Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Souhlasím, chce to občas protáhnout, já jsem teda musel teď nechávat vyčistit turbo, zatuhlá regulace, ale přisuzuju to tomu, jak bylo u nás přes zimu, silnice pokryté vrstvou ledu a a nemožnost to pořádně projet, od jara do podzimu najezdím celkem dost km ale přes tu zimu je to slabší a když tak tuhle zimu to byly couračky, takže jsem takto dopadl. Jinak mám najeto 263 tkm a po čištění mi bylo řečeno, že turbo je v dobrém stavu a že ještě něco natočí. Teď auto krásně tahá a dá se jet svižně i s příjemnou spotřebou.

Chlapci u benzíňáku to funguje stejně?Tedy že občas vymíst pavouky? :kol-28:

S tím,že já na turbu regulaci lopatek nemám...

Když nemáš regulaci,tak tam nemá co zatuhnout,ale vyhnat pavouky jednou týdně neuškodí žádnemu motoru. :kol-31:

  • 1 měsíc později...

Zdravím všechny,

tak jsem si projel D1, abych zkontroloval díry, je jich tam .... a bohužel se po této projížďce musím připojit k těm co mají problémy s turbem. Na rovině dobrý, ale do kopce se plížím jako traktor. Motor v nouzáku, když vypnu a zapnu tak dobrý, při 4000 to zase spadne do nouzáku. Ve městě taky dobrý, ale zde to točím jen na 3000. Snad to bude jen stačit vyčistit. Nemáte někdo kontakt na někoho kdo to dělá okolo Prahy? Dík

  • 2 týdny později...

Zdravím, děkuji všem za názor, pomoc. Jinak po dnešním servisním zásahu ve firmě turbosport Jablonec je můj mazlík opět v plné síle. Turbo kompletně rozebráno, vyčištěno, zkontrolováno / ten humus co tam byl se nedá popsat/ vše je jak má být a projistotu i vyměněna hadička co vede od N 75, byla skřípnutá a i mírně propouštěla, byla zatuhlá regulace. Celá akce trvala 3,5 hodiny. cena přesně podle domluvy. tak teď aby to vydrželo. díky pánové

Zdravím,mám 1.9tdi 81kw také jsem jel vymict pavouci na 3tis otáčkach spadl do nouzáku ale nemusel jsem stavět jen sem dal nohu s plynu chvilku počkal přidal plyn a ono to jelo zase normálně :kol-32: je to možné

Všechno je možné :D

Jinak všem, i mně, bylo třeba vypnout zapalování a následně nastartovat. Vlastně ani stavět není třeba, klidně to jde udělat za jízdy :) .

Uvidíš dál sám. Vymetej pavučiny jen co můžeš, třeba je vymeteš. Jinak čištění Tě nemine.

Upraveno od Wojnar

Tak to máš pravdu,už jsem objednán na čištění ve firmě turbosport Jablonec tak se nechám překvapit.Dříve jsem měl Mazdu taky jsem vymetal pavouci,ale Pasat byl rychlejší byla to pěkná pokuta :kol-29: a body kol100 to tady začali teprve jezdit Pasati,a já jsem to ještě nevěděl pěkně jsem si naběhl :doh

  • 5 měsíců později...
  • Autor

Všichni, co musejí vrážet peníze do čištění turba si to dělají sami, protože šudlají plynový pedál, jezdí nejčastěji na spotřebu (míň jak 3200 otáček)i když je to dá se říct jeden z nejúspornějších motorů v TDi kategorii a podtáčejí chudáky motoráky (míň jak 1800 otáček). Dále pak nedávají do nafty celoročně Super diesel aditiv od VIF a nafta pak může býti nekvalitní, nespálí se jim v komorách a za komorou (turbo a výfuk) se jim ty mastné kusy nalepí na sebe a tím znemožní turbu naklápět své lopatky při plnym výkonu. Bojí se aspoň jednou za 3 dny ve 3000 ot. sešlápnout plný plyn a nechat to na 3. rychlostní stupeň vystřelit na 4200 otáček, přeřadit na 4. rychlostní stupeň a znova sešlápnout plný plyn a nechat to vystřelit na 4200 otáček.

Ať se pak nediví, že se jim zanesou turba, padá jim to občas do nouzáku a také můžou mít problém na STK emisích. Ale to je na fórech o tom pořád do kola a nedaj si říct a nedaj si říct a pak se diví a píší o tom problému jiným. Sice ušetří 1,5 litrů na 100km pokuď pojedou klidně a auto nepocítí maximální tah, ale za čištění turba pak za pár let vyplácnou několik tisíc a dostanou se tou investicí ve finále na vyšší spotřebu vozidla. Nehledě na čas vynaložený hledáním, zařizování, dojížděním do firmy na čištění turba. :kol-28:

Upraveno od Adnots

Adnots To by mě zajímalo kolik máš nalítano. Já jsem druhý majitel a mám vše původní a na motor si nemůžu stěžovat emise bomba na ty kilometry a taky šudlám plyn :kol-28:

post-57455-0-42219400-1349298411_thumb.j

  • 2 týdny později...
  • Autor

prcek36 - tvému příspěvku nerozumím. Nenapsal si, zda máš model turba s naklápěcími lopatkami. Buď chceš býti jen opozicí nebo jsi skoupý na slovo.

Nevěřím, že jen šudláš plyn a nikdy nepřidáš. Nikdy auto nerozjedeš pod plynem do vyšších otáček. Nikdy nechceš někoho třeba předjet nebo nechceš zmizet z nějaké nevalné situace. Nikdy třeba na dálnici nejedeš do kopce a nikdy nechceš, aby auto jelo rychlejš tak sešlápneš plyn na podlahu nebo nikdy se nezařadíš do rychlejšího levého pruhu na dálnici a sešlápneš plyn, aby ti, co jedou za tebou rychlejš než ty nemuseli brzdit, abys je svým počinem neomezil ani neohrozil apod.

V tvém příspěvku jsou naprosto protichůdné věci, nevím co si o tom máme jako myslet? = když někdo bude šudlat plyn, bude mít naprosto skvělé hodnoty emisí - promiň, ale nějak to postrádá logiku, to se na mě teda nezlob :-).

Ano, často šudlám také plyn když musím nebo chci (ono to v pražském provozu ani často jinak nejde), ale také dělám jiné věci jak to jen jde nebo když si na to vzpomenu. A to, co je všude na fórech psáno o vymetení sazí. Na fórum ale nepíšu, že šudlám plyn, protože to umí a dělá každý řidič. To je pochopitelné. Zmiňuji naopak jiné věci, které řidiči nedělají nebo neví, že by to měli občas dělat. Jedním z nich se mi zdá jseš právě ty.

Bavil jsem se na emisích s tím technikem a on mi potvrdil, že z jeho zkušeností neprojde spousta TDiček, když tomu občas lidé nevymetou pavouky.

Hodněkrát technici pak musí auto předem potrápit, aby naměřili pozitivní hodnoty (díky řidičům, co si koupí právě TDičko a šudlají a podtáčí motor jak se jen dá v domění, že nebudou trápit své auto a že tím autu prospějou, ba naopak ...). Ale to majitel mnohdy ani neví, když není u toho.

Pochválil mě za mé výsledky a říkal, že tak nízké hodnoty dlouho nikdo neměl. Dále uváděl, že je rozhodně dobré, že občas proženu auto, jak už tady bylo řečeno.

Mám najeto necelých 300.000km a pro zajímavost mi naměřili na emisích nižší hodnoty než tvé. Mimo váhy vzduchu, baňky a ventilu N75 a hadičky kolem toho ventilu mám také vše původní. Uvedené díly byly tehdá před 4 roky před mými zraky diagnostikou (PC s grafy působnosti samotných dílů + zkušební jízda na dálnici) identifikovány jako použité leč některé těsně před smrtí. Nechal jsem si je vyměnit. Můžu jen říct, že po několika letech váha vzduchu není již tak čerstvá jako zamlada a vykazuje rok od roku nižší hodnoty. V této závislosti pak řízení motoru není to, co bývalo. To mi věřte, je to znát.

Upraveno od Adnots

  • 3 měsíce později...

Měl bych pár otázek. Mohou se ty turba zanášet častou jízdou na spotřebu, tedy jízdou v nízkých otáčkách motoru? Dalo by se tomu znečištění turba předejít občasným vytočením motoru do vyšších otáček a při jakých otáčkách je ideální běžně jezdit, aby se zabránilo zanesení turba? Když se bude s autem jezdit často po městě, může také dojít k zanesení turba a naopak při časté jízdě po dálnici se může zamezit znečištění?

Je problém vrátit se trochu do historie vlákna?

Adnots Ti to tu o pár příspěvků výš krásně napsal.

  • 2 měsíce později...

Zdravím,dnes jsem tady poprvé.Tak jako mnohé z nás i mně postihla nepříjemnost s turbem.Mám Octavii Elegance 1.9 tdi 66 kw 2002 a při překročení 3000 ot.motor prostě nejede.Jsem z toho a vlastně byl, dosti vyplašený,ale po přečtení příspěvků na tomto foru a po následném zavolání a objednání mého vozu u již tolikkráte zminovaného Indiho jsem se trochu uklidnil.Nerad bych chodil od čerta k dáblu a nechal se vodit za nos.Takže příští týden směr Bohumín a uvidíme.

  • 11 měsíců později...

Ahoj. Má někdo kontakt na uživatele juke.box z HK? Taky bych potřeboval dobře "poladit" svoji 1,9 TDI 81kW. Turbo mi padá do nouzáku...  :kol-26: furt

  • 10 měsíců později...

ahoj, chtěl bych se zeptat při jakých otáčkách se začnou naklápět lopatky turba a při jakých otáčkách jsou v maximální poloze? díky za odpověď.

Naklopení lopatek není jen o otáčkách, ale i o zatížení.

Stejná rychlost, stejné otáčky motoru, ale jednou do kopce a podruhé z kopce a pokaždé jinak naklopené lopatky.

  • 2 roky později...

Zdravím vás mám ten samý problém s vypínáním turba mám se ozvat Indymu?

 

  • 1 rok později...

Dobrý deň,

 

mám rovnaký problém, vypína mi turbo pri cca 3000 otáčkach. Je to práve kúpené auto z autobazaru, takže ten problém už tam bol (autobazar ho samozrejme nepriznal :-( )

Nevedeli by ste poradiť šikovného mechanika, či autoservis v okolí Vyškova, dojedu i do Brna? To tel. číslo na "Indiho" patrí Petrovi Marekovi (tdigarage) z Bohumína, čo je pre mňa trochu z ruky hlavne kvôli práci, preto hľadám niekoho bližšie.

Koľko Vás oprava turba vyšla? V Brne mi totiž ponúkli výmenu za nové so zárukou 24 mesiacov a to za 6750 Kč + DPH, takže či sa mi oprava vôbec vyplatí.

Ďakujem za odpoveď

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.