Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 63 kW


biliv

Doporučené příspěvky

Není to jedno. Jednak si ten motor sedá mnohem víc než pouhých 1000km a hlavně se mu ze začátku do vysokých otáček nechce, takže je lepší ho na ně postupným zvyšováním "naučit". Dělalo se to tak přece vždycky.

Pár motorů jsem zajížděl a troufnu si napsat, že ne blbě. Sice svižně, ale ne tak, aby se motor trápil. Kdo má cit, tak tu momentální hranici pozná.

Samozřejmě je možné nakouřit syrovému motoru přes dvojku plný výkon a udělat tradá.... Při tom lehkém převodu si v tom fofru nebude mít čas postěžovat, ale úplně dobře mu to neudělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsi zajisté četl literaturu k vozu, že po najetí 1000 km můžeš otáčky po zahřátí "postupně zvyšovat až na maximální". Každý motor než je zabudován do vozu něco najede i na zkušebních stolicích, zda z nich něco neupadne a rozhodně to nejede na volnoběh. Proto tzv záběh už nemá takový význam jako dřív, který sloužil i ke stržení "špon" z opracovávaných dílů. Proto se taky hned, zpravidla v 2000 km měnil olej. U dnešních aut je výrobní proces krapet někde jinde, probíhá lehké zaběhnutí už ve fabrice a záběh není tím nejhlavnějším v životě motoru. Na co se bude opatrně zajíždět, když spousta motorů jezdí 4km tam a 4 km zpátky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen ještě k tý mašině a pak už zas k autům.Vzhledem k tomu,že jezdím jako fíra po změně zaměstnání necelý rok,jsem vcelku rád,že mám možnost šoupat s vagonama sem a tam a nasbírat zkušenosti.Rozhodně to má smysl,to že se k těm rychlíkům dostanu je takřka jisté,systém je nastavený velmi dobře-sbíráš zkušenosti a pomalu lezeš vzhůru-pokud nejsi nebezpečný.Souhlasím,že 714 nepatří k nejpovedenějším strojům,i vzhledem k poruchám,ale popravdě jsou i větší pekla. :-)

 

Tak a k motoru.

Mne právě láka ještě ta kombinace s plynem,že to nechám změřit na novém,sotva zajetém motoru na benzin-beru tu 100ku bez biosložek a pak na LPG.

Bude vidět,kolik motor má normálně a kolik zmizelo na alternativní palivo.Pokud Pandora bude měřit na Jarově,budem vědět,jestli ve Světě motru nekalej vodu.  :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, Vervu 100 beru od začátku pořízení auta taky, na jaře vyměním ještě olej, vyzkouším od Millersů jejich nano částicový olej 5W-40.

To vytočení není podle mě nic extrémního, prostě najíždím do kopečka z křiovatky a ve 2 500 ot. sešlápnu plyn k podlaze a až dosáhnu 5 000 přeřadím za 3 a u se zase "loudám".

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne chýba k 200tkm ešte asi tak 600km a spotreba za túto zimu je zatial nižšia o 3dcl ako zima 2013/2014. Ono sa to neda globálne povedať že po určitých km sa zníži spotreba. Sestra má rovnaký motor akurát v kratkej fabii a spotrebu má o 0,5l väčšiu. Motor máme 1.4 16v 63kw BXW.

 

Budúci týžden idem na výmenu oleja a zdvihatok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A já zase nevidím důvod se zbavovat auta, které spolehlivě a levně jezdí. A že má najeto přes 200? Pro naftové motory není problém najet 300-500tis. Spíš se dřív rozsype kastle.

Já ten důvod taky nevidím, já o tom nerozhoduju. A ni se tomu nebráním. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som osobne zvedavý koľko najazdím z mojou 1.4kou.......poznam jedného roomstra a ten má podľa toho čo mi povedal majiteľ skoro už 400tkm bez nejakých problémov.

 

 

V tejto dobe sa auta už nedajú kupovať iba podľa km ale hlavne podľa stavu. Kamarát si kúpil Peugeota 206 najazdené 55tkm no po motorickej stránke ako tak OK ale čo sa týka podvozku už do toho dal polovicu ceny auta aby to bolo OK.

 

Proboha, Marfan, KDE se vydírá jakej blok - a kterej motor má OCELOVEJ blok?

Už to nehul, sice je to "kurva materiálek", ale plácáš pak naprostý nesmysly...

 

No ja som bol v tom že diesle majú ocelové bloky motora............no takže musím si to naštudovať a nabudúce tu nepísať sprostosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mají blok ze "železa", tak LITINOVEJ, další možnost je hnilíkovej.

Z OCELI jsou válcový vložky, hřídele, pístní kroužky, šrouby a podobný věci. I když i vložky byly a často pořád ještě jsou taky litinový.

Rozdíly mezi ocelí a litinou už si snad dohledáš sám...

 

A bloky se nemají kde vydírat, protože všude tam, kde se něco tře, se právě dávají LOŽISKA - buď kluzný alias futra nebo šály (celý nebo dělený), nebo valivý (kuličkový, válečkový, kuželíkový, jehlový, soudečkový...) - právě aby se ten blok nevystavil vydírání.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdíhatka vymenené a podľa zrýchlenia z 60-120kmh motor ožil, čas sa skrátil o 2 sekundy, ale trápy ma aj tak klepot okolo 1000-1300ot. Už ste niekto menili piesty ?? Aké tam idú ?? Podľa ETKY by tam mal ísť  036107065EK do roku 2009 a od 2009 je  036107065DQ. Mám starú verziu ETKY takže ak máte novšiu a viete mi povedať či sú to správne čísla tak by som bol rád.

http://www.cc-autodily.cz/search/?keyword=122090204   S podobným označením som našiel tu. Môžu sa použiť ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...