Publikováno Květen 31, 200718 r Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli někdo nemáte zkušenosti se sportovním filtrem nebo sportovní vložkou filtru na Fabii 1.9 SDI ? Zda to má cenu, jaké jsou výhody a navýhody, popřípadě rizika a problémy. Děkuju.
Květen 31, 200718 r no, po koupi sportovní filtru v ceně asi tak 10 filtrů normálních (a jsem zvědavý, kdo tu to auto bude tak dlouho mít ) prý dochází u dieselových variant k následujícím změnám: - dojde k úspoře paliva o 0,0567 % přesně - akceleračně se motor podobá gumě od trenýrek - motor citelně řve již odspoda - do převodové skříně se automaticky přidá 6. rychlostní stupeň, pro verzi RS i 7. a automobil pak dosahuje rychlosti 246,78 km/h resp 313,25 km/h (pro RS) - váze vzduchu to nevadí, naopak si šušňá, že za chvíli půjde do důchodu. P.S.: Pro benzínový motor 1.2 HTP dojde k automatickému přidání 6., 7. a 8. převodového stupně a vůz pak dosahuje podzvukové rychlosti 0,8 Machu, čímž nespňuje předpisy FIA a Toyota ho nemůže použít ve svém novém monopostu F1. Když do F1, tak bez sportovního filtru pozn: Autor příspěvku doopravdy není zaujat vůči sportovním filtrů, natož Fábiím 1.2 HTP. Naopak, z důvodu snížení tlakových ztrát doporučuje vynechání filtru jako takového - poté doopravdy může dojít k nárůstu výkonu, neboť vzduch vskutku překonává menší odpor - u Š120 se vzduchový filtr propichoval šroubovákem a ta jela poté dost slušně. Následky pro motor si však každý nese sám.
Květen 31, 200718 r no, po koupi sportovní filtru v ceně asi tak 10 filtrů normálních (a jsem zvědavý, kdo tu to auto bude tak dlouho mít ) prý dochází u dieselových variant k následujícím změnám:- dojde k úspoře paliva o 0,0567 % přesně - akceleračně se motor podobá gumě od trenýrek - motor citelně řve již odspoda - do převodové skříně se automaticky přidá 6. rychlostní stupeň, pro verzi RS i 7. a automobil pak dosahuje rychlosti 246,78 km/h resp 313,25 km/h (pro RS) - váze vzduchu to nevadí, naopak si šušňá, že za chvíli půjde do důchodu. P.S.: Pro benzínový motor 1.2 HTP dojde k automatickému přidání 6., 7. a 8. převodového stupně a vůz pak dosahuje podzvukové rychlosti 0,8 Machu, čímž nespňuje předpisy FIA a Toyota ho nemůže použít ve svém novém monopostu F1. Když do F1, tak bez sportovního filtru pozn: Autor příspěvku doopravdy není zaujat vůči sportovním filtrů, natož Fábiím 1.2 HTP. Naopak, z důvodu snížení tlakových ztrát doporučuje vynechání filtru jako takového - poté doopravdy může dojít k nárůstu výkonu, neboť vzduch vskutku překonává menší odpor - u Š120 se vzduchový filtr propichoval šroubovákem a ta jela poté dost slušně. Následky pro motor si však každý nese sám. Už asi 4 lidi mě říkaly že když se dá sportovní filtr tak se trošku zvedne hlučnost motoru a přínos je minimální snad lepší tah do otáček
Květen 31, 200718 r Bylo to tady už dost probírané stačí pročíst, já sám mám filtr od firmy K N a motor 1,2 Htp a spokojenost. S papírovou vložkou mám pocit jako by mě někdo držel za nárazník.
Květen 31, 200718 r kamarat si to dal na jeho skodu kde ma motor s rapida a vysmial som ho. v tvojom pripade ak pocitas s narastom vykonu tak si naivny. jedine co to moze sposobit je to ze motor ide trochu rychlejsie do otacok ale to je vsetko a narast vykonu sa nekona.
Květen 31, 200718 r Koukni třeba tady: http://www.tuning.cz/article/0013/vzduchove-filtry http://www.tuning.cz/article/0039/vzduchove-filtry-2 Řekl bych to takhle, pokud chceš mít dobrý pocit, že máš něco extra a možná "lepšího" a nevadí ti těch +/- 1500 tak ho tam dej. Ale pochybuju, že poznáš rozdíl. A obvykle reklamně deklarovaných 3-5% nárůstu výkonu bych viděl spíš někde mezi nulou a jedničkou.
Květen 31, 200718 r Autor S nárůstem výkonu nepočítám. Trochu počítám s těma otáčkama a lepším zvukem. Jde mi spíš o to, jestli to neublíží motoru a jestliže né, tak jestli je lepší filtr nebo vložka.
Červen 1, 200718 r Myslím, že motoru neublížíš, mnozí se ale domnívají opak (já jsem na sportovní filtr najel asi 50tkm na Feldě a doteď 40tkm na Oktě a žádný problém jsem nezjistil). Co do účinnosti je jednoznačně lepší filtr než vložka, ale je taky logicky dražší.
Červen 1, 200718 r na sdi je to blbost ho tam davatnmozna tak na benzin,ale na toho nesmrtelneho,ale lineho diesla asi ne,jen si zvysite hlucnost.A to nenadavam na ten motor,spis naopak,pro obycejnou potrebu super,mel jsem ho,a zkousel jsem nemozne,ale nic se neziska,ty kw na predjizdeni chybeji,az se to rozmota,tak dobry,ale nesmi pak vas zase nekdo zbrzdit...............spotreba ale 4.5l
Červen 5, 200718 r spis bych to videl u sdi na chip... tam to poznas na 100%... filtr bych tam dal, ale asi toho moc nepoznas... chip je kolem 7tis. a rozdil znatelny. Motoru to neublizi, akorat zivotnost jde dolu... konstrukce motoru je aby vydrzel cca 1mil. kilometru(nepocitaje normalni vymeny) takze se zivotnost snizi treba na 700tis. km... coz je naprosto uplne jedno... zkus RacingBox -profici... nas servis jim dohazuje ksefty...
Červen 13, 200718 r Jo SDI je jak rajtovat prase je těžký a moc se mu nechce, ale kdyžuž běží tak se chrti diví proč ho nedoběhnou. Po 246 000 km stále stejný tah
Červen 13, 200718 r Co já vím tak RacingBox je obyčejný Power box, to o profesionalitě moc nevypovídá...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.