Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

myju naposled říjen/listopad pořádně zavoskuju a pak až březen/duben, myslím že autu tím nejmíň škodím a zbytečně netratím čas, akorát vypadám jako čuně :)

Vloženo
myju naposled říjen/listopad pořádně zavoskuju a pak až březen/duben, myslím že autu tím nejmíň škodím a zbytečně netratím čas, akorát vypadám jako čuně :)

No, to jsi dobrý ďábel :palec2: Nevím, ale aby všechny ty chemické posypy (různé soli a jiné chemické přísady) na silnicích fungovaly, tak jde opravdu dnes o ryze chemické sloučeniny, které podle mého soudu laku a karoserii škodí mnohem více, než čas do času to auto nechat umýt. Ale to je otázka spíše pro chemiky a to já právě nejsu ;) takže se nechám poučit..

Nicméně mi stačí, když se v zimě podívám na své kožené boty - kolikrát ta sůl z nich nejde ani vyčistit, proto si nedělám žádné iluze o tom, že by to byla ta obyčejná sůl, je to dle mého prostě drsná chemie..

Vloženo

Posypová sůl je pánové ale krapet jiná než kuchyňská ;) Kromě toho, že jsou to větší krystaly než u kuchyňské soli, tak ta posypová funguje do více záporných teplot než kuchyňská... Když si tedy v zimě chcete posolit chodník, kuňská sůl na to moc vhodná není a dejme tomu při -5°C už není zrovna moc účinná, kdežto posypová sůl je pořád v pohodě. Chemik nejsem, ale už to samo o sobě napovídá, že rozdíl tedy bude nejen ve velikosti krystalů, ale i složení....

Vloženo
Inac sol je obyvacna zrazenina chlorid sodny, ziadna drsna chemia

Mňo ale jak je známo, tak laku a plechům moc dobře nedělá a ráda podporuje korozi, což my, majitelé autíček, hrooozně neradi vidíme... ;)

Vloženo
Posypová sůl je pánové ale krapet jiná než kuchyňská ;) Kromě toho, že jsou to větší krystaly než u kuchyňské soli, tak ta posypová funguje do více záporných teplot než kuchyňská... Když si tedy v zimě chcete posolit chodník, kuňská sůl na to moc vhodná není a dejme tomu při -5°C už není zrovna moc účinná, kdežto posypová sůl je pořád v pohodě. Chemik nejsem, ale už to samo o sobě napovídá, že rozdíl tedy bude nejen ve velikosti krystalů, ale i složení....

no tak to je blud (sorry)

obive soli jak kuchynska, tak posypova su obycajne zrazeniny chloridu sodneho.

obidve maju rovnake vlastnosti, dokonca kuchynska je podstatne cistejsia, obasahuje viacej NaCl,

posypova zase obsahuje primesy (je menej cistejsia) ...

Prave naopak, kuchynska sol posobi aj pri nizsich teplotach a to tym ze je cistejsia, teda koncentrovaniejsia.

Velkost krystalov na to nema vplyv

Vloženo
Mňo ale jak je známo, tak laku a plechům moc dobře nedělá a ráda podporuje korozi, což my, majitelé autíček, hrooozně neradi vidíme... ;)

o tom, bez debat ...

Otazka nie ci je lepsie umyt, ci nechat tak ...

Ak je moznost umyt, tak jednoznacne umyt, ale dokladne vysusit

Ak nieje moznost umyt, tak neumyvat, co dodat

jednoznacne je lepsie umyt, ale nedavat mokre do garaze a to plati jak v zime tak aj v lete ...

Vloženo
myju naposled říjen/listopad pořádně zavoskuju a pak až březen/duben, myslím že autu tím nejmíň škodím a zbytečně netratím čas, akorát vypadám jako čuně :)

ak je auto spinave, zle to este nemusi byt, problem je vsak ak je vlhke, vetdy to uz je problem, lebo spinave schce dlhsie a dlhsie si ponechava vlhkost a tiez mikrokrystaliky soli a tym padom korozia posobi podstatne dlhsie ako na cistom umytom aute ...

takze ak je moznost, tak jednoznacne umyt

Vloženo

Někde jsem četl, že se doporučuje voskovat auto 2x do roka.. to mi ale přijde dost málo, nemyslíte ??

Jaký používáte vosk? Rozlišujete to nějak podle barvy auta ??

Vloženo

Ono je taky voskovani a voskovani. Kdyz vezmes nejaky kvalitni tuhy vosk a navoskujes s nim poradne cely auto, tak to 2x do roka staci. Kdyz voskujes nekde na mycce, tak je to uplne jedno... Ja voskuju pri kazdy mycce tim jejich voskem a je to znat...

Vloženo

Přesně tak, není vosk jako vosk, tvrdý nanášený ručně je samo sebou nejlepší ochrana a nejdéle vydrží :palec2:

jvees69: Jenže taky záleží v jakých podmínkách auto provozuješ a jak často myješ a když už myješ, tak jestli myješ šetrně ručně nebo v myčcce, kde ti to nemalou silou ošudlí kartáče... Tvrdí se třeba, že i navoskování tvrdým voskem je na x umytí auta... Logicky s každým mytím jde trocha ochranné vrstvy vosku dolů, teoreticky čím častěji myješ, tím častěji bys měl voskovat ;) A pokud myješ v myčce, tak to platí dvojnásob, protože myčka působí na lak svými kartáči daleko větší silou než při ručním mytí.

Já voskuju tvrdým voskem ručně 1x měsíčně a myslím že auto si nestěžuje lol No ale já jsem na čistotu blázen, takže podle mě se nelze řídit, protože umývám tak 2-3x týdně a samo že ručně kol5

Ale osobně si myslím, že i pro normálního člověka, který má svoje auti a ne služební, je 2x do roka málo, chtělo by to častěji :palec2:

Vloženo

no osobne voskuju na benzince wapkou, tech 10korun navic uz cloveka nespasi.. ovsem otazka nekdy je, co z toho leze.. co benzinka, to neco jinyho, nekde mam pocit ze si ze me delaj srandu, ze z toho tece jen voda, nekde prozmenu z toho tece mleko a auto vypada jak nasamponovany :D

jinak vetsinou v posledni dobe chodim na shellky, jak pro palivo tak na wap.. oproti ostatnim benzinkam tam maj jeste nejakej "super" konzervační program (postrik).. sice jsem ho jeste nezkousel, ale zkusim :D

Vloženo

Ja umyvam auto dva krat do mesiaca vzdy v rucnej umyvacke a asi raz za dva mesiace ho necham aj navoskovat takym mliecnym sajrajtom. Potom to krasne odpudzuje vodu a mam pocit, ze dlhsie vydrzi cistejsie a netvoria sa na laku mapy od dazdovej vody.

Vloženo
Přesně tak, není vosk jako vosk, tvrdý nanášený ručně je samo sebou nejlepší ochrana a nejdéle vydrží :palec2:

jvees69: Jenže taky záleží v jakých podmínkách auto provozuješ a jak často myješ a když už myješ, tak jestli myješ šetrně ručně nebo v myčcce, kde ti to nemalou silou ošudlí kartáče... Tvrdí se třeba, že i navoskování tvrdým voskem je na x umytí auta... Logicky s každým mytím jde trocha ochranné vrstvy vosku dolů, teoreticky čím častěji myješ, tím častěji bys měl voskovat ;) A pokud myješ v myčce, tak to platí dvojnásob, protože myčka působí na lak svými kartáči daleko větší silou než při ručním mytí.

Já voskuju tvrdým voskem ručně 1x měsíčně a myslím že auto si nestěžuje lol No ale já jsem na čistotu blázen, takže podle mě se nelze řídit, protože umývám tak 2-3x týdně a samo že ručně kol5

Ale osobně si myslím, že i pro normálního člověka, který má svoje auti a ne služební, je 2x do roka málo, chtělo by to častěji :palec2:

jj, to je fakt... máš recht..

Vloženo

no to je sice fakt, ale bez urazky - kdybych mel kazdej mesic voskovat auto a i trebas jednou do tydne ho umyvat rucne, tak nedelam nic jinyho.. to si mozna muze dovolit nekdo, kdo ma barak s garazi, asi zrejme nekde na vesnici, ne clovek, kterej bydli ve meste a auto mu stoji pred barakem

kdybych takto casto sudlil auto tady pred barakem, tak si o me lidi budou myslet, ze sem magor :D

Vloženo

Pánové,už jste viděli fabku..jakykoli rv.aby když se přes zimu nemyje až třebas na jaře aby byla orezlá??????????????proto přes zimu nemyju,naposled v Listopadu a pak na jaře.....

Vloženo

Pokud je auto fakt moc spinave od soli atd. a je v zimnich mesicich teplota nad nulou, tak ho jednou nebo dvakrat v obdobi od listopadu do brezna umyju. Kdyz je od soli, tak casteji a to jen hadicou ostrikam spodek.

Pred domem na zahrade neni problem, ale nedovedu si predstavit, ze bych auto umyval 2-3 tydne, to fakt ne :) .

Myslim si, ze caste umyvani taky neni to prave, protoze auto nikdy poradne nevyschne. V zime cim min soli na aute, tim lip, to je pravda.

Jedno tofo dost zapraskane Fabie (neni moje :) ). Tak zasvinene auto jsem jeste nemel.

post-218-1200658517_thumb.jpg

Vloženo

Ja v zime tiež umývam,len keď je nad nulou.Vytiahnem vapku a celé auto pekne vystriekam.Hlavne odspodu,kolesá a blatníky.Potom samozrejme auto ešte pretriem ručné,aby neostali fleky po vode.Ideál na to je švédska utierka.Utierať a žmýkať. :D Vapku mám obyčajnú z baumaxu za 1500Sk v akcii.Zázraky nerobí,ale prúd vody sa dostane všade tam,kde sa nedostanete pri bežnom umývaní.Pri sychravom počasí je auto vlhké skoro v jednom kuse.Tak radšej nech je čisté.Potom zaparkujem u kočky vo vyhrievanej garáži :prc: a auto pekne vyschne. :D

Vloženo

auto umývám v létě v zimě nastejno, prostě jak je špinavé, v zimě ho nechám špinavět o trochu déle, průměrně tak každý druhý týden, parkuju v garáži v domě a tak mě nevadí ani mráz,

nemám rád špínu. :) ,

prostě jezdím a umývám, nejezdím nemyju ;)

Vloženo
A myslíte teda, že mýt auto v zimě mu nějak škodí?

Já si teda spíš myslim, že nechat auto zasviněný pro něj bude větší zlo, ne??

:help:

Já osobně souhlasím s Cosbym. Pokud je pod nulou, vlhkost není a koroze nenastává. Špatný je, když je prosolený auto a přijde obleva a je nad nulou. To by umýt chtělo, ale já ho přes zimu nemyju nikdy. Naposledy na podzim, když opadá listí a pak až na jaře.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...