Pandora Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Dalnice bude az pristi mesic, kvuli platnosti nove dalnicni znamky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 prijde mi do toho lit N100 zbytecne.. ale pokud ti nevadi vyssi cena proc ne.... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Stovka zbytečná není, její pozitivní vliv je cejtit. I když její potenciál motor nevyužije "do mrtě", rozhodně má proti BA95 pozitivní vliv - zvlášť pro někoho, kdo nemusí koukat na cenu. Není to pravda rozdíl o dvě třídy, ale poznatelnej je - byl by větší, kdyby měl motor v ŘJ soft dovolující jít do vyšších toček podobně jako ho má "stokoňka" = verze 74kW, protože teprve tam se dá plně využít možnost posunout předstih zážehu na větší úhel (daná vyšším oktanovým číslem paliva) a tím zvednout i výkon a krouťák právě na tom otáčkovým vršku. Ale citelnej vliv je už od 2000rpm, ne že ne... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 hmmtak jo, jako ja to tam leju kvuli LPG ale test paliv ukazal, ze 100oktanovka ma spise negativni vliv... to positivum je spise v tom, ze vim o tom, ze je v tom 100oktanovy natural, tudiz si podvedomne rikam ze to jede lip.. no a mimochodem tank ono manatural u nas za 32.90 a 100oktanovka je nejlevnejsi za 37.70 tak nevim, rozdil na nadrzi pres 200korun mi prijde dost.. jezis,.snad me zase karel.lpg nezkritizuje ze sem pisu ceny... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Nevím jakou "stovku" tankuješ ty Jirko, ale já měl MaxMotion od ÖMV a Škeblu V-power Nitro 98 - oba dva citelně pozitivní výsledek, i když ÖMV citelnější než tolik reklamou okecávaná Škebla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Placebo efekt je mocná věc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 (editace) Zajimala by me jeste jina vec, uz se mi to stalo podruhe, nastartuji studeny motor, teplota venku kolem 10 stupnu. Motor chytne napoprve, ale tak 10, 15 vterin do interieru - sedadla ridice prenasi male vibrace, otacky kolem 900. Potom uz to nedela, a dela to jen nekdy. Co to je? Neco s ekologii? Editováno: 1. Listopad 2014, autor: Pandora Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Ekkare beru max motion 100 OMV na stale stejne cerpacce, Benzina ho v brne prodava jen na par cerpackach a ma ho poradne osoleny... a musle ma cenovou politiku takovou, ze za jejich cenu naturalu 95 beru max motion 100 Pandora-mne to dela taky, nemusis se strachovat... asi je to normalni... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 JirkaBrno, dik, uz jsem se bal, ze je neco s motorem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 mi to nedělá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Voice - neřekl bych že placebo, na to mám nalítáno moc kiláků s nejrůznějšíma autama a všema druhama paliva, abych dal jen na subjektivní dojem - ten pozitivní vliv jsem hodnotil v podstatě jen podle reálnýho údaje okamžitý i průměrný spotřeby při srovnatelnejch podmínkách - auto naložený na přibližně stejnou váhu a snaha udržet stejnou rychlost na totožným úseku cesty. S obyčejným Naturalem 95 od TankONO byla v daný situaci (trasa i rychlost v daným místě) spotřeba nejvyšší, se Škeblou o poznání nižší a s ÖMV nejnižší. Gumy ve všech případech stejný = Hankook Optimo K410 195/55 R15 , tlak taky = 2,3bar na kolo, váha v toleranci ±20-30 kilo (stejná posádka, minimum rozdílů v zavazadlech), trasa - dálnice D11 v úseku Exit 8 (Jirny) až konec u Praskačky před Hradcem Králové, ve všech případech hodnoceno "proti kopci" = cestou od Prahy na východ, co největší část cesty snaha o udržení rafiky na 140km/h = cca 132-133km/h GPS. Výsledek - s BA-95 TankONO spotřeba na danej úsek v průměru 10,5 litru, se Škeblou skoro o litr a půl dole = 9,2 - 9,3 a s ÖMV ještě o víc jak půllitr míň = 8,5 - 8,6 litru. Teď už druhej měsíc tankuju zase u TankONO, ale leju do toho VIF (Super Benzin Aditiv) v doporučený koncentraci 1:1000 - a troufám si tvrdit, že sice na úrovni ÖMV MaxMotion to není, ale rozhodně je motor klidnější v chodu a "tahavější" už od nižších otáček podobně jako když chlastal "stovkovej matroš" - na dálnici jsem v posledním měsíci ještě nebyl, navíc mám přezuto na zimu = Vredestein SnowTrac 3 (rozměr stejnej jako léto), takže výsledky budou ovlivněný i tou změnou botiček... To klepání se po startu je softem - snaží se co nejrychlejc ohřát kat a motor aspoň v oblasti hlavy, aby se dostal na stabilní chod regulovatelnej lambdou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Ekkare, ze je to s ekologii me taky napadlo, ale pritom to dela jen nekdy, myslel jsem, ze treba jednotka zvysi otacky lehce nad 1 000, ale to ne, jsou na 900. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Co se tyce Vervy, tak kdyz je ten motor uplne novy, tak si rikam, ze to vyzkousim, v testu SM dopadla nejlepe a ocekavam od ni, ze bude motor tissi a lepe pojede v nizkych otackach, ja jdu malokdy pres 3 000 ot. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 To si z něj vychováš malou zdechlinku. Jen mu ukaž kam se dá na otáčkoměru rafička vyvrátit. Jak je olej alespoň na 85ti, tak ho sem tam prožeň. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 (editace) A to radce razeni doporucuje radit jeste drive. Tech prvnich 1 500 km se mi ho moc vytacet nechce. Editováno: 1. Listopad 2014, autor: Pandora Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skoda-roomster Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Motor je na vytáčení stavěný, má 16 ventilů. Do 4000 ot. můžeš v klidu, neříkám pořád, ale občas třeba při předjíždění. Jinak mně po startu z motoru žádné vibrace nejdou. NIKDY. Takže ekkar buď kecá, nebo nemám katalyzátor, případně jsem hluchej. To se mi ale nezdá. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misubaro Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 .....za mně můžu napsat jen to, že rozdíl mezi 95kou a 100kou nepoznám.... pro mě by to mělo skutečně placebo efekt..... Vibracemi také netrpím. Asi mám jiný motor 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Jakmile je motor zahratej nebo odstaven hodinu, tak uz vibrace do interieruzadne necitim. Jen nekdy za studena. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Motor je na vytáčení stavěný, má 16 ventilů. Do 4000 ot. můžeš v klidu, neříkám pořád, ale občas třeba při předjíždění. Jinak mně po startu z motoru žádné vibrace nejdou. NIKDY. Takže ekkar buď kecá, nebo nemám katalyzátor, případně jsem hluchej. To se mi ale nezdá. :-) Starší verze softu to nemají - až ty s €uro 5. Minimálně ne tak výrazný. Je to stav, kdy regulaci bohatosti směsi přebírá od tepelný křivky (čidla teplot vzduchu, oleje a vody v motoru pro rychlejší ohřev) regulace bohatosti na stechiometrickej poměr 1 : 14,781 lambdou. Když je dost zima, motor se hned po startu rozběhne na vyšší otáčky (regulace zaměřená na ohřev) a ten přechod z jedný oblasti regulace na druhou už proběhne za jízdy (po cca minutě-dvou chodu). Když je naopak dost teplo, motor si jen chvíli zavrčí (v jiným vlákně kritizovaný vyběhnutí otáček ihned po startu na cca 1200-1500rpm, po několika desítkách vteřin pokles na normální volnoběh kolem 900rpm). V případě úplně teplýho motoru se skoro okamžitě po startu nastavuje lambdaregulace a řidič nic nepozná - ta přechodová oblast proběhne ve zlomku vteřiny a vibrace se ztratí v pohybech startovanýho motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 (editace) ja keď som tankovával od OMV 95 Carrera alebo teraz Maxxmotion tak motor vtedy stíchol, spotreba sa mi zdala tak o 0,2l nižšia, ľahšie sa motor vytáčal, jeden krát som zobral polovicu nádrže 100vky od OMV asi to ozaj bol len placebo efekt alebo som si to tak nevšimol medzi 95ku Maxxmotion a 100vku......Ale čo som zistil tak po tankovaní na SHell zhrubol zasa zvuk motora. Mne v 90% studených štartoch sú otáčky asi tak na 1100ot a až po cca 1-2min sa znížia tak na 900ot. Editováno: 1. Listopad 2014, autor: marfan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 (editace) Vcera vecer jsem s tim jel po 5 dnech a neudelalo to nic, dnes jsem jel opet vecer a vibrace jsem citil, ale az tak 10 vterin po nastartovani. otacky byly porad na 900, na volnobeh jsem otacky vyssi jeste nevidel u tohoto auta. Editováno: 1. Listopad 2014, autor: Pandora Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 A to radce razeni doporucuje radit jeste drive. Tech prvnich 1 500 km se mi ho moc vytacet nechce. Rádce řazení pošli do prdele. Jednoduše do 1500km netoč přes 4000rpm, do 5000km nechoď k omezovači. Nahoru řaď u studenýho motoru při 2500-2800, po ohřátí můžeš klidně jít na 3000-3500. Dolů řadit v podobný oblasti, můžeš jít až ke 2000rpm, pokud zpomaluješ, naopak když jedeš proti kopci a potřebuješ udržet rychlost, podřazovat nejpozději na 2500rpm - níž už se motor trápí. Volnoběh závisí na teplotě motoru, při teplotách tuším pod +10°C už se po startu sám vyhání až někam k 1200rpm - na normovanejch 900rpm spadne až když se ohřeje minimálně nad 40°C. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pandora Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Dnes i vcera bylo kolem 10 stupni pri startovani, mozna trochu vic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 (editace) tak snad mas rozum a nepotrebujes nejakyho posranyho radce.. motor slysis, vis kde a jak jedes, vis kolik mas v aute lidi a jaka je situace na ceste.. BEZNE motor vytacim k 4000otacek a pri predjizdeni klidne lehce nad 5000, musis taky trosku vymect pavuciny, ne si vychovat zdechlinu, protoze se bojis ji vytocit nad 3000ot,. trosku si to auto uzivej a neres kazdou prkotinu, mne se motor raky nekdy klepe a nekdy ne, noa , dam to na garancku na olej, oni to vyctou a kdyby to bylo blbe tak to opravi...a kor pokud mas prodlouzenou zaruku... doba kdy se s autem muselo jezdit ,,v zabehu,, je davno pryc, tusim, ze i v knizce u auta je napsane ze mas zajizdet normalni jizdou...proste pouzivat hlavu, nevytacet.. ovsem jsou zde borci, kteri pri najetych 600km uz v nemecku zkousi maximalku, takze nemusis mit strach, ze tomu autu ublizis kdyz to sem tam vytocis.... Editováno: 1. Listopad 2014, autor: JirkaBrno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 1. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2014 Přesně tohle můžu jen potvrdit - když se auto "nenaučí zamlada běhat", bude z něj zdechlina. Kámoš koupil v bazaru favorita, ještě karbec - po důchodci. Na tachometru asi 40 000, ale stáří 12 let - prostě uloženka. Bez koroze, ale taky bez luxusnější výbavy - prostě jeden z těch prvních. Mysleli jsme si, že to pojede jak z praku, díky minimálnímu opotřebení "po dědoušovi" - a vono prd, auto se nevytáčelo (přitom to byla 136L !!) a vůbec to byl lenoch, nad 130 se rozpumpovat nedal. Nepomohla ani výměna všeho možnýho počínaje olejem a filtrama, přes svíčky, fridex až po olej v převodovce a brzdový destičky a pakny - mysleli jsme, jestli se nepřibržďujou kola. Až jeden starej páprda - mechoš důchodce poradil - že prej máme zkusit začít s autem jezdit jako na záběh, neboli postupně mu přišlapávat přasky a "učit ho běhat" - a hele, během 5000 najetejch km byl z fanouše trhač, kterej jen tak nějakou felinu před sebe nepustil a i silnějším kubaturám dával zabrat. Dnešní motory jsou sice stavěný "bezzáběhově", ale i tak si "sedají" a pokud se v začátku zanedbá "učení běhat", nikdy ten motor nebude dotaženej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.