Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

jj tak to dakko bolo. :kol-47:

Valal som sa totozto nedavno pod autom a jeden je uz na polceste do hrobu, takze zistujem skladove zasoby aby to bolo poruke az pride jeho cas :kol-34:

Žádný "prijde jeho čas" - vyměnit musíš oba dva najednou, jinak budeš mít na každý straně nápravy jinej útlum a bude se ti to hádat. Platí to pro silentbloky, tlumiče, pružiny, čepy, BRZDY... prostě pro všecko, co ovlivňuje chování soustavy kolo-náprava-tlumení a pružení.

co teda mam ja dělat s tou moji fabie nebo ji mam rači prodat

No já bych ti doporučil nové silentbloky, čepy,tyčky a laser.geometrie. A věřím ,že bude pak vše OK. Když jsi vše krom té geo uděláš sám,nebude to drahé. A nespoléhej na to,že když je na jedné straně čep na hov...,že na druhé bude dobrý.

Doplnil bych to i o přední tlumiče a minimálně kontrolu jejich horního uložení....

Žádný "prijde jeho čas" - vyměnit musíš oba dva najednou, jinak budeš mít na každý straně nápravy jinej útlum a bude se ti to hádat. Platí to pro silentbloky, tlumiče, pružiny, čepy, BRZDY... prostě pro všecko, co ovlivňuje chování soustavy kolo-náprava-tlumení a pružení.

 

Samozrejme som to myslel ze oba :D . dnes som mal dole koleso.

Už to počitam:Manžeta ,kotuče a dosky, a silentblock .Je natrhnuty jak zaba.musim vykutat tie z audiny  ci su este tam kde si myslim ze su.

Takže  až sa rozhodnem pre kotúče a dosky tak  jedneho pekneho dna vyhrnem rukavy 

a pustim sa do toho. :kol-31:

Upraveno od Piaggio

predni tlumice + ulozeni davano pred 8 tisic km obe ložiska kol taky pred 10 tisic dal sem i tičky plus čepy ale asi nebyla nic moc kvalita a to trdily že ej to original dam teda nový čep dephi,tičky čizeni delphi a selembloky spodni ramena taky delphy a geo zbihavost ale co sem měl fiat tak na podvozek sem nešahl a tohle je furt něco a to mam uzke 14 gumi

kto vie ci to nebolo burane.a delphi? ked tak len nekriticke suciastky ako napriklad rohoze gumove. ale silenblok a cap ...

treba pozret ci je to vsetko po mech stranke v cajku.

Ked sa deru pneu treba na poriadnu GEOmetriu a pozret hodnoty

.

co dnes nebylo bourane je to stare auto a ja nejsem první majitel ,delphi nevim jesli je uplně bomba ale lepší nez starline i kdyz nekteri znami dali starline ložiska kol a maka jim to dlouho

Pri tych dieloch ide hlavne o to ze daktore su neni ani tak drahe ,ale vymenit taky zadny silentblock v ramene casovo aj financne niekolkonasobne prevysuje ceny materialu.Lebo to treba vsetko rozhodit -ked opomenieme tych co to menia na aute- a nakoniec urobit aj geometriu aby bola istotá je je to ok.Tazke material za 5korun ,vymena 200.POkial ti nauctuju cele rameno aj viac :kol-31:

 

A hlavne pri silenblockoch zadnych treba dat taky aky treba,ako sme sa bavili hore. Delphi nedelphi,pokial je  OK tak hadam nevadia  ani delphi ked mas.Sice ich nepoznam ale zrejme su to plne.

 

Su take zariadenia ze laserova geomeria  a tam ti ukaze odklon a zaklon takze podla referencnych hodnot by malo byt vydiet co vyrazne vybocuje z ramca.

Treba naprv skontrolovat geo a ked to bude OK,potom sa zamerat na nieco dalsie.

Ja mam tiez F1 z roku 2003 a tiez nebola burana  ale jak je raz daco dobre svacnute na napravu tak potom treba vyhladat daakych rovnacov karoserie :kol-35: .

Pokial je zly komponent -tehlica tlmic- tak vymenit .Inak ja som elektrikar a nie automechanik :kol-48: .

Ono je tazke dat pokomsi dokopy staru hajtru.   S jednu taku bojujem,ale ta je po funkcnej stranke OK.Len menim opotrebovane komponenty po 200tkm a pocitam kolko ma to stalo a ci to za to stalo :kol-135:

Upraveno od Piaggio

hodim to jeden človek co děla auta at to uděla jde oto že dnes je silnice sama díra takže to dostava taky

tak vadné dily vyměneni a nyni na zbihavost nemate nekdo typ na dobrou okoli kladno

Chod raci na laser aby si mal co najlepsi prehlad.Hoci sa zaklon neda nastavit uvidis ci je to daako pohnute ci ujdute.

Teda hadam by si mal vidiet :kol-28:

dnes jsem byl zrovna na laserové geošce po výměně silentbloků ramene a čepů řízení a na levém př.kole jsem zrovna viděl, že je ten záklon červený, tedy mimo. Ptal jsem se mechoše čím se to dá ovlivnit ... a taky byla odpověď že nedá. By mě zajímalo, na co to má vliv, popř. co to způsobuje?

Záklon kola je odchylka osy "svislýho" neboli rejdovýho čepu od přesně vertikálního směru - je u každý nápravy předepsaná výrobcem auta. V podstatě způsobuje nerovnoměrný stáčení kol do zatáčky - představ si auto jako dvě motorky skuplovaný dohromady = čím víc mají skloněný přední vidlice = maji větší "záklon kola", tím hůř se s nima dá udělat zatáčka o malým poloměru.

 

Záklon v řádu jednotek úhlovejch stupňů by se dal vyřešit jedině posunutím celý nápravnice dopředu nebo dozadu vůči hornímu uložení rejdovýho čepu = vůči hornímu uložení předního tlumiče.

 

U dnešních běžnejch náprav McPherson je tlumič zároveň rejdovým čepem - a aby plnil obě dvě funkce včetně schopnosti kompenzovat záběrový i brzdný momenty, musí mít určitou odchylku od ideálně svislýho umístění.

 

Ani kastle není nikdy ideálně přesně svařená, takže odchylka do jednoho-dvou úhlovejch stupňů jde sice vykompenzovat změnou přesnýho umístění nápravnice vůči kastli, ale zároveň se tím zhorší jiný funkce a další hodnoty v geometrii přední nápravy. Nastavení geometrie nápravy je proto dlouhodobým kompromisem mezi požadavkem na ideální polohu kol pro jízdu přímým směrem i do zatáčky, akceleraci i brždění. Spolupodílejí se na tom i další komponenty nápravy včetně právě těch silentbloků, o jejichž výměně nebo náhradě za jinej (víc tuhej) druh se tady celou dobu jedná.

 

Ideální stav přitom u běžný nápravy McPherson (bez dalších kompenzačních prvků kolem čepů, těhlice a ramen) nastavit nejde, vždycky bude něco haprovat.

dnes jsem byl zrovna na laserové geošce po výměně silentbloků ramene a čepů řízení a na levém př.kole jsem zrovna viděl, že je ten záklon červený, tedy mimo. Ptal jsem se mechoše čím se to dá ovlivnit ... a taky byla odpověď že nedá. By mě zajímalo, na co to má vliv, popř. co to způsobuje?

 

Ja som to mal tiez v cervonom. Podla  mna ide  skor o informaciu keby bol daky problem, - napr co mal kolega pred tebou -, ze sa mu deru pneu  a vycerpal uz vsetky moznosti.

Ak chces,tak mozem sem hodit protokol  z jednej F1,kde sa robila tato geo.Nic sa nikde nedere. Ono prinajhorsom aj odklon sa da vpredu trosku postelovat,lebo ked povolis konzolu s ramonom pripadne uchytenie zvysleho capu ,tak by da si tym dalo kusok hnut.Ale s vervisoch sa s tym urco nepapraju,jedine kedby si mal dakeho znameho.Ale  primarne ked nemas problem tak asi neriesit.Hlavne aby bola ta zbiehavost a ostatne je loteria.

A este ma napadlo,zaklon sa da tez asi postelovat ,ked svacnes kolesom kdesi pekne a ohnes tlmic a mas to komplet. :kol-29:

Upraveno od Piaggio

já bych začal tím správným usazením nápravnice. Jestli jsi při výměně sillentbloku povoloval šrouby na té hliníkový konzoli, tak se to mohlo hnout. Při jejich dotahování je nutné použít buď oficiální přípravek, nebo můj vynález :D - někde tady je obrázek. Prostě ten šroub musí být přesně v prostředku poměrně velké díry.

aha, no uvidíme, jak tam dám new gumy, budu sledovat

prostě při usazování konzole ji pomocí vhodné trubky vystřeď vůči upevňovacím šroubům

  • 4 týdny později...

Tak ze mam vše ok reknu poznatek vzdy se me sjizdělo kolo předni zevnitr a pak se zjistlo ze je proble v geo pristroji protoze ten ma dle parametru nastaveno delat rozbihavost nejakou ale spravne se ma udelat spihavost nejaky cislo nakonec me to udelaly na klasicky tičove a je klid maka to super

Byl jsem nedávno na výměně zadního silentbloku ramene a teď při výměně pneu jsem zjistil, že se mi začaly sjíždět vnitřky. Nakonec se zjistilo, že ten mechoš, co to dělal, je tam usadil opačně. Myslel jsem, že mě klepne :)

  • 1 měsíc později...

keď sa darí,tak sa darí  :wallbash:  ...

...2 konzole behom 2 dní  a vždy pravá strana vozidla

post-62595-0-07609500-1422105353_thumb.j

hmm, to nas...

mňa ani nie,zákazníkov :D

to by mě zajímalo, jak jim to vysvětluješ. Nebo už předem vědí, že se zákrok nemusí zdařit :D

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.