Přejít na obsah

1.2 HTP 40KW


Radiik5

Doporučené příspěvky

tak jsem dneska hodil fábku na prohlídku po 60tis. a je zle, půjdou nový brzdy do předu a vzadu se s nima taky bude něco dělat, je to tím, že poslední rok s autem skoro nejezdím a kotouče začly reznout a loupat se. jinak jsem se ptal na to jak je to s těma hlavama a technik říkal, že to bylo jen pár kusů, nějaká série a že se to projeví do 30tis. a taky na to má hodně vliv styl jízdy. Takže kdo už tam má něco přes padesát, tak může být klidnější a není to vada konstrukční.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

raca: Kde si bral benzín?

no bral jsem kde zrovna se potřeboval ...ruzně ale nejvic asi na omv.sam sem zvedavej jak dopadnu nekdy běhemzítřka se du objednat a čekat co mi bolka řekne.

a ke stylu jízdy je pravda že sem auto nějak nevytáčel nad 4000 se to dostalo vyjímečne jezdil jsem ten střed 3-4tis.ale i tak není možny aby se při tohle stylu mělo něco stat...neřeknu jezdit na 5 čtyřicítkou ale takhle...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomas: já myslim, že podtáčení asi ne... Protože za 1. auto pod 2000 skoro nejede, za 2. má při tom děsnej zvuk a vibruje a za 3. díky krátkým převodům to ani moc nejde ;)

Jinak doufám, že to škoda cvakne, když vyráběj takovej sráč ;)

Podtáčením to tedy rozhodně JE! V práci máme 4kusy 1,2 40kW MR05 a tady popisované problémy nastaly jen u jedné z těchhle fábek a to už někdy při 20-25t km. Ale když jsem se svezl s "panem inženýrem", co má tuto fabču přidělenu, tak se ani nedivím a mít to auto nohy, tak by našeho pana inga muselo tak nakopat do řiti, že by si hezky dlouho nesedl. Bez keců katastrofa :kuk: Pan ing je zvyklý ze svého soukromého diesela na nízké otáčky a to je asi kámen úrazu. Jezdí s fabulí imerwere na 1200-1600ot!!! A to dokonce i do kopce! Že auto absolutně netáhne přisuzuje tento človíček tomu, že je to jen pos** škodovka s htpečkem pod kapotou, ale že on je debil, to už nevidí....

Několikrát jsem mu taktně i méně taktně vysvětloval, v jakých otáčkách a jak se má s htp jezdit, protože je to konstrukčně jinak stavěný motor než klasické čtyřválce a nedej Bůh diesel a vyhovují mu tudíž jiné otáčky, ale všechno je marné, prostě zvyk je železná košile. Řadit při 3t ot připadá tomuto člověku prostě moc pozdě, protože pak prý to moc žere atd atd.Škoda mluvit. Nemluvě asi o hodně blbě provedeném záběhu, kdy se tenhle "pan chytrý" v záběhu chlubil, jak má ze všech nových htpeček na firmě nejnižší spotřebu. V záběhu kua!!! Od kdy se v záběhu jezdí na nejnižší spotřebu??? :kuk: Přitom už tehdy, když jsem jej viděl jezdit, tak jel s htpečkem snad na volnoběh.... ;)

Osobně si myslím, že spousta lidí, ikdyž nejsou na auta úplní analfabeti, prostě nepřišli htp na chuť, prostě jim nějak nesedí ty otáčky, zvuk, jsou z předchozího auta (čtyřválce) zvyklí na jiné (nižší) otáčky a prostě to praktikují i na htp atd... A pak samozřejmě na htp nadávají, že je líné, neumí s ním jezdit svižně a o rozumné spotřebě ani nemluvě.

Faktem je, že by se to ale stávat nemělo. Nejvíc mě tak překvapuje, že ani motor moderní koncepce není imunní vůči špatnému stylu jízdy, doufal bych, že dnes vyráběné motory mají už takovou odolnost, že je špatný styl jízdy nemůže rozhodit, ale holt je to jen technika a ta zřejmě i dnes má své rezervy....

Editováno: , autor: Wassermann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normalne mi nahanate s tym strach kokos :-) ja mam 40kW HTP najazdenych 40 tkm a zatial nic, okrem par pazvukov a to ze ju niekedy zatrasie ked pridate plyn a spadne nizsie ako by mal a hned vyskoci naspat som zatial nic nebadal, ba prave sa mi zda ze na svoj vykon nie je vobec tak leniva ako kamosovo, ale to je mozno len dojem :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wassermann: nj, ale to je potom debil a nechce se mi věřit, že takhle jezdili všichni co se jim to stalo ;) Komu to aspoň trochu myslí, tak to podle mě podtáčet nemůže přesně z těch důvodů které jsem už napsal...

btw tyhle otáčky jsou ale smrtící i pro naftu, ta se začíná všeobecně chytat kolem 1600, do kopce to chce víc, jinak je to podtáčení taky a když člověk není debil tak to slyší, stejně jako je to slyšet u toho HTP...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wassermann: nj, ale to je potom debil a nechce se mi věřit, že takhle jezdili všichni co se jim to stalo ;) Komu to aspoň trochu myslí, tak to podle mě podtáčet nemůže přesně z těch důvodů které jsem už napsal...

btw tyhle otáčky jsou ale smrtící i pro naftu, ta se začíná všeobecně chytat kolem 1600, do kopce to chce víc, jinak je to podtáčení taky a když člověk není debil tak to slyší, stejně jako je to slyšet u toho HTP...

Debil to v každém případě je a když jsem viděl jeho jízdní styl, tak jsem nevěřil, že něco takového může dělat člověk, který na auta není až kdovíjaký analfabet, ale přesto takhle jezdí. Když jde při jeho jízdě otáčkoměr lehce přes 2t ot., tak je to svátek ;) Nevím, jak ostatní htpečka, ale u tohoto našeho ty problémy měly s podtáčením evidentně hodně společného...

Jak jsem psal výše, dostali jsme na firmu nové htp 40kW celkem čtyři a ostatní jsou v pohodě, zřejmě mají rozumnější řidiče, jen tahle jedna měla problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wassermann: nj, ale to je potom debil a nechce se mi věřit, že takhle jezdili všichni co se jim to stalo ;) Komu to aspoň trochu myslí, tak to podle mě podtáčet nemůže přesně z těch důvodů které jsem už napsal...

btw tyhle otáčky jsou ale smrtící i pro naftu, ta se začíná všeobecně chytat kolem 1600, do kopce to chce víc, jinak je to podtáčení taky a když člověk není debil tak to slyší, stejně jako je to slyšet u toho HTP...

stejná zkušenost dvě stejné fábky, jeden podtáčí a ventily v tahu, druhý ji honí v otáčkách a v pohodě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tak jsem se asi teda mýlil... Jinak co je to tedy u HTP podtáčení? Já jsem s tím jezdil po městě kolem 2000, do kopce aspoň 2500 a řekl bych, že to bylo v pohodě, ale jsem zvyklý na čtyřválce... A mimo město podtáčet díky krátkým převodům snad ani nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normalne mi nahanate s tym strach kokos :-) ja mam 40kW HTP najazdenych 40 tkm a zatial nic, okrem par pazvukov a to ze ju niekedy zatrasie ked pridate plyn a spadne nizsie ako by mal a hned vyskoci naspat som zatial nic nebadal, ba prave sa mi zda ze na svoj vykon nie je vobec tak leniva ako kamosovo, ale to je mozno len dojem :-)

ahoj nerobi ti niekedy aj napriklad, ze po nastartovani motora padnu otacky na cca 500 (motor ako keby sa pridusil) a potom to vyskoci na normalne volnobezne otacky a uz to ide ako ma? mne to robi po kazdom starte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm, tak jsem se asi teda mýlil... Jinak co je to tedy u HTP podtáčení? Já jsem s tím jezdil po městě kolem 2000, do kopce aspoň 2500 a řekl bych, že to bylo v pohodě, ale jsem zvyklý na čtyřválce... A mimo město podtáčet díky krátkým převodům snad ani nejde.

Řadit bys měl při 3t ot nebo lehce přes, tam vrcholí krouťák, auto pojede svižně a s dobrou spotřebou. Obecně lze asi říct, že 2,5 - 3,5t ot je v pohodě, cokoliv pod 2t ot je u HTP špatně a nad 3,5-4t ot už to nemá smysl, protože auto akorát žere, ale výrazněji už netáhne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim pani... k tomuto diskusnemu foru som sa dostal uplne nahodou a kedze som laik tak mozem skromne povedat ze konecne vidim do "criev" auta a snad aj trosku zacinam chapat ich fungovaniu aj ked ako vravim po prvy krat. Nevyhladal som vsak toto forum nahodou. Tiez pravdepodobne mam podpaleny ventil aj ked vysledok budem vediet az ked mi auto zlezie z diagnostiky a to bude asi tak o 3-4 dni. Moja zavada sa prejavila asi tak ze pri jazde do Chorvatska som pristavoval pri benzinke kde po znizeni rychlosti asi z 120 km/h na 80 km/h brzdenim mi v aute cosi zahrkalo a po tom co som zastavil mi vo volnobehu zasvietila kontrolka motora a zacal zdochynat. Auto ma nabehane 25000 !!! a uz mi poriadne neslape. Nikdy som nejazdil podtacavo skor som ho vytacal a to som ho este setril ked boli mrazy alebo chladnejsie aby som ho v takomto studenom stave nevytacal a az ked sa zohrial som jazdil v rozmedzi 2.2 - 3.0 tis. otacok, samozrejme dialnica bola okolo 4.0 tis. ale nikdy nie za studena. V madarsku kde sa mi na to kukli mi vraveli, aspon ked sme im dobre porozumeli :-D, ze mam zle vstrekovanie paliva do prveho valca a druhy mi ide asi tak na polovicu vstrekovanie. Opravu odhadli tak asi na 300 000 forintov cca 39000 Sk. Predpokladam ze chceli menit hlavu valcov z toho co som tu cital. Viac som nezistil lebo som im nerozumel a budem to vediet tak ako som pisal az asi o 3-4 dni. Ale zaujimalo by ma ci ta hlava valcov ak som dobre porozumel je ten vrchny kryt valcov kde su ventily? staci vymenit len tu hlavu a popripade ventily? Na nete som nasiel hlavu valcov cca 9800 Sk. Ta hlava je dufam ta cela cast a je len jedna? Auto mam vyrobene 10/2004 a doteraz nebol na nom ani skrt robeny az teraz sa to vsetko pos....o. Diky vopred za nejaku odpoved

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak máš len 25tisíc km a chodil si na servisné prehliadky do autorizovaného servisu, tak by nemal byť problém, aby ti závadu opravili aj po záruke! Síce katalóg kulancií je od 1.6.08 minulosťou a každý prípad sa individuálne posudzuje, skúsil by som to cez autorizovaný servis...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

funplayer: nvm jestli tak jezdíš, je to spíše i oznámení pro ostatní ;)

Když je motor studený, tak je lepší ho nepodtáčet, ale samozřejmě ani nevytáčet, prostě jet trochu opatrněji kolem 2000-3000, aby byl dostatečný (vyšší) tlak oleje :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak auto je dole z diagnostiky a hadajte co.... podpaleny ventil samozrejme... heh no nic opravim a sups na inu znacku auta a samozrejme agregat... skodovka a s nou pridruzene firmy ako VW a Seat prisli prave o jednoho zakaznika... ale neva... zatim velmi velmi dakujem za vase rady chlapi... na tomto fore sa clovek teda moze vela naucit co som ani len netusil. Jo a nakoniec vstrekovanie je zle len do jednoho valca... slubili mi v servise, a to mam znameho ze nie nejaky cudzi mechanik, ze mi to spravia za par tisic, co dufam este daco vydrzi teda pokial hlava bude v poriadku. Tak len dufam ze vedia co robia a bude stacit vymenit ten ventil aj s tou prkotinou no neviem si spomenut na nazov, ale vsetci urcite budu vediet co este mam na mysli... tak hodne zdaru so skodovkami... :-D a este raz dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ozaj auto nemam robene v autorizovanych servisoch... asi som setril na nespravnom mieste... ale kdesi som tu cital ze na 1.2 HTP treba menit olej castejsie asi po 7500 bo ze sa opotrebovava a potom vysledkom mozu byt tie nestastne podpalene ventily... ale na druhej strane 3,5 rocne auto a 3 krat meneny olej, 25000 nabehane /posledne meneny olej 24700/ myslim ze matematika nepusti vychadza nieco cez 7500 najazdenych km na jednej vymene a predsa... myslite ze je sanca ze ak bude treba menit hlavu aj bez prehliadok v autorizovanych servisoch by mi ju mohli vyreklamovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle problem je skutecne neprijemnej a na konstruktery to nehazi dobre svetlo.

Jen me malinko zarazi ten pocet km, je skutecne oproti jinym pripadum dost nizkej, a kombinace se spatnym vstrikovanim do prvniho valce.

Mam otazku - kde jsi bezne tankoval? Ona totiz kvalita paliva vyznamne ovlivnuje nachylnost na tento problem.

Nebudu tu rozepisovat, co je presnou pricinou tehle poruchy (lidi z fora vedi), ale ve strucnosti a s vynechanim objektivnich pricin v motoru je to styl jizdy (podtaceni), ale take kvalita paliva.

Ze ti odesel vstrikovaci ventil a zaroven jsi dospel k podpalenemu ventilu po 25 tkm svadi myslet na dlouhodobe tankovani nekvalitniho paliva...

... a nebo jsi mel sakra smulu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Debil to v každém případě je a když jsem viděl jeho jízdní styl, tak jsem nevěřil, že něco takového může dělat člověk, který na auta není až kdovíjaký analfabet, ale přesto takhle jezdí. Když jde při jeho jízdě otáčkoměr lehce přes 2t ot., tak je to svátek ;) Nevím, jak ostatní htpečka, ale u tohoto našeho ty problémy měly s podtáčením evidentně hodně společného...

Jak jsem psal výše, dostali jsme na firmu nové htp 40kW celkem čtyři a ostatní jsou v pohodě, zřejmě mají rozumnější řidiče, jen tahle jedna měla problémy.

já řadim okolo 3500ot,někdy i více :unsure: a žádnej problém......mam najeto 62000km ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jo uplne me to desi aby se mi to taky nestalo :-( posledni dobou (btw. od servisni prohlidky) slysim uvnitr vozu takovy jemny klepani po pridani plynu-i na miste, nemusim jet :feve: myslel jsem ze dali v servisu jinej olej nez byl a jsou to ventily ale dali prej ten samej, tak nevim a bojim bojim... a dle technika je to normalni, predtim to ale urcite nedelalo... Pan Janda (Mr. Cimbu rikal, ze to jde od toho "klinaku", ale to se mi moc nezda...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukam,že termin "podtáčení" je celkem populární.Celkem by mě zajímalo od kdy podtačím a od kdy přetačím,protože pokud je tenhle motor tak nachylnej a není blbu vzdornej tak to aby nadneseně škodovka dělala extra kurz řízení tohodle motoru.Pokud budu mluvit za sebe tak (kdo čet o pár stran zpět tak ví že sem jeden z těch smolařů)řadim cca po překročení 3tis.To je teda špatně a sem idiot??Nebo nevim..benzin beru podle toho kde zrovna sem a mam to při ruce (krom JZD benzinu) nejvíc dá se říct asi na omw -- robin oil -- schell -- benzina.

Minulý tyden v pondělí 4.8 sem to dal do origo servisu na opravu a i když jsem byl předem objednanej a připravenej na dobu opravy kolem 10-14dnů.Což sem respektoval a po dobu opravy si pro sebe a manželku zajistil dopravu do zaměstnaní(kdo je z vesnice a děla na směny ví že to opravdu je s dopravou do města celkem složitý).Mě přijimací technik suše oznamil ,že jsou dovoleny a že at se připravim v nejhorším připadě i na měsíc!!!!!!!!!No ku..a kde to jsme když jsem objednanej tak počítam s tím že tam bude nějakej mechanik a bude se tomu věnovat.!!!!

Možná někdo namítne proč jsem si auto nenechal a nepřistavil až budou míc víc času...no z jednoho prostyho důvodu jelikož mě tato porucha postihla 2,5 měsíce po záruce při cca 49tis km.A ani škodovka ani někdo kompetentí v servisu mi nezdělil jestli a připadně kolik mi naten slavej boleslavskej prušvich přispějou.Nechtěl jsem překročit hranici 50tis.km čimž bych moh "třeba" přejít do jiny kategorie vinkulace nebo tak nějak.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...