Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravim vsechny, vzhledem k tomu, ze koncern uz nenabizi zadne neprimo vstrikujici motory s atmosferou jsem poridil TSI, ktery trpi na karbonizaci pri nevhodnych provoznich podminkach. Cetl jsem spoustu clanku jak tomu zabranit, protoze pri mych dennich studenych 5km trasach do prace(olej se dostane v letnich dnech nekam k 70°C) a o vikendu nekam dal tomu urcite neprospeje. Karbonizaci se snazim zabranit tim, ze tankuji pouze 100 oktanu, olej chci menit pri 10tkm a v otackach se snazim pohybovat jak v obci tak mimo mezi 2-3t/min, popripade vys. Eko radce na pristrojovce ignoruji, mam manual. Jedno z hlavnich doporuceni je obcas dat motoru za usi, ale co tato zaklinaci veta vlastne znamena? Jednou tydne jit do 5t/min nebo casteji nebo je nutne jet ve vyssich otackach delsi cas? Skutecne je mi zahadou co je tou vetou mysleno. Dokaze nekdo upresnit? Diky.

Moc se dělat nedá, zejména vzhledem k vnejšímu/vnitřnímu EGR. Kdesi jsem četl, že nekašlat na výměny vzuchového filtru motoru. "Lepší" benzín (většina diskusí je v rovině přání), aditivace. VIF pronikající i do olejové náplně - opět rovina spekulací. Vyhnáním pavučin rozumím svižnější rozjezd do červeného pole.

  • Autor

Diky za reakci. Vzduchovy filtr sel po 10tkm ven. Prekvapilo, ze neni uz v uplne cistem stavu oproti doporucene najezdove vymene. Cervene pole jeste navstivene nebylo, aby ten motor to vydrzel. Diky.

IMG-20240903-WA0000.jpg

Nejsem odborník, tak jen co mám z doslechu. 100 oktanů je dle mě zbytečných. Spíše benzin s aditivy. A jednou týdně jsem motor (když jsem měl manuál) vytáčel opravdu až do omezovače otáček. Ale jen na chvilku. Jestli jsou tyto rady správné, taky nevím. Ale určitě nic nestojí (100 oktanový benzín) 😉.

Všechno je k ničemu, protože se to na sací ventily stejně nedostane. Jediné, co pomáhá, je jednou za 100 tisíc kilometrů nechat ventily vyčistit pomocí skořápek a sody.

Alternativně by pravidelné čištění vodíkem při výměně oleje mohlo také významně omezit usazování karbonu v sání.

Začnime otázkou odzadu - koľko teda ročne najazdíš a koľko rokov mieniš prevádzkovať toto auto?

Pokiaľ najazdíš 5000km/rok a chceš ho mať 10 rokov tak si myslím, že určite nemusíš riešiť nič.

Pravda, otázkou môžu byť tvoje krátke studené cesty do práce - na to myslím by bol vhodný hybrid. No, alebo elektrická kolobežka.

 

  • 2 týdny později...
  • Autor

Najezd 10 -12 tkm rocne. V pracovni dny kratka trasa 2x 5km. Vozidlo menim po 10ti letech. Olej po 10 tkm nebo 1 rok. Dle toho co prijde drive.

  • 5 měsíců později...

Nejvíce se sazemi zanáší sací kanály na vypínaných válcích. Pokud chceš zabránit karbonizaci, tak je nejlepší nechat vypnout systém ACT. Je to prakticky chip, protože se pro vypnutí systému musí upravit palivová mapa. Když už jsem lezl do úpravy mapy, tak jsem to nechal zvednout na 130kW/300Nm. Kvalitní chip, který nastaví bohatší směs, zvýší tlak paliva, zlepší časování a eliminuje ostatní ekologické vydrbávky, významně sníží usazování sazí. Navíc to prostě líp jede a mnohem víc to baví.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.