Přejít na obsah

1.2 HTP 40KW


Radiik5

Doporučené příspěvky

Rozsta: řadil nahoru z nízkých otáček - tzn. že jedeš cca 55km/h na "pětku" - Hrozně rádi to dělají důchodci :)

Jinak jsem se zakecal s kámošem a ten mi pověděl zkušenost s htp 40kw, přičemž auto bylo firemní (motor AWY- jak já), řidiči se střídali a jezdili a jezdili, no a hlava šla dole kolem 250tkm - prej to prostě nikdo nešetřil (podle mě docela úspěch).

Jelikož auto zůstává - Motor půjde dole, bude se překroužkovávat, bude se měnit hlava (repas), spojka, kapaliny, baterka, atd..

Editováno: , autor: shakes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samosebou že to zamrzí. Jinak k otázce pro mě důležité: ,,A není lepší sehnat repasovanou hlavu a kat který se dával do opravárenských sad ze škodovky? Aby se ti závada už neopakovala?" - Já jsem se doteďka nedočetl, nebo nezjistil info o tom, že by sama celá opravárenská sada dlouhodobě anebo navždy řešila tenhle problém. Jinak hlava se bude dávat repasovaná - po výměně se uvidí co bude dělat katalyzátor, když bude ko, tak se bude muset sehnat nový. Počítá se stím po tom všem....

Editováno: , autor: Malta
necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ukáže čas - když si vemu, že celá opravárenská sada vyjde na 12k (možná dráž) + servisní úkon, tak je podle mě lepší dát hlavu na repas za 3tisíce, katalyzátor z bouračky se dá sehnat za 1000 + práce - takhle jsem na polovině ceny. Někdo psal že kat z auta vybral úplně a problém s ventilama to nevyřešilo, takže podle mě půjde o problém dokola se opakující - nejspíš chyba materiálu+konstrukce?

Jinak se tě zeptám, kolik s tím táta už najel od opravy? zkoušeli jste třeba měřit hodnoty tlaku na válcích (třeba po 20tkm) po výměně za opravárenskou sadu? Měnili to v servisu píšeš - bylo to na záruku, nebo jste platili celou cenu? V celku mě to zajímá.

Já jsem se shodl s kamarádem, že nejlepší cesta bude vytáhnout motor, překroužkovat ho, dát repásnutou hlavu, kat řeším z té bouračky, vyměníme kapaliny + věci co budou potřeba a uvidí se. Auto bude spíš sloužit jako druhé v rodině - nákupy a takové kratší popojížděčky. Poslední 3 roky jsem na něm udělal 60tkm,ale teď počítám s nájezdem max 5tkm/rok - Když to vydrží 5 a více let, tak budem všichni moc rádi :) Každopádně napíšu jak se zadařilo. Jdu na to až se počasí trošku umoudří a nebude taková kosa...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od opravy táta najel nějakách 45tkm .. Takže nic moc uvědomuji si to ale na to jak to dusí se divím že se to ještě nerozpadlo. Jezdí taky víceméně krátké trasy. Repas byl dělán sice po záruce ale s velkou podporou ze strany škodovky ... stálo nás to asi 4000 zdá se mi a od té doby nebyl jediný problém s motorem. Výměna proběhla opravárenskou sadou jak jsem psal. Tlaky nikdo neměřil. Až jim to rupne, vyčtu jim že neumí jezdit a víc řešit už nebudu .. :) Je to hlavně o stylu jízdy ale myslím že když se s tím jezdí jak se s benzínem má, občas se to prožene tak že s větším katem ze sady se ten motor musí dožít bez problému 200 tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chyba 16556 rada valcu 1 prilis bohata smes nemusi souviset s podpalenymi ventily, taky jsem ji mel, stacilo auto poradne protahnout - az do omezovace a od te doby se jiz nevyskytla. Problem byl v lambda sonde, ktera byla zanesena. Od te doby jiz nebyl problem v akceleraci - predtim jakoby ztratila dech. Je treba hledat a ne rovnou vynaset ortel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavelo .. táta se s HTP klidně i rozjíždí na dvojku a hned jak se rozjede rupne tam trojku a ty otáčky nejdou nad 2000.. Jeho oblibou je připálit spojku na jedničku, ještě se nepohnou ani kola a už tam dá dvojku a na tu se rozjede na těch 20 km, pak tam dá trojku a čtyřku v zápětí. .. pětku tam valí od 60 .. šílené ... motor vibruje vrčí a nejede. Spotřeba šílená a ho to vůbec nesere. Párkrát takhle jel s mou 1,4 ta to pobrala líp ale 1,2 to schytává při každé cestě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujímavé. By som povedal, že takto jazdí práve kvôli spotrebe a že ho tie vysoké čísla pri počítaní spotreby práve odradia od takéhoto jazdenia.

Ja mám odsledované, že pokiaľ to v meste občas kľudne aj viac točím (napr. dlhšie idem na trojke pri 2400-2600ot, lebo viem, že premávka sa isto o pár metrov spomalí, štvorka by už šla hlboko pod 2000ot a ja by som znova musel podraďovať a roztáčať motor), tak na spotrebe sa to prejaví úplne minimálne, resp. aj vôbec.

Čiže ten max. krúťák položený na 3000ot mi príde celkom ideálny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

FEL/FAB MPI majú tie krúťaky položené okolo tých 2500-2600 ot, ale to čo píše Malta je zaujímavé, lebo podla Wikiny má aj 40kW HTPčko maximum položené na 3000ot., len potom maximum výkonu majú inde.. Ale veď to je v podstate jedno :)

Couračky po meste do 5km som ja mal problém dávať pod 6l s 1.9D motorom a to ešte nie s benzínom, takže klobúk dole... Terajšie mestské jazdy (3-8km) mi vychádzajú tak na 7,5litra, takže otec možno nie je na tom až tak zle.. (a to auto stojí v zateplenej garáži, čiže nikdy neštartujem motor, ktorý by mal mínusovú teplotu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím ale s 1,4 MPI jezdím podle PP 5km se studeným starem za 6,5L .. a s tím HTP 5,5 bez problému. Stačí lehkou nohu na plynu a trochu znát cestu :) HTP nemá PP to je výpočtem. Beru když je teplo. Teď jeto s 1,4 7-7,5 když je kolem 0 až -10..

A dle mého diesel není na krátké trasy dobrý ikdyž je ve vyhřáte garáži. Kdyby jezdil delší trasy, měl by nižší spotřebu. Navíc 1,9D felicie bych neřekl že je úsporný motor :)

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude to asi charakteristikou prostredia, kde sa jazdí, lebo napr. pri jednej mojej cca 4km trase mám asi 7 semafórov, čiže auto viac stojí, než sa hýbe :D

Pokiaľ sa na tom dízly mení častejšie olej (napr. pri 8-10tis km, kvôli zlému rozprašovaniu nafty za studena a riedeniu s olejom) tak tie krátke trasy mu nijako veľmi neškodia, len človek v tom dlhšie mrzne než v benzíne. Opotrebenie, ktoré vzniká teplotnými zmenami nemusíme brať do rovnice, lebo tieto zmeny sa dejú u každého motoru, čiže s tým človek nič nenarobí.

1,9D vo Felde je podľa mňa solidný motor, autíčko je relatívne ľahké, tak to s ním aj pekne zahýbe, nie je rozdiel, či je auto prázdne alebo plne naložené a medzimesto robí človek v pohode za 4,5litra. SDI je o niečo kultivovanejšie a asi aj úspornejšie, no je to už novší a drahší motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SDI hlavně oproti 1,9 D vydrží 10x tolik km :) měl jsme tu čest svézt se v 1,9D .. je fakt že to nemohu srovnávat protože je to auto ve stavu vraku ale ten rachot který ten motor vydává je nesnesitelný a to ikdyž jsem měl za sebou na křižovatce studenou dieslovou feldu o kterou se majitel staral. Ale s tím topením nevím, mě přišla že topí hodně solidně. Ikdyž ta řidička s tím jela jako drak a vůbec ji nezajímalo že je ten motor ledový a nemá se vytáčet.. v SDI jsem dělal autoškolu, dobrý motůrek, jenže sežeň ho v dobrém stavu.

K té spotřebě .. to já beru skoro souvislou jízdu. Žádné velké křižovatky a jen částečně přes město a pak mimo něj. Podle mě záleží i na stavu výfuku, filtru a nejvíce co jsem poznal i na PP záleží na teplotě vzduchu a citu v tom plynu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Čaute,

tak byl to odpálený výf.ventil na prvním válci a totál zasviněné hydroštely. Tak sme dali repasovanou hlavu, proběhlo překroužkování, přetesnění a zatím pohoda. Výkon šel minimálně na stejný level jak když auto bylo čerstvě zajeté, tak se uvidí co bude. Katalyzátor je ok. - Akorát teda komplet spojka sachs co se koupila měla být uplně stejná, jak TA sachs, co dávali do fábií - ale není :)

Editováno: , autor: shakes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

čau místní mistři ,mám problém u motoru AWY

když je studený tak jede OK,po ohřátí přestane někdy reagovat na plynový pedál,dělá to nepravidelně.Na volnoběh běží normálně.Když tedy přestane reagovat na pedál plynu,pustím pedál plynu potom přidám a motor jde.Dělá to i víckrát po sobě a pak zase jede normálně a po chvíli se to opakuje.Diagnostika nic nehlásí...

Má někdo radu,předem děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle se tu řeší teď často,mě to dělá taky,ale i studený zatím co se tu vypozorovalo tak by to mohl byt spojkovy spínač(snímač),kdo vyměnil tak neškube,já to zatím řeším poctivym vymáčknutím spojky až na podlahu při každem sešlápnutí a zatím neškube už dobrejch 14dní takže jak se oteplí jdu pro spínač stoji nějakejch 400kč.

Editováno: , autor: Vlasta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak mám taky problém s motorem, fabia 1,2 HTP, AWY, 6 ventilový, 40 kw, rok výroby 2004, najeto 70.000 km, tlaky  první - 13,5, druhý - 17 a třetí - 16. Servis Škoda tvrdí že je potřeba hlavu vyměnit a chce již za tu sadu hlava + kat. 22 tis + práca, takže celkem cca 26.000,- Kč + olej, chladící kapalina. Nevíte kde to opravit levněji a kvalitně ať to zase vydrží těch 60.000 km ? Jsem z okolí Brna.

Editováno: , autor: palo.789
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...