mikl Vloženo 6. leden 2008 Vloženo 6. leden 2008 Já tedy šrouby nemažu. Koukám, že jsem tady zatím jedinej. Mažu jen tu středovou díru, aby to kolo šlo dobře sundat. Šrouby utahuji momentem 120 a nikdy jsem neměl problém je povolit. Tak už jsme dva. Dělám to naprosto stejně. Citovat
rolbař Vloženo 6. leden 2008 Vloženo 6. leden 2008 já to při každém sundání kola překontroluji a případně napatlám závit do červený vazelýny je sice hezký, že se kola otáčí proti směru povolování šroubů, ale vždy jen na jedné straně auta a kdo jezdil s náklaďákem, tak moc dobře ví, že když nedotahuje min 2x do měsíce, tak občas má o kolečko méně Citovat
danone Vloženo 6. leden 2008 Vloženo 6. leden 2008 Ja nemazem, a este sa mi nestalo ze by mi to zahrdzavelo, a to parkujem pred panelakom. Ani neutahujem prepisanym momentom, lebo nemam momentovy kluc. Kolesa si dotahujem jednoducho - nohou a este sa mi nestalo ze by som salbo dotiahol alebo ze by som to utrhol. Aky naj. moment znesu tie matice??? Citovat
TomášT Vloženo 6. leden 2008 Vloženo 6. leden 2008 (editace) Tak já se taky přidám. Mažeme a mazat budeme i dál šrouby jak na Š 105, tak na Felicii a moje okta už mezi vánoci tuto proceduru taky podstoupila Mažeme grafitovou vazelínou Samo že toho tam člověk nesmí dávat kila a kila, stačí jen lehce potřít závit a při dalším povolování se ani nemusí vazelína doplňovat.Stačí opravdu jen lehký "film". Za celou dobu se nám nestalo že by některý šroub byl volný nebo chyběl (ťuk-ťuk na dřevo ). Rozdíl člověk pozná, až mění na jaře notně prosolené zimáky za letní gumy lol Editováno: 7. leden 2008, autor: TomášT Citovat
KaJe Vloženo 7. leden 2008 Vloženo 7. leden 2008 Tak už jsme dva. Dělám to naprosto stejně. To jsem rád, že taky nemažeš šrouby, už jsem si tady připadal jak blbec jedinej, ale už jsme tady tří!!! Citovat
Návštěvník Vloženo 7. leden 2008 Vloženo 7. leden 2008 Nejlepe namazat ten bezpecnostni sroub - dost se vztekaji a dela to velky problem pro obycejny pneu servis a nemaji nejak tyto srouby radi jak jsem si zjistil Citovat
mikl Vloženo 7. leden 2008 Vloženo 7. leden 2008 To jsem rád, že taky nemažeš šrouby, už jsem si tady připadal jak blbec jedinej, ale už jsme tady tří!!! Nevidím pro mazání šroubů žádný důvod,tím spíš když to výrobce nedoporučuje. Obecně platí zákaz mazání proto,že při použití nevhodného maziva se může nadměrně zmenšit svěrná síla spoje. Citovat
foxdivemaster Vloženo 8. leden 2008 Vloženo 8. leden 2008 taky nemazu a nikdy zadny problem,kamos si koupil auto po starym paprdovi a velice se divil kdyz menil kola ze ma srobu zalepene lepidlem na zavity ten by vas hnal kdyby slysel ze mazete Citovat
milix Vloženo 14. leden 2008 Vloženo 14. leden 2008 taky nemazu a nikdy zadny problem,kamos si koupil auto po starym paprdovi a velice se divil kdyz menil kola ze ma srobu zalepene lepidlem na zavity ten by vas hnal kdyby slysel ze mazete Taky nemažu, tedy vazelínou. Jen sem tam tak očistím závity šroubů ocelovým kartáčem. Kdysi jsem je po očištění stříkl konkorem a utřel hadrem. To lepidlo na závity nemá chybu, tak to by mě nenapadlo . Citovat
pet Vloženo 15. leden 2008 Vloženo 15. leden 2008 Nevidím pro mazání šroubů žádný důvod,tím spíš když to výrobce nedoporučuje.Obecně platí zákaz mazání proto,že při použití nevhodného maziva se může nadměrně zmenšit svěrná síla spoje. Těch co mažeme je nás dost.Už se vám někomu někdy povolil sám od sebe šroub na kole? Citovat
Shimpan Vloženo 15. leden 2008 Autor Vloženo 15. leden 2008 Těch co mažeme je nás dost.Už se vám někomu někdy povolil sám od sebe šroub na kole? Za celou dobu, co jezdím (23 let) ani jeden. Právě proto jsem se ptal, abych zjistil příčiny zákazu mazání. Citovat
mikl Vloženo 15. leden 2008 Vloženo 15. leden 2008 Za celou dobu, co jezdím (23 let) ani jeden. Právě proto jsem se ptal, abych zjistil příčiny zákazu mazání. Už jsem na to krátce odpovídal,tak tedy podrobněji. Při návrhu šroubového spoje se počítá se všemi faktory,mezi ostatními i se svěrnou silou mezi závitem šroubu a matice.Jsou spoje,kde třeba i jen použité oceli šroubů vyžadují mazání,jinak hrozí zadření závitu prostým utahováním šroubu. Při konstrukci a výpočtu šroubového spoje kolového šroubu,použitého materiálu,tolerancí závitu,počtu závitů konstruktér stanovil nesnižovat svěrnou sílu spoje vlivem maziv. Proto asi doporučení výrobce nemazat.Protože konstruktér musí zohlednit i případné nedodržení doporučení,pracuji s jistým předimenzováním spoje.Znamená to,že namazaný kolový šroub se asi často nepovolí,pravděpodobnost k povolení je ale větší než u mazivem neošetřeného závitu. Mně by naopak zajímalo,co je špatného na používání čistých,nezkorodovaných šroubů s neporušeným závitem a sedlem. Citovat
Návštěvník Vloženo 15. leden 2008 Vloženo 15. leden 2008 (editace) take u me ok a vsechny take Skodovky Editováno: 15. leden 2008, autor: Návštěvník Citovat
Peterer Vloženo 19. leden 2008 Vloženo 19. leden 2008 Já mažu, nebo spíš natírám jemně závit a dosedací plochu Resistinem ML. Středovou díru jemně potřu bronzem ze spreje. WD 40 nepoužívám na nic, je to šmejd co během pár dní vysychá (to raději GT85, TF2,..), červenou vazelínu taky nedoporučuji, přijímá vodu. Jen pozor, když mažete šrouby, tak je větší šance na přetažení závitu. Citovat
mmerlin Vloženo 2. Únor 2008 Vloženo 2. Únor 2008 Ja kdyz poprve letos menil kola taky namazal srouby lehce olejem a pak to temer do sucha utrel hadrem, protoze sly srouby dost blbe povolit (musel jsem nasadit ocelovou tyc). Tejden na to jsem si procital prirucku a docela se vydesil, kdyz jsem si precet velky tucny varovani, ze mazani je zakazano. Takze jste me tady dost uklidnili - kola zatim drzi Citovat
Yarda_cz Vloženo 22. Březen 2014 Vloženo 22. Březen 2014 Autor Honza 42: Šroub se povolit nemůže, protože závit zůstává samosvorný i po namazání. Hrozí akorát přetažení šroubu, protože stejným utahovacím momentem se dosáhne podstatně vyššího axiálního předpětí. Utahovací momenty jsou vztaženy k suchému šroubu. http://garaz.autorevue.cz/ Asi nejpřesnější odpověď Citovat
McMatej Vloženo 22. Březen 2014 Vloženo 22. Březen 2014 Taky mažu a nevidím jediný důvod proč by nemazání mělo být lepší. Dovolím si i tvrdit, že namazaný šroub se víc utáhne. Citovat
Ondrero Vloženo 22. Březen 2014 Vloženo 22. Březen 2014 Taky mažu. Pak nehrozí že ten šroub sroste. Citovat
libero Vloženo 22. Březen 2014 Vloženo 22. Březen 2014 nemažem (mažem teda jedine vtedy,keď už pri povolovaní šróbu zvuk prevyšuje štart stíhačky ) a uťahujem predpísaným momentom Citovat
Ondrero Vloženo 23. Březen 2014 Vloženo 23. Březen 2014 A mažu každý šroub který na autě povolím Pak je radost na autě v budoucnu dělat. Citovat
haromax Vloženo 25. Březen 2014 Vloženo 25. Březen 2014 Nemazal jsem ,ale loňského podzimu mažu ,když jsem nemohl povolit šrouby na 2 kolech . Ručně bez šance ani s dlouhou trubkou . Vzduchovým pelouchem to povolil kámoš ,ale roztrhl při tom 2 ořechy . Takže já už mažu tohle mi už fakt stačilo . Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.