Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 74 kW


OloZX6R

Doporučené příspěvky

já už to tu psal, ale ještě jednou... ta 74 kW verze má tu výhodu, že třeba na hlavních silnicích se s ní dá jezdit... na 5-ku dobubláš za kamiony, dáš za 3, šlápneš na to a vyhodíš blinkr... ve 140 zabzíká omezovač, vyřadíš, hodíš pravej blinkr a zařadíš se (před kamion) .. rychlost postupně padá až k dalším kamionům....(tam dáš buď 5-ku nebo zase 3-ku)

Jinak se s 74 dá v pohodě jezdit na 5-ku pan klobouk za kamionama (ale proč ?), v obci na 4-ku 50 km/h udrží, ale trápí se, 3-ka je lepší.

Optimální cestovní rychlost na dálnicích vidím někde okolo 150-160 km (s tím, že pod plynem máš rezervu a když potřebuješ, tak i hodně rychle jedeš o 30 km rychleji... a brzdy tam jsou taky)

Má krátkou převodovku, taklže O1 - 1.6 - 73 kW jí ujede. (což jednou objevili, světe div se, ve Světě motorů)

Servis bude dražší - ale záleží, kolik ročně najedeš. Třeba mě žrala na těch 1000 km, co jsem ji měl půjčenou,  podle PP 6,2/100.

To je dobře popsaný... -_-

Té 1,4/55 kW při zrychlení snadněji dochází dech. Pro dálniční jízdu je o hodně lepší taky ta silnější verze. 55kW se naopak hodí zase spíš do městskýho provozu. Ale to už zase raději spíš tu 1,2/47 kW.

Co bych té 1,4/74kW ale vytknul je ta zvýšená spotřeba oleje a lenost v nízkých otáčkách při použití Naturalu 95.

Editováno: , autor: Milan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FUGAS: kdyby si trochu četl, tak jsem se bavil s houmrem o defenzivní jízdě a protože si myslel, že se dá použít 5 kolem 70 km/h třeba do kopce, tak jsem napsal, že 4 klidně do 100-110 km/h, když je to nutné. Ale když je libo, tak klidně do 170 km/h...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
Chalani pisali ste tu o tom, ze auti zere olej. Da sa v tejto suvilosti nieco urobit? Co by sa dalo pozriet, postelovat, vymenit, aby sa mi nestracal kazdu chvilu olej z motora, vsak to tam nestiham dolievat ;)

Nechci strašit, ale pokud nepomůže výměna simerinků (stírátek) na ventilech, tak jedině vyměnit písty. Mrkni tady: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=16831&st=100 jsou tam i fotky. Trochu může pomoct i přechod na hustší olej, zpravidla z 5W-40 na 10W-40. Spotřeba oleje se trochu sníží.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Já mám 1.4 16V. Rok výroby 2000. Je původem z německa. Co se týče tý motorizace tak je třeba točit do vyšších otáček, ale svezení není špatné a dá se jezdit celkem i rozumně. Osobně jezdím za 5,8 litru, ale na dálnici třeba za 7,5 až 8 litrů. Co se týče problémů tak u mě je to spotřeba oleje. Odhadem kolem 0,75 l na tisíc kilometrů. Sehnal jsem si kluka co vozí kvalitní olej a dává mi ho za 100 za litr takže mi to zas tak moc nevadí, ale ta spotřeba je znát na lambda sondy, ventil výfukových plynů(nevím ted přesně ale asi ERG ventil). Prostě jak to spaluje olej tak to okuřuje tohle a může být potřeba to vyměnit. Já měnil obojí. Ale pokud by to nežralo olej tak je to jistě fajn motorizace. Ještě bych snad to shrnul. U mě nějvětší trable lambda sonda, ten ventil a ještě taky snímač otáček motoru - ten mě taky pěkně zlobil. Trochu častěji taky prostříkávám škrtící klapku, protože se mi zdá, že auto poškubává, ale po vyčistění je to zase o hodně moc lepší.... B)

Plně souhlasím s výše uvedeným textem,já jsem teda jen neměl tyto závady.Má pochází též z německa rok výroby 2000 a mám najeto 97800 před zhruba 1000Km mi odešla lambda sonda u motoru a taky musim tu a tam čistit klapku zanáší se olejovejma výparama,ale to potvrděj i v servisu (zhruba po 5000km) kolísání na volnoběh.Rozvody jsem měnil v 80000km,teda samy si o to řekly.Ale jinak jsem s ní plně spokojenej a nemůžu si stěžovat a to je v každodením provozu, i spotřeba je rozumná 6-7,5. A když potřebuješ někoho předject a pořádně ji vytočíš tak je to dravec.Gratuluji ke kopi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chalani pisali ste tu o tom, ze auti zere olej. Da sa v tejto suvilosti nieco urobit? Co by sa dalo pozriet, postelovat, vymenit, aby sa mi nestracal kazdu chvilu olej z motora, vsak to tam nestiham dolievat ;)

Nechci strašit, ale pokud nepomůže výměna simerinků (stírátek) na ventilech, tak jedině vyměnit písty. Mrkni tady: http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...6831&st=100 jsou tam i fotky. Trochu může pomoct i přechod na hustší olej, zpravidla z 5W-40 na 10W-40. Spotřeba oleje se trochu sníží.

Pokud vim, tak pist je jednou pist a musi neco vydrzet, je to "srdce" motoru, my jsme v servisu v souvislosti se spotrebou oleje, nikdy nemenily pisty, proc taky, pouze pokud by se potkaly ventily s pisty. Pri tom jestli, ze zjistite, ze vam motor zere olej, by se melo vymenit: pistni krouzky, gufera na ventily, tesneni pod hlavou, srouby, protoze jsou vytahane, to je zaklad. Asi tuto opravu provedu pristi tyden na svem aute a byl by nesmyl menit pisty, kdyz by byl vysledek nulovy, hlavni a nejcastejsi pricinou papkani oleje, jsou pistni krouzky, protoze ty se vyrovnaji, resp. jejich zamky, mezery do primeho svisleho smeru, pak temito skvirami, zamky protika olej, po vymene by to uz nemelo delat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co píšeš zní rozumně a se vším souhlasím. Bohužel, teď mluvím za uživatele Kika (na forum už moc nechodí) se kterým jsem tento problém podrobně rozebíral. Vše co píšeš zkoušel, začal simerinkama, bez úspěchu, spotřeba oleje stejná. Koupil sadu pístních kroužků a nechal to v servisu vyměnit. Problém byl v tom, že nový kroužek měl při osazení na píst o hodně větší vůli v zámku,než byla tolerance, motor po smrti. Jak mu bylo řečeno, výrobní vada, písty už z výroby měli menší průměr, mimo toleranci, proto vyměnil písty a od té doby ani kapka. To vše u motoru 1.4 16v(74Kw) r.v.2000

Sám jsem zvědavý, jestli výměna kroužků a simerinků bude ve tvém případě stačit. Držím palce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já s mojí fábkou 1.4 16V 74kw najel 3000 km od výměny a najednou koukám, olej na minimu, dolil jsem litr a jezdím dál...naštěstí jsem jí dnes prodal, takže mě tento "skvělej" motor už nebude trápit (nebyly závady, ale spotřeba, výkon atd mě fakt vadily)...B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co píšeš zní rozumně a se vším souhlasím. Bohužel, teď mluvím za uživatele Kika (na forum už moc nechodí) se kterým jsem tento problém podrobně rozebíral. Vše co píšeš zkoušel, začal simerinkama, bez úspěchu, spotřeba oleje stejná. Koupil sadu pístních kroužků a nechal to v servisu vyměnit. Problém byl v tom, že nový kroužek měl při osazení na píst o hodně větší vůli v zámku,než byla tolerance, motor po smrti. Jak mu bylo řečeno, výrobní vada, písty už z výroby měli menší průměr, mimo toleranci, proto vyměnil písty a od té doby ani kapka. To vše u motoru 1.4 16v(74Kw) r.v.2000

Sám jsem zvědavý, jestli výměna kroužků a simerinků bude ve tvém případě stačit. Držím palce.

u nas se taky kolikrat stalo, ze si zakaznik koupil nove auto Skoda, nevim presne jake, a po prvni jizde hned nastaly problemy, proste se rozsvitil vanocni stromecek na pristrojovce, tak panovi museli vymenit za jiny. Ona vam to Skodovka neprizna, vymeni vam ten kus, ale taky ze zavodu odchazeji kazove vozy.

Az budu provadet opravu. Pak napisu, jak se to vse povedlo.

Editováno: , autor: Mikosar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Az budu provadet opravu. Pak napisu, jak se to vse povedlo.

Cauko Mikosar ja mam ten isty problem s olejom a chcem dať len prekruzkovat piesty /Fabia 1,4 16v 74Kw r.v. 2002/.

Uz vieš či to stačí alebo treba menit aj piesty??? za rychlu odpoved DAKUJEM

Musim ti povedet, ze jsem to jeste nemenil, neni cas, musim opravovat garaz. Ale az to budu menit, tak se urcite podelim a bude to co nevidet, asi koncem tohoto tydne, mam to vsechno nakoupene, pistni krouzky, tesneni hlkavy, simerink ventilu, srouby hlavy. Abych ti pravdu rekl, tak ty simerinky a srouby hlavy tam nemusi byt nove, ale je lepsi tomu predchazet a koupit to vsechno nove, spravne by jeste mely byt nove srouby na ojnicich pistu, ale to neni akutni a nevadi to, ja je osobne menit nebudu. Ty srouby hlavy jsou mirne natahle, ale taky by se nic nestalo, kdyby tam zustaly. Me to zere vice oleje nez benzinu ;) A tim, ze mam velkou smes benzinu s olejem, se mi rozsvecuje i lambda sonda.

Jinak kolik ti to zere oleje??? A kolik mas najeto??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako osobne by krouzky stacily, ale ale, radeji ve tvem vlastnim zajmu vymen i simerinky, tesneni atd..

Mam cca 66000 km a zožere do 1L na 1000 km oleja.

Zhruba za 2 - 3 tyzdne to davam znamemu prekruzkovat, uvidíme čo to bude robiť a hlavne kolko ma to bude stát. dik za info,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já už to tu psal, ale ještě jednou... ta 74 kW verze má tu výhodu, že třeba na hlavních silnicích se s ní dá jezdit... na 5-ku dobubláš za kamiony, dáš za 3, šlápneš na to a vyhodíš blinkr... ve 140 zabzíká omezovač, vyřadíš, hodíš pravej blinkr a zařadíš se (před kamion) .. rychlost postupně padá až k dalším kamionům....(tam dáš buď 5-ku nebo zase 3-ku)

Jinak se s 74 dá v pohodě jezdit na 5-ku pan klobouk za kamionama (ale proč ?), v obci na 4-ku 50 km/h udrží, ale trápí se, 3-ka je lepší.

Optimální cestovní rychlost na dálnicích vidím někde okolo 150-160 km (s tím, že pod plynem máš rezervu a když potřebuješ, tak i hodně rychle jedeš o 30 km rychleji... a brzdy tam jsou taky)

Má krátkou převodovku, taklže O1 - 1.6 - 73 kW jí ujede. (což jednou objevili, světe div se, ve Světě motorů)

Servis bude dražší - ale záleží, kolik ročně najedeš. Třeba mě žrala na těch 1000 km, co jsem ji měl půjčenou, podle PP 6,2/100.

To je dobře popsaný... -_-

Té 1,4/55 kW při zrychlení snadněji dochází dech. Pro dálniční jízdu je o hodně lepší taky ta silnější verze. 55kW se naopak hodí zase spíš do městskýho provozu. Ale to už zase raději spíš tu 1,2/47 kW.

Co bych té 1,4/74kW ale vytknul je ta zvýšená spotřeba oleje a lenost v nízkých otáčkách při použití Naturalu 95.

tak ak sa nemylim tak 74kW ma obmedzovac pri 6500ot. vid video ze asi tazko da 140km/h http://www.youtube.com/watch?v=oNlIyZIYNjc...ted&search=

inak aj podla prepoctu da maximalne 127km/h cize tych 130km/hti uverim ale 140km/h ani za boha :)) 150km/h ide 1,8T :))

nechcem nic hovorit ale na dialnicnu jazdu resp. pri dodrzovani 130km/h limitu je lepsia 55kW ako 74kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako osobne by krouzky stacily, ale ale, radeji ve tvem vlastnim zajmu vymen i simerinky, tesneni atd..

Mam cca 66000 km a zožere do 1L na 1000 km oleja.

Zhruba za 2 - 3 tyzdne to davam znamemu prekruzkovat, uvidíme čo to bude robiť a hlavne kolko ma to bude stát. dik za info,

No to ti dost zere, ale doporucuji ti vymenit i ty simerinky, radeji to vymen, ja jich dal za 16 ks cca 200Kc. Zalezi na tom jestli chces origo dily. Ja mam jeden simerink za 12Kc as origo ze skodovky 100Kc, ale reknu ti, ze je to uplne stejne, posuzoval jsem origo a neorigo, je to naprosto stejny i kvalitne. Kupoval jsem dily od firmy GOETZE, to jsem kupoval v preci, ve skodovce, normalne to pouzivame a bez problemu, 100% spokojenost od zakazniku. Celkem jsem za material dal cca 4500Kc. Jinak praci si udelam sam, jinak by to prislo v origo servise prace na cca 6000Kc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já už to tu psal, ale ještě jednou... ta 74 kW verze má tu výhodu, že třeba na hlavních silnicích se s ní dá jezdit... na 5-ku dobubláš za kamiony, dáš za 3, šlápneš na to a vyhodíš blinkr... ve 140 zabzíká omezovač, vyřadíš, hodíš pravej blinkr a zařadíš se (před kamion) .. rychlost postupně padá až k dalším kamionům....(tam dáš buď 5-ku nebo zase 3-ku)

Jinak se s 74 dá v pohodě jezdit na 5-ku pan klobouk za kamionama (ale proč ?), v obci na 4-ku 50 km/h udrží, ale trápí se, 3-ka je lepší.

Optimální cestovní rychlost na dálnicích vidím někde okolo 150-160 km (s tím, že pod plynem máš rezervu a když potřebuješ, tak i hodně rychle jedeš o 30 km rychleji... a brzdy tam jsou taky)

Má krátkou převodovku, taklže O1 - 1.6 - 73 kW jí ujede. (což jednou objevili, světe div se, ve Světě motorů)

Servis bude dražší - ale záleží, kolik ročně najedeš. Třeba mě žrala na těch 1000 km, co jsem ji měl půjčenou, podle PP 6,2/100.

To je dobře popsaný... -_-

Té 1,4/55 kW při zrychlení snadněji dochází dech. Pro dálniční jízdu je o hodně lepší taky ta silnější verze. 55kW se naopak hodí zase spíš do městskýho provozu. Ale to už zase raději spíš tu 1,2/47 kW.

Co bych té 1,4/74kW ale vytknul je ta zvýšená spotřeba oleje a lenost v nízkých otáčkách při použití Naturalu 95.

tak ak sa nemylim tak 74kW ma obmedzovac pri 6500ot. vid video ze asi tazko da 140km/h http://www.youtube.com/watch?v=oNlIyZIYNjc...ted&search=

inak aj podla prepoctu da maximalne 127km/h cize tych 130km/hti uverim ale 140km/h ani za boha :)) 150km/h ide 1,8T :))

nechcem nic hovorit ale na dialnicnu jazdu resp. pri dodrzovani 130km/h limitu je lepsia 55kW ako 74kW.

Mě opravdu omezovač zasahuje na třetí stupěn při 140km/h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...