Přejít na obsah

klima verzus 1,2 47kw


HTP

Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny mam par dotazu v souvislosti s klimou v HTP 47kW. Kdyz zapnu klima nastane neuveritelny pokles vykonu. Vim ze klima bere kW, ale je to opravdu u tohoto maloobjemoveho motoru tak razantni? A dalsi dotaz. Kdyz zapnu klimu dojde k narustu okamzite spotreby podle PP o cca 2-2,5l. To se mi zda hrozne moc :angry: Funguje klima tak ze chladi do te doby nez dosahne interier pozadovane teploty a pak jenom udrzuje? Tzn. ta spotreba potom klesne? Zatim klimu moc nepouzivam ale v tehle hicech :D:D . Diky za odpoved. Pokud se ptam blem, predem se omlouvam, jsem opravdu junior -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP: Je to tak. Otazka je, co nazyvas razantnim ubytkem vykonu.

Ja mam HTP 47kW s klima a kdyz ji zapnu a chci max. vykon, pak jistej ubytek vykonu pozoruju. Jakmile ale dosahne pozadovane teploty, pak je to uz neznatelny. Jak jsem uz nekde psal, kdybys meril stopkama zrychleni ci pruznost, urcite bys rozdil nameril, ale v beznem provozu je to nepodstatne.

Okamzitou spotrebu nesleduj, je to silne nepresny, pridas vic plynu a mas mnohem vyssi spotrebu nez bys mel... Spis koukej na okamzitou kdyz stojis, mne to ukazuje pri max. vykonu neco kolem 1.1 l/hod.

Kdyz k tomu pridam svetla a sepne ventilator motoru, pak i 1.4 l/hod.

Shrnuto a podtrzeno: za luxus v podobe klimy vzdycky zaplatis... Ovsem vcera v Pze v zacpe na magistrale je to neocenitelny, v aute 20°C a pohoda džes...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve služebáku 47kW máme klimu a je to na výkonu znát, např. se stačí rozjíždět se zapnutou klimou do většího kopce a průběhu akcelerace tu klimu vypnout a úplně cítiš jak se auto začně tlačit dopředu. A aby ta klima neběžela naplno záleží ještě jestli máš manuální a nebo lepší, pokud ten manuál něcháš pořád na maximum tak tam se ta klima sama neubere co já vím. Digitál je chytřejší. A spotřeba? U 47kw na volnoběh tak 0,4-0,6 a s klimou tak 1,1-1,2. Pokud se jezdí rozumně dá se to unést.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, dava a davala se jen jedna varianta, a to poloautomat.

Jinak, kdyz nastavis klima na doraz na modry, tak se ani ubrat vykon nema, jde porad na maximalni chlazeni, stejne jako je to u Climatronicu v Octavii pri nastaveni "LO".

Kdyz nastavis napr. 18°C, pak se vykon ubere v momente, kdy dosahnes +-18°C s nejakou toleranci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, dava a davala se jen jedna varianta, a to poloautomat.

Jinak, kdyz nastavis klima na doraz na modry, tak se ani ubrat vykon nema, jde porad na maximalni chlazeni, stejne jako je to u Climatronicu v Octavii pri nastaveni "LO".

Kdyz nastavis napr. 18°C, pak se vykon ubere v momente, kdy dosahnes +-18°C s nejakou toleranci...

No vidis a ja myslel, ze cim nizsi stupne tim vic musi chladit a tim vic vykonu bere. V OCT mame clilmatronic ten je porad zapnutej na LO ale neni to vubec znatr na tech 81kW. B) Jinak tech 18 to je kurna zima :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Předem zdravim všechny fábkaře -_- Mám v úmyslu jít ještě na poslední chvíli do "starý"nový fabie a okolí mě odrazuje od kombinace motoru 1.2 47kw a klimatizace.Je opravdu pokles výkonu či vzrůst spotřeby při zaplé klimatizaci tak tragický?Nejsem žádný závodník,ani důchodce v klobouku a 4 vyžraný kolegy do práce taky nevozím-musím se nečeho bát?Díky za radu či osobní zkušenost!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předem zdravim všechny fábkaře -_- Mám v úmyslu jít ještě na poslední chvíli do "starý"nový fabie a okolí mě odrazuje od kombinace motoru 1.2 47kw a klimatizace.Je opravdu pokles výkonu či vzrůst spotřeby při zaplé klimatizaci tak tragický?Nejsem žádný závodník,ani důchodce v klobouku a 4 vyžraný kolegy do práce taky nevozím-musím se nečeho bát?Díky za radu či osobní zkušenost!

Pokles tam je nevím kolik služební 47KW Hradec Králové - Praha po D11 se zapnutou klimou průměr 11litrů (při 140km/h), ale po okreskách to snad nebude tak strašné

Editováno: , autor: Tonny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tam ide o onu vec pokial by si isiel na pohodu a mas zapnutu klimu tak v pohode ale pokial by si bol nalozeny alebo chcel predbiehat popripade by cesta stupala tak tam je dobre ked je kazdy kW dostupny. 47kW nie je az tak vela. pri predbiehani a jazde do kopca sa da klima vypnut. pokial chces auto na jazdenie 50/90/130 tak sa nemusis nicoho bat a este samozrejme za predpokladu ze auto nezatazujes pravidelne 400kg.

p.s.: podla toho co si napisal usudzujem ze chces pohodovu jazdu este by si mohol upresnit kde chces auto vyuzivat ake vzdialenosti a tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl 47kw s klímou a bylo to úplně v pohodě. Jen na to předjíždění jsem ji někdy vypnul, jinak nebyl problém ani dva lidi + batožina se zapnutou klímou a jelo to v pohodě spotřeba kolem 7l okresky, kopečky a to jezdím docela svižně.

Určitě bych se toho nebál, je to fajn motůrek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se zaplou klimou mi to žere tak o 0,5l/100km víc. Na výkonu je to taky poznat, ale nic tragickýho, i sní je to furt živější než felda... :palec2:

Já jí kupoval v balíku s bočníma bagama a centrálem za 25000,-. Prej to škodovka normálně nabízí, ale v konfigurátoru to není. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokles vykonu je opravdu minimalni. Jde taky o to, ze neni potreba fucet klimu na 100 procent vykonu a porad. Stejne vetsinou budes chladit tak na 20-22 stupnu a tam opravdu zadny pokles nepoznas. Na spotrebe se to u me nijak rapidne neprojevilo. I s klimou jezdim okresky stale do 6 litru na stovku..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam 47kW a klimu - uz jsem to tu urcite psal - tak to zopakuju.

Neni se ceho bat - ubytek vykonu je znat pomerne citelne v prvnich chvilich po zapnuti klimy, kdyz je potreba jeji plnej vykon na to, aby napr. z 45°C v zaparkovanem aute vychladila interier na pozadovanych 20°C. V techto rezimech je opravdu znat (a predevsim pri rozjezdu) snizeny vykon motoru.

Jakmile se ale teplota interieru snizi (rekneme do 2-3 minut, vetrak na 3 st., nicmene zalezi na mnoha okolnostech) a klima uz jen dochlazuje nebo udrzuje teplotu v interieru, neni prakticky zadnej ubytek vykonu poznat.

Se stopkama v ruce by se urcite nejakej rozdil nameril, ale to je nepodstatny.

Spotreba: Klima mi pri venkovnich teplotach kolem 30-35°C zvysuje spotrebu na stejne trati o cca 0,6 l/100km. Jen pro upresneni, mam cernou barvu, takze zahrivani interieru bude vyssi nez u majitele cervene, modre nebo treba bile barvy.

EDIT a BTW: Jen bych chtel ze zvedavosti vedet, kolik lidi z okoli tazatele honyho ma prakticke zkusenosti s provozem HTP 12V 47kW s klimatizaci a na zaklade ceho ho od teto kombinace odrazuji... :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

47kw a klíma je kombinácia úplne v pohode. Kritizovať môže jedine človek, ktorý presadá do takejto Fabie z auta s výkonom cez 100kW! Vtedy to naozaj cítiť, hlavne pri bezprostrednom presadnutí po dlhšej jazde. Keď som jazdile len na Fabii s touto kombináciou, nebadal som žiaden rozdiel pri zapnutej alebo vypnutej klíme. Teraz, keď autá striedam a viac jazdím na Focuse, tak vo Fabii tú zapnutú klímu cítim viac - ale skôr si myslím, že to je len subjektívny dojem.

Minulé leto sme absolvovali Chorvátsko, Combi 47kw naložené po roletku, 2 ľudia, klíma zapnutá a v pohode sme prešli aj Alpami. Samozrejme že na 5-ku sa ísť nedalo, ale 4-ka alebo na najväčších stúpaniach 3-ka bola úplne v pohode.

Ak by som však v súčasnosti kupoval Fabiu Combi, priplatil by som tých 15tisíc Sk za 1.4 59kw - myslím, že sú to rozumne investované peniaze. V CZ je však ten príplatok podstatne väčši :wacko:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 30tisíc je už dosť, keďže je to CZK, tak to je 37tisíc Sk podľa aktuálneho kurzu. To by som si už veru rozmyslel!

Inak zaujímavé s tými cenami- v prípade Roomstera je rozdiel medzi 1.2 51kw a 1.4 63kw presných 45tisíc Sk, ale v prípade FII je to len 30tisíc Sk...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky se přidám se svou zkušeností.....myslím že kmbinace HTP 47kw+klimajá mám 53kw.. není nejhorší,jak tady někdo psal úbytek výkonu motoru je VELMI znatelný když je klima na minimum a než se auto částečně ochladí....pak stačí stáhnout teplotu na 22 stupnů a na výkonu to skoro nejde poznat jen trochu při předjíždění:) jel jsem ve 4 lidech cca 280kg +plná nádrž +40kg v kufru trasu vsetín brno se zaplou AC na 20stupnů...spotřeba byla kolem 6,5-7litrů...když sem tam AC na 22stupnů(v autě teplotu moc nepoznáte) by spotřeba mezi do 6,5litru.jak říkám...není se čeho bát a můžu doporučit pokud bude auto plnit denní potřebu a ne jako závodnička :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...