Přejít na obsah

Přebíjení alternátoru


Jamast

Doporučené příspěvky

Ahoj vlastním 1.2 12V R.v. 09/03 a mám najeto 62t km a v zimě při studeném motoru mi přebíjí alternátor (70A bez klimy) až na 14,7V to se mi zda jako docela dost,ale po zahřátí klesne max na 14,3V a se stoupající zátěží klesá až na 13.8V (vše zapnuto).Co to může být,že by regulátor?Prosím poraďte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No teda ja nie som elektrikar ale myslim ze najaka desatina v okoli tych 14,5V neni az tak hrozne. Keby to slo cez 15V tak uz by to nieco znamenalo, ale takto nic vazne. S chemickeho hladiska oloveny akumulator je schopny sa nabijat do napatia 2,5V na clanok. Nad 2,5 uz neprebiehaju take reakcie ako by maly a len plynuje bez efektu. Tych 14,4V sa berie preto lebo pri takom napati akumulator najmenej plynuje a najlepsie prebieha elektrolyza ci co to je. Nechce sa mi hladat v chemii pre 1 rocnik VŠ. Takze zhrnutie ---je to v pohode.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No teda ja nie som elektrikar ale myslim ze najaka desatina v okoli tych 14,5V neni az tak hrozne. Keby to slo cez 15V tak uz by to nieco znamenalo, ale takto nic vazne. S chemickeho hladiska oloveny akumulator je schopny sa nabijat do napatia 2,5V na clanok. Nad 2,5 uz neprebiehaju take reakcie ako by maly a len plynuje bez efektu. Tych 14,4V sa berie preto lebo pri takom napati akumulator najmenej plynuje a najlepsie prebieha elektrolyza ci co to je. Nechce sa mi hladat v chemii pre 1 rocnik VŠ. Takze zhrnutie ---je to v pohode.

O baterku my ani tak nešlo, ale spíše třeba o el.spotřebiče(ŘJ, žárovky apod.) A proč to hlavně dělá jen za studena?

Editováno: , autor: Jamast
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a nevšimol si si spojitosť s vyššími otáčkami motoru za studena?

Máš namysli sitič?Ten je okolo 1200ot.,ale já to měříl i pod plynem a to až do 3500ot. Prostě dokuď se to neohřeje,tak my signalizace palubního napětí (3LED-ky)ukazuje mírné přepětí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš namysli sitič?Ten je okolo 1200ot.,ale já to měříl i pod plynem a to až do 3500ot. Prostě dokuď se to neohřeje,tak my signalizace palubního napětí (3LED-ky)ukazuje mírné přepětí.

napisi,kolik mi to dela na octavce - se svetlami dobiji 14.2 a kdyz je du po dalnici 140 tak se tam ukaze i 14.5,kdyz zapnu vse i klimu,ventilator tak 13.7

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...