Přejít na obsah

regulace AC klima


kadlec

Doporučené příspěvky

chlapi neřeši l někdo regulaci klimy?

jako dát tam něco co by snímalo teplotu a dle toho třebas zapínalo AC klimu

dle mě by to by mělo být úplně jednoduchý, dák třebe ke spínači AC do serie senzor u kterýho půjde nastavit teplota kdy bude spínat a mělo by to fachčit jako climatronic, ne?

údajně se to mněkde na netu i prodává,ale zatím jsem neměl štěstí to najít

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já myslím, že by to nemělo být těžký a i funkční

prosně nějakej teplotní spínač, kterej třeba při 22 °C sepne a při 20°C rozepne a to bud přímo klimu nebo větrák

dalo by se to používat i v zimě pokud by to spínalo větrák

Fábka to má udělaná asi nějak podobně, jen blbá kokta o třídu výš má místo klimy jen trapný chlatení :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačilo by mezi napájení a spínání paralelně zapojit termostat - jakýkoliv (rego, co se dává ke kotli a pod)

je to dobrej nápad a výzva, začnu o tom přemýšlet, hlavní otázka je, kam dát čidlo teploty a regulační modul

cidlo mozes dat tam kde ho ma climatronic, alebo mozes vymysliet originalnejsie umiestnenie. asi to bude musiet byt kompromis, lebo kazdemu v aute nevyhovies ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačilo by mezi napájení a spínání paralelně zapojit termostat - jakýkoliv (rego, co se dává ke kotli a pod)

je to dobrej nápad a výzva, začnu o tom přemýšlet, hlavní otázka je, kam dát čidlo teploty a regulační modul

cidlo mozes dat tam kde ho ma climatronic, alebo mozes vymysliet originalnejsie umiestnenie. asi to bude musiet byt kompromis, lebo kazdemu v aute nevyhovies ...

tak termostat by se mohldát do přihrádky k diag. zásuvce, aby to nestrašilo a čidlo nejspíš někam do středu palubky, aby to došáhlo.

Ještě jsem koukal do DP a kabeláž se musí napíchnout nejlépe na svazek topení/AC, protože napájecí napětí ovládání AC je vyvedeno od předřazeného odporu ventilátorů = musí běžet, aby šla sepnout klima a druhý by se dal napojit u 10 pólové svorkovnice svazku topení na modročervený - spínání AC

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem schválně hledal nějakej termostat aby trochu vypadal a byl malej,ale není to zrovna levný

co jsem našel tak je kolem 1500,- :(

eště pohledám, snad najdu levnějc

mám představu tím přerušovat (spínat) větrák, to by snad nebyl problém zapojit

Já osobně bych ventilátor neodpojoval, jen aby to spínalo klimu, nic víc. Tím, že poběží ventilátor bude teplota regulovatelnější a bude to lepší. A další věc je ta, co v zimě, nesepne termostat, netopíš. Přes ten termostat bych dal jenom spínání AC.

Jinak když dělám regulace, tak dávám termostaty Honehwell - kotlový, kouká jenom kolečko se stupněma. před rokem stály cca 300,-, ale mám pocit, že tu řadu už přestaly dělat :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite to pujde, ale premyslel bych takto:

Klimakompresor, resp. jeho spojka je stavena na urcity pocet cyklu. Ono zapinani pri 22 a vypinani pri 20 stupnich nejspise povede k tomu, ze vzduch v kabine bude kolisat nekde +-4 stupne, ale za cenu toho, ze spojka na kompresoru se sepne/rozepne treba 100x za 30 minut v mestskem provoze.

Zrejme i proto je klimatronik namysleny tak, ze beha kompresor porad ( mnohdy nesmyslne zapnut ) a regulace je udelana michanim tepleho a chladneho vzduchu.

Napad to jinak neni spatny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite to pujde, ale premyslel bych takto:

Klimakompresor, resp. jeho spojka je stavena na urcity pocet cyklu. Ono zapinani pri 22 a vypinani pri 20 stupnich nejspise povede k tomu, ze vzduch v kabine bude kolisat nekde +-4 stupne, ale za cenu toho, ze spojka na kompresoru se sepne/rozepne treba 100x za 30 minut v mestskem provoze.

Zrejme i proto je klimatronik namysleny tak, ze beha kompresor porad ( mnohdy nesmyslne zapnut ) a regulace je udelana michanim tepleho a chladneho vzduchu.

Napad to jinak neni spatny...

čkoda, že v OI není základní klima jako v OII, tam místo regulace teploty jsou stupně a topení je na serva, takovej poloclimatronic. Škoda, že je to na táhla. V rodině je Porsche 944 a to má topení na serva buď manuální reg. teploty, automatickou regulaci ve stupních nebo automatickou s AC. Tam to nebyl problém, dal se jenom ovládací panel z Automatic Heizung, kde se nastavují stupně a osadilo se čidlo teploty v kabině.

Hold klimatronic je klimatronic a přestavovat to už nehodlám, stačí, že tam mám 14dní klimu, to by bylo zvrhlý hned to zase přehazovat :smich:

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyby to aspon u pofaceliftů kokoti škodovácký udělali jako to má fábkaI, auto o třídu níž a s lepší klimou, dáš tam kolečkem stupně a je to

a já takhle prd poznám kolik tama je :(

možná je fakt, že to mojí regulací bych mohl odrovnat spojku na klimě a to bych zasevá nerad

tak si tzeda asi koupím dovnitř teploměr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyby to aspon u pofaceliftů kokoti škodovácký udělali jako to má fábkaI, auto o třídu níž a s lepší klimou, dáš tam kolečkem stupně a je to

a já takhle prd poznám kolik tama je :(

možná je fakt, že to mojí regulací bych mohl odrovnat spojku na klimě a to bych zasevá nerad

tak si tzeda asi koupím dovnitř teploměr

Osobne bych to udelal tak, ze ten teplomer ( klidne elektronicky, za par kacek, se sondou v ofuku ) pouzijes k "ocejchovani" tak, ze si proste teplotu vystupu nastavis topenim sam, na teplomeru odectes a nejakym drobnym pismem popises na regulator svepomoci. Je jasne, ze to bude vzdy HRUBE orientacni, v zavislosti na teplote nasavaneho vzduchu zvenci, nicmene jako hruby odhad by to stacilo, ne ?

Pripadne tam ten teplomer nechas, ale to bude asi o nervy, snazit se cestou na dovolenou udrzet "stalou" teplotu.

Dalsi napad je krokovy motor na ovladani "topeni"....urcite by sel dobastlit i s elektronikou, ale de facto ziskas polovicni klimatronik za buhvijakou cenu.

POkud chces opravdu automat, shanej dily k prestavbe na klimatronik.....asi to bude nejen nejjednodussi, ale mozna take nejmene komplikovane ( postup je jiz velmi dobre znam, z fora je hromada lidi zkusenych, kteri tim jiz prosli ), takze v pripade, ze budes potrebovat pomoc, mas se na koho obratit a nemusis prilis experimentovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo něco na tom je že bych strčil sondu do ofuku a reguloval teplotu vzduchu na vstupu do introše

ale tam se nebere sluneční svit který ohřívá auto :( klimatronnic má čídlo na palubce a i fabka před faceliftem ho tam myslím měla, po faceliftu už ne

no se asi eště budu muset zamyslet zda by to nějak nešlo, klidně víc práce a přemýšlení za mín peněz, klimatronic je už desítka a já ted potřebuju na stavbu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...