Přejít na obsah

Spojka 1.6 MPI


mmerlin

Doporučené příspěvky

Zdravim,

zda se mi, ze mi spojka zabira uz hodne na samym konci (pedal temer nahore). Nevim, jestli je to u Octavek normalni (s jinou jsem nejezdil). V servise mi rekli, ze to je jeste vcelku OK, ale nejak se mi to nezda, tak zacinam pokukovat co vymena obnasi. Nemate s tim nekdo zkusenosti? Jak dlouho takova vymena spojky zhruba trva a kolik to vyjde? Jsou nejaky druhy na vyber nebo proste original skodovka?

Diky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

zda se mi, ze mi spojka zabira uz hodne na samym konci (pedal temer nahore). Nevim, jestli je to u Octavek normalni (s jinou jsem nejezdil). V servise mi rekli, ze to je jeste vcelku OK, ale nejak se mi to nezda, tak zacinam pokukovat co vymena obnasi. Nemate s tim nekdo zkusenosti? Jak dlouho takova vymena spojky zhruba trva a kolik to vyjde? Jsou nejaky druhy na vyber nebo proste original skodovka?

Diky moc

Mám to podobně, najeto 159 tis. km, neřeším to, ona až se ojede tak si klouzne, taky mám dojem, že už 30 tisíc to zabírá nahoře, ale neklouže tak to beru za normál

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměň až bude klouzat, já třeba měnil na 150tis. ale jen proto že jsme měli převodovku venku a lamela už se nám nezdála, ale najela by klidně dalšich 50tis. a to že pedál zabírá až nahoře je normální, protože je tam hydraulickej převod mezi pedálem a spojkou a ten to vymezuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak to teda vypada se slozitysti vymeny (jak dlouho to trva) a kolik to vyjde?

Při výměně převodovky se musej odpojit poloosy, vyndat převodovku a potom pracovat na spojce, cena materiálu zavisí na tom co všechno měnit, já třeba nechal jen nanýtovat novou lamelu za 500,- a jezdím vesele dál, ale komplet sada spojky je podle kvality 3-5tis. a víc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky přidám mou zkušenost. Nechával jsem si taky spojku měnit a koupil jsem rovnou celou sadu. Když už tak už. Celou sadu myslím tím lamelu, ložisko a přítlačák. Volil jsem Valeo cena byla kolem 5500 ale známý v autodílech mi to sehnal podstatně levněji jen pro ukázku kolik to stojí běžně. Jestli je Valeo dobrá značka to uvidím časem kolik vydží, ale celkově se k auto chovám slušně tak doufám, že to vydží hoodně dlouho. Jiank co se práce týče tak měl jsem možnosti zavézt auto ke známému do do garáže kde by mi to vyměnil, ale když mi řekli v originál servise škoda k mému údivu za práci jen 2000 tak jsem to nechal udělat v origo servise. Dal jsem jim za tu výměnu spojky celkem 2000 a to je vše. nechával jsem si při tom dělat ještě další věci když už to bylo za takovou cenu, ale co se týče té spojky tak sada počítej bez setrvačníku cca kolem 5000 a práce jak si zvolíš. Nevím jak kde já to dal těm do škodovky za 2000. Tak uvidíš. :palec2:

ps. samozřejmě že kdyby chtěli ve škodovce šílené peníze za to nešel bych tam ani já, ale sám známý automechanik mi říkal, že na škodovku je to slušná cena a sám by to asi za míň nedělal.Musí se toho celkem dost rozebrat pak vyměnit a zase složit zpátky a to není zrovna práce na 2 hodiny. Takže za ty 2000 to prý nebylo moc a mě se to taky moc nezdálo proto jsem vyjímečně volil origoš servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by me taky zajimalo jestli je to tak i u nove.Ja octu koupil pri 130tis a ted ma 160tis a chova se to porad stejne.Taky spojka az skoro na vrchu.Ale kdyz se rozjizdim pomalu na volnobeh bez plynu tak se rozjizdi skoro od spodu.Takze to neresim.Az to bude mlatit a prokluzovat jak nas firemni favorit :D tak pak bych s tim zacal teprv neco delat .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ted menil spojku za silnejsi z VR6 na dieslu.Mam najeto 193000km na seriovou spojku a porad drzela.Ale bohuzel uz dvouhmota nebyla v nejlepsi kondici, protoze jsem to uz docela prehanel se zvedanim kroutaku (prez 300nm) tak se to ve 2000ot trochu chvelo.Ale ted mam jednohmotu a pohoda.Spojka me vysla i s praci a matrosem na cca 5000kc.A ted mi to zabira docela u podlahy.je to nadheraaa :palec2: :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměň až bude klouzat, já třeba měnil na 150tis. ale jen proto že jsme měli převodovku venku a lamela už se nám nezdála, ale najela by klidně dalšich 50tis. a to že pedál zabírá až nahoře je normální, protože je tam hydraulickej převod mezi pedálem a spojkou a ten to vymezuje...

No nevim,jestli je tam nejaky hydraulicky prevod.Aspon co jsem se dival do moji 1.9TDI 66kw tak jsem videl jen obyc lanko se samostelem,nic vic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměň až bude klouzat, já třeba měnil na 150tis. ale jen proto že jsme měli převodovku venku a lamela už se nám nezdála, ale najela by klidně dalšich 50tis. a to že pedál zabírá až nahoře je normální, protože je tam hydraulickej převod mezi pedálem a spojkou a ten to vymezuje...

No nevim,jestli je tam nejaky hydraulicky prevod.Aspon co jsem se dival do moji 1.9TDI 66kw tak jsem videl jen obyc lanko se samostelem,nic vic.

Jestli sis nevšim tak já píšu o BENZÍNU 1,6 a ne o NAFTĚ, tam samozřejmě může být lano, u 1,6 je hydraulika...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se stane? Přestane ti jet auto přeci. :) Ale vážně, jednou jsem si to bohužel vyzkoušel. S autem jsem "dokuckal" cca 3km od benzinky. Ještě že má člověk kamarády. Zavolal jsem. Kamoš mi hodil pětku benzinu. Počkal jsem až si palivové čerpadlo nasaje benzin a s drobným škytnutím motor naskočil takřka okamžitě. U nafty by to byl určitě větší problem musí se odvzdušnit. Ještě k motoru 1.6 74kw. ;)

Asi tak, u benzínu se nic moc nestane, jen to dýl trvá než naskočí, ale nafta je hotová, kolegovi se stalo v transitu že mu došla nafta a taky to muselo do servisu na odvzdušnění... ale víc by nám k tomu řek někdo s ropákem...

Nafty maj hydrauliku, tam žádné lanko není a maj to i některé benzínové verze. Jinak práce na výměně spojky nám s kámošem trvala 7 hodin volnou prací a pauzou na oběd a řekl si za to 1.300,- ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O lanku nic nevím a pochybuji, že by to kombinovali.....

Vrátím se ke spojce, když mám studený motor, tak při rozjezdu to tak nějak cuká a rozdrnčí se mi auto, ale jen někdy, většinou když je zima. Po chvilce jsou rozjezdy OK. Co to je ? Teď možná hádám, ale lamely měly po obvodu pružiny jako tlumiče torzních kmitů, má je O1 1,6 55 kW taky ? Nebo to není tím ? Docela mne to znervozňuje....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu zpět k otázce... " Jsou nejaky druhy na vyber nebo proste original skodovka? " Když už je třeba, stačí měnit jen lamela (stačila by z druhovýroby za pár peněz, ať nemusíš mít odstavený autí, mít zvedák tak to zvládne kdekdo...)... má smutná zkušenost, kdy jsem rozštípl sportovní vrtuli s kovokeramikou :angry: je lepší jít do lepšího... evoluce mě nasměrovala na kovokeramiku od Sachsu :D (smutnější je sice 12.500,-) ale že jí občas pekelně testuju :punk: už mě to ani trochu nemrzí B). Viva evoluce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...