Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ahoj všem,

včera jsem slyšel o zajímavé možnosti získání rozvodové sady na 1.4 16V-a to sice z Polska, jedná se o to samé, co se dá koupit v autokelly asi za 6300,-, v polsku zhruba za 4500,- (ta samá značka i označení-Febi 21772), soused tam občas jezdí pracovně, tak kdyby měl někdo zájem, dejte vědět, může to přivézt. Mě osobně to naprosto zaujalo, takovej rozdíl v uplně identickém zboží, tak proto to píšu i sem:) já si takhle nechám přivézt i sadu na renaulta, tam je rozdíl nižší i tak se to ale vyplatí:)

Vloženo

já vím, ale tady na tom v tom Polsku mě zaujalo, že jsou to naprosto stejné sady jako z autokelly, prostě komplet FEBI, případně jiné značky, zatímco to, co tady někdo nabízí sice za velmi výhodné ceny je poskládané z čehosi a moc důvěry to ve mně nevzbuzuje, ale záleží na každém...

  • o 2 roky později...
Vloženo (editace)

Ahoj, o km a rozvodech bylo napsáno mnoho. Ale je tam nějaká časová lhůta? Co s autem 1.4 16v benzin, co má najeto 20.000 km a je 5 let staré? Je třeba měnit z důvodu 5 let?

Děkuji za odpověď.

Editováno: , autor: zha
Vloženo (editace)

řemen určitě stárne, ale nevím o tom, že by výrobce předepisoval výměnu řemene po určité době. Napiš dotaz do škodovky, schválně co ti odpoví

Tak zkus nechat 5 let gumy na autě,jaký budou po 5ti letech,určitě to bude super :smich:

To není ze servisní knížky,ale možná i tam to je! Hlavně to je praxe a zkušenosti, škodovácký skripta takhle mluví jasně. To samé jsou svíčky 60tis nebo 5 let a vzduchový filtr to samé. Stačí?

Editováno: , autor: juke.box
Vloženo

já se jen ptal, jestli to je v servisní knížce.

jinak pokud mluvíš o praxi, tak 60t km na vzduchový filtr je hodně (ikdyž to je v servusce), zkus si ho po třeba 45t km vyndat. Tam mě těch 60t km přijde hodně, osobně ho měním max po 30t km

Vloženo

Mě to neříkej o fitru,vím že je to hovadina měnit na 60 tis,měním po 15 tis km a to už má dost - Tdi u benzínu stačí po delší době. Ale šlo tady o to co předepisuje výrobce a to je v těch případech jak jsem psal.

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Ono Autokelly je jedna z největších firem s autodíly tady na trhu. Pokud mohu doporučit zkuste AQ autodíly Rychnov nad Kněžnou ( u benzínky BENZINA) a AUTOHOBBY Kostelec nad Orlicí ( je to na kruhovým objezdu) mají tam Castrol a Delphi oleje za slušný peníze a originál filtry za opravdu rozumný peníz ( olejovou vložku na HTP za 100,-) ale i díly na cizí auta za bomba ceny, dokážou všechno možný ( Valeo, LUK, SACHS, INA, FAG, FEBI) , POZOR ale na jejich AQ díly jsou sice levný ale kvalitovně nic moc až na aero stěrače ( 300mm-700mm za 97,-/ ks). NEPOSÍLAJÍ ALE POŠTOU ANI PPLkou. Vše si musíte vyzvednout. Objednají ale i přes telefon. Dokonce známí u nich objednával brzdový destičky na Peugeota 306 a objednali mu 3 varianty který zaplatil a do týdne dvoje vrátil bez problému a nějakýho poplatku akorát to nesmí mít zničený obal. o proti třeba AUTOKELLY měl destičky od ATE za peníze co maj v kelly bez DPH. což je 20% sleva!!! zkuste i jen třeba na porovnání cen.

telefon Rychnov: 606 655 944 nebo email: aqrk@hpp.cz odpovídají na e-maily nepravidelně jo a jsou tam od 8 do 17hodin

jezdim k nim pro díly na Fabii, Vectru A, Lancera a Megana

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Ahoj, chtěl bych se zeptat na rozvody značky INA. Jsou dobré? Četl jsme na internetu, že je dodávají do prvovýroby pro VW Group, Ford, Nissan atp a že patří k Luku a FAGu. Jaký na ně máte názor? díky

  • o 10 měsíců později...
Vloženo

mě v origo servisu dělali rozvody ve 120 tis bez vodní pumpy, protože tu v tolika km mění pouze pokud je špatná, dále mi řekli, že další rozvody ve 240 tis. Mám 200 tis. naj. a dříve jak ve 240 tis. měnit nebudu, protože , když se kouknu na řemen nebo na kladky, napínáky, tak jsou vpořádku.90 tis. je zbytečně brzo.

Vloženo

Skoro bych si tipnul, že jsi ty kladky nikdy neviděl - po sundání horního krytu je horko těžko přístupná ta, která napíná spojovací řemen, ty ostatní jsou přístupné až po sundání spodního krytu a to už musíš vyvěsit motor a dát dolu řemenici (pokud rozvody měníš v servisu, tak tento úkon asi pravidelně neděláš...). A ani to nemusí stačit, protože tam z boku není skoro vidět - toho že má vodící kladka mikropraskliny (najeto 88 tisíc) jsem si všiml až když jsem ji vyndal a natočil pod žárovkou.

Měň si rozvody, kdy chceš, ale ostatním to raději moc neraď - zde na foru je popsána řada zkušeností s rozvody, které nepřežili ani těch 90 tisíc. I mě se jedna z napínacích kladek rozpadla ještě před tímto limitem (a to nepočítám tu "jen" popraskanou nepočítám) - příznačné je, že v 86 tisících byla vizuálně OK, o 1500 km později byla na hadry (takže 30tis. ontervel pro kontrolu stanovený v DP také nemusí být košer). Rozvody prostě můžou vydržet jak 180 tisíc, tak jen 80 tisíc....

Vloženo (editace)

Neradím , v kolik má kdo měnit rozvody, akorát jsem uvedl, co mi řakli v origo servisu, bohužel jsem již měnil rozvody, na uvedené kladky je shora vidět, do ložiska samozřejmě nevidíš, v jakým je stavu řemeny, zda.li kladky dotahujou řemeny poznáš. A pokud řekneš , že rozvody vydrží 180 tis., ale i 80 tis., tak jsi taky moc neporadil. Myslíš , že v servisu ti při porhlídce sundavají i spodní kryt rozvodů, pochybuji.Ale všechna úcta tobě, jsi zkušenější, ale pořád jsem na foru, kam může uživatel přispět radou, alei názorem. :kol-33:

Editováno: , autor: Casy
Vloženo

Podle DP by se při kontrole kladek měl ten kryt sundat, pochybuji ale, že to někdo dělá. Místo toho se spíš dělá jen "kontrola řemenů" a tam se to sundavat nemusí. Jenže tenhle úkon je téměř k prdu. Tím horním krytem totiž opravdu na všechny kladky vidět není (jsou čtyři - ta spodní nejdůležitější je až dole u kliky a shora jí kryje pumpa). To že se vracejí nic neznamená. Pokud už se totiž ani nevracejí, tak má motor před sebou zpravidla jen pár kilometrů života - a tenhle okamžik se trefí výjimečně

Jinak výtku beru - Takže moje konkrétní rada zní: přízemní uživatel mění v 90 tisících a kdo má rád trochu toho adrenalinu nechá rozvody na pozdější dobu :)

Vloženo

Stejně bych toho co vymyslel řemen v motoru kopl do řiti. Není nad pořádný řetěz, tím nemyslím první htp, ani nové 1.2 tsi. Myslím normální poctivý motor z řetězem. Dnes už vím že si motor s řemenem nikdy nekoupím.......

Vloženo

kačenka - můj mechanik mi doporučil 90-120.000km, včetně vodní pumpy. Nerozumím tomu, ale věřím mu. Zase taková finanční darda to není a za klid to stojí ;)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...