Publikováno Říjen 29, 2024Říj 29 Potrebujem pomocť pri zistení poruchy na fabii 1.0tsi 70kw s lpg ročnik 2021 / 89000km Prvý štart - Zvýšene otacky na cca 1500 /asi sytič/ auto ide ako keby na dva valce, pocut hlučnejsie brblanie vyfuku Po chvílke sa rozbliká oranzova kontrolka motora ktora blika cca 20 sekund kým motor neznízi otačky z 1500 na cca 900. Obcas nabehne chyba štart-stop, nie vzdy Auto potom ide myslim si ze dalej normalne. Vyčitane chyby : P0303 Raz sa vyskytla aj P01C4 , vtedy zasvietila kontrolka EPC Skušal som medzi sebou prehodiť sviečky aj cievky z 2 valca na 3 , ale chyba bola vzdy ta istá na tretom valci. Este jedna otazka ak stojím spredu nad motorom tak valec č 1 je z lavej strany? Dakujem za skore odpovede
Listopad 3, 2024Lis 3 1. válec je u rozvodu, tedy nejblíž třeba k nádobce chladičové vody. P0303 je chyba zážehu na 3. válci. v 89 000 km už můžou být načaté nejen svíčky, ale i cívky. Pokud dojde na výměnu cívek, doporučil bych NGK, v případě, že budou i nové svíčky, pak NGK nebo originál VW AG (asi také výroba NGK), Brisk stojí za houby. Na výměnu to chce trochu víc času.
Listopad 3, 2024Lis 3 Tuto chybu řeším se servise už od června tohoto roku. Byl jsem na diagnostice - chyba zapalování na druhém válci. Když se to stalo znovu (po spadnutí otáček po startu se rozbliká na 10s kontrolka motoru), objednal jsem se na servis. Trvalo to bohužel ale tři týdny než se na mě dostalo a chyba tam už nebyla (zpočátku jsem jim nevěřil), ale byla aktualizace SW řídící jednotky). Když jsem tam byl znovu spolu s jinými závady tak opět - žádný DTC kod nebyl uložen. Nato jsem se zeptal technika, jak je to možné a ten mě odpověděl, že v případě sporadických chyb je z výroby nastaven počet startů (prý cca 50 startů), po kterém se chyba vymaže pokud se neobjeví v daném rozmezí znovu. Moje auto má aktuálně najeto 27xxx takže ještě stále zánovní, kontrolovali mě svíčku ale ta byla dle vyjádření servisu čistá. Co mě ale zarazilo je, že tato chyba se zapalováním se mě minulý týden objevila hned dvakrát po sobě, poprvé při studeném motoru a poté i při již ohřátém. Tak jsem se dnes odpoledne naštval a píchl tam svou diagnostiku a víte co? Žádný DTC kod není v ECM uložený a to jsem od pátku do dnes provedl 4 starty od poslední chyby. Ve středu vezu auto na první servisní prohlídku, tak jsem zvědavý zda jim ODIS chybu načte a uvidí ji. Bohužel se mi přestává líbit přístup servisu a tak začínám sbírat na vlastní pěst důkazy skrze diagnostické data. A takhle pro představu vypadá celkový součet chyb zapalování, vůbec nevím zda je to normální projev mít tolik chyb uložených.
Listopad 6, 2024Lis 6 Tady to rozebírá defens. https://dfens-cz.com/detekce-zazehu/ Proměřil jsem kompresi, dokonce jsem čuměl do válce videoskopem, ale na nic jsem nepřišel a chyba se vyskytovala dál. Nakonec jsem koupil úplně nové čtyři cívky a čtyři svíčky a vyměnil to všechno, čímž chyba zanikla.
Prosinec 19, 2024Pro 19 No to sice rozebírá a celkem do hloubky, ale já nebudu v záruce měnit díly z vlastní kapsy, OE cívky a svíčky by mě vyšli na cca 6 tis. Bohužel při servisní prohlídce žádná DTC chyba uložena nebyla a tak jsem to zatím dále neřešiil. Byl jsem se ovšem zeptat v jiném AS v mém městě a tam mě technik poradil, ať vyzkouším místo 100 oktanu (Verva 100) běžný 95 s aditivy, ale to jsem jíž vše vyzkoušel za ten rok co auto mám, s odůvodněním že jsou citlivé vstřikovače na kvalitu benzínu. Tak jsem začal tankovat obyč 95ku na ONO, teď již tuším třetí nádrž a kontrolka se zatím od poslední chyby nerozblikala. Někde tady na forum jsem ale našel příspěvěk, kde se tohle řešilo a jako jedna z možností bylo špatné natočení svíček tkzv. indexace, ale já na to nemám nářadí natož odvahu zkontroloval svíčky, viděl jsem video výměny svíček a je to tam hrozně natěsno s těmi cívkami.
Leden 27Led 27 Tak bych rád doplnil ještě pár informací. Vypadalo to, že je od toho klid na nějakou dobu, téměř 2 měsíce byl klid. Nakonec se mi před 14ti dni zase po studeném startu rozblikala kontrolka motoru. Týden na to jsem měl cestu do práce a během jízdy se mi tato kontrolka už trvale rosvítila, takže jsem to rovnou místo do práce vzal do servisu ale ještě než jsem to předal, jsem si načetl chybu a je tam uložena P02D0 (offseat learning at minimum). Dneska budu čekat že mě zavolají, když ne tak odpoledne zavolám sám a dám pak vědět, tipuji ale vadný vstřik.
Únor 3Úno 3 Autor Ja mam zase opačnu skusenosť... natankoval so na slovnafte benzin evo 100 a problem sa nevyskytol... az nedavno opať ked je v nadrzi asi len 1/4... uvidíme ked znovu dotankujem .
Únor 5Úno 5 Tak zatím nic nového, auto bylo v servisu přes víkend, proházeli mě svíčky a cívky mezi 2 a 3 válcem a mám jezdit. Zatím jsem od té doby najezdil cca 400km a kontrolka se nerozsvítila, ale to cukání při studeném motoru a nízkých otáčkách je tam stále citelné, hlavně teď když je -4°C. Mám s tím jezdit dále, aby mohli diagnostikovat zda je vadný vstřik.
Březen 12Bře 12 Tak menší aktualizace ohledně mého problému. Najezdil jsem cca 2000km od posledního servisu. Od včera je auto v servisu, závada je tam stále na stejném válci, takže mě zítra prohází vstřiky a odpoledne jedu auto vyzvednout a budu jezdit dále a zase po nějakém čase se tam zastavím, případně dříve pokud se vyskytne problém dříve. Ještě mě měřili komprese na válcích, ty jsou téměř jako z továrny - 11,4 až 11,7 baru. Až budu mít další info, dám vědět, ale zatím to podle všeho vypadá že by mohli měnit vstřiky.
Březen 19Bře 19 Autor Citovat JakubPatek ďakujem za info , aj mne to zacalo opať robiť... uvidíme ako sa to bude pokračovať
Březen 19Bře 19 Ještě mám menší info - než mě auto předali, tak mě na základě mojí stížnosti na škubání motoru v nízkých otáčkách kouknuli do sání u ventilů a ukázali mě fotky... no nestačil jsem se divit kolik karbonu se tam usadil špatným spalováním. Fotky jsem si posílat nenechal, přišlo mě to zbytečné, ale tolik karbonu hlavně na druhém válci bych čekal třeba při 150tis km, ne při 32t km které mám najeto. Ale je to tím že to neřešili včas i když jsem to urgoval. Výsledek je tedy takový, že mě servis v rámci záruky bude čistit komplet sání, akorát ta mašina je někde v servisu a ten jí bude vracet na konci března, Po přeházení vstřiků je chování motoru stále stejné. Servis mě sdělil, že mám chudou směs a že by to mohlo být způsobené tím karbonem, jenže karbon je jen následek špatného spalování. Párkrát jsem auto projel s diagnostikou a podle dat co jsem nasbíral přes CarScanner mám hodnoty na LTFT -10% trvale běhěm jízdy, někdy skočí i na -15%, takže problém je opačný pokud nelže ŘJ nebo diagnostika. Já teď tedy jezdím normálně dál, uvidím co se bude dít až vyčistí sání, ale dle mě to nepomůže a je potřeba vyměnit vstřiky/cívky.
Květen 17Kvě 17 Autor Riešenie problemu: 1. výmena sviečok original škoda/vw - problem nebol vyriešeny - stale chyba na prvom valci 2. zámena cievok medzi 1 a 3 valcom - stale chyba na prvom valci Nakoniec vymenený benzinovy vstrekovač original škoda/vw na prvom valci a chyba sa odstranila. Zatial bez problemov a blikajucej kontrolky motora
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.