Přejít na obsah

Riadiaca páka, manžeta


Host kadli

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Nazdar chalni mam otázku. Dá sa kúpiť samostatne tá plastová zákldadňa, ktorá drží vlastne páku v stredovom tunely ? Ono keď som to celé rozobral že idem vymeniť páku tak som zistil že inteligenti od Constructu mi ju celú dolámali a tak mi ju vŕatili späť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Rád bych vam nabidnul možnosti řadicih pak pro Fabii 2 a Roomster, je to evoluce v me fabii a ukazka co vše se da použit po měnšich nebo většich upravah ;)

 

1. Fabia ll classic, originalni ,aneb jak jsem koupil v salonu  

1.jpg

 

 

 

2.Fabia ll ambiente/elegance ,original

2.JPG

 

 

3.Fabia ll facelift elegance, original

3.JPG

 

 

 

4. Audi S3  , upraveny spodni rameček a přistřiženi + vytvarovani manžety

4.JPG

 

 

 

5. VW Eos, Golf 5 , přistřižena manžeta

5.JPG

 

 

 

6.Škoda Yeti,Octavia ll ,Superb ll DSG , vyměněna manžeta za original Fabia ll , provrtany korpus hlavice, vytvarovany vnitřek pro použiti v Fll 

6.jpg

 

7. ???, už je v upravě , přidam přiště  :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Tak trochu zneužiji tvoje téma a dám sem svůj návod na výměnu hlavice DSG převodovky v MR 2011 za páku z MR 2014. Částečně je návod shodný i s výměnou řadičky i u manuálu, jen u DSG je to složitější...

 

Nejdříve nářadí, které jsem použil:

 

1) Šroubovák, kleště (pro povolení kovové pojistky na hlavici

2) Něco na zablokování blokovacího tlačítka v hlavici, aby bylo možné páku sejmout (já použil simkartu) (u DSG)

3) Drátek (u DSG)

 

Z nářadí je to vše..

 

Postup popíšu krok po kroku a v případě že to moc nepoberete, tak dole budou obrázky postupně tak z těch by to mělo být už úplně jasné.

 

1) Sundat spodní kulatý plastový kryt, u mě šel jen přizvednout a vyskočil, drží je jen packy se zobáčkem.

2) Trochu plastouvou základnu přizvednout a odpojit kabel k podsvícení symbolu zařazených režimů (pouze U DSG).

3) Povytáhnout blokovací tlačítko a do vzniklé mezery zasunout simkartu, aby tlačítko nezaskočilo (pouze u DSG)

4) Přetáhnout celou základnu opatrně přes hlavici tak abychom se dostali ke kovové sponě, která zajišťuje hlavici na kovové tyči.

5) Kovovou sponu povolit, já ji vypáčil šroubovákem a kleštěmi, stačí jen trochu natáhnout.

6) Sesunout celou páku i se základnou z kovové tyče řazení, chtělo to celkem sílu, protože je tam drážka, takže se nebojte zabrat, bacha ať si nerozbijete rádio, u mě dostalo trošku ránu, ale přežilo.

7) U manuálu v opačném případě nasadit novou páku (v případě že nemáte na nové páce sponu, přendejte tam ze staré páky), u DSG zjistíte že máte průser  :kol-28:

8) Já pomocí kleští pootočil plastové táhlo o 90° a zajistil malým asi 2 mm dlouhém drátkem ve výřezu v kovové tyči tak aby táhlo drželo v natočené poloze

9) Po hodně nadávání a rozčilování máte vyhráno, páka vám zapadla konečně na místo, zkuste zmáčknout blokovací tlačítko, buď se teď naštvete, protože se tam kousek drátku zasekne a tlačítko se nepovolí a nebo bude vše fungovat. V prvním případě hlavici sundat a vše znovu, hlavně to nezdávat.

10) Po úspěšném nasazení hlavice a vyzkoušení funkce tlačítka můžete zajistit hlavici opět kovou sponou, ale já ji nechal bez smáčknutí, páka mě drží na místě i tak a to celkem pevně.

11) Zapojit kabel podsvícení a základnu opatrně zacvaknout.

12) Nastartovat, vše zkontrolovat od blokovacího tlačítka až po podsvícení a užívat si nové šaltry !!!

 

Celá operace mě zabralo kolem 1 hodiny, ale jen z důvodu, že jsem nevěděl jak na to a na vše pomalu přicházel..

 

Fotky níže:

 

Ještě k fotkám dodám, že to červené plastové táhlo u nové šaltry je pouze "transportní" dodává se spolu s novou pákou a slouží k zajištění blokovacího tlačítka v nezamáčknuté poloze, aby bylo možné páku nasadit, bez ní pokud je tlačítko zamáčknuté ji nenasadíte. Na 11 té fotce můžete vidět, jak bylo nasazené plastové táhlo v nové páce a jak to má stará - pootočen otvor o 90°.

post-35598-0-33440700-1376034386_thumb.j

post-35598-0-34521500-1376034390_thumb.j

post-35598-0-89574800-1376034393_thumb.j

post-35598-0-74638000-1376034397_thumb.j

post-35598-0-80915100-1376034401_thumb.j

post-35598-0-55480300-1376034406_thumb.j

post-35598-0-34408200-1376034410_thumb.j

post-35598-0-45864900-1376034415_thumb.j

post-35598-0-87719900-1376034420_thumb.j

post-35598-0-09254800-1376034427_thumb.j

post-35598-0-13669500-1376034434_thumb.j

post-35598-0-78134100-1376034439_thumb.j

post-35598-0-29337600-1376034446_thumb.j

post-35598-0-83719800-1376034453_thumb.j

post-35598-0-22196400-1376034460_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pekný návod. Ešte prosím napíš ako sa s tým radi (myslím s tým tlačítkom vpredu). Viem, je to automat, málo s tým radíš. Ja som nad touto výmenou rozmýšľal tiež, ale zatiaľ som dospel k tomu, že tlačítko na boku pod palcom my vyhovuje viac.
Potom ešte prezraď, že koľko ťa táto sranda stála a kde si kúpil novú hlavicu. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ovládání na boku nebylo špatné, ale mě se daleko příjemněji ovládá s tlačítkem vepředu. Ovládání mě přijde lepší, protože já i když mám opěrku ruky úplně dole, tak jsem vždy ruku dost lámal, abych mohl zmáčknout boční čudlík, páka mě přišla dost nízko, ale teď je to bez problému, protože ji víceméně ovládám jen 2-ma prsty a dlaní, kdy při pohybu dozadu nebo dopředu zároveň zmáčknu i tlačítko...  Přehazoval jsem sice hlavně kvůli designu páky, protože ta původní plastová se mě nelíbila, kdyby byla aspoň z RS s kusem kovu na vrchu, ale takhle celá černá plastová podle mě vypadala hrozně. .

 

Navíc já s pákou i dost hýbu na to že mám automat, sem tam dávám S, když potřebuji aby auto brzdilo více motorem a nebo zase, když jedu z kopce, kde to na 7° zpomaluje tak dám N a rychlost drží nebo dokonce zrychluje... 

 

No k ceně, koupil jsem ji v dražbě na polském http://allegro.pl/ (obdoba Aukro.cz) za zhruba 115 zl (včetně pošty), takže asi 700 Kč + poplatek v bance za převod peněz do zahraničí, ale ten má každý jiný.. u mě dělal nakonec 250 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vypadá suprově!!! Já bych nejradší řadící páku z poslední modelové řady, tj tu co se dává i do Octavie III. Ale nikde ji nemužu sehnat. Teda už jsem sehnal tu, co patří do OIIi, ale radší bych přímo na F/R, kvůli pasující manžetě. Ještě zkusim zajit do servsu škodovky, tam by ji mohli objednat, ale nechci vidět tu cenu :-( :-D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Díky za pochvalu, potěší  :kol-47: ..

Výměna šaltry je jednoduchá, akorát se budeš potýkat s tím, že budeš muset upravovat manžetu do kruhového rámečku, protože většina koncernových aut to má v hranatém.. Ale pasovat by měla.. A kdyby ne, zkus napsat nebo se poradit s jozzim, ten už měl řadiček v autě hodně  :kol-28:  viz třeba ZDE poslední co jsem u něho viděl, tak byla z Golfu VI GTI a vypadala pěkně..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...

Zdravím chlapci pridavám moj prispevok o prerabke radiacej paky. Radiaca paka je z modelovej rady Fabia pred FL s vybavou Sport line. Auto som kupil ako jazdenku s 180 tisic km. Interier bol v bezvadnom stave len ta radiaca paka bila do oči. Zošuchana stieborna paka kde uz prebijal biely plast . Demontaž a montaž je jednoducha cca 3 min , ktomu som nasiel doma sprej matnej čiernej farby a čistiaci prostriedok na koženky tak porovnajte sami :-)a6enahap.jpgzegumaby.jpga6usy8y6.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...