Přejít na obsah

rozvody 1.2 HTP


lada

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem dnes dal auto na preventivní výměnu vodící lišty a řetězu. Motor AZQ RV09/2003 - 80 200km. Předběžná cena cca 6000,-. Dále mi řekli, že budou ještě volat ohledně pumpy zda bude potřeba vyměnit, ale nevím do jaké míry odcházejí. Máte někdo zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včasná výměna oleje je důležitá:

Naše poznatky z provozu motorů 1,2 l HTP v České republice jsou následující: na bezporuchový chod tohoto motoru má zásadní vliv kvalita motorového oleje. Ta vzhledem k příměsím síry v našich palivech rapidně klesá, dle našich zkušeností je olej v benzinovém motoru po ujetých 7 500 km prakticky bez přísad a paradoxně čím kvalitnější olej použijete, tím rychlejší bude jeho degradace.

Specifikem motoru 1,2 l HTP je vysoká teplota oleje, daná nevhodným umístěním katalyzátoru před hlavní olejový kanál v bloku motoru (páni konstruktéři zapomněli při využívání metody konečných prvků používat zdravý selský rozum). Pokud olej v motoru necháte déle jak 10 000 km (ano zásadně se to rozchází s doporučením výrobce na servisní prohlídky),dochází k zakarbonování pístních kroužků, ale hlavně zdvihátek ventilů v hlavě. Ty se nevracejí dostatečně rychle a dostávají se do kontaktu s písty motoru – výsledkem je minimálně poškozená hlava motoru. Dalším konstrukčním nedostatkem je technické řešení napínáku rozvodového řetízku – z důvodu snížení nákladů na výrobu motoru není použit systém rohatka – západka, který by i při motoru v klidu udržoval dostatečné napnutí rozvodového řetězu a napínák je tlačen tlakem motorového oleje jen při běhu motoru. Vlivem provozu dochází k degradaci motorového oleje a tím také k výraznému zvětšování jeho viskozity. Při startu motoru pak nemusí být napínák schopen dostatečně rychle napnout rozvodový řetěz, ten se rozkmitá a na rozvodovém kole přeskočí. Po prodloužení vodících lišt rozvodového řetězu dochází k tomuto jevu méně často.

V obou případech je prevencí včasná výměna oleje, nejlépe přesně na polovině servisního intervalu doporučeného výrobcem, tedy na 7 500 km, nebo alespoň na 10 000 km

poslednou inovaciou fabie by mohlo byt to,ze by tam zacali montovat 1.2 TSI lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto je doma a měnily komplet rozvody včetně napínáku, cena za materiál 3950,- a cena za práci cca 703,- ovšem tady jsem měl slevu 50% na novoroční kupón, tak jen 350,-. Dále měnily napínací kladku na klínák (tlumič vybrací řemenu) cena 1699,- Celý dohromady 6011,- včetně DPH. Sice říkaly, že se mění jen lišta a řetěz, ale těd s tím už nic nedadělám a snad budu mít klidné spaní, že se to nepotká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahojte, pred mesiacom som kúpil fabiu 1,2 47kw r.v. 10/2004 modelový rok 2005 /facelift/. Nevie niekto náhodou akú mám kladku? Resp. či uz dávali novú alebo ostala stará krátka, nakoľko číslo motora je AZQ a niekde na nete som sa dočítal že faceliftové mali čáslo motora BME. Auto ma 103 tis. poctivých servisovaných km. ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Ahoj, budu kupovat Fábku 1.2 (47 kW) rok vyr. 2004, najeto 80 tis. km. Od jákého roku výroby se montovaly dlouhé vodící lišty? Nikde tady na foro nemohu najít jasnou odpověd...

Bych ty lišty nechal peventivně a pro svůj klid i vyměnit, ale zase se mi nechce zbytečně vyhazovat prachy. :)

taky mě to dost zajíma. mám 47kw 6/2004 (tohle datum je datum ve velkym techničáku u schválení technické způsobilosti z razítkem Škoda Auto). Už si něco zjistil ??? :kol-135:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Přidám svou čerstvou zkušenost s přeskočením řetězu.Motor AZQ,MR 04/2003,najeto cca 59.000 km.Za normální klidné jízdy se rozsvítila kontrolka elektroniky motoru a Maxidot psal : vadné emise , do dílny! Vag ukázal dvě poruchy. 1, 16 490 nesmyslný signál snímače G 71 tlaku vzduchu v sání

2, 16 556 systém odměř.paliva příliš bohatý

Po přečtení různých zkušeností na tomto fóru jsem našel příspěvek,který popisoval shodné příznaky jako u mé Fábky a nakonec zjištěno přeskočený rozvody.

Proto jsem sundal záslepky uložení vačkových hřídelí a bylo to jasný.Skočilo to o jeden zub.Auto šlo normálně nastartovat,jelo slušně,jen při brzdění motorem a následném vyřazení motoru prudce zakolísaly otáčky,ale nechcíplo to.Spotřeba vyšší o cca 1/2 l.

Takže servis,výměna za novou již upravenou rozvod.sadu,cena cca 6.000,-Kč.Ode dneška zase jezdím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak to klidně chápej - starší verze HTP (myslím že do roku 03) měly vodicí lišty rozvoďáku kratší, takže poskočení řetězu v okamžiku startu nebo doběhu, kdy není tlak oleje v napínáku dostatečný (příliš nízké otáčky) bylo reálné a stávalo se to - bylo to vyřešeno právě náhradou delšími vodítky, které zabrání poskočení uvolněného řetězu při doběhu nebo při startu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Máme r.v 2005 ,96000km a bez jakýchkoli problémů.Kladka je na zubatce tak nechápu jak může skočit.Slyšel jsem už hodně ale ještě jsem to neviděl.Řetězy jsou kvalitní a lišty by měly vydržet minimálně 250 000 Km.

mám r.v. 2005 (5), najeto 137000km a při heverování na mírném svahu, se zaklínováním přední nápravy došlo k mírnému posuvu a skočilo to, nevím o kolik zubů, ale po nastartování motor ztrácel otáčky a výkon, jsem zvědaví jaká lišta na mě vykoukne. Budu měnit i napínák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

jj, ale není potřeba to dělat, jen pokud je krátká lišta, a vyměnit max. řetěz

na foto je lišta dlouhá, liší se proti krátké tím prodloužením v zakroužkování na fotce,

já měnil jen pro prdel na 200.000km, prostě jsem to chtěl vidět a můžu říct, že opotřebení je žádné,

viz foto - bílá lišta je nová, hnědorezatá původní, kolo taky původní

Ahoj, ja by som to radšej tiež časom vymenil, nech mám istotu. Pýtal som sa na to v autorizovanom servise.

Mám HTP 12V vyrobené 07/2004 a podľa nich sú tam určite krátke lišty, je to cca na 6 hodín práce, čo by u nich

zhruba odpovedalo tej cene do 6000.

Ten technik tvrdil, že by určite vymenil aj reťaz. Neviem či je to až tak potrebné...

Aká zložitá bola tá výmena podľa tvojich skúseností?

Ja sa na to ešte opýtam v menšom servisne, snáď si na to trúfnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

to ze to zachrasti ,to robieva hlavne vtedy,ak odstavis auto a potom ho len preparkujes,

/prejdes par metrov/ a znovu potom ked nastartujes tak to zachrasti.

Ja som pocul tak,ze nie retaz ale akesi hydrostely ventilov ci co. /nie som odbornik na motory :p /

Tazko povedat ale tu plati zrejme "ludova mudrost":

Nieje to vada,ale vlastnost vyrobku. lol

přesně to se mi občas stává,když přeparkovávám.V okamžiku kdy chytí motor, udělá to: krrrrr... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hubo: nějak jsem nepochopil,smysl té věty.

Má to znamenat,že je vadný šponovák?

Zajímalo by mě, jak zjistit, zda tam mám už ty delší lišty nebo ne.

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...