Přejít na obsah

1.2 HTP 40KW


Radiik5

Doporučené příspěvky

Ja kdysi taky resil podpalene ventily v 56 000 km .. drive to bylo sluzebni auto takze se urcite nesetrilo ale jezdilo vpohode .. pak jsem ja zacal jezdit do tech 3000 ot. motor padal na 2000 no a pokazilo se to .. :) Rikal jsem si taky ze za to muzu tak jsme to opravili v servise pres tu zaruku a zaplatili diky bohu jen necelych 8 tisic .. ale k tvemu pripadu .. ja myslim co jsem se zde docetl ze oni tu hlavu prebrousi nejak jinak ze se ty ventily uvolnuji ci co a tim padem se i podpaluji .. nevim asi je to hovadina ale po repasi hlavy ve skodovce a vymene katu muzu na 99% rict ze se to uz nebude opakovat .. kat ti taky daji vetsi aby spaliny rychleji odvadel .. (prave ten je ve 47kw verzi myslim) je to jednoznacne chyba celeho motoru uz z vyroby je to hnus ze ti to kvuli jednomu servisnimu intervalu nedaji se slevou.. ale co jsem cetl tak prebrouseni hlavy nestaci asi musis mit i ten kat a tu sadu jejich ale ta se blbe shani :(

Jinak brzo tu budu taky psat ze jsou znova podpalene ventily..s autem jezdi tata a kdyby ten motor mel misto zrcatek ruce asi by ho celou cestu fackoval .. na jednicku se rozjede na pul metru,dvojku a trojku radi ani jeste nedosahl 30 km/h a petku radiu 60 km/h ..motor se skoro porad dusi no hruza :(

Jestli s tim autem pocitas tak si myslim ze by bylo vyhodne sehnat kat ktery se dava k te sade a nechat opravit hlavu .. ale nejsem odbornik je to z toho co jsem se tu docetl :( ale nenechavej se okradat od autorizaku ..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to mr.pedro:

Ahoj, zatím jezdím 2 roky, najeto 54000 km, tj. asi 20000 km po opravě. Zimní zkušenost mně potvrdila, že 4° po městě ne, i když to ten motor "dá." Jezdím tak 40% město, 60% okresky, naprostou většinou krátké trasy do 15 km. Dálnice prakticky ne.

Jestli chceš pomoct s repasí hlavy, pošli mně soukromou zprávu, jsem u Uherského Hradiště.

Mně to tehdy opravil člověk, který se tím zabývá 40 let a je opravdu šikovný, má malou domácí dílnu, ale počítej s tím, že těch 120-160€ to stát bude, nevím, jestli třeba nezdražil nebo jestli to ještě vůbec dělá...

Já jsem tehdy celou opravu zmáknul asi za 7000 Kč. (v tom bylo i 1500 odměna kamarádovi za pomoc, sám bych to asi nedal.)

Jíra

to PetrKiller: sadu ti samostatně nikdo neprodá. Ale já bych se po zkušenostech repasované hlavy vůbec nebál, tedy když se to udělá fakt poctivě. Nový kat z opravárenské sady se koupit dá, prodává ho nějaká firma tuším z Třebíče, stojí 8000 s DPH, taky jsem nad tím v zimě (a zoufalství) přemýšlel a hledal, dát ho z preventivních důvodů...

Taky tady o pár příspěvků výš někdo dával fotky, kde byly vidět keramické piliny. V tomto případě si myslím, že možná na pár kusech nebo při extra zacházení se mohl rozpadat i ten katalyzátor. Pokud škodovka nedokázala definovat, na jakých výrobních číslech to může nastat, tak při opravě motoru AWY automaticky měnila i ten kat. Však to zákazník přece zaplatí...

Novější motor BMD už má bytelnější kat od začátku.

Jíra

Editováno: , autor: Jíra_82
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Caute,hlasim sa do klubu...fabia 03/2006 - 64000 km tlaky v 2. a 3. valci v prdeli... V servise povedali ze oprava 1200€ hlava + 150€ robota.Hovorim im(obrovska vdaka za toto forum),ze viem o tom ze skodovka moze vacsinu preplatit.On ze to nie je pravda,tak hovorim dobre,auto berem domov...po minute pride technik,ze ta opravarenska sada zlacnela o polovicu,cize ma to bude stat 600€+150€.Ze viac nemozu zlacniet,lebo 1 krat za 5 rokov som si menil olej doma..Co mam robit ???Da sa ziskat ta 70% zlava zo skodovky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tou 70% zlavou myslíš tzv.kulanciu??...no prvotnou podmienkou je mať pravidelne potvrdenú serv.knižku z autor.servisu..u tvojho vozidla 3/2006 neviem či pochodíš,ale za pokus to stojí..

a čo sa týka tých cien,že ti dali o polovicu menšiu vidím v tom,že pri prvej cene ti povedali full ceny a pri druhej to boli ceny x-kových dielov.. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je kraaasne...tak 4-krat mi menili olej oni (servis),4-krat mi zauctovali 3 litre a olej bol kusok nad max,tak reku aspon olej si vymenim sam.Nalial som 2,5 litra oleja,este som ho nechal aj 3 hodiny odkvapkavat,a oni mi to neuznaju,lebo som si lepsie vymenil olej ako v servise.Toto je cely sku....ny system.Nakoniec moja smola,ze som sa chcel o auto postarat lepsie.Zly zly sen.

Ake su to tie x-kove diely?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak buď vezmeš nový za dardu,nebo dáš repas za míň a nebo si koupíš ventily a necháš vyměnit ve svě hlavě a nechaš starej kat každej radí něco jineho a hlavně bych měnil olej po 10tis tech par stovek za častější vyměnu je lepši než 40 za opravu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Řešili jsme podobný problém na 1.2HTP 6V, najeto 80000km, rv.2004, ježděno jen po městě a krátké trasy. Tlaky válců 1-2-3 byly 13-6-13bar. Motor se na volnoběh třepal, vyšší otáčky byly celkem OK. Vyskakovala kontrolka motoru, motor jel následně na nouzový režim a jen na 2 válce.

1.hlava dolu

Sundání hlavy nezjistil na první pohled žádnou vadu. Nalití benzínu do kompresního prostoru hlavy už ukázalo, že protéká celkem slušně rychle 2.prostor ventilů. Sundané ventily byly ale podpálené na všech ventilech válců stejně. Proběhlo zabroušení, jak je vidět na fotkách. Ventily 2.válce poté sice pořád protékaly, ale trochu méně. Tak jsme to složili s doměnkou, že si to snad sedne :-)-tedy nové těsnění pod hlavu, novej olej.

Motor se trochu zlepšil, ale nebylo to ono. Kontrolka motoru nevyskočila asi 1000km. Poté ale ano a rapidně se ztrácel olej motoru.

2.hlava dolů

Opět tedy hlava dolů. Překvapení, vykoukl na nás popraskaný výfukový ventil, tak jak je to popisované v tomto článku. Nakonec jsme zjistili, že je vyhřáté sedlo výfukového ventilu 2.válce do oválu a že je něco s katalyzátorem, protože bylo kolem spousta zlatého keramického přášku.

Oprava byla následující:

-půjčená ruční frezka a 30-45min broušení (ufff)

-nový výfuk. ventil

-nové gumičky-těsnění dříku na ventilech, které byly pravděpodobně vyhřáté a protékal na ně olej.

-vykuchat katalyzátor (POZOR-je možné, že vám pak bude trvale svítit kontrolka motoru,dá se s tím jezdit) čili novej katalyzátor je taky řešení, ale nejisté :-), protože ten to asi vše způsobil.

Montáž-nové těsnění hlavy, nový olej. Tlaky všech válců kolem 13,5bar. Motor šlape, už má najeto 5000km a krom kontrolky - emise je vše OK.

Přeji vše hodně štěští při opravě.

Sorry, ale to co popisuješ není oprava, ale prasárna.

Když už přehlédnu to vykuchání katalyzátoru tak si zapoměl na výměnu vodítek ventilů !!! ty jsou vylítané a ventily se ti opět po čase podpálí.

Mimo jiné dobrý motor má tlaky 15atm, po srovnání hlavy až 16, tech 13,5 je nic moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám sice F2 51 KW, DOHC ve výbavě sport a jsem po najetých 60000 km spokojen. Motor šlape jak hodinky, olej dávám výhradně 5W40 SHELL Helix Ultra, výměna každých 15000 km, kromě svíček a brzdovky preferuji jen domácí údržbu.

Zaujaly mne však Vaše problémy s vyfukovými ventily na motorech OHC 40 KW. Viděl jsem sundanou hlavu OHC s podpálenými výfukovými ventily (vykvetly jak růže). Sací i vyfukový ventil u OHC je umístěn vedle sebe, naproti nich je zapalovací svíčka. Sací kanál je krátký (to je v pořádku), výfukový kanál je dlouhý a prochází napříč přes celou hlavu kolem svíčky na opačné straně ke sběrnému potrubí před katem. A to je dle mně ten Váš problém s těmi OHC motory! Velmi horké spaliny musí projít dlouhým vyfukovým kanálem přes celou hlavu ke sběrnému potrubí a nepřiměřeně dlouho :( přehřívají prostor kolem toho vyfukového ventilu. To teplotní přetížení pak způsobí někomu dříve, někomu později (dle stylu jízdy) degradaci materiálu hlavy kolem vyfukového ventilu a následně jeho destrukci. Je to dle mně jasná konstrukční chyba, protože dnešní 44 kW verze mají tuším standartně rozvod DOHC. Pokud vím tak hlava motoru DOHC 51 kW má klasický osvědčený střechovitý prostor s rozmístěním sacích a výfukových ventilů naproti sobě se svíčkou uprostřed. Sací i vyfukový kanál je kraťoučký a horké spaliny jdou ihned z hlavy pryč do výfuku kam patří :).

Když Vám vymění v servise novou nevyžíhanou hlavu OHC, tzv. opravnou sadou s větším katem, který má menší vnitřní odpor a tudíž urychlí odvod přehřátých spalin z kanálů hlavy tak podle mně jen prodlouží dobu do nového vyžíhání hlavy a následné nové degradaci výfukových ventilů :(. Proto jak jsem se dočetl výše Vám nezaručí, že se to znovu nestane. Tady je každá rada drahá, já než platit co 40000 km cca 20000 Kč za opravu jak tady někteří píšete, tak bych se asi poohlédl po motoru 51 kW DOHC, který je již vychytaný a zkusil zjistit zda se to dá přeinstalovat. Na netu jsem narazil na nabídky z havárek za cca 20000 až 30000 Kč. Přeji pevné nervy a hodně bezproblémových km.

S tím pomalým průtokem spalin by souhlasila informace,

že tento problém potkává šetřílky co podtáčejí motor nízkými otáčkami - nízké a pomalé proudění spalin - zhoršené chlazení prostoru.

To že se jim to neprojevovalo u jízdních zkoušek bych viděl na to, že při jízdních zkouškách maj normy na naježděné kilometry jak hovado a o podtáčení nemůže být reč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"nízké a pomalé proudění spalin - zhoršené chlazení prostoru."

toto mi nedava logiku. pri nizsich otackach uplynie predsa dlhsi cas od odpalenia zmesi k okamihu vytlaku spalin do vyfukoveho kanala. predpokladam teda, ze za tento dlhsi cas kvapalinou chladene steny valca stihnu o nejaky ten stupen ochladit vyfukove plyny viac, nez je to pri vyssich otackach. dalsia vec je, ze vyssie otacky znamenaju zaroven castejsi vyfuk spalin, cim sa podla mojho nazoru viac dokaze rozohriat vyfukovy ventil a kanal, nez je tomu pri nizsich otackach, kde je vyfuk spalin menej casty a spaliny su chladnejsie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím pomalým průtokem spalin by souhlasila informace,

že tento problém potkává šetřílky co podtáčejí motor nízkými otáčkami - nízké a pomalé proudění spalin - zhoršené chlazení prostoru.

To že se jim to neprojevovalo u jízdních zkoušek bych viděl na to, že při jízdních zkouškách maj normy na naježděné kilometry jak hovado a o podtáčení nemůže být reč.

Naprosto souhlasím ! Sice jsem nejezdil abych šetřil, ale utahal jsem motor na 400 km trase tím, že jsem ho týral od 2000 ot/min pod plným plynem při rozjezdech... (mimochodem, jezdit na nízké otáčky ještě neznamená šetřit, to nejlíp naučí palubní PC..)

Nezodpovězenou otázkou pro mě však zůstavá použitý olej, tehdy jsem lil texaco 10W40 (od dob 1.4 MPi), který ani nesplňuje normy VW502.00 nebo 505.00 pro lehkoběžné benzinové motory, takže tím jsem tomu asi taky pomohl, dneska leju výhradně mogul racing 5W40, který tyto normy splňuje obě, a leju ho tam taky proto, že ho beru v hi-oil v Brně za nejlepší možnou cenu.

Dneska mám najeto zase o 3tis. km více, a motor drží. Po 25000 km jsem taky konečně vyměnil svíčky (jezdím hodně město) a můžu říct, že za tepla na volnoběh je motor zase o kapku klidnější, přitom svíčky ještě nevypadaly tak hrozně. Taky mám za sebou několik průjezdů přes Buchlovské hory, kdo to tam zná, ví o čem mluvím, naposledy jsem tudy jel opravdu na krev, a motor - bez problému !

Takže si stále více myslím, že příčina podpalování ventilů je (naprostou většinou) v podtáčení motoru, protože moje dosavadní zkušenosti podporují příspěvek #374, co jsem tady dával. Každý ať si udělá sám obrázek.

Jíra

Editováno: , autor: Jíra_82
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, ale to co popisuješ není oprava, ale prasárna.

Když už přehlédnu to vykuchání katalyzátoru tak si zapoměl na výměnu vodítek ventilů !!! ty jsou vylítané a ventily se ti opět po čase podpálí.

Mimo jiné dobrý motor má tlaky 15atm, po srovnání hlavy až 16, tech 13,5 je nic moc.

Na tu prasárnu to jezdí zatím v pohodě, oprava stála nula nula prd a co si budem říkat, celej ten motor je od výroby jedna velká prasárna, takže mě ani nehne dávat takové hříšné prachy za opravu.

K těm tlaků se nijak zvlášť vyjadřovat nebudu. Tabulkově je novej motor na 1,5MPa, mez opotřebení je k 1,1MPa.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ventily v tomto motoru jsou asi věčné téma. Já osobně jezdím v celém rozmezí otáček, po rovince třeba 2 250, ale do kopce i na 6 000 otáček a po dálnici pod 140 tachometrových nejdu. Teď už třetí nádrž beru 2/3 benzín a 1/3 E85 a můžu říci, že to jede daleko lépe než na samotný benzín. Starty zatím v pohodě, ale uvidíme až se ochladí. Olej měním po 7 tis. km, 2 a půl litru oleje mě nezrujnuje, dávám valvoline 10w-60 a po nejetí 96 000km nepociťuji žádné změny v chodu motoru. A to mám 40kW+chip od cimbu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem teda pořídil toto vozítko manželce, r.v. 10/2006, 1,2 HTP 40 Kw,naj. 54 tis., a teď tady čučím jako vydra. Možná naštěstí tam byl pravidelný autorizovaný servis, tak v něm budu raději pokračovat, ale toto, opravdu kroutím hlavou, nechtělo by se mi platit takovou sumu za opravu motoru. Takže radíte nepodtáčet, za studena nevytáčet, a ještě nějaká preventivní rada?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...