Přejít na obsah

rychlejší zahřátí motoru


palicuk

Doporučené příspěvky

to paldik: tak jestli mas moznost bufika, tak bych nic neresil, dej mu treba deset minut a pak do toho sedni a mas po problemu, kor u benzina... Nebejt to tak drahy, tak do toho taky jdu...

Me to tedka pri tech par stupnich nad nulou zacne teple foukat tak do peti minut, mam tam ty zhavicky, takze to porad jeste jde, ale karton uz jsem dal taky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jojo nezávislý kamna to je teda věc, sice je moc nepoužívám, páč dycky když přijedu domů tak zapomenu nastavit trojku a foukání do kabiny (na moje couračky mám furt dvojku a foukání na sklo) ale dneska ráno jsem vstal pustil si topení a za 10 minut jsem sedal do teplíčka :) Jinak mám před chladičem polystyren (dle mě účinnost nic moc) a teplo fouká tak za 4-6 km podle dopravní situace. Ale co se mi teď jednou stalo tak že jsem stál v koloně, auto ohřátý na 90°C podle budíku, venkovní teplota kolem 0°C a foukalo to vlažně..Jak jsem se rozjel tak hned foukalo teplo je to normální? Zatim jsem to teda postřehl jen jednou a od tý doby jsem v koloně nestál ani na parkovišti minutu neposeděl a nezkoumal to tak nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Jak jsem se rozjel tak hned foukalo teplo je to normální?...

bych to typoval na problem s vodni pumpou, kdyz byl motor na volnobeh, tak radiator v kabine nemel dostatecny prutok a stihal se ochlazovat vzduchem

jiny vysvetleni me nenapada, kdyz auto netopi, ale budik ukazuje 90stC a pri vyssich otackach motoru topi normalne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... a kolik toho zaktyjou takové ty, mimochodem hnusné, krytky co se montují přímo na masku?

Podle mně, jestli to má pomoct, tak každá zakrytá plocha plocha pomůže.

V tomhle případě, jestli je to jen v horní části, neproudí studený vzduch přímo na motor.

@Zdesim:

V koloně/ne_v_koloně, podle mně to je jedno. Pokud to má zadeklované celé, tak je jedno jestli za jízdy nebo při stání. No, a pokud to zadeklované celé nemá, tak při stání nebo pomalé jízdě si to protáhnou ventilátory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

driv jsem tohle resil u escorta (nez jsem ho vymenil za okinu), tam jsem zadelal cely chladic kartonem, jinak se to vubec nezahrivalo, pak pri popojizdeni, jsem musel topit do kabiny na plno a nevim jak moc se to libilo ventilatoru, kdyz nema kudy nasavat

dotaz byl jen na ventilatory, aby jim to nejak nevadilo

chtelo by to nejakou zaluzii jako ma napr. bmw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

... a kolik toho zaktyjou takové ty, mimochodem hnusné, krytky co se montují přímo na masku?

Podle mně, jestli to má pomoct, tak každá zakrytá plocha plocha pomůže.

V tomhle případě, jestli je to jen v horní části, neproudí studený vzduch přímo na motor.

V těchto docela hustých prazech se mi motor (1,9 TDI PD) neohřál ani na delší trase. Asi po ujetí 4-5 km se mi ručička teploměru teprve začala zvedat a motor se ani dále neohřál více než na cca 60st. Můžu říci, že poté co jsem namontoval tuto zimní clonu na masku před chladič (je to ta hnusná krytka jak praví můj předchůdce), došlo k určitému zlepšení. Není to žádný zázrak, ale motor se začne ohřívat o něco dříve a hlavně se na delší trase ohřeje až na 90st, což se mi v současných mrazech (-15, -20) nepodařilo ani omylem. Takže bez ohledu na estetiku (dle mého nározu to není zas tak hrozný), dávám krytce palec nahoru.

Editováno: , autor: Miral1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

12 km není málo. Ale je fakt, že mně se taky při minulých mrazech motor zahříval strašně dlouho. I těch 12 km. Záleželo kde jsem jel, jestli jsem to jen tak šolichal, tak se hajzl chtěl dokonce ochlazovat :( . Teromstat je OK.

Napiš jaký motor a za jakých podmínek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen taková teoretická otázka.

Proč není v topení nějaká pomocná spirála která by hřála ihned a nemuselo se čekat až se ohřeje voda?

Něco jednoduchého jako je třeba fén na vlasy.

Čemu by to škodilo?Nebo proč by to v autě nemohlo být z výroby?

Prostě nastartovat a hned pouštět šťávu do toho topení.

Při ohřátí motoru to pak samozřejmě vypnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prachy mistře, prachy!

Pamatuj, peníze až na prvním místě!

Ikdyž to topné tělaso a jeho instalace včetně bude stát 1000,- Kč jenže výrobce si to nechá mastně zaplatit a to zas neocení každý uživatel.

A pak čím by odlíšili vyšší třídu od střední, nový model od starého, apod? Právě takovýma blbostma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Ondrero: prihrejvani vody ma i O1, alespon moje to ma, zalezi snad na vybave a kam to auto slo co jsem tu nekde cetl, ale mam normalne cesky auto od prvniho majitele a ma to uz ... Jinak ten fen, uz se to tu taky nekde resilo, musel bys tam mit nejakej agregat kterej by ti to zivil, protoze neco natolik ucinnyho by ti baterku sezralo behem chvile. Rychlejsi ohrev by se dal resit treba Webastem, ale zadarmo to neni...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...