potok Vloženo 8. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2007 cauves,nevite nekdo(samozrejme ze jo) jaky je rozdil mezi dynamickym a statickym merenim vykonu na brzde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krenstik Vloženo 8. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2007 (editace) Tohle mi vyhodil Ujo google Vytahnuto z webu bitpower.cz Výkon změřený na kolech ˝STATICKÉ MĚŘENÍ˝ V průběhu tohoto měření je motor dlouhodobě zatížen, doba a průběh zatížení může být nastavena libovolně. Tento stav odpovídá jízdě tzv. na plný plyn maximální rychlostí nebo jízda na plný plyn konstantní rychlostí do stoupání – také v těchto režimech jízdy jsou otáčky motoru konstantní a motor je trvale dlouhodobě zatížen plným výkonem. Během dlouhotrvajícího plného zatížení motoru dojde k plnému prohřátí a hlavně k důležité stabilizaci vnitřních teplot v motoru( plynů v sacím a výfukovém potrubí, povrchové teploty ve spalovacím prostoru a na dně pístu , atd.). Parametry spalovacího motoru velmi silně závisejí na těchto tzv. vnitřních teplotách, teprve po jejich ustálení dojde i k ustálení výkonu. V průběhu měření jsou sledovány důležité faktory ovlivňující stanovené normy emisních limitů –senzor teploty oleje, množství výfukových plynů, Lambda faktor.Měření vyžaduje určitou dobu setrvání motoru v diagnostikovaném provozním bodě. Např. pokud chceme provést měření složení spalin (obsah CO, CH, CO2, O2 atd. ve spalinách), např. při plně otevřeném plynu a např. ve středních otáčkách, je třeba aby v tomto režimu byl motor trvale udržován dynamometrem několik sekund až minut. Metoda statického měření výkonu je vhodná pro: – tuning nejen vysokovýkonných motorů – změřením výkonu při dlouhotrvajícím zatížení (zjištění poklesu výkonu, atd.) –dlouhodobé zatížení motoru v určitých otáčkách např. pro dalších diagnostických měřeních (měření emisí, měření předstihu zážehu, atd.) – simulace jízdy po vozovce určitou konstantní rychlostí. Měření výkonu během akcelerace vozidla˝DYNAMICKÉ MĚŘENÍ˝ Během tohoto způsobu měření je zaznamenáván průběh zrychlení setrvačníku ve válcové brzdě, klikového hřídele motoru a náhonových kol. Při dynamickém měření výkonu je potřeba znát moment setrvačnosti všech roztáčených dílů. Po dosažení konečných otáček je z průběhu měření následně vypočtena hodnota dynamického točivého momentu. Při dynamickém měření není výkon měřen, ale stanoven výpočtem, v němž hraje dominantní roli zadání momentu setrvačnosti rotujících dílů během měření. Pro upřesnění následný vzorec T = J x a (T-točivý moment, J (kgm2)– moment setrvačnosti všech dílů, a – zrychlení) . Například moment setrvačnosti zážehového motoru 1501 – 2000 ccm = 0.60 kgm2, vznětového motoru 2001 – 3000ccm = 0.85 kgm2 Z těchto údajů je následně vypočten výkon motoru P = T x ω ( P – výkon motoru, T – točivý moment, ω – úhlové zrychlení). Metoda dynamického měření výkonu je vhodná pro: rychlou servisní diagnostiku – zjištění výkonu motoru při akceleraci. Pokud je měření provedeno, je nanejvýše vhodné, abyste dostali výsledný protokol včetně grafů. Můžete pak posuzovat své subjektivní pocity s hodnotami,které byly zjištěny, a navíc při dalších pozdějších opakovaných měřeních porovnáte případně další změny ve výkonu. Důležitou věcí však je, aby daný protokol nebyl předtištěný ideál, ale skutečně patřil k vašemu automobilu. Editováno: 8. Listopad 2007, autor: Krenstik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 8. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2007 Jednoduše řečeno takhle: STATICKE-Je měření výkonu a kroutícího momentu při určitých vzrůstajících otáčkách ,třeba po 500ot/min až do dosažení max otáček. DYNAMICKE-Je měření při prudké akceleraci z volnoběhu do max otáček. Tak takhle jednoduše........ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
potok Vloženo 8. Listopad 2007 Autor Sdílet Vloženo 8. Listopad 2007 Tohle mi vyhodil Ujo googleVytahnuto z webu bitpower.cz Výkon změřený na kolech ˝STATICKÉ MĚŘENÍ˝ V průběhu tohoto měření je motor dlouhodobě zatížen, doba a průběh zatížení může být nastavena libovolně. Tento stav odpovídá jízdě tzv. na plný plyn maximální rychlostí nebo jízda na plný plyn konstantní rychlostí do stoupání – také v těchto režimech jízdy jsou otáčky motoru konstantní a motor je trvale dlouhodobě zatížen plným výkonem. Během dlouhotrvajícího plného zatížení motoru dojde k plnému prohřátí a hlavně k důležité stabilizaci vnitřních teplot v motoru( plynů v sacím a výfukovém potrubí, povrchové teploty ve spalovacím prostoru a na dně pístu , atd.). Parametry spalovacího motoru velmi silně závisejí na těchto tzv. vnitřních teplotách, teprve po jejich ustálení dojde i k ustálení výkonu. V průběhu měření jsou sledovány důležité faktory ovlivňující stanovené normy emisních limitů –senzor teploty oleje, množství výfukových plynů, Lambda faktor.Měření vyžaduje určitou dobu setrvání motoru v diagnostikovaném provozním bodě. Např. pokud chceme provést měření složení spalin (obsah CO, CH, CO2, O2 atd. ve spalinách), např. při plně otevřeném plynu a např. ve středních otáčkách, je třeba aby v tomto režimu byl motor trvale udržován dynamometrem několik sekund až minut. Metoda statického měření výkonu je vhodná pro: – tuning nejen vysokovýkonných motorů – změřením výkonu při dlouhotrvajícím zatížení (zjištění poklesu výkonu, atd.) –dlouhodobé zatížení motoru v určitých otáčkách např. pro dalších diagnostických měřeních (měření emisí, měření předstihu zážehu, atd.) – simulace jízdy po vozovce určitou konstantní rychlostí. Měření výkonu během akcelerace vozidla˝DYNAMICKÉ MĚŘENÍ˝ Během tohoto způsobu měření je zaznamenáván průběh zrychlení setrvačníku ve válcové brzdě, klikového hřídele motoru a náhonových kol. Při dynamickém měření výkonu je potřeba znát moment setrvačnosti všech roztáčených dílů. Po dosažení konečných otáček je z průběhu měření následně vypočtena hodnota dynamického točivého momentu. Při dynamickém měření není výkon měřen, ale stanoven výpočtem, v němž hraje dominantní roli zadání momentu setrvačnosti rotujících dílů během měření. Pro upřesnění následný vzorec T = J x a (T-točivý moment, J (kgm2)– moment setrvačnosti všech dílů, a – zrychlení) . Například moment setrvačnosti zážehového motoru 1501 – 2000 ccm = 0.60 kgm2, vznětového motoru 2001 – 3000ccm = 0.85 kgm2 Z těchto údajů je následně vypočten výkon motoru P = T x ω ( P – výkon motoru, T – točivý moment, ω – úhlové zrychlení). Metoda dynamického měření výkonu je vhodná pro: rychlou servisní diagnostiku – zjištění výkonu motoru při akceleraci. Pokud je měření provedeno, je nanejvýše vhodné, abyste dostali výsledný protokol včetně grafů. Můžete pak posuzovat své subjektivní pocity s hodnotami,které byly zjištěny, a navíc při dalších pozdějších opakovaných měřeních porovnáte případně další změny ve výkonu. Důležitou věcí však je, aby daný protokol nebyl předtištěný ideál, ale skutečně patřil k vašemu automobilu. diky ,tak rychle sem to necekal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarous fm Vloženo 8. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2007 nevite kde takova brzda je ?????? někde okolo ostravy!!!!! na kolik to vubec vyjde takove měřeni vykonu?????? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krenstik Vloženo 8. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2007 (editace) nevite kde takova brzda je ?????? někde okolo ostravy!!!!! na kolik to vubec vyjde takove měřeni vykonu?????? Jedine co jsem nasel je Mereni vykonu Ale vcera jsem cetl na VW nebo audi foru ze existuje program, ktery po zadani urcitych hodnot a pripojeni vagu umi taky udelat graf. Jmenuje se Kpower,ale nezkousel jsem ho.Melo by to fungovat tak ze pripojis vag, nechas delat lognormalne se rozjedes das za tri a tahas to od volnobehu po omezovac pak zmacknes spojku a nechas klenout rychlost pod 45km/h, data stahnes das do toho programu, jeste zadas jake mas hmotnosti atd. a on ti vyplivne graf. Napsal jsem to ve zkratce, jen co jsi pamatuju, osobne jsem to nezkousel. Co je zajmave tak to delaji podobne i u Subaru MERENI Editováno: 8. Listopad 2007, autor: Krenstik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TDIfun Vloženo 9. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2007 Taky merim dost Kpowerem.Podle rozdilu vuci dynamicke brzde to byla odchylka 2-3kw.Jinak jsme to hned brzdili na MAHA brzde v Ostrave.Ale bohuzel, neni pro komercni pouzivani a je problem se tam nejak dostat.Je to majetek VSB. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 9. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2007 Já měřím v Zábřehu na Moravě-automobilní učiliště nebo Jaroš Brno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krenstik Vloženo 9. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2007 Já měřím v Zábřehu na Moravě-automobilní učiliště nebo Jaroš Brno A aby to bylo komplet tak na kolik ty cca vyjde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 9. Listopad 2007 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2007 Od 500 do 1500.Zavolej si tam a přeptej se........... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.