Přejít na obsah

Bude stat jen 46 000 Kc


Mikosar

Doporučené příspěvky

crash testy su taka vesela story sama o sebe. zrovna som cital na stranke euro ncap ze mazda 2 a volvo v70 mali problemy s airbagmi pri skuskach (oneskorene odpalenie). vzhladom k tomu ze sa obidve automobilky zaviazali vadu odstranit vo vyrobe a zaroven slubili zvolat uz vyrobene auta, dostali moznost reparatu a znicit dalsich par aut. napriek tomu volvo opat zlyhalo so zaclonovymi airbagmi :) soudruzi z NDR nekde udelali chybu...?

mozno este pre info par faktov... zaujimave je napriklad to ze pri celnych zrazkach sa pocita s narazom do rovnakej kategorie vozidla - v pripade ze sedite v nejakom super-mini a date si to celom s mercedesom S klasse, 4 alebo 5 hviezdiciek nepomoze... a tiez rychlosti pri ktorych sa robi naraz - 64 km/h je ako keby isli obe auta cca. 30. obvykla situacia je vsak na okreske skor 100+100 ak nie viac. no ale dost depresivnych udajov :)

The front impact test is conducted at 64km/h (40mph) into an offset deformable barrier, the side impact test 50km/h (30mph), the pole test at 29km/h (18mph) and the pedestrian tests at 40km/h (25mph).

Comparison between Size Categories: It is essential that no attempt is made to compare the ratings between cars in different segments or mass groups. The frontal crash test aims to measure the performance of the car impacting another car of similar mass. There is no capability to determine what would happen if cars of widely different masses impact each other. It is not primarily the mass difference that has the effect, but the effect that mass has on the structural stiffness combined with the relative height of the structures from the ground.

Dělat testy v rychlosti 200 km/h, tak asi není moc co sledovat a co porovnávat. Jde o to, že se sledují pohyby osob, kontakty s interiérem, deformace prvků skeletu a průběh takové deformace. Dnes v době existence celkem reálných matematických modelů není problém si takovou zkoušku i nasimulovat, samozřejmě je potřeba i její "odzkoušení" v reálu a tedy porovnání shodnosti s realitou. Nevím, jestli o barierových zkouškách víš víc, než jen ze stránek EURO NCAP. Pokud jde o parametry při zkouškách, je potřeba zachovat podobné podmínky s ohledem na případné porovnávání. A když píšeš o setkání mini aut s nějakým neporovnatelně větším, tak v současné době se i velká auta konstruují tak, aby svojí deformační zónou pohltily část energie deformace právě nějakého mini..tady bych jako daleko horší variantu viděl právě srážku nějakých dvou mini. Jinak při srážce jde hlavně o zpomalení (respektive o jeho průběh) po nárazu, což ovlivňují právě konstrukce deformačních zón. To, jestli bude jedno auto "vláčeno" ještě nějakých pár metrů po srážce daleko větším autem, nemá v podstatě žádný vliv. Přesazený náraz se provádí právě z důvodu, že jde o nejčastější průběh při čelním nárazu, daleko menší procento čelních nárazů se odehraje celou čelní stěnou vozidla, navíc taková zkouška daleko víc vypoví o průběhu deformace skeletu, jde totiž jen na jeden nosník.

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

beru testy taky trochu s rezervou, od tý doby, co se body přidělují za kontrolky nezapnutí pásů, :help: , jinak je dost nehod, u kterých ti nepomůže ani deset bagů a šest :) hvězdiček, záleží jak se co trefí, jinak samozřejmě to asi s bezpečností bude horší bude v porovnání s jiným novým evropským autem, škoda že se nedělají testy tak pěti - šesti letých aut, docela by mě to zajímalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělat testy v rychlosti 200 km/h, tak asi není moc co sledovat a co porovnávat. Jde o to, že se sledují pohyby osob, kontakty s interiérem, deformace prvků skeletu a průběh takové deformace. Dnes v době existence celkem reálných matematických modelů není problém si takovou zkoušku i nasimulovat, samozřejmě je potřeba i její "odzkoušení" v reálu a tedy porovnání shodnosti s realitou. Nevím, jestli o barierových zkouškách víš víc, než jen ze stránek EURO NCAP. Pokud jde o parametry při zkouškách, je potřeba zachovat podobné podmínky s ohledem na případné porovnávání. A když píšeš o setkání mini aut s nějakým neporovnatelně větším, tak v současné době se i velká auta konstruují tak, aby svojí deformační zónou pohltily část energie deformace právě nějakého mini..tady bych jako daleko horší variantu viděl právě srážku nějakých dvou mini. Jinak při srážce jde hlavně o zpomalení (respektive o jeho průběh) po nárazu, což ovlivňují právě konstrukce deformačních zón. To, jestli bude jedno auto "vláčeno" ještě nějakých pár metrů po srážce daleko větším autem, nemá v podstatě žádný vliv. Přesazený náraz se provádí právě z důvodu, že jde o nejčastější průběh při čelním nárazu, daleko menší procento čelních nárazů se odehraje celou čelní stěnou vozidla, navíc taková zkouška daleko víc vypoví o průběhu deformace skeletu, jde totiž jen na jeden nosník.

dovolim si ciastocne nesuhlasit. to ci bude mensie auto tlacene vacsim autom ma vyznamny vplyv aj na samotne spomalenie. v pripade celnej zrazky napr. aygo & s-klasse iducich rovnakou rychlostou bude spomalenie u mercedesu nizsie, nakolko jeho kabina v konecnom dosledku bude (aj ked kratko) pokracovat v pohybe po svojej drahe, pricom aygo sa bude pohybovat po uvodnej deformacii v opacnom smere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já si myslím, že tahle debata je o ničem, ten měl taky bezpečný auto a hovno platný.....,

hlavně záleží na tom jak a s kým a za jakých okolností :feve:

Tak stane se, to pak se můžeme bavit i o tom, že sto lidí zachrání pasy v autě a pak se najde jeden, který právě díky nim třeba v autě uhoří. Samozřejmě, že zkoušky jsou laboratorní a vždy za daných podmínek, nicméně jistou vypovídací schopnost o chování konstrukce auta při ne..v podstatě jen vyjel ze silnicehodě mají, a vo tom to je. To už jsou pak takové ty nešťastné shody okolností, které když se sejdou, tak řidiče nezachrání nic..viz tento týden ACTROS na D8, v podstatě jen "vyjel" mimo silnici, souprava téměř nepoškozená, ale řidič mrtvý, vypadl při tom s auta.

Jde o to, že vývoj auta z hlediska bezpečnosti něco stojí a v případě auta za 46.000 dost pochybuju, že se tím někdo zabýval, cena tomu rozhodně neodpovídá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak stane se, to pak se můžeme bavit i o tom, že sto lidí zachrání pasy v autě a pak se najde jeden, který právě díky nim třeba v autě uhoří. Samozřejmě, že zkoušky jsou laboratorní a vždy za daných podmínek, nicméně jistou vypovídací schopnost o chování konstrukce auta při ne..v podstatě jen vyjel ze silnicehodě mají, a vo tom to je. To už jsou pak takové ty nešťastné shody okolností, které když se sejdou, tak řidiče nezachrání nic..viz tento týden ACTROS na D8, v podstatě jen "vyjel" mimo silnici, souprava téměř nepoškozená, ale řidič mrtvý, vypadl při tom s auta.

Jde o to, že vývoj auta z hlediska bezpečnosti něco stojí a v případě auta za 46.000 dost pochybuju, že se tím někdo zabýval, cena tomu rozhodně neodpovídá.

asi temu bezpecnost u tohto vozitka mozme uzavriet s tym ze pasivna bezpecnost je o malo vyssia ako ked sedite na bicykli :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dovolim si ciastocne nesuhlasit. to ci bude mensie auto tlacene vacsim autom ma vyznamny vplyv aj na samotne spomalenie. v pripade celnej zrazky napr. aygo & s-klasse iducich rovnakou rychlostou bude spomalenie u mercedesu nizsie, nakolko jeho kabina v konecnom dosledku bude (aj ked kratko) pokracovat v pohybe po svojej drahe, pricom aygo sa bude pohybovat po uvodnej deformacii v opacnom smere.

No, při pohlcování energie nárazu borcením nosníků dochází ke zpomalení řádově většímu, než co jsou schopny vyvinout brzdy při zpomalování vozidel po srážce, hodně obecně a laicky řečeno, tak rozhodující je ten cca metr, o který se auta dohromady "zkrátí", než několik desítem metrů dlouhé brždění..při něm už pak žádné podstatné deformace neprobíhají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, při pohlcování energie nárazu borcením nosníků dochází ke zpomalení řádově většímu, než co jsou schopny vyvinout brzdy při zpomalování vozidel po srážce, hodně obecně a laicky řečeno, tak rozhodující je ten cca metr, o který se auta dohromady "zkrátí", než několik desítem metrů dlouhé brždění..při něm už pak žádné podstatné deformace neprobíhají.

vobec neviem preco pises o brzdach a brzdeni po zrazke. ide o to ze kazde auto ma svoju kineticku energiu a prebytok energie toho vacsieho sa musi nejak prejavit. cela zrazka sa odohrava v zlomkoch sekundy. pocas tejto doby vacsie auto zastane pripadne spomali a vali sa kusok dalej. male auto zastavi a je vzapati vymrstene opacnym smerom. kde je teda asi vacsie spomalenie/pretazenie??

nastuduj si to pripadne na videu, zhodou okolnosti som nasiel smart vs. mercedes s-triedy:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To XMAN: Nehodlám se tady hádat, když nejsi schopný si můj příspěvek přečíst celý..a hlavně správně interpretovat..jinak by ses tam dočetl, že zpomalení, kdy se dvě vozidla po srážce pohybují již jedním směrem třeba i několik desítek metrů v případě velkého hmotnostního rozdílu (laicky řečeno). v takovém případě se vozidla pohybují již jako balík železa. Tento pohyb je nesrovnatelný se situací v okamžiku srážky a krátce po ní, kdy se oba skelety deformují. Nestuduj video, jukni na fyziku. Přebytek kinetické energie se samozřejmě projeví tak, že po srážce vyčerpání deformační zóny obou vozidel (kdy jde o okamžiky rozhodující o přežití nebo nepřežití posádky a o stupni poranění), že se balík železa o součtové hmotnosti obou valí jedním směrem..a zpomaluje. Nikde není řečeno, že případné težší vozidlo nemůže brzdit..pak je samozřejmě takové zpomalení větší, přesto nesrovnatelné se zpomalením při deformaci skeletu

Jinak koukal jsem na to video a v téhle podobě můžu jen říct, že je to výborná show, vypovídací schopnost =0. vysvětlení najdeš výše, takže ho nebudu znovu opakovat, nikde nevidím žádné hodnoty zrychlení na Dummies použitých při zkoušce, zrychlení na hrudníku, hlavě apod..to jsou důležitá kritéria pro hodnocení případných poranění. A to že se auto převrátí nabok, to vůbec o ničem nevypovídá, rozhodující okamžiky při srážce je v tomto případě prostě doba, po kterou se obě vozidla deformují. tečka

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jukni sem http://cs.wikipedia.org/wiki/Nepru%C5%BEn%C3%BD_r%C3%A1z bratře Slováku. :kuk: To ale snad znas ne? Nasledny pohyb vozidel neni nijak dulezity, krom pripadu, ze rozjete cisterna to lehci auto zamackne do betonove zdi. :prc:

Sím ano, pane čiteli ;) Jenže to až tak není případ srážky dvou vozidel na silnici a to ani v případě, že jedno z nich je větší..viz stačí na videu vidět, o kolik Smart to S-klasse zkrátil. O tom už jsem psal taky výše. Samozřejmě se nedají uvažovat extrémy, kdy se trefím do lokomotivy..dneska už i náklaďáky a autobusy se zkouší s deformačními zónami (např. Scania)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirik.DC & Blacky:

skusim to skratit, netreba flamewar...

- obe auta sa zrazia celne

- vzajomna zrazka/deformacia trva urcity casovy usek (pol sekundy?)

- za tento cas kabina mercedesu spomali z 30km/h na 5km/h

- kabina smartu spomali z 30km/h na 0km/h (resp. mensie auto je uvedene do protipohybu 5km/h)

- ktori pasazieri budu viac ohrozeni kvoli spomaleniu, resp. zrychleniu, ktoremu budu vystaveni?

v pripade 0.5s, 30>5km/h (rozdiel 90 m/s) & 30>-5km/h (rozdiel 126 m/s), g zaokruhlene 10, vysledne hodnoty mercedes 180ms^-2 (18G) po dobu pol sekundy, smart 252 ms^-2 (25G) po dobu pol sekundy...

(je to prilis zjednodusene a pocital som len spomalenie samotnej kabiny vozidla, clovek si samozrejme este zalieta vnutri v style pinball)

v pripade zasadneho nesuhlasu navrhujem presunut tuto diskusiu do private messages alebo do inej temy :)

cosby:

obavam sa ze to nebude uznane ako sposobile pre premavku, takze za tu cenu by to snad mohli predavat ako dekoraciu do garaze. teda pokial to nebude ako daewoo tico - teda ze nakoniec sa bude predavat len v nasich chudobnejsich zemepisnych sirkach...

Editováno: , autor: xman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předpokládám, že číňani na to vykouzlí i globální homologaci na štítek ;)

ale len za priplatok 100.000 Kc :D a bude to predavat ws horst fuchs aj so sadou zazracnych lestiacich pripravkov bez namahy odstranujucich holubie vykaly lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja si myslim, že když to bude mít slabej motor, tak by to nemuselo bejt až tak špatný, jasně že nikdo z nás to nekoupí pro rodinu na dovolenou nebo jako cestovní auto, ale jako malý auto do města na nákup, nebo když jedu na fotbal a o fabuli se bojim aby mi ji někdo neukradl nebo neodřel tak proč ne......a když to nebu žádný žihadlo a crash test dopadne dobře (neříkám výborně, ale dobře) tak si myslim že se nebudeme obávat to koupit bráchovi na takový to ježdění když začíná, nebude to srát tolik jako když by mi odřel fabii. A furt to třeba bude bezpečnější než fávo nebo felina( nic ve zlým, taky sem s tím jezdil)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja si myslim, že když to bude mít slabej motor, tak by to nemuselo bejt až tak špatný, jasně že nikdo z nás to nekoupí pro rodinu na dovolenou nebo jako cestovní auto, ale jako malý auto do města na nákup, nebo když jedu na fotbal a o fabuli se bojim aby mi ji někdo neukradl nebo neodřel tak proč ne......a když to nebu žádný žihadlo a crash test dopadne dobře (neříkám výborně, ale dobře) tak si myslim že se nebudeme obávat to koupit bráchovi na takový to ježdění když začíná, nebude to srát tolik jako když by mi odřel fabii. A furt to třeba bude bezpečnější než fávo nebo felina( nic ve zlým, taky sem s tím jezdil)

mnoo pokud pujde omezit maximalka na 50km/h tak ok, jinak to bude rakev na koleckach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...