Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

ahoj take mě postihla z ničeho nic porucha serva. diagnostika se na 44 nepřipoji v 09 to hlási chybu 01309. dnes jsem proměřil kabely u čerpadla a vše ok. kabelovy svazek je rozmotaný čerpadlo je trw, takže bude asi výměna.je lepši koupit repas nebo starší z vraku

Hm to vypadá na čerpadlo. Já koupil  z dovezeného auta na ND a spokojenost. Měl jsem záruku půl roku. Na repas dávají rok. Cena je u obou případů stejná cca 4tis.

Ja jsem nasel na sbazaru firmu od zlina-slavicin a pise repas za 3000 a zaruka 24 mesicu.nebral tam cerpadlo nekdo

Opět jsem tady.Svazek vypadá dobře,pojistka na baterií i v pojistkové skříňce též.Nepodařilo se mi sundat ten konektor od silové části.Po zapnutí klíče je na přívodních káblících ze svazku napětí je.asi 2,6 volt(oranžové),a na tom třetím napětí aku. Ikdyž jsem měl odpojené čidlo,servo jde na tvrdo.Žádný nouzový režim nenastane.Opět jsem odpojil aku,proměřil i přechod.odpory na kostrách oproti - pólu,i na pojistce.Vše se zdá být v poho.Zapojil jsem aku,volantík zhasl, a opět svítí erbeg. ujel asi 5km a opět naskočil i volantík a řízení tuhé.Objednám se asi do Origo servisu na vyčtení závad.Ten můj mechanik má dovolenou. Po vyčtení dám zprávu. Tak-že, dík všem,co mi pomáhají řešit tento problém. Franta

mtank jo to je kousek od nás. Když jsem sám servo potřeboval,tak jsem o nich ještě nevěděl. Nechtěl jsem ti o nich psát a dělat nějakou reklamu,když beztak mají inzeráty všude na netu. Slyšel jsem jen,že serva dobrá.

Ok dik za info asi si zajedu na vylet

tak mi taky servo zdechlo definitivně, respektive tátovi, kterému jsem fabku věnoval. Servo blblo už několik let. Zpravidla se na pár dní odmlčelo (kontrolka a tuhý volant, VAG žádná chyba) a pak zase půl roku fachalo. No proč to opravovat, když to na 99 % pracuje, že :D.

Jenže dneska ráno otec volá, že palubka svítí jak vánoční stromeček: kontrolka volantu bliká (!), airbag svítí, kontrolka dobíjení občas problikne. Při puštění blinkrů kontrolka i pípák fungují nepravidelně. Zdánlivě jasná diagnóza - kabelový svazek. Avšak, jak už asi tušíte, nebyl to svazek, ale servo. Přes VAG se nebylo možné spojit s budíky a ŘJ airbagů, ostatní jednotky hlásili sporadickou chybu v CAN busu. A právě to odpálený servo způsobovalo bordel v CANu. Po odpojení je klid. 

Po rozebrání čerpadla jsem zjistitl, že je vypálený jeden z tranzistorů (BUK 9508 - neví někdo čím ho nahradit?). No a teď je otázka, jestli shořel sám, nebo i něco jiného na desce.

Upraveno od Wittmann

Tak jsem volal do zlina a z 3000 kc co uvadi v inzeratu je 5000 kc na ruku

Pro Wittmana: podívej se na stbservis.cz ,možná Ti poradí.Na jejich stránkách uvádějí opravy elektroniky servo KOYO.Je to člen škoda klubu.

Jinak jsem byl dnes na diagnostice: 4 chyby

18097 datová sběrnice pohonu-nesmyslná odezva elektronického centrálního rozvodu (nahodilá závada)

18045 datová sběrnice pohonu-chybí odezva elektronického - "-- -"- ( -"- )

18058 ---"--- -"- --"---- od sdružených přístrojů ( --"--)

18056 ---"--- -"- - vadný (nahodilá závada)

Údajně centrální řídící jednotka a nebo káblíky kolem ní.Sem tam se to řízení chytne,volantík zhasne,jak se rožne,hned řízení stuhne,nebliká- svítí trvale,erbeg svítí pořád,též nejde tempomat, a blinkry též mění interval. Pokud by se měnila centrální řídící jednotka, je třeba ji nějak sladit s kódováním nebo čipem? Měl bych jednotku z auta s tím samým motorem BME jako mám já,ale r.v. je 2006 a já mám 2005.Též je to Fabia krátká.Chce za ni 1000kč. Ještě, jak se demontuje?Psal jsi odpojení,co jsi odpojil? A nebo to bude to servo jak píšeš.

no to jseš na tom podobně jako já. Ale vhledem k tomu, že se to umí "uzdravovat", bych nejdříve prověřil tu "sběrnici pohomu" nebo-li CAN. Nejjednodušší je vypojit tu čtyřpinovou svorkovnici ze serva a chvíli s tím takto jezdi - bude svítit volant (a asi půjde i velmi ztuha), ale ostatní - pokud je chyba v servu - by mělo fungovat. Pro zhasnutí kontrolky airbagu bude možná nutné smazat nejdříve paměť závad. Pokud to nepomůže, hledej chybu v drátech. Stáhni si schéma zapojení (uloz.to a spol.) a proměř vedení CANu (oranžovo/hnědá a oranžovo/černá kroucená dvojlinka). Musíš odpojit všechny jednotky na ní napojené (ŘJ motoru, servo, BSG, budíky, ABS, airbag. Naopak komfort, klimu a dveřní jednotky můžeš nachat - jsou na jiném okruhu) a pak klasickým šlusmetrem proměřit dráty. Novou BSG bych nechal až nakonec. Je přístupná po sundání plastu pod volantem. Pak jí musíš nakódovat podle výbavy vozu.  

Tak jsem volal do zlina a z 3000 kc co uvadi v inzeratu je 5000 kc na ruku

to se pozná solidní firma.... Na "neoficiální" repas je to ale podle mě docela drahý. Takzvaně nové TRW se dá sehnat kolem 6000,-. Je to dělané přímo ve fabrice TRW. Vnitřek je údajně celý nový, "recyklovaný" je pouze hliníkový kyblík.

Witttmann TRW určitě! S KOJO je to horší to víš. Ale přesně jak píšeš je to od nich hodně hodně blbé a neprof. Já jak jsem už víše psal kupoval za 4 tis. z dovezené a lehce tuklé fabky. A své staré jsem za 900 lehce prodal! V případě TRW bych koupil nové a staré zase někdo rád koupí.

tak to jo

Dnes jsem objednal repas z Liberce.5000kč, 2roky záruka,doprava zdarma.Ještě prosím o radu,jak dostat ten prostřední konektor dolů.jak je ten plast (taková ta přepážka) ,tak se mi to podařilo ulomit.skusím to přehodit a uvidíme. Pak se ozvu.

Na slovenském Fóru jsem našel náhradu tranzistoru BUK 9508. Kdo by si chtěl vyměnit výkonové tranzistory v servu řízení. Je to SUP 75 N06-08-E3.Možná,se to bude někomu hodit.

Tak dnes se mi opět rozsvítila kontrolka volantu a řízení šlo v nouzáku. V dubnu sem koupil novej servomotor a snímač. Asi za měsíc se rozsvítila kontrolka, vypojil sem snímač z řízení a vytekla z něj voda. Pořádně sem snímač vysušil (jak blázen na 40 stupňů na 2 hodiny v troubě :D), vrátil zpátky a dle rad jsem ho utěsnil silikonem. Až do dneška to fungovalo v pohodě. Dneska jsem znovu vymontoval snímač a ikdyž byl utěsněnej silikonem tak z řízení začla téct voda. Je nějaká možnost, že by se tam dostávala voda odjinud něž přes snímač ? Popř. co s tím ?

S tou vodou mi to je nějak divné. Musel jsi to mít špatně zalepené. Jinak si to nedovedu vysvětlit. Taky záleží jakým silikonem jsi to těsnil a jak zaschnul do prvního deště.

Tak mi dnes mechanik vyměnil to repasované čerpadlo(Předevčírem objednané, a v čera v poledne už jsem ho měl doma).Vše tak jak má být a přibližovadlo zase jede. Ještě jsem k mým příspěvkům o nefunkčnosti servo.čerpadla zapoměl napsat,že nešel ani tempomat.Ještě jednou dík Všem,co mi pomáhali řešit tuto závadu.

ahoj tak se mi dnes podařilo koupit servo za 2500kč z roku 2010.v neděli ho budu montovat. chci se zeptat slyšel jsem něco o tom že by se měl system nějak proplachnou než se naleje nový olej?

Nic neproplachuj a nalej zrovna čistý olej.

o tom propláchnutí se mluví, protože to vevnitř bývá zasraný takovou "kovovou" usazeninou, ale v praxi si nedokážu představit, jak ho dostat dolů - průplach s ním nehne, mudelo by se to vzít mechanicky - ale to je blbost, že

Taky si myslím, že se nic nestane, když naleješ rovnou čistou náplň. Ty moderní oleje jak motorový, tak převodový (hydraulika je něco tak mezi) mají daleko lepší vlastnosti než kdysi - výplach jsem dělal jen 1x v životě, na motoru starý oktávie ze 60. let, kde byl předtím než jsem ji dostal do ruky olej nevím jakej a já tam chtěl nalejt paramáckej M6AD Supermogul - tudíž abych tím detergentovaným olejem náhodou neuvolnil něco, co tam zbylo od doby Jeho Veličenstva krále Klacka I. , tak jsem koupil proplachovací olej, vypustil starej, našrouboval zpátky jen deklík filtru bez filcový vložky, nastartoval a nechal 10 minut proběhat - a opravdu, to co jsem vypustil, to STÁLO ZA TO - to nebyl olej, to bylo BAHNO, takže jsem to nechal hodinu odstát, slil to co se usadilo, dolil dalším litrem proplachu a nalil ho tam znovu... To už po novým proběhání vyteklo podstatně čistší, tak jsem to nechal vykapat, nasadil filtr a nalil novej Supermogul... Tenkrát se běžně ještě prodávaly oleje s označením M5A a M6A = bez "déčka" neboli bez čisticí schopnosti, tam zůstávala vrstva karbonovejch úsad, který ten detergentovanej olej byl schopnej uvolnit - a pak se tím bordelem zacpal nejdřív NEPLNOPRŮTOKOVEJ filtr - a otevřel se přetlakovej ventil, takže olej tekl bez čištění dál do mazacího traktu...

 

To byla jiná doba, dneska už jsou i převodový oleje s takovou aditivací, že úsady jsou buď tvrdý a pevně ulpívající na stěny, anebo jsou plně uvolněný a chytí se v plnoprůtokovým filtru - nebo jsou rozpuštěný na tak drobný částečky, že nevadí ničemu...

Ještě se zeptám jestli se voda na snímač nemůže dostávat někudy přes manzetu řízení. Snímač jsem zasilikonoval opravdu hodně a stejně z něj po demontáži vytekla voda.

Tak manžeta řízení musí být neporušená to snad víš!

tak servo vyměněno a už to zase servíruje

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.