Přejít na obsah

1,2TSI 81kW EA211 zpřevodování - otáčky motoru na dálnici


935Baby

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, dlouho jsem hledal všude možně, ale bez odpovědi. Tak zakládám téma.

 

Jaké máte otáčky na dálnici při rychlosti 130km/h na 6. převodový stupeň? Já mám 5ti stupňovou převodovku a motor EA211 66kw. Na 5. stupeň při 130km/h mám otáčky cca 3000rpm. Auto je rok výroby 2016-11. Zajímá mě to jen z důvodu hlučnosti a spotřeby paliva.

 

Jestli se nepletu, tak verze 66kW ani nešla objednat s 6ti kvaltem. Nebo jí někdo máte?

 

Pro zajímavost:

  • svezl jsem se s Škoda Yeti s motorem EA211 81kW a 6. kvaltem a otáčky při 130km/ byly 3000rpm 😃 Asi ten „SUV“ úmyslně zpřevodovali do pomala.
Editováno: , autor: 935Baby
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • 935Baby změnil název na 1,2TSI 81kW EA211 zpřevodování - otáčky motoru na dálnici

U motoru EA211 1.2 TSI se hodnoty otáček při určité rychlosti liší v závislosti na převodovém poměru. Přibližné hodnoty otáček při rychlosti 130 km/h jsou:

- 5stupňová manuální převodovka: U verze s 5stupňovou převodovkou se při rychlosti 130 km/h na 5. stupeň motor točí kolem 3 100 ot./min.
  
- 6stupňová manuální převodovka (81 kW verze): U této výkonnější verze s 6stupňovou převodovkou se při stejné rychlosti na 6. stupeň motor točí zhruba 2 700 až 2 900 ot./min.

Přesné hodnoty mohou být ovlivněny velikostí pneumatik nebo různými variantami převodových poměrů.

 

EA211 1.2 TSI nemá dostatečný krouťák (175NM) aby mohla například jako 1.4 TSI 110 KW (250NM) točit při 130 km/h 2400-2600 otáček, protože bys do každého mírného stoupání musel podřadit. 

 

Převodové poměry pro EA211:

5stupňová převodovka (5q):

  • 1. stupeň: 3.78
  • 2. stupeň: 2.06
  • 3. stupeň: 1.31
  • 4. stupeň: 0.97
  • 5. stupeň: 0.79
  • Stálý převod: 4.06

6stupňová převodovka (6q):

  • 1. stupeň: 3.78
  • 2. stupeň: 2.12
  • 3. stupeň: 1.36
  • 4. stupeň: 0.97
  • 5. stupeň: 0.90
  • 6. stupeň: 0.81
  • Stálý převod: 3.65

Já třeba navíc používám vyšší profil pneumatik než bych měl. Místo 205/50 dávám 205/55 nezdá se to ale udělá to dost s komfortem ale i otáčkami např. při rychlosti 130 mám otáčky 2800 místo 2900... ale autu se už opravdu nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat

EA211 1.2 TSI nemá dostatečný krouťák (175NM) aby mohla například jako 1.4 TSI 110 KW (250NM) točit při 130 km/h 2400-2600 otáček, protože bys do každého mírného stoupání musel podřadit. 

Zanecháme teoretizování, protože je evidentně mimo, a podíváme se na realitu. 1.4 TSI 110 kW 11/2016 (kola a pneumatiky povolených rozměrů):

 

image.thumb.jpeg.7792dfd7ae4f6998ce9f909c08c0a16c.jpeg

 

Myslím, že víc vypovídající bude, když to někdo se šetistupňovým manuálem a povoleným rozměrem kol a pneu takto vyfotí...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem se od Vaculíka v jiné souvislosti dozvěděl, že v jednom případě změnili stálý převod (jakoby nic), prostě od určitého KT je jiný, řekl bych že o dost... z nějakých 4,26 na 3,9 nebo tak. Trošku naprd tyhle nuance zjišťovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S motorem EA211 jezdím každý den – mám 1.2 TSI s 6stupňovou převodovkou (6Q) z roku 2017, a točí přesně tolik, co ukazuje tvoje fotka, tedy 2800–2900 ot./min při 130 km/h. Nicméně ze své zkušenosti se služební Octavií FL 1.4 TSI vím, že při 130 km/h točí přibližně 2600 ot./min. Převodovky MQ250 jsou zcela odlišné od MQ200, které se používají pro 1.2 TSI a 1.4 TSI do 92 kW. U 1.2 TSI 6q nejde jen o teorii – právě jsem se s ní vrátil z jízdy po dálnici, takže to mám ověřené z praxe.

 

Téma mě zaujalo, a narazil jsem na to, že převodový poměr může být skutečně rozdílný, i když se jedná o stejnou motorizaci a převodovku. Zdá se, že během výroby docházelo k postupným změnám. Je možné, že od určitého roku byl převodový poměr prodloužen, aby se dosáhlo lepších emisních hodnot. Stejně tak může jít o různé verze, například Greenline a podobné varianty, které mají odlišné nastavení. Tudíž tu každý asi může mít jiné zkušenosti a všechny můžou být pravdivé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...