marfan Vloženo 3. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2014 v tom linku je len teoretická krivka výkonu a toč.momentu, tuto dal Pawouk graf z testu, ktorý robil časopis. V tom vlákne je o tom viac popísaného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 3. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2014 (editace) nemas pravdu, podivej se, tady mas vyrez charakteristiky z valcove zkusebny je to z tohoto clanku z casaku SM http://forum.skodahome.cz/topic/130071-fii-fl-14-16v-63-kw-cng/#entry1967011 tam je jasne videt ze za cca 5200otacek je NESMYSL tento motor tocit...vykon i toc. moment jde prudce dolu... mimochodem, misto 63kW namerili 74.. dobry ne.. Editováno: 3. Listopad 2014, autor: JirkaBrno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misubaro Vloženo 3. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2014 nevím proč řešíš pořád dokola, že nemá smysl točit motor nad 5.200 ot. Myslím si, že každý zná alespoň základní údaje o motoru a kdy má největší točivý moment. To vytočení až do červeného pole je velice krátkodobé. Např. při předjíždění a můžeš mi věřit, že jak překročím 5200 ot, tak nepřemýšlím a ani nemám čas jestli je to výhodné nebo není. Protože stačím ještě jednou mrknout a už jsem v červeném. Navíc v tak krátkém časovém úseku nejsem schopen ani poznat úbytek toč.mom......... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 3. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2014 Misubaro presne si to vystihol keby ste niekedy videli ako prehadzujem rýchlosti pri objehaní skoro ako DSG prevodovka, otáčky motora ani nestihnú padnúť. Inak poznám z okolia roomstra s týmto motorom ktorý má nabehané 360tkm denne jazdí min. 400km a bez problémov. Jedine čo boli problémy tak štarty a zdvihatka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 3. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2014 ja to poznam, protože jakmile překročíš 5200 tak jde výkon dolů a jde to poznat i na síle motoru, prostě motor ,,vadne,, a nezrychluje.. k 6000 a nebo do červenýho jsem se nikdy nedostal.. ja jen že jdeš proti tomu co říkáš- vytáčís motor do otáček, kdy ti auto už nezrychluje, protože jsi v otáčkách, kdy ti prudce padá točivý moment a výkon motoru.. to je vše.. a svuj nazor nenutím, klidně si hoši točte auto i k 7000ot.. proto jsem sem dal skutečný graf z brzdy, kde to je jasně vidět... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Voice Vloženo 3. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2014 nevím proč řešíš pořád dokola, že nemá smysl točit motor nad 5.200 ot. Myslím si, že každý zná alespoň základní údaje o motoru a kdy má největší točivý moment. To vytočení až do červeného pole je velice krátkodobé. Např. při předjíždění a můžeš mi věřit, že jak překročím 5200 ot, tak nepřemýšlím a ani nemám čas jestli je to výhodné nebo není. Protože stačím ještě jednou mrknout a už jsem v červeném. Navíc v tak krátkém časovém úseku nejsem schopen ani poznat úbytek toč.mom......... Myslím si, že každý zná alespoň základní údaje o motoru a kdy má největší točivý moment Garantuju ti že 90% řidičů o tom nemá ani ponětí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 3. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2014 Spoustě stačí, že majó toho nadupaného třílitra a hromadu kobyl.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 3. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2014 přesně tak, vidí červený od 6000 otáček tak to tam vrtěj myslíc si, že je to ono.. opak je pravdou,.. nasypat lehce přes 5000, rychlý přeřazení , plyn na podlahu a letíš jak raketa... na tom grafu je krasně vidět že v 5000t ot seš na 130Nm ale na 6000 seš už někde na 90 ti.. takže to sice v dobré víře ženeš, ale prakticky je ti to k ničemu... takže pokud přeřadíš tak z 5000ot padneš někam ke 4000 ale pořád držíš maximální krouťák a zrychluješ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 3. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2014 (editace) A dostáváme se zpět k důvodu proč mají třeba TSI tak těžké převody. Protože k maximálce jim stačí konec křivky a dál jednoduše nemají čím tlačit. Ovšem na běžný pohyb a lítání jim stačí to držet max. do 4000 tisíc a řadit dál.... Další věcí. která z křivek vyplývá je i ta, že není důležitý počet kW(nebo postaru HP), ale celkový průběh, sladění převodů. Jak se to nepovede, tak to jen huláká, nejede a chlastá. Viz 1,4 74. Do otáček se hnal jen díky lehkým převodům, ale jinak +- jako verze 55 kW ve středních otáčkách. Dnes se to opakuje u Hyundaje, kdy je to neslané nemastné. Mají v papírech fůru koní, míň už Nm, ale ve kterých otáčkách se vyčte u Kie (stejné motory) a to je mňamka....Ovšem nedobrá. Editováno: 3. Listopad 2014, autor: KubinoPv Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 3. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2014 (editace) ... Další věcí. která z křivek vyplývá je i ta, že není důležitý počet kW(nebo postaru HP), ale celkový průběh, sladění převodů. Jak se to nepovede, tak to jen huláká, nejede a chlastá. Viz 1,4 74. Do otáček se hnal jen díky lehkým převodům, ale jinak +- jako verze 55 kW ve středních otáčkách. Dnes se to opakuje u Hyundaje, kdy je to neslané nemastné. Mají v papírech fůru koní, míň už Nm, ale ve kterých otáčkách se vyčte u Kie (stejné motory) a to je mňamka....Ovšem nedobrá. Pod tohle se podepíšu - známá si koupila zhruba ve stejnou dobu jako já Rooma žilinskej vehikl "kyjá cýd" nebo co to je, ale má v tom motor 1,4 s papírovým výkonem 80kW. Po městě nebo na okresce jsme fifty-fifty, ale na dálnici jí kupodivu i přes roomsterovskou aerodynamiku letící šatníkový skříně bez velikejch problémů ujedu... Editován typ sousedčiny káry, spletl jsem se - nemá "Hnůjdaj", ale "kyju"... motor to má stejnej - 1,4 litru 16V 80kW papírovo. Po cca roce když si fůra lidí stěžovalo, že tahle 1,4 ani náhodou 80kW nemá, údaje v papírech upravili na 66kW .... Editováno: 4. Listopad 2014, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skoda-roomster Vloženo 4. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2014 Jako ženská s tím možná neumí tak úplně jezdit, řadí moc brzy a nevytočí motor. Nebo ho má špatně zajetý. Ten motor má 80kw až v 6200ot., takže se k němu vůbec nemusí dostat. Zatímco ty se k těm svým 63=74kw dostaneš poměrně snadno už v 5200ot. Myslím, že zrovna i30 s 1.4 špatné auto nebude. Takový solidní dělník na běžné použití. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skoda-roomster Vloženo 4. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2014 ...takže pokud přeřadíš tak z 5000ot padneš někam ke 4000 ale pořád držíš maximální krouťák a zrychluješ...Jenže při přeřazení se na okamžik zbrzdí a je otázka, jestli není lepší pokračovat v dalším vytáčení přes 5000 bez řazení, i za cenu snížení kroutícího momentu. Asi záleží na konkrétní situaci. Když je dost času, řadím dřív, v nějaké krizi bych to nejspíš točil, co by šlo.On ten velký krouťák také není samospasitelný. Příklad z motorek - čopry mají obecně velký objem (tedy i krouťák), ale malý rozsah otáček (tzn. malý výkon, jsou to vysokozdvihy). Proto jim každá 600ka s "malým" krouťákem, ale vysokými otáčkami a tedy i výkonem nakonec ujede. Čopr sice vede při rozjezdu, jenže rychle nahází všechny stupně a i když má pořád krouťák, už ho nemá kam dát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 4. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2014 (editace) Jako ženská s tím možná neumí tak úplně jezdit, řadí moc brzy a nevytočí motor. Nebo ho má špatně zajetý. Ten motor má 80kw až v 6200ot., takže se k němu vůbec nemusí dostat. Zatímco ty se k těm svým 63=74kw dostaneš poměrně snadno už v 5200ot. Myslím, že zrovna i30 s 1.4 špatné auto nebude. Takový solidní dělník na běžné použití. Krásně napsáno, "špatné nebude" a s tím dělníkem. Ovšem solidní určitě taky ne a už vůbec ne plné nejnovějších technologií. .Na "běžné použití" good, ale na to opravdové k ničemu. Je to těžké auto s malou nosností a cokoli veze tak už je pomalu přetížený bez jakékoli rezervy jak na výkonu tak konstrukci auta celkově díky hraniční dimenzaci všeho co na něm je od náprav, karoserie v podstatě bez kousku vysokopevnostní ocele... Prostě auto JEN na cenu(i když je zajímavé jak v D jsou cenově s Octavií, které raději ušetřili na nějakém cinkrleti v interiéru než aby šidili ty podstatné věci na konstrukci auta, skoro nastejno, myšleno cca 450 start). Editováno: 4. Listopad 2014, autor: KubinoPv Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Misubaro Vloženo 4. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2014 ...to JirkaBrno.....asi si nerozumíme. Souhlasím s tím krouťákem co zde píšeš. Jen jsem reagoval na tvé stále opakující články a dokazování, že nad 5,200 to je ohledně točmom na hovno. To vím také. Uvedl jsem však mé zkušenosti, že když při předjíždění dupnu na plyn, tak první co zaregistruji co se týče výkonu je, že mě kopne omezovač!! Až jsem někdy překvapen, jak rychle jsem se na doraz dostal. Nemám absolutně žádnou možnost poznat v té rychlosti /co běží otáčky/ nějaký úbytek síly po překonání 5,200 ot. Ano. Když pojedu s pomalým vytáčením motoru až do červeného, tak věřím, že po překonání zde diskutovaných otáček jsem schopen poznat , že se tomu už nějak moc nechce. to Voice..... asi možná žijí někde jinde. V okolí co znám lidí, tak každý ti odpoví okolo 4,000 ot. Ano, není to přesná hodnota, ale +-. Jinak je to na pivo.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skoda-roomster Vloženo 4. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2014 (editace) Krásně napsáno, "špatné nebude" a s tím dělníkem. Ovšem solidní určitě taky ne a už vůbec ne plné nejnovějších technologií..... Sám bych si i30 nekoupil, na druhou stranu mám známého, který je spokojený a bude si kupovat už druhého. S tou nosností máš pravdu, nějakých 450kg proti 500 u Roomstra, a je taky fakt, že jsou často vidět s břichem na silnici a koly zapadlými hluboko do blatníků. Pro mainstreamového řidiče má konvenční "líbivou" karosérii, tak se holt prodává víc než stejně drahý, ale nekonvenční, kvalitnější, praktičtější a hezčí Roomster. Hodně lidem to stačí. A i kvůli tomu šla Škoda s cenami dolů. Takže já s hnujdajem ani kiaou nemám problém...:-) Editováno: 4. Listopad 2014, autor: skoda-roomster Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 4. Listopad 2014 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2014 Zpět k tématu! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wetter Vloženo 4. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2014 Zdravím škodováky. Jak vidíte tutu motorizaci z pohledu ojetiny? Na jaře bych chtěl pořizovat náhradu za mého megane po rodíčích.Cena max 160 000 Kč. Ač je to k neuvěření, megane slouží naprosto spolehlivě a s "novým" vozem bych chtěl na tutu spolehlivost navázat.Ač jsem mladý, červený pole a 170 km/h mimo město mi vážně nehoví, takže si myslím, že by mi mohl právě tento motor dobře posloužit.Trasa do práce 2x 10 km vesnice > město a zpět a občas ve volnu nějaká ta vyjížďka na hory na chatu atd.Výbava mi je jedno, hlavně ať to má centrál na DO, klimu, radio a přední okna v elektrice.Víc nepotřebuju :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 4. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2014 A chceš ho do fábule nebo do rooma? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wetter Vloženo 4. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2014 (editace) Roomstrem jsem jezdil s tímto motorem v autoškole v roce 2011, absolutně bez výhrad ale radši bych fábii, ideálně combi Editováno: 4. Prosinec 2014, autor: wetter Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 4. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 4. Prosinec 2014 (editace) podľa mňa určite zober combi ani nevieš kedy sa ti zíde ten relatívne veľký kufor(oproti krátkej fabii). A najlepšie zohnať už po Facelifte kvôli svetlám a lepšej elektrike. Editováno: 4. Prosinec 2014, autor: marfan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peti_o Vloženo 6. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2014 Pani, chcel by som sa podelit o moj troska problemik. Mam novu fabiu monte carlo r.v. 7/2014 , motor 1.4 16V 63kw CGGB s LPG so systemom Fast 01 namontovany do auta uplne od novoty u predajcu. Momentalny stav km 16 000 km Doterajsie skusenosti: Motor mal spociatku problemy so startovanim, riesil som to pri cca 5000km, porucha odstranena servisom vymenou teplotneho cidla a tusim este prehratim software do RJ. Motor vnimam doteraz ako spolahlivy, usporny vdaka LPG a zaroven troska slabsi (predosle auto vw polo 1.2 TSI) No aby som sa dostal k veci, v skutocnosti ma trapi troska problem s nastavenim volnobehu. Problem nastava, ked sa motor uplne zohreje na 90 stupnov a aj olej ma teplotu pribliznu ako voda. Ked je studeny nerobi to takmer vobec. Stojim autom na krizovatke, allebo to je jedno a autom jemne az stredne trha na volnobehu. Vsimol som si, ked som dal ruku pod vyfuk, pocitujem take silnejsie pravidelne "odflusavanie" take tts tts tts tts pri chode motora. Nieje citit nespalene palivo, takze nevyzera ze by motor vynechaval, ale skor sa tak javi. Akonahle pridam plyn alebo sa zacnem rozbiehat, motor ide krasne, netrha a ani nic podobne. Robi to jak na benzine, tak na plyne, na plyne to robi o dost viacej. Nema niekto z vas s tymto skusenosti? Ked som dal ruku pod vyfuk ocovej fabii 1.2 HTP tak to bolo o dost pravidelnejsie a jemnejsie a motor ide kludnejsie... Servisnu prehliadku mam kazdych 30 000km, ja som si pri 15 000km vymenil svojpomocne olej Shell Helix ultra AV-L 5W-30, olejovy a pelovy filter. Bavil som sa s jednym mechanikom, a vravel ze pre tieto motory je nerovnomerny chod motora normalny. Mne sa to nezda.... Objednany som do servisu ohladom toho, ale niesom si isty ci nieco vyriesia. CO SI O TOM MYSLITE VY ?????? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 6. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2014 wetter- mozna budu prodavat svoji, combi, r.v. 2011, najeto 83t km , je na LPG Tartarini.. peti - obcas tot aky pozoruju, ale nejak si s tim nelamu hlavu, jezdi to, startuje to... v poho... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2014 Pro tyhle 1,4ky to normální je, souvisí to s nějakou kolizí signálů polohy vačky a kliky v ŘJ, prostě bez tahu si jemně "pokuckává", na motoru pod zdviženou kapotou to dokonce je vidět, že se vždycky v ten moment oklepe. Pokud vím, mělo to odstranit nějaký přeflashování ŘJ, pokud už to v servise údajně udělali a klepe se to dál, reklamoval bych ten flash (změna SW). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 6. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2014 (editace) Mě přesně tohle to samé dělá v F1 1,4 50kw, v Roomíkovi je zatím klid a již nepočítám s tímto projevem, je pravda, že mám na ŘJ již šáhnuto, ale ani před tím nebyl problém. Mechanik mi kdysi potvrdil, že se tento projev záškubů na volnoběh těžko odstraňuje, nějak jsme to dál neřešili, protože F1 už jen dojíždím. Editováno: 6. Prosinec 2014, autor: dick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wetter Vloženo 6. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2014 rodičům to dělá na 1.6 MPI 8V 75 Kw a babce na 1.4 OHV 50 Kw. Kdysi jsem četl, že snad za to může zachování emisních limitů Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.