Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

axiální zatížení spojky při startu je podle mě zanedbatelný oproti axilnímu tatížení ktery vytvoří píst vlivem komprese ve válci

a taky by mě zajímalo proč spojka - převodovka zatěžuje axiální ložiska jen při startu ??? startém vzhledem k svým otáčkám toho oproti chodu motoru moc nenadělá

no když vydím jak někteří odborníci a některé dámy :-) startují se zařazenou rychlostí bez spojky, tak raději ať jako jediní v evropě takto startujeme dál :-)

mmj. startuje tak automaticky většina z nás a nedovedu si představit že se přeučíme, a o škodlivosti silně pochybuju, neslyšel jsem o jediném prokazatelném případu ;) takže budu taky vesele dál šlapat na spojkový pedál :palec2:

tak, tak :palec2:

Startuji se spojkou již 25 let a žádné auto si zatím nestěžovalo. Může sem někdo hodit obrázek, kde by bylo jasně vidět, v čem může být problém? Nějak to nemůžu pochopit pouze z textu :help:

Ja jedine auto ktere jsem startoval bez spojky byl Trabant, tam totiz v navodu psali ze pruzina vyslapnute spojky zatezuje svym odporem motor a starter vic nez roztocit vsechny kolecka v prevodovce. Osobne ale nechapu v cem by měl být problém takže neřeším a stratuju se spojkou, i mě se totiž parkrat stalo že jsem nevyšlapnul, nevyřadil a poskočil ... nerad

Ja jedine auto ktere jsem startoval bez spojky byl Trabant, tam totiz v navodu psali ze pruzina vyslapnute spojky zatezuje svym odporem motor a starter vic nez roztocit vsechny kolecka v prevodovce. Osobne ale nechapu v cem by měl být problém takže neřeším a stratuju se spojkou, i mě se totiž parkrat stalo že jsem nevyšlapnul, nevyřadil a poskočil ... nerad

Mám magicar s dálkovým startem, takže startuju než dojdu k autu (logicky nemůžu vyšlápnout spojku, když nejsem v autě :p ) ale když startuju normálně, tak ji vždycky sešlápnu - ani sem o tom doteďka nepřemešlel, taky mě to tak naučili v autoškole...

Az jednou zapomenes vyradit a bude pred tebou neco stat, zacnes startovat se spojkou :) Jednou sem pri cekani pred nemocnici videl zenskou jak startovala, najebala auto co stalo pred ni, tak jen prelezla v aute ke spolujezdci a delala jako by nic :) Dost sem se nasmal. Pak prisel jeji starej a odjel aniz by si neceho vsiml :)

Mám magicar s dálkovým startem, takže startuju než dojdu k autu (logicky nemůžu vyšlápnout spojku, když nejsem v autě :p ) ale když startuju normálně, tak ji vždycky sešlápnu - ani sem o tom doteďka nepřemešlel, taky mě to tak naučili v autoškole...

Budem trosku OT ale predsa....... byt tebou tak ten bypass immobilizera z Magicaru odpojim co najskor... je to pastva pre zlodejov, startovat drotikmi zo spinacej skrinky :p

Az jednou zapomenes vyradit a bude pred tebou neco stat, zacnes startovat se spojkou :) Jednou sem pri cekani pred nemocnici videl zenskou jak startovala, najebala auto co stalo pred ni, tak jen prelezla v aute ke spolujezdci a delala jako by nic :) Dost sem se nasmal. Pak prisel jeji starej a odjel aniz by si neceho vsiml :)

tak to trochu nejde ;) je tam rezervační řežim, přečti si o tom něco...

Budem trosku OT ale predsa....... byt tebou tak ten bypass immobilizera z Magicaru odpojim co najskor... je to pastva pre zlodejov, startovat drotikmi zo spinacej skrinky :p

nejdřív by se tam museli dostat (nemám zámky - žádný, na sklech fólie), a navíc by museli vědět dopředu kde ho hledat - je to dobře schovaný - a to všechno za předpokladu, že budu mimo dosah pageru - a není to jediný zabezpečení co mám ;)

sry za OT

Upraveno od ph007

K tomuto tématu bych rád řekl jen toto:já osobně startuji se sešlápnutou spojkou,už jenom kvůli své bezpečnosti a protože si myslím,že to tak má bejt.A pak bych rád reagoval na odpověď,že je to nemoc čechů a slováků,což je podle mě pěkná kravina už jenom z toho důvodu,že u nekterých aut když nesešlápnete spojku,tak to nejde ani nastartovat.Na spojce mají spínac.

V tom případě je to nemoc asi celosvětová!!

Sice mám benzín, ale startuji s vyšláplou spojkou a nějak by mě ani nenapadlo to dělat jinak. Jak tu někdo psal je to výborný sichr, kdyby tam člověk náhodou zapomněl rychlost. A stát se to může jednou každému z nás. Je pravda, že moderní převodové oleje už v zimě tak netuhnou, ale přesto-proč musí točit strtér ještě s převodovkou??? Navíc před startem člověk zjistí jestli je spojka OK když ji prošlápne-pokud se propadne pedál tak nemá cenu ani startovat :)

Startuju jak všichni řidiči v mém okolí - s vyšlápnutou spojkou.

Ale nedá mi to, a poptám se u odborníků.

Octavia TDI - 81kW

K tomuto tématu bych rád řekl jen toto:já osobně startuji se sešlápnutou spojkou,už jenom kvůli své bezpečnosti a protože si myslím,že to tak má bejt.A pak bych rád reagoval na odpověď,že je to nemoc čechů a slováků,což je podle mě pěkná kravina už jenom z toho důvodu,že u nekterých aut když nesešlápnete spojku,tak to nejde ani nastartovat.Na spojce mají spínac.

V tom případě je to nemoc asi celosvětová!!

jj přesně tak, japonci jedině se spojkou, co vím tak mazda, toyota bez spojky nejde startovat (a je jedno jestli benzín nebo diesel)

To, že někdo napíše článek neznamená, že je to pravda....

Nedávno jsem četl v našem regionálním tisku rady ohledně přípravy jízdního kola na sezónu a doporučení k výběru přilby.

Bože to byly bludy...jsem z oboru, tak vím o co jde.

Startuji s vymáčklou spojkou, přesně z těch důvodů co uvádíte. To by pak ten pán v článku mohl taky říct, že nemáme tak často řadit aby jsme tak často nevyšlapovali spojku a nenamáhali vypínací ložisko spojky a pod. fuck

Upraveno od Peterer

Podla mna blbost, vsak kazdy s nas startuje zo spojkou, nejaky blbec napise clanok ktory ani nie je nicim podlozeny.

nejdřív by se tam museli dostat (nemám zámky - žádný, na sklech fólie), a navíc by museli vědět dopředu kde ho hledat - je to dobře schovaný - a to všechno za předpokladu, že budu mimo dosah pageru - a není to jediný zabezpečení co mám ;)

sry za OT

Takže to znamená, že nemáš nejspíš auto za 300tis. A největším nebezpečím pro dálková ovládání je možnost "odposlechnutí" kódu při tvém vlastním otevření auta na dálku. Potom už je pro dobře vybavené zloděje poměrně jednoduché si vytvořit vlastní ovládač. Jediná trochu bezpečná ochrana je omezení dosahu vysílače maximálně na pár desítek centimetrů, abys mohl otevřít a zavřít auto až bezprostředně u něho.

v manuálech k autům, teda hlavně u benzínu je přímo psané, sešlápnout spojkový pedál a poté nastartovat, je fakt, že u TDi se Škoda zrovna nezmiňuje co a jak, ale taky jedině se spojkou sešláplou.

a je to

Takže to znamená, že nemáš nejspíš auto za 300tis. A největším nebezpečím pro dálková ovládání je možnost "odposlechnutí" kódu při tvém vlastním otevření auta na dálku. Potom už je pro dobře vybavené zloděje poměrně jednoduché si vytvořit vlastní ovládač. Jediná trochu bezpečná ochrana je omezení dosahu vysílače maximálně na pár desítek centimetrů, abys mohl otevřít a zavřít auto až bezprostředně u něho.

Sorry, ale na tohle musím reagovat.

Pak nechápu na co si pořizovat dalkové ovládání když bude funkční jen z několika centimetrů. ;)

Mimo jiné, dnes se do aut leze trošku jiným způsobem než přes pracně "odposlechnutý" kód. Koukni třeba SEM http://www.auto-key.com/pages/catalog/auto.htm :)

  • Autor
Sorry, ale na tohle musím reagovat.

Pak nechápu na co si pořizovat dalkové ovládání když bude funkční jen z několika centimetrů. ;)

Mimo jiné, dnes se do aut leze trošku jiným způsobem než přes pracně "odposlechnutý" kód. Koukni třeba SEM http://www.auto-key.com/pages/catalog/auto.htm :)

No škoda že to to rusky ale nádobíčko pro šmejdy zlodějský je to pěkný fuck

  • 4 týdny později...
Startuju s vyslaplou spojkou at s benzinem tak s dieselem ;)

Já též... :palec2:

Sice mám benzín, ale startuji s vyšláplou spojkou a nějak by mě ani nenapadlo to dělat jinak. Jak tu někdo psal je to výborný sichr, kdyby tam člověk náhodou zapomněl rychlost. A stát se to může jednou každému z nás. Je pravda, že moderní převodové oleje už v zimě tak netuhnou, ale přesto-proč musí točit strtér ještě s převodovkou??? Navíc před startem člověk zjistí jestli je spojka OK když ji prošlápne-pokud se propadne pedál tak nemá cenu ani startovat :)
:D :D :D :D :palec2: :palec2: :palec2:

jn, taky s spojkou... už takovej zvyk... pojistka na sklerozu ...... mam zařeno, nemam zařazeno... "start" ... brrrrrrrrrrrrrrrrrrmmmmmmm lol

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.