Červenec 5, 200718 r Ahoj, vcera se pritelce ve fabce rozsvitila kontrolka chladici kapaliny, po doliti bylo vse ok, ale hned po prijezdu domu cca 20km se rozsvitila znova, opet se kapalina dolila a dneska rano opet skoro prazdna nadrzka na kapalinu...muzete mi nekdo prosim poradit, kde by mohl byt problem? diky moc!
Červenec 5, 200718 r skontroloval by som olej ci nejde donho voda a pozrel by som pod auto ci sa objavuju kaluze, moze byt prasknuty chladic, nejaka netesnost skus najprv tymto smerom pozret.
Červenec 5, 200718 r tak dalsi poznatek, ohledne zavady.....kdyz auto stoji - je nenastartovane, tak voda neuchazi, tece pouze kdyz se s nim jezdi.....
Červenec 5, 200718 r Tak to je celkem normalni, to bys tam musel mit nekde diru jak blazen, aby to vyteklo "pres noc". Natoc to, projed, zahrej na provozni teplotu a pak to nech bezet na miste, pripadne zvysuj otacky. Pak jdi po chladicim okruhu (hadice, chladic atd.) a hledej. Pokud nic nenajdes, servisu se asi nevyhnes. Taky to muze jit do motoru...
Červenec 6, 200718 r hmm, když se systém natlakuje, tak to utíká rychlejc. Když na to nepřijdeš při běžícím zahřátém motoru - holt servis - oni to naplní nějakým viditelným sajrajtem a najdou to. Jezdit bez vody - bleéé
Červenec 6, 200718 r ohřát motor a pořádně zkoumat, zda se něco neobjeví. Ale pokud to dělá za jízdy, i když tyhle motory moc neznám, může to vypadat na těsnění pod hlavou.
Červenec 6, 200718 r Spínač větráku. Máš tam buď papírové nebo žádné těsnění... a kde ten spinac najdu.... ?
Červenec 9, 200718 r Spínač větráku. Máš tam buď papírové nebo žádné těsnění... a kde ten spinac najdu.... ? Na chladiči vlevo (ve směru jízdy) kousek odspoda
Červenec 10, 200718 r Skus pozriet na vodnu pumpu.Mne unikala kvapalina cez nu. A potom mi pre istotu este vymenili tesnenie pod hlavou, lebo bol v exp. nadrzke nejaky bordel.
Červenec 10, 200718 r Skus pozriet na vodnu pumpu.Mne unikala kvapalina cez nu. A potom mi pre istotu este vymenili tesnenie pod hlavou, lebo bol v exp. nadrzke nejaky bordel. Duskos ako sa to prejavovalo mal si pod pumpou taky ružovy maglajz?Menil si celu pumpu alebo iba tesnenie?
Červenec 19, 200718 r Dnes som sa pustil do výmeny tesnenia pod vodným čerpadlom.Tomas cz asi to boloiba tesnenie lebo okolo hriadelky to netieklo a tesnenie bolo dole namoknuté. je stým celkom práca musí sa rozobrať prakticky cela lava strana. ale dá sa to zvladnuť za 3 hod.TU sú fotky ako to vyzerá keď je odmontované čerpadlo: Upraveno Červenec 19, 200718 r od vikino1
Červenec 19, 200718 r Čo ma však prekvapilo bolo pod podbehom to ,že bude kopa blata za podbehom v mieste zásterky som predpokladal ale kolko je bordelu v štrbine ktorou vyteká voda z prepážky pod predným sklom pod stieračmi to ma dostalo je tam kopa lístia a iného bordelu.Neviem kadial sa to tam dostáva veď tie štrbiny sú celkom malé .Asi sa to prepasíruje okolo tesniacej gumy kapoty. Tu sú fotky:
Leden 14, 200817 r Prosim o radu k chladicimu systemu. Precetl jsem dost prispevku, jenz se tykaji uniku chladici kapaliny. Presto to muj problem neresi. Po doliti kapaliny a ujeti par desitek kilometru dojde k uniku v hadicovem spoji. Tento spoj jsem jiz utesnil, jak to slo, ale tlakovani od motoru je natolik velke, ze si to najde misto k uniku vzdy nekde jinde. Proto si myslim, ze pricina neni v netesnosti hadic, ale v motoru. Kdyz oddelam vicko, jde slyses, jak je bana natlakovana. Pri rychlem otevreni to jde dokonce i s vodou. Ted v zime se mi tvori slehacka u olejove napustky, ale bila duha v oleji neni patrna. Taktez oleje nepribyva, spise nadmerne ubyva. Asi 1l na 3000km. Tesneni kolem hlavy trochu slinta oleje. Tesneni pod hlavou jeste nebylo meneno. Prosim o radu a logickeho vysvetleni techto zavad. Dikes 1.4 MPi 50kW 150 000km LPG
Leden 14, 200817 r Co nádobka na vodu má kolem do kola bílošedý až šedo černý povlak? Je chladící kapalina čirá a nebo zakalená do hnědo červena? Jestli je na nádobce povlak a je voda zakalená, asi by se slušelo vyměnit těsnění pod hlavou. U těchto motorů 1,4 MPi byly pkřivé hlavy válců a dost brzo odcházelo těsnění pod hlavou.
Leden 15, 200817 r Konstrukce motoru s vložkami válců je vždycky trochu náchylnější k závadě těsnění pod hlavou. I tak je 150kkm docela slušný výkon. Jeden z válců Ti pumpuje plyn do chladící soustavy. Vyměň si těsnění pod hlavou. Hlavu si nechej srovnat, stejně bude trošku prožraná od fridexu a rovnou vyměň gufera na ventilech, vyřeší to spotřebu oleje. Je to motor Favorit, tak stačí oslovit i spolehlivého garážistu.
Leden 15, 200817 r Moc dekuji, sverim to znamemu mechanikovi. Holt jak rikas 150tkm uz neni novy motor.
Leden 20, 200817 r u garážisty s živnosťákem jsem to měl posledně, těsnění vydrželo 10000km - rok Upraveno Leden 23, 200817 r od peetr
Leden 20, 200817 r Moc dekuji, sverim to znamemu mechanikovi. Holt jak rikas 150tkm uz neni novy motor. Počkej . Nespěchej. Chladicí systém je třeba natlakovat a čekat jestli dojde k poklesu a potom teprve měnit těsnění. Ve škodovce je na to spešl přípravek , který se nasadí místo zátky a pozoruje se pokles tlaku na manometru. Něco podbného se dá snadno vyrobit. Zkoušet na zhřátém motoru. Jinak pokud povoluješ vyrovnávací nádržku na zahřátém motoru tak musí být natlakovaná. Vlivem zahřátí motoru chladicí směs značně zvětší svůj objem. 150 000 km neznamená, že musí být těsnění kaput. I když připouštím, že podle tebou popisovaných příznakůje je to možné.
Leden 23, 200817 r Počkej . Nespěchej. Chladicí systém je třeba natlakovat a čekat jestli dojde k poklesu a potom teprve měnit těsnění. Ve škodovce je na to spešl přípravek , který se nasadí místo zátky a pozoruje se pokles tlaku na manometru. Něco podbného se dá snadno vyrobit. Zkoušet na zhřátém motoru. Jinak pokud povoluješ vyrovnávací nádržku na zahřátém motoru tak musí být natlakovaná. Vlivem zahřátí motoru chladicí směs značně zvětší svůj objem. 150 000 km neznamená, že musí být těsnění kaput. I když připouštím, že podle tebou popisovaných příznakůje je to možné. ked uz sa bavite o kvapaline, moze to rozpinanie kvapaliny sposobovat jej nepravidelne miznutie? Mam tam neriedenu G12 a stava sa mi ze niekedy 4 mes nedolejem nic a niekedy /hlavne v zime/ dolejem 1l za 3 dni . Nadrzka je cista a nikde som nezaznamenal netesnosti.
Leden 25, 200817 r ked uz sa bavite o kvapaline, moze to rozpinanie kvapaliny sposobovat jej nepravidelne miznutie? Mam tam neriedenu G12 a stava sa mi ze niekedy 4 mes nedolejem nic a niekedy /hlavne v zime/ dolejem 1l za 3 dni . Nadrzka je cista a nikde som nezaznamenal netesnosti. Mas pravdu, tohoto jevu jsem ti taky vsiml. Obzvaste kdyz jsou teploty pod bodem mrazu, tak se vzdy ztrati vice kapaliny. Jak rikas, nekdy az 1l za 3 dny. Dokonce jsem vedel, kde to utika, ale zastavit ten unik proste neslo.
Leden 25, 200817 r Mam problem s unikom chladiacej kvapaliny.Niekedy je pod autom mala skvrna ale nezda sa mi ze to je chladiaca kvapalina .Kvapalinu dolivam kazde dva tyzdne po 3 dcl.To nie je normalne.Mal som menene tesnenie pod hlavou..Chcel by som este ovzdusnit hadicky od chladica.Nevjete ako sa to robi a kde by som to nasiel.Mam knihu oprav ale tam vobec nic nie je.Mam Fabiu 1.4 50KW 2002 s klimatizaciou.Hladal som vsade ale ten motor je malo rozpisany. dik
Leden 25, 200817 r dolial som iba destilku cca 1l, uvidime co to spravi pocas mrazov /ak este vobec nejake budu /
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.