Přejít na obsah

Silentbloky přední nápravy, vůle nápravy


TiGeRZ

Doporučené příspěvky

Žádný "prijde jeho čas" - vyměnit musíš oba dva najednou, jinak budeš mít na každý straně nápravy jinej útlum a bude se ti to hádat. Platí to pro silentbloky, tlumiče, pružiny, čepy, BRZDY... prostě pro všecko, co ovlivňuje chování soustavy kolo-náprava-tlumení a pružení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádný "prijde jeho čas" - vyměnit musíš oba dva najednou, jinak budeš mít na každý straně nápravy jinej útlum a bude se ti to hádat. Platí to pro silentbloky, tlumiče, pružiny, čepy, BRZDY... prostě pro všecko, co ovlivňuje chování soustavy kolo-náprava-tlumení a pružení.

 

Samozrejme som to myslel ze oba :D . dnes som mal dole koleso.

Už to počitam:Manžeta ,kotuče a dosky, a silentblock .Je natrhnuty jak zaba.musim vykutat tie z audiny  ci su este tam kde si myslim ze su.

Takže  až sa rozhodnem pre kotúče a dosky tak  jedneho pekneho dna vyhrnem rukavy 

a pustim sa do toho. :kol-31:

Editováno: , autor: Piaggio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

predni tlumice + ulozeni davano pred 8 tisic km obe ložiska kol taky pred 10 tisic dal sem i tičky plus čepy ale asi nebyla nic moc kvalita a to trdily že ej to original dam teda nový čep dephi,tičky čizeni delphi a selembloky spodni ramena taky delphy a geo zbihavost ale co sem měl fiat tak na podvozek sem nešahl a tohle je furt něco a to mam uzke 14 gumi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri tych dieloch ide hlavne o to ze daktore su neni ani tak drahe ,ale vymenit taky zadny silentblock v ramene casovo aj financne niekolkonasobne prevysuje ceny materialu.Lebo to treba vsetko rozhodit -ked opomenieme tych co to menia na aute- a nakoniec urobit aj geometriu aby bola istotá je je to ok.Tazke material za 5korun ,vymena 200.POkial ti nauctuju cele rameno aj viac :kol-31:

 

A hlavne pri silenblockoch zadnych treba dat taky aky treba,ako sme sa bavili hore. Delphi nedelphi,pokial je  OK tak hadam nevadia  ani delphi ked mas.Sice ich nepoznam ale zrejme su to plne.

 

Su take zariadenia ze laserova geomeria  a tam ti ukaze odklon a zaklon takze podla referencnych hodnot by malo byt vydiet co vyrazne vybocuje z ramca.

Treba naprv skontrolovat geo a ked to bude OK,potom sa zamerat na nieco dalsie.

Ja mam tiez F1 z roku 2003 a tiez nebola burana  ale jak je raz daco dobre svacnute na napravu tak potom treba vyhladat daakych rovnacov karoserie :kol-35: .

Pokial je zly komponent -tehlica tlmic- tak vymenit .Inak ja som elektrikar a nie automechanik :kol-48: .

Ono je tazke dat pokomsi dokopy staru hajtru.   S jednu taku bojujem,ale ta je po funkcnej stranke OK.Len menim opotrebovane komponenty po 200tkm a pocitam kolko ma to stalo a ci to za to stalo :kol-135:

Editováno: , autor: Piaggio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes jsem byl zrovna na laserové geošce po výměně silentbloků ramene a čepů řízení a na levém př.kole jsem zrovna viděl, že je ten záklon červený, tedy mimo. Ptal jsem se mechoše čím se to dá ovlivnit ... a taky byla odpověď že nedá. By mě zajímalo, na co to má vliv, popř. co to způsobuje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záklon kola je odchylka osy "svislýho" neboli rejdovýho čepu od přesně vertikálního směru - je u každý nápravy předepsaná výrobcem auta. V podstatě způsobuje nerovnoměrný stáčení kol do zatáčky - představ si auto jako dvě motorky skuplovaný dohromady = čím víc mají skloněný přední vidlice = maji větší "záklon kola", tím hůř se s nima dá udělat zatáčka o malým poloměru.

 

Záklon v řádu jednotek úhlovejch stupňů by se dal vyřešit jedině posunutím celý nápravnice dopředu nebo dozadu vůči hornímu uložení rejdovýho čepu = vůči hornímu uložení předního tlumiče.

 

U dnešních běžnejch náprav McPherson je tlumič zároveň rejdovým čepem - a aby plnil obě dvě funkce včetně schopnosti kompenzovat záběrový i brzdný momenty, musí mít určitou odchylku od ideálně svislýho umístění.

 

Ani kastle není nikdy ideálně přesně svařená, takže odchylka do jednoho-dvou úhlovejch stupňů jde sice vykompenzovat změnou přesnýho umístění nápravnice vůči kastli, ale zároveň se tím zhorší jiný funkce a další hodnoty v geometrii přední nápravy. Nastavení geometrie nápravy je proto dlouhodobým kompromisem mezi požadavkem na ideální polohu kol pro jízdu přímým směrem i do zatáčky, akceleraci i brždění. Spolupodílejí se na tom i další komponenty nápravy včetně právě těch silentbloků, o jejichž výměně nebo náhradě za jinej (víc tuhej) druh se tady celou dobu jedná.

 

Ideální stav přitom u běžný nápravy McPherson (bez dalších kompenzačních prvků kolem čepů, těhlice a ramen) nastavit nejde, vždycky bude něco haprovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dnes jsem byl zrovna na laserové geošce po výměně silentbloků ramene a čepů řízení a na levém př.kole jsem zrovna viděl, že je ten záklon červený, tedy mimo. Ptal jsem se mechoše čím se to dá ovlivnit ... a taky byla odpověď že nedá. By mě zajímalo, na co to má vliv, popř. co to způsobuje?

 

Ja som to mal tiez v cervonom. Podla  mna ide  skor o informaciu keby bol daky problem, - napr co mal kolega pred tebou -, ze sa mu deru pneu  a vycerpal uz vsetky moznosti.

Ak chces,tak mozem sem hodit protokol  z jednej F1,kde sa robila tato geo.Nic sa nikde nedere. Ono prinajhorsom aj odklon sa da vpredu trosku postelovat,lebo ked povolis konzolu s ramonom pripadne uchytenie zvysleho capu ,tak by da si tym dalo kusok hnut.Ale s vervisoch sa s tym urco nepapraju,jedine kedby si mal dakeho znameho.Ale  primarne ked nemas problem tak asi neriesit.Hlavne aby bola ta zbiehavost a ostatne je loteria.

A este ma napadlo,zaklon sa da tez asi postelovat ,ked svacnes kolesom kdesi pekne a ohnes tlmic a mas to komplet. :kol-29:

Editováno: , autor: Piaggio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych začal tím správným usazením nápravnice. Jestli jsi při výměně sillentbloku povoloval šrouby na té hliníkový konzoli, tak se to mohlo hnout. Při jejich dotahování je nutné použít buď oficiální přípravek, nebo můj vynález :D - někde tady je obrázek. Prostě ten šroub musí být přesně v prostředku poměrně velké díry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak ze mam vše ok reknu poznatek vzdy se me sjizdělo kolo předni zevnitr a pak se zjistlo ze je proble v geo pristroji protoze ten ma dle parametru nastaveno delat rozbihavost nejakou ale spravne se ma udelat spihavost nejaky cislo nakonec me to udelaly na klasicky tičove a je klid maka to super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...