možnosti co nejvíce očistit klínek z obou stran. Pak páčením šroubovákem mezi paknou a rozpěrací pákou oddálit lehce paknu od brzdového válečku. Tím se zvětší mezera pro klínek a ten by už měl jít rozhýbat.

brzda__.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...