Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2013 (editace) CAN je komunikační protokol po 2vodičový sběrnici určenej pro motorový vozidla - jinak se taky označuje CAN-bus (nemá s věřejnou dopravou nic společnýho!!!) a má několik verzí. Koncern osazoval zhruba do roku 2000 verze CAN v.1.0 až 1.3, do roku 2008 byl běžný CAN v.1.6 a po roce 2010 CAN v.2.0 . A ten nízkej signál na baterce je jasně špatnej kontakt, nejdřív vypucuj ty šroubovaný spoje a až pak něco hledej!!! Editováno: 1. Červenec 2013, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jimmy3 Vloženo 1. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2013 ok projdu teda ty spoje, dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gondekp Vloženo 8. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2013 tak táta má na fabii 1.4 2001 problém se servem, kontrolka nesvítí, po nastartování nefunguje, občas za jízdy funguje. Adresa 44: Posilovač řízení Objednací číslo řídící jednoky: 6Q0 423 156 E Systém a/nebo verze: Lenkhilfe 0001 Kódování: 00110 Číslo dílny: WSC 00000 3 závad nalezeno. 00566 - posilovac rizeni - provoz 27-10 - neverohodny signal - Sporadická 01288 - svorka 30 posilovace rizeni 07-10 - signal prilis maly - Sporadická 00816 - cidlo posilovace rizeni (E250) 29-10 - zkrat na kostru - Sporadická co s tím je? čidlo? svazek? čerpadlo? nebo jednotka? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drewie Vloženo 10. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2013 To by mohl dělat i přerušenej CAN v motorovým svazku. Taky mi dnes začala svítit kontrolka volantu s vykřičníkem. 01309 Power steerig Control Module No communication adresa 44 samozřejmě nedostupná Jak zjistím zda CAN vedení je v pořádku? Kde hledat, co proměřit? Servo na pohled vypadá normálně, žádné úniky oleje nebo tak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viking81 Vloženo 16. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2013 ahojte...idem si sem po radu....prdlo mi gufero na strednom diely riadenia a vyhucal mi tadial olej zo serva...co mam vymenit to viem mam skor iny problem...kratkodobo islo servo takmer na "sucho" myslite ze mu to mohlo uskodit ? a druha otazka je...ako dostat auto do servisu...mam doliat olej a verit ze to tych par km vydrzi a vsetko znove nevytecie respektive....da sa nejako jednoducho odpojit servo ? napadla mi poistka cislo 7 ale pri nej je popis "elektronika motora, servoriadenie" co vsetko mi jej odpojenie znefunkcni a zabezpeci to to, ze servo nepojde ? dakujem za kazdu radu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
placa16 Vloženo 20. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2013 (editace) Cus , potřebuju poradit celé téma jsem prolezla a návod nikde tak mam dotaz posilovač rizeni mi funguje ale kontrolka stale svítí a na diagnostice to pise 0508 řídící jednotka posilovače řízení svorka 30 Příliš malý signál Nejde to vymazat a ani nevim co to je ...Tak potřebuju radu jak vypnou tu kontrolku aby nesvítila, jestli treba nekde pojistku vyndat nebo neco odpojit někde Dík za radu Fabia 1,4 MPi , 44KW , rok výroby 2001 Editováno: 20. Červenec 2013, autor: placa16 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Červenec 2013 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2013 Svorka 30 je napájení, kontrolka i diagnostika signalizuje příliš nízký napájecí napětí ve větvi +12V. V servisní knížce si najdi tabulku s popisem, která pojistka ve skříni pojistek je která a při vypnutým zapalování tu příslušnou k servu několikrát za sebou vytáhni a zase zastrč zpátky. K pojistkám se dostaneš po opatrným odpáčení levýho krytu palubní desky, ke kterýmu doléhají řidičovy dveře. Dál je potřeba zkontrolovat všecky šroubový spoje na cestě elektriky od baterky k pojistkám a od nich k servu, aby se vyloučily zoxidovaný kontakty = zvýšený přechodový odpory a to samý i na ukostřovacích spojích. Teprve když tohle nepomůže, budem se bavit dál o nějakým rozebírání atd... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krmartin Vloženo 11. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2013 Zdravím jaká je podle vás nejpravděpodobnější příčina toho že se mi po nastartování motoru nejde servo (kontrolka svítí) a aktivuje se asi až po půl hodině jízdy (kontrolka zhasne). Poté když motor zhasnu tak se servo aktvuje během dvou vteřin ale další den je to to samé. Díky za odpověď Martin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 11. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2013 Treba dat na VAG že aku zavadu vypiše a značku riadenia Koyo či TRW tam maš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krmartin Vloženo 12. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2013 Treba dat na VAG že aku zavadu vypiše a značku riadenia Koyo či TRW tam maš. No vím že existují Koyo a TRW, ale co mám já to opravdu nevím. Je to Fabia 1.4 MPI 44 kw, r.v.2001 :-) Zkusím na diagnostiku pokavad to pomůže jen mě zajímalo jestli je nějaká pravděpodobná příčina když to pořád dělá do kola to samé, ráno se aktivuje tak po poůlhodině jizdy poté funguje i po novém startu a druhý den to samé :-( Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 13. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2013 2 krmartin: Budeš tam mít nejspíš první verzi TRW jako já (taky 2001). Před tejdnem jsem objednával servo na http://www.autoalles.eu/ a zatim teda hlucho z jejich strany. Bral tam někdo od nich? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
StB Vloženo 13. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2013 Nemate nekdo na prodej vadne, ale nerozdrbane servo Koyo? Myslim takove, ktere samo umrelo a nikdo se v nem jeste nehrabal. Napiste sem nebo na SZ. Chtel bych je opravovat a potrebuju par kusu na pokusy atd. Zaplatim rozumnou cenu. Potencialni diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubenec Vloženo 15. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 15. Srpen 2013 (editace) Ahoj, potrebuji poradit. Svagr ma moji byvalou Fabuli 1.2 HTP 47kW 2004 bez ABS. A ted mu vyzkocila chyba na servu KOYO 00817 teplotni ochrana servorizeni - nesmyslny signal. Chyba jde smazat, ale kontrolka na palubce sviti dal a po nacteni se opet vypise. Kde hledat zadrhel, protoze servo maka bez problemu. Predem dekuji za pomoc. Editováno: 24. Srpen 2013, autor: Kubenec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krmartin Vloženo 19. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2013 Ahoj tak diagnostika mi neukazala zadnou chybu i pres nefunkcnost serva. Vyndali jsem cele servocerpadlo vsechny tri kabely co k nemu vedou byli promereny a nejaky signal vsude byl. Je mozne ze nejde servocerpadlo? Po sundani krytu uvnitr dost zoxidovane. Da se nejak vyzkouset kdyz je vyndane zda funguje treba napojit baterii primo na plus a minus na cerpadle? Diky za odpovedi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 19. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2013 (editace) Zajímavá závada, když to nic nepíše. Možná opravdu vadnej samotnej motor v servu. Tzn., že řízení jde opravdu hodně ztuha a nejde téměř jet? Už víš aspoň, kterej systém tam máš? Mě už přišlo nový servo. Až ho vyměnim, tak to starý otevřu a mrknu na něj, protože mě motor běží a servo jde v nouzáku. Podle mě tam mám přehnilý kabely od senzoru, ale už vevnitř v obalu serva. Mohl bych ti ho pak střelit za pár. Editováno: 19. Srpen 2013, autor: SpeederBB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krmartin Vloženo 19. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2013 Mám trw ale jestli se to ještě nějak rozlišuje tak to nevím :-) a co jak jsem psal dá se to takhle vymontovane vyzkoušet myslím zda je motor funkční. Rizeni jde opravdu ztuha :-/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 19. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2013 Tak to máš asi opravdu ten motor v hajzlu. TRW servopumpa je jen jedna, rozdíly jsou jen v senzoru na řízení. Starej je v kuse s kabelem, novější je s konektorem i u řízení. Nevim jak to vyzkoušet odpojený. Možná napojit k napětí velkým konektorem a pak přivést plus na ten konektor vlevo od napájecího. Tam je jeden z kontaktů referenční napětí, to možná aktivuje běh motoru. Nic jinýho mě nenapadá. Zbylý kontakty jsou CanBus a ten vpravo je od senzoru. Ten kabel je žlutočernej (pozor, nesplést s oranžovo-černýma CAN). Mimochodem, pojistku č.7 v pojistkovým boxu jsi kontroloval? Bez ní servo vůbec nefunguje. Přes ní jde právě to referenční napětí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krmartin Vloženo 19. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2013 Tak pojistku jsem zkontroval akorad u baterie tam je ok,ještě se podívám do auta na pojistky,ale než to přestalo jít úplně tak to blblo tak že třeba po půlhodině jízdy se rožebehlo servo a druhý den zas nefungovalo. No a teď už se nerozjede vůbec :-) no podívám se ještě na tu pojistku :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krmartin Vloženo 20. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2013 tak pojistka ok, rozchodit motor se mi taky nějak nepovedlo, takže nejspíš nové servo koupit :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
StB Vloženo 20. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2013 tak pojistka ok, rozchodit motor se mi taky nějak nepovedlo, takže nejspíš nové servo koupit :-) Servo ti muzu opravit jestli chces, uim na stole motor rozjet a opravit elektroniku pokud je v ni problem. Kdyz tak pis na SZ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarekIRL Vloženo 22. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2013 Ahoj chlapáci, Prosím Vás. Mám Fabinu rv. 2000. Servo TRW. To zasra** čidlo natočení volantu už mi dvakrát měnili. A už to zase blbne.. Těď si ho chci vyměnit sám. Všiml jsem si že těch čidel na TRW je hodně typů. A hlavně i VAG čísel - staré je 6Q1 423 291 to jsem tam měl (nemá ještě konektor). Když jsem ho vytáhl tak vytekla i voda a čidlo i vnitřek byl narezavělý... nechápu kde se tam ta voda vzala???. Objednal jsem nové pro TRW to má ale již číslo 6Q0 423 445 a má konektor. Zítra ho tam šoupnu ► to nové už má ten tišťák zatavený v plastu. A taky nevím jak ho tam dát.. jde otočit o 180° tak nevím ale asi je to jedno.. co říkáte? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SpeederBB Vloženo 22. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2013 Já říkám, že hodně typů neni. Jsou jen dva. S kabelem a s konektorem. Ty tam máš mít ten s kabelem a tudíž tam ten s konektorem ani nedávej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Royce Vloženo 22. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2013 přesně tak.. dej tam ten samý co tam byl... Jestli tam byla VODA, tak ti tam někudy zatéká a rozkurví se i další čidlo pokud neodstraníš toto.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarekIRL Vloženo 23. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2013 No.. já teda udělám pokusného králíka a zkusím ho tam dát... protože jsem to koupil z ebay a tam borec tvrdí že je to nová verze a pasuje i na ty starší Fabie 99-03 serva TRW. Potom napíšu jestli to maká nebo ne. Ta voda mě taky štve ale vůbec nechápu kde se tam bere.. ocenil bych kdyby to tady už někdo řešil.. vůbec nevím kde hledat chybu. Ale přece jen je to 13 let starý auto.. už mělo být dávno ve šrotu.. ale mně je ho líto motor maká super má najeto poctivých 122 tkm. tak se to snažím ještě nějak opravovat.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr_DRID3R Vloženo 23. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2013 Potreboval by som radu, rozhodol som sa na auto namontovať denné svietenie (zn, M-Tech Flux 635) ktoré má už v sebe zabudovaný automatický modul pre zapínanie. Kladný pól svetiel ktorý je spínaný zapaľovaním som napojil na snímač spiatočky. Po zapojení a vyskúšaní vyzeralo všetko v poriadky ale po 500 metroch jazdy večer som si všimol, že mi začali jemne blikať predne svetla, podsvietenie pristrojovky atď. a asi po ďalšich sto metroch mi už nešlo servo ale hneď sa znovu spamätalo. Kontrolka kvapaliny v serve tiež svieti kedy sa jej zachce, vypnem motor znovu štartnem a už je všetko OK. Alebo tiež zvykne byť servo také citlivé, že stačí do volantu ťuknúť a sa dvakrát pretočí. Myslel som že to bude skrat tak som prešiel každý jeden kábel ale nič, bšetko je poriadne zaizolované. Prosím pomôžte nejak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.