Přejít na obsah

1.5 TSI 110 kW EVO2


Doporučené příspěvky

Ahoj všem, mám dotaz k motoru 1,5TSI 110kW Evo 2, manuální převodovka, liftback, jízdní režim "normal".

 

Auto má najeto necelých 1000km, 30% dálnice, 65% různé okresky a hlavní tahy, 5% město.

Zatím se snažím jet minimálně 50km na jeden "zátah", nešlapat moc na plyn a výrazně nepřekračovat 3tis otáček.

 

Současně máme 6 let starý Ford Focus 1,5EcoBoost 110kW.

Jsem zatím velmi nepříjemně překvapen jaký je v motorech rozdíl.

Octavia mi přijde líná, jakoby přidušená, na sešlápnutí plynu reaguje se spožděním a jen velmi neochotně.

Motory jsou papírově obdobné, motor Octavie by měl být mírně lepší (max kroutící moment o malinko vyšší a má být k dispozici asi o 100 otáček dříve).

U Focuse lehce šlápnu na plyn a nad 2tis otáček (na trojku, čtyřku) auto výrazně raguje zrychlením, není problém s předjížděním.

U Octavky lehce šlápnu na plyn (na trojku, čtyřku) a nic se neděje. Nad 2,5tis otáček a výraznějším sešlápnutí plynu mám pocit, že auto mírně zrychluje. Předjet bych si troufl Favorita, ale musel bych vidět kilometr volnou silnici.

 

Je to normální ? Jakože mám být trpělivý a motor se "zaběhne" a reakce na plyn i dravost motoru se časem dostaví ?

Mohu já nějak zjistit zda mi omylem nedali ten slabší motor 85kW ?

Protože rozdíl mezi motory Octavia/Focus je opravdu propastný.

Zkušební jízdu s Octavií jsem neměl, prodejce měl k dispozici jen Scalu 1,5tsi 110kW s automatickou převodovkou. A ten motor mi přišel živý. Prodejce mi na dotaz odpověděl: "Reakce elektronicky řízeného plynu muže být ovlivněna nastavením na plnění nových emisních norem"

 

Díky za odpovědi a zkušenosti 🙂

Vašek

Editováno: , autor: HejVasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@petr.podzimek

Prodejce má pravdu v tom, že ty nové 1,5 EVO 2 jsou prostě obecně chcíplé kvůli přísnějším emisním limitům a nemám čekat, že po "zajetí" motoru se chování motoru zlepší ?

Já viděl snad všechna videa na YouTube a články co vyšly k čtyřkové Octávce s EVO 2 a nikdo se nezmiňoval o tom, že motor 110kW je tak chcíplý.

Asi si člověk zvykne, ale úplně to kazí radost z řízení🙄

 

Režim Sport vyzkouším. Naštěstí ho tam mám...

Mě trošku překvapilo, když Vaculík zkoušel akceleraci 1,5 110kW EVO 2, a naměřil zrychlení z 0 na 100km/h více než o 1s horší, než udává výrobce.

A to měl verzi ST Line a zapínal si režim Sport.

I ta naměřená dynamika mi přišla nic moc, ale nějak jsem to přešel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mňa je problém moderných aut tá eko charakteristika plynového pedálu. Je to nastavené tak, aby to nebolo príliš citlivé a aby to otupovalo samotnú jazdu. 

Toto do istej miery je potlačené práve automatom, ktorý ad1, má štartér generátor, ktorý tomu pomôže zo začiatku z nízkych otáčok a ad2, vie promptne si podradiť a dostať to auto do optimálnej dynamiky pri predbiehaní.

Pri tom manuále to bude treba holt držať ppd krkom v otáčkach.

A tie merania z 0-100 by som nebral vážne, tam je veľa faktorov ktoré dokážu ovplyvniť výsledný čas. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam 1.5 tsi EVO2 v automatu 110kw a jede to jak svina. Vubec mi neprijde ze je to line az na rezim EKO. Rezim Normal je uz ok a sport je nejlepsi. Zacal jsem tomu pridavat postupne od 1000km vys. Je mozne ze je to 85kw verze co mate je tam veliky rozdil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tento motor ve Fabii, a taky jsem lehce zklamán. Neřekl bych úplně, že je motor líný, ale oproti 1.8Tsi 118kw co máme v O2 je to znatelně slabší, ačkoliv by to papírově mělo být v podstatě totožné.  Že by někomu ve fabrice omylem dali jiný motor, to je podle mě naprosto vyloučené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@mike_k 

Jestli jsem to dobře pochopil, tak motor 1,5 je pořád stejný a výkon 85/110kW nastavuje software. 

Proto mne napadlo, zda se někdo nesekl a nemam nastaven ten slabší výkon.

Protože rozdíl mezi reakcemi motoru na stlačení plynového pedálu Focuse a Octavky je u mne opravdu propastný.

Stejně propastný jako mezi mojí Octavkou a  testovanou Scalou 1,5 110kW s automatem.

A nebo je potřeba jak píše DouhleG ho vytáčet nad 4 tisíce.. Což u Focuse nemusím, tam už výrazně akceleruje nad 2tisíce otáček.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám pól roka Fábiu automat , 1.5 110kW a auto mi šlape ok 

 

po pridaní plynu tak na polovicu sa auto pohne ako šíp dopredu a v sedačkách ma oprie, takže to ide dobre po plyne.

 

Najlepšie je samozrejme prepnutie do športu a reakcie plynu sú o niečo skôr ako v režime normal.

 

Reakcia v normal režime je cc sekunda pokiaľ sa auto preberie, respektíve prevodovka si podradí , no potom krásne ide po plyne a

auto zaberá dobre.

 

u mňa je spokojnosť s týmto motorom.

 

nájazd mám 2200km od zakúpenia nového vozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasne v pohode, len som napísal svoje poznatky s mojim motorom na F4.

 

doporučil by som ešte zbehnúť do autorizáku a skúsiť si ten samý motor na O4 či uvidí rozdiel ako na svojom.

 

Ak tomu tak bude , tak v autorizáku dať technikovy sa previesť na voze a nech si otestuje reakciu na plyn, je možné že niečo vo voze nie je v poriadku.

 

Potom by sa to riešilo v rámci záruky určite.

 

Tu na fóre sa len dohaduje čo to môže byť za príčinu a podobne, najistejšie by bolo ísť do autorizáku s vozom a testnúť si nejakú predvádzačku so stejným motorom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@lenovoman Nebyl to první příspěvek v tomto tématu o F4, proto už jsem zasáhl. Pak to dopadá tak, že se řeší úplně něco jiného, než je zadání tématu.

Za mě by se měl, když už má někdo tu potřebu, porovnávat motor jen v daném modelu. Už jen kvůli menší váze (a jiným převodovým poměrům?) to v F4 pojede jinak.

A rozdílné výkonové verze podle mě nebudou jen SW záležitost. Bude i jiné turbo, možná vstřiky a nedivil bych se, kdyby i další komponenty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty motory by meli byt opravdu totozny, je to jen vec SW u 85kw. Prvni to chce poradne zajet, necelych 1000km je malo, aspon 2000-3000km. Muze tam byt i vykonove omezeni do urciteho poctu km.  Pak muzete zkusit zrychleni z 0 na 100km. 110kw Octavia ma mit 8.5s. Oktavka by Fordu mela ujet, alespon s automaten DSG. S manualem se to blbe zkousi a proto jsem manual ani nechtel ale jde to.. Jen musite umet rychle radit a mackat spojku..

Editováno: , autor: Gandi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...