Piaggio Vloženo 24. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2014 jj tak to dakko bolo. Valal som sa totozto nedavno pod autom a jeden je uz na polceste do hrobu, takze zistujem skladove zasoby aby to bolo poruke az pride jeho cas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2014 Žádný "prijde jeho čas" - vyměnit musíš oba dva najednou, jinak budeš mít na každý straně nápravy jinej útlum a bude se ti to hádat. Platí to pro silentbloky, tlumiče, pružiny, čepy, BRZDY... prostě pro všecko, co ovlivňuje chování soustavy kolo-náprava-tlumení a pružení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pran22 Vloženo 24. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2014 co teda mam ja dělat s tou moji fabie nebo ji mam rači prodat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 24. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2014 No já bych ti doporučil nové silentbloky, čepy,tyčky a laser.geometrie. A věřím ,že bude pak vše OK. Když jsi vše krom té geo uděláš sám,nebude to drahé. A nespoléhej na to,že když je na jedné straně čep na hov...,že na druhé bude dobrý. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2014 Doplnil bych to i o přední tlumiče a minimálně kontrolu jejich horního uložení.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piaggio Vloženo 24. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2014 (editace) Žádný "prijde jeho čas" - vyměnit musíš oba dva najednou, jinak budeš mít na každý straně nápravy jinej útlum a bude se ti to hádat. Platí to pro silentbloky, tlumiče, pružiny, čepy, BRZDY... prostě pro všecko, co ovlivňuje chování soustavy kolo-náprava-tlumení a pružení. Samozrejme som to myslel ze oba . dnes som mal dole koleso. Už to počitam:Manžeta ,kotuče a dosky, a silentblock .Je natrhnuty jak zaba.musim vykutat tie z audiny ci su este tam kde si myslim ze su. Takže až sa rozhodnem pre kotúče a dosky tak jedneho pekneho dna vyhrnem rukavy a pustim sa do toho. Editováno: 24. Říjen 2014, autor: Piaggio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pran22 Vloženo 24. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2014 predni tlumice + ulozeni davano pred 8 tisic km obe ložiska kol taky pred 10 tisic dal sem i tičky plus čepy ale asi nebyla nic moc kvalita a to trdily že ej to original dam teda nový čep dephi,tičky čizeni delphi a selembloky spodni ramena taky delphy a geo zbihavost ale co sem měl fiat tak na podvozek sem nešahl a tohle je furt něco a to mam uzke 14 gumi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piaggio Vloženo 24. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2014 kto vie ci to nebolo burane.a delphi? ked tak len nekriticke suciastky ako napriklad rohoze gumove. ale silenblok a cap ... treba pozret ci je to vsetko po mech stranke v cajku. Ked sa deru pneu treba na poriadnu GEOmetriu a pozret hodnoty . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pran22 Vloženo 25. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2014 co dnes nebylo bourane je to stare auto a ja nejsem první majitel ,delphi nevim jesli je uplně bomba ale lepší nez starline i kdyz nekteri znami dali starline ložiska kol a maka jim to dlouho Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piaggio Vloženo 25. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2014 (editace) Pri tych dieloch ide hlavne o to ze daktore su neni ani tak drahe ,ale vymenit taky zadny silentblock v ramene casovo aj financne niekolkonasobne prevysuje ceny materialu.Lebo to treba vsetko rozhodit -ked opomenieme tych co to menia na aute- a nakoniec urobit aj geometriu aby bola istotá je je to ok.Tazke material za 5korun ,vymena 200.POkial ti nauctuju cele rameno aj viac A hlavne pri silenblockoch zadnych treba dat taky aky treba,ako sme sa bavili hore. Delphi nedelphi,pokial je OK tak hadam nevadia ani delphi ked mas.Sice ich nepoznam ale zrejme su to plne. Su take zariadenia ze laserova geomeria a tam ti ukaze odklon a zaklon takze podla referencnych hodnot by malo byt vydiet co vyrazne vybocuje z ramca. Treba naprv skontrolovat geo a ked to bude OK,potom sa zamerat na nieco dalsie. Ja mam tiez F1 z roku 2003 a tiez nebola burana ale jak je raz daco dobre svacnute na napravu tak potom treba vyhladat daakych rovnacov karoserie . Pokial je zly komponent -tehlica tlmic- tak vymenit .Inak ja som elektrikar a nie automechanik . Ono je tazke dat pokomsi dokopy staru hajtru. S jednu taku bojujem,ale ta je po funkcnej stranke OK.Len menim opotrebovane komponenty po 200tkm a pocitam kolko ma to stalo a ci to za to stalo Editováno: 25. Říjen 2014, autor: Piaggio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pran22 Vloženo 26. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 26. Říjen 2014 hodim to jeden človek co děla auta at to uděla jde oto že dnes je silnice sama díra takže to dostava taky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pran22 Vloženo 28. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2014 tak vadné dily vyměneni a nyni na zbihavost nemate nekdo typ na dobrou okoli kladno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piaggio Vloženo 28. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2014 Chod raci na laser aby si mal co najlepsi prehlad.Hoci sa zaklon neda nastavit uvidis ci je to daako pohnute ci ujdute. Teda hadam by si mal vidiet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 29. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2014 dnes jsem byl zrovna na laserové geošce po výměně silentbloků ramene a čepů řízení a na levém př.kole jsem zrovna viděl, že je ten záklon červený, tedy mimo. Ptal jsem se mechoše čím se to dá ovlivnit ... a taky byla odpověď že nedá. By mě zajímalo, na co to má vliv, popř. co to způsobuje? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2014 Záklon kola je odchylka osy "svislýho" neboli rejdovýho čepu od přesně vertikálního směru - je u každý nápravy předepsaná výrobcem auta. V podstatě způsobuje nerovnoměrný stáčení kol do zatáčky - představ si auto jako dvě motorky skuplovaný dohromady = čím víc mají skloněný přední vidlice = maji větší "záklon kola", tím hůř se s nima dá udělat zatáčka o malým poloměru. Záklon v řádu jednotek úhlovejch stupňů by se dal vyřešit jedině posunutím celý nápravnice dopředu nebo dozadu vůči hornímu uložení rejdovýho čepu = vůči hornímu uložení předního tlumiče. U dnešních běžnejch náprav McPherson je tlumič zároveň rejdovým čepem - a aby plnil obě dvě funkce včetně schopnosti kompenzovat záběrový i brzdný momenty, musí mít určitou odchylku od ideálně svislýho umístění. Ani kastle není nikdy ideálně přesně svařená, takže odchylka do jednoho-dvou úhlovejch stupňů jde sice vykompenzovat změnou přesnýho umístění nápravnice vůči kastli, ale zároveň se tím zhorší jiný funkce a další hodnoty v geometrii přední nápravy. Nastavení geometrie nápravy je proto dlouhodobým kompromisem mezi požadavkem na ideální polohu kol pro jízdu přímým směrem i do zatáčky, akceleraci i brždění. Spolupodílejí se na tom i další komponenty nápravy včetně právě těch silentbloků, o jejichž výměně nebo náhradě za jinej (víc tuhej) druh se tady celou dobu jedná. Ideální stav přitom u běžný nápravy McPherson (bez dalších kompenzačních prvků kolem čepů, těhlice a ramen) nastavit nejde, vždycky bude něco haprovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piaggio Vloženo 29. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2014 (editace) dnes jsem byl zrovna na laserové geošce po výměně silentbloků ramene a čepů řízení a na levém př.kole jsem zrovna viděl, že je ten záklon červený, tedy mimo. Ptal jsem se mechoše čím se to dá ovlivnit ... a taky byla odpověď že nedá. By mě zajímalo, na co to má vliv, popř. co to způsobuje? Ja som to mal tiez v cervonom. Podla mna ide skor o informaciu keby bol daky problem, - napr co mal kolega pred tebou -, ze sa mu deru pneu a vycerpal uz vsetky moznosti. Ak chces,tak mozem sem hodit protokol z jednej F1,kde sa robila tato geo.Nic sa nikde nedere. Ono prinajhorsom aj odklon sa da vpredu trosku postelovat,lebo ked povolis konzolu s ramonom pripadne uchytenie zvysleho capu ,tak by da si tym dalo kusok hnut.Ale s vervisoch sa s tym urco nepapraju,jedine kedby si mal dakeho znameho.Ale primarne ked nemas problem tak asi neriesit.Hlavne aby bola ta zbiehavost a ostatne je loteria. A este ma napadlo,zaklon sa da tez asi postelovat ,ked svacnes kolesom kdesi pekne a ohnes tlmic a mas to komplet. Editováno: 29. Říjen 2014, autor: Piaggio Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 29. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2014 já bych začal tím správným usazením nápravnice. Jestli jsi při výměně sillentbloku povoloval šrouby na té hliníkový konzoli, tak se to mohlo hnout. Při jejich dotahování je nutné použít buď oficiální přípravek, nebo můj vynález - někde tady je obrázek. Prostě ten šroub musí být přesně v prostředku poměrně velké díry. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 30. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2014 aha, no uvidíme, jak tam dám new gumy, budu sledovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 30. Říjen 2014 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2014 prostě při usazování konzole ji pomocí vhodné trubky vystřeď vůči upevňovacím šroubům Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pran22 Vloženo 26. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 26. Listopad 2014 Tak ze mam vše ok reknu poznatek vzdy se me sjizdělo kolo předni zevnitr a pak se zjistlo ze je proble v geo pristroji protoze ten ma dle parametru nastaveno delat rozbihavost nejakou ale spravne se ma udelat spihavost nejaky cislo nakonec me to udelaly na klasicky tičove a je klid maka to super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 27. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 27. Listopad 2014 Byl jsem nedávno na výměně zadního silentbloku ramene a teď při výměně pneu jsem zjistil, že se mi začaly sjíždět vnitřky. Nakonec se zjistilo, že ten mechoš, co to dělal, je tam usadil opačně. Myslel jsem, že mě klepne . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 24. leden 2015 Sdílet Vloženo 24. leden 2015 keď sa darí,tak sa darí ... ...2 konzole behom 2 dní a vždy pravá strana vozidla 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 24. leden 2015 Sdílet Vloženo 24. leden 2015 hmm, to nas... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 24. leden 2015 Sdílet Vloženo 24. leden 2015 mňa ani nie,zákazníkov Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 24. leden 2015 Sdílet Vloženo 24. leden 2015 to by mě zajímalo, jak jim to vysvětluješ. Nebo už předem vědí, že se zákrok nemusí zdařit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.