AlexK Vloženo Středa v 16:06 Sdílet Vloženo Středa v 16:06 Zdravím, vybíráme novou Octavii 4FL ve výbavě Top Selection, nevím ale jestli TSI nebo TDI. Oboje 110kw a automat. Nájezd mám cca 22 000 ročně, převážně dálnice či okrsky (trasy cca 40km tam a 40km zpět) někdy taky samozřejmě cesty po městě (do 10km). Všechno v na horní hranici rychlostních limitů (vůbec nikdy přes samozřejmě :d). Také zvažuji DCC podvozek, ale ještě jsem neměl šanci ho nikde na Octavii vyzkoušet. Doporučuje někdo nebo je to zbytečné? Díky moc za odpovědi a rady! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo Středa v 16:14 Sdílet Vloženo Středa v 16:14 Přesunuto do odpovídající sekce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petr.podzimek Vloženo Středa v 17:55 Sdílet Vloženo Středa v 17:55 Já to mám a vyhovuje mi, že můžu změnit chování tlumičů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
boban1108 Vloženo Čtvrtek v 04:58 Sdílet Vloženo Čtvrtek v 04:58 DCC mám. A upřímně řečeno, rozdíl vidím, jen když o tom vím. Takže když si to přepnu, tak ten rozdíl (trochu) pozoruji. Ale kdyby mě někdo posadil do auta a zeptal se mě jestli jsou momentálně tlumiče nastaveny na Sport, Komfort, nebo Normál, tak bych to nepoznal. Za mě zbytečnost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo Čtvrtek v 06:29 Sdílet Vloženo Čtvrtek v 06:29 TSI vs TDI - to si musíš říct sám, ideálně projet předváděčky, tyhle nejrozšířenější motorizace (2.0 TDI 110 a 1.5 TSI 110 budou na každém rohu). Někomu vyhovuje to, někomu ono. Při delších trasách na dálnicích bude příjemnější TDI, minimálně co se týče spotřeby. Vadit může oproti TSI trošku větší hluk od motoru. Zvážil bych taky servisní náročnost u vyšších nájezdů, pokud si auto plánuješ nechat déle. Tam bude TSI ve výhodě. DCC - mám teď druhou O4, první byla bez DCC, druhá s DCC. Pokud budeš jezdit na 17" kolech, tak je to za mě zbytečnost. Pokud 18", tak je to na hraně. Vyloženě nutnost pro komfort to není, 18" mají oproti O3 vyšší profil pneu, takže jsou komfortnější. U 19", který mít na 99% nebudeš, už bych s DCC neváhal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jenycek Vloženo Čtvrtek v 07:25 Sdílet Vloženo Čtvrtek v 07:25 Za mě DCC - ano. Mám a naprostá spokojenost. Na dálnici jedině komfort v kombinaci se sportovním (tužším) řízením. Auto je takové gumové a houpavé - pro poklidnou a plynulou jízdu super (v kombinaci s ACC - Travel Assist bych tam asi i usnul). Když jsem to jednou zapomněl vypnout, tak jsem v serpentinách málem skončil v příkopu 🙂 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
denial Vloženo Čtvrtek v 09:59 Sdílet Vloženo Čtvrtek v 09:59 to su uz tie dvojventilove dcc plus? mam na s3 dcc a rozdiel medzi rezimami absolutne ziadny, 8r 230000km a tlmice su vsetky urcite v haji. https://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?constyear_s=2024&power_s=110&power_e=110 diesel spotreba 5.1 + adblu benzin spotreba 6.2 (staci tam bez problemov N95?) ak robis vela velmi kratkych tras, tak mozes dopadnut ako iny forista, ze sa mu hromadi nafta v oleji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rapid1.0 Vloženo Čtvrtek v 10:26 Sdílet Vloženo Čtvrtek v 10:26 @denial Ne, Octavia má klasické jednoventilové. Žádný moderní spalovací motor (vyjma MPI motorů ve Fabii) není vhodný na krátké jízdy a časté studené starty, ani ty benzínové. Všechny dnešní TSI motory mají už pouze přímé vstřikování, takže u nich zase hrozí karbonizace ventilů. Každopádně takové provozování tazatel neuvádí, takže ho to asi trápit nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
denial Vloženo Čtvrtek v 10:43 Sdílet Vloženo Čtvrtek v 10:43 (editace) na druhej strane po uprave TSI na LPG si ovela menej karbonizovany setris motor, peniaze, zivot kolesa max R18, takze DCC nepotrebujes. popravde R17 urcite budu stacit, ak si na tom nezakladas. radsej si priplat za Lounge resp. najprv LPG Editováno: Čtvrtek v 10:56, autor: denial Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Horza Vloženo Čtvrtek v 11:12 Sdílet Vloženo Čtvrtek v 11:12 U 110KW TSI + automat je hlavně potřeba brát v potaz, že je to MHEV, takže motor se bude v průběhu jízdy různě vypínat za účelem úspory paliva a taky samotná 1.5 TSi má vypínaní dvou válců, kde z mé zkušenosti u EVO1 motoru je to dost znát při studeném motoru ten chod na dva válce. Já bych si toto spojení 1.5 TSi + automat za své soukromé peníze nekoupil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AlexK Vloženo Čtvrtek v 18:20 Autor Sdílet Vloženo Čtvrtek v 18:20 Díky všem za příspěvky. Co se týče 1.5TSI, vyzkoušel jsem ho v Karoqu (taky automat, sice tam není MHEV, ale i tak) a byl jsem jako docela nadšený jak z té spotřeby tak kultivovanosti (když nepočítám to když se na to šlape, to už mám pocit, že startuje stíhačka ve špatném slova smyslu). Diesel jsem zkoušel pouze 85KW v manuálu, ale i tam mi přišel dost fajn takže v tomhle mi asi je nějako jedno co to vlastně bude :D. Nakonec, ale vím, že půjdu do Exclusive selection s 18 palcovýma kolama a asi bez DCC. Ale furt si nejsem jistý s TDI nebo TSI . Z dlouhodobého hlediska mi nějakým způsobem o pár tisíc vychází lépe TSI, ale jaká je u TDI a TSI nějaká údržba netuším. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.