Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

TSI-DSG: mi to nemusíš psát, já vím, kolik motorů má OIII :kol-28: Nicméně pro mě varianta v podobě 1,2TSI (tím spíše v té slabší verzi) není motorem - to je zkrátka nevyužitelná replika motoru pod kapotou.

Nicméně vyjma chybějící 125kW verze 2.0TDI u OIII motory nekritizuju. 1,4TSI je takové minimum, které bych byl schopen přijmout a např. 1,8TSI, zvláště nyní, ve výkonnější verzi, je výborný motor. Zatímco C5 má pouze jednu, 156k variantu. O motory tady ale nešlo ;)

Každopádně myslím, že OT už stačilo. Toto je nesmyslné porovnání naskrz třídami, ovšem chtěl jsem jen názorně demonstrovat, že se i v o třídu větších autech dá nalézt nižší cena s lepší výbavou. Proto považuji OIII za předraženou. A jinak musím s mc2uba souhlasit s tím, že jistý pohled na věc hodně mění služební vůz. Neboť Škodovku považuji za dobrá, relativně slušně vypadající auta a to bez ohledu na cenu. Ale kupovat si auto sám pro sebe, Škoda to 100% nebude, raději si ehm "připlatím" (ale ani toto není jisté) za něco pro mě smysluplnějšího. Tím pádem, nebýt služebních vozů, v nichž si vozím pr*el, na tomto fóru bych vůbec nebyl. To by ale byla škoda, neboť nutno uznat, že zdejší parta lidí je opravdu fajn - na ostatních fórech člověk tolik diskutovat nemůže a osobně jsem se s tolika lidmi nepoznal. :)

Editováno: , autor: _Denis_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 8 škodovku-novou jsem kupoval F1,F2, a dvakrát Yetiho. Cenu jsem řešil pokaždé.Jinak u Škodovky beru ale v potaz to,že se při trošce snahy,koumání,trpělivosti dá dostat na zcela jiné ceny,než jsou ty ceníkové.Možnosti slev u jiných automobilek neznám,páč jsem zaslepenej fanda značky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otazka je, zda by jsi uvazoval o Skodovce, kdyby byla treba o tech 100 tisic levnejsi. Ale dost tohohle, je jasne, ze levnejsi a nadupanejsi auta se koupit daji. Otazka je, zda svou kvalitou zpracovani dosahuji kvalit Skodovky. A drazsi auta uz jsou zas o necem jinem. Pockal bych na hodnoceni cen, az za mesic, spisw 2, az bude prodej v plnem proudu a zacnou se objevovat prvni akcni balicky nebo se zacnou pridavat vybavove prvky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za postřehy. O těch světlech vím,bylo to konfigurováno ještě na začátku,konečná cena je úplně jinde-a byla by ještě lepší,pokud by se rozhodli pro 3 auta.Takže pokud bych chtěl ještě bonus cenu za paket,už bych se styděl.Vyhřívané sklo nechtějí,vyjíždí z garáže a prý jim vadí ty drátky.Jinak já bych jim poradil počkat na ereso,ale i tohle se mi tuze líbí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja byl včera na předvaděci jízdě s novou Octou.Jel jsem s 1.4 Tsi 103 kw.Prvně co mě potěšilo po usednuti do interieru tak byla jeho vzdušnost a konečně taky "normalni" prostor na nohy na zadnich sedadlech což u dvou předchozich generaci citelně chybělo.Konečně jsem si za sebe do zadu sedl "normalně".Samozřejmně že jsou prvky v interieru ktere jse mi moc nelibily jako např. řadici paka,takovy nějaky divny "klacek".Jinak co se tyče motoru z meho hlediska perfektni,pružny a tichoučky,nemužu hodnotit 1.4 Tsi 90 kw ve dvojkove Octe ale tenhle mne opravdu nadchnul,jeli jsme v tom 4 a prakticky to nebylo na pružnosti motoru nějak drasticky znat.Jinak na tom byly 15tnactky zimaky a vypadalo to hodně divně takže aby to vypadalo k světu tak to bude chtit aspon 17".Jinak vybava elegance,byl tam berevny maxik-moc pěkna věc.Co jse tyče ceny tak je trochu vyšši než by bylo zdravo.Když už by ceny zustaly na stejnych urovnich tak by to chtělo přidat alespon nějakou vybavu a nebo udělat ještě nějake vyhodne pakety.Doufam že škodovka pujde s cenou časem trošku dolu nebo nabídne nějake "akčni" modely.Přeji nove Octě at je o ni zájem a at je hlavně spolehliva což je v dnešni době šetřeni automobilek na materialech neocenitelne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem byl v salónech s Lukasonem omrknout nový O3,. Popravdě ta ručka mi nepřiška až tak hrozná, nějak mi docela padla do ruky, takže OK. S autem jsem se docela brzo zžil, byť 1.6TDI je výkonově trochu rozdíl oproti 2.0 TSI, ale jinak very good, brzdy mi připadaly stejný jako mám já na autěm, takže určitě oproti klasik O2FL lepší. Místa je v interiéru opravdu víc, už na pohled je krásně vidět, že je auto šiřší. Vyjma moc hezkýho barevnýho maxidotu a vcelku slušných sedaček mi interiér přišel plný tvrdých plastů hlavně ve dveřích, nepřipadalo mi to moc útulný. To klasik rádio tam opravdu vypadá jak pěst na oko. Volant je good. Na dveřích se mi akorát líbily lišty, jinak na mě auto, kde ceníková cena byla 526k Kč působile nějak chudě a prázdně. Led zadní se mi moc nelíbí, jsou takový tenounký a na tý obří prdeli mě to připadá divný, přední jsou OK. Auto je celkově určitě krok kupředu, ale něco je omrdaný viz. příspěvek Lukasona o díře v podběhu do motor. prostoru. 16" kola jsou tragicky malý, minimum bych viděl opravdu na 17", aby to trochu vypadalo :) Jo a cestou domů z Kolínskýho salónu jsem viděl vlak s novými O3 a byla tam jak hnědá tak modrá lava a ta lava vypadala nádherně, hnědá byla taky OK, ale myslel jsem, že naživo bude hezčí. Čus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ze cenu resi dycky ten, kdo by si Skodpvku nikdy nekoupil nebo ten, ktery to auto neplati. Kdyby jsi o koupi uvazoval, tak nic nereknu.

A Skodovka byla vzdycky drazsi nez konkurence, a je to u vsech modelu. Jak Fabie, tak Roomster, tak Rapid a bude to tak i u Octavie. Nic mene, pockej si, az bude nejaka akce na Octavii, stejne jako Rapid dodava vybavu zdarma a zacina mit akcni balicky, kde usetris tisice kc, tak ti, co si ho objednali hned na zacatku se ted musi chytat za hlavu, ze za nej dali tolik penez a zbytecne. Stacilo si pockat 2 mesice a mohli usetrit penize na dovolenou.

S těma cenama "konkurence" je to všude. Být cenama nebo číííííímkoli nastejno tak neprodají NIC NIC NIC, zhola nic. Jen si promítněte jak stály Clia v porovnání ještě s prvníma fabkama. A v reálu bylo Clio trasořitka a stála o asi 15% víc. Dnes ty herky, stejně jako Citroeny nikdo nekupuje protože spousta lidí co prostáli v servisu i Vánoce tak přesedlali do Hjundeee nebo Kaja. Teď už neví kam ty ceny stlačit a jenom zavírají fabriky.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v ČR každej musí mít TDI a kombajn, protože prostě s TDI po městě ušetří hovno, akorát se mu prodraží servis a vydrž nahovno auta. Kombík, protože potřebuji prostě ten prostor u prodloužené střechy a u kolmého okna, pak když se zeptám známým, tak si myslý že mají větší prostor na nohy a ono houby.

Ale good bussiness, za zvětšení střechy a menšího okna připlatit 40 hadru, GJ škoda :)

a každej musí mít na běžným autě sportovní 19 kola, jinak to není ono. Naše krásné silnice mají řádi nizkoprofilovky o velkých rozměrech. Pak, se lidé diví že je bolí záda. Hold dnes se všechny auta dělají jak sportáky a ono tomu fakt není. Nevidím jediný problém mít na autě 15 nebo 16...

a ještě dodatek, kdo dělal přední grily to by mě fakt také zajímalo :-D

jenom sem zapomněl dopsat: prostě kdo komjbana denně potřebuje, naváží materiál apod věci tak to chápu nebo se mu líbí více, ale jinak ne :-)

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na OIII se půjdu ze zvědavosti podívat a zajímají mě určité detaily technického řešení. Pravda vůbec neuvažuju o koupi, mě stačí kolik na mě trhla MB při poslední koupě Octávky s porovnáním kolik ve stejnou dobu stála v Německu. Takže podruhý do stejný řeky nevstoupím, konec konců sedlám velkýho offroada a nic jinýho již nechci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kokta7: Pod to se neda nepodepsat. :) Hlavne ty kola jsou fakt ceska specialita. Jde to krasne videt, kdyz se porovnaji stupne vybavy ceskeho a treba japonskeho auta. U japonce jsou hlinikove kola (v normalnim rozmeru) casto az u nejvyssi vybavy. U ceskeho auta clovek naopak sezene totalni holotu bez sebemensiho naznaku vybavy, ale hlavne ze to ma hliny a nejlepe nizkoprofilove a velke. :) Nekritizuji, ze to Skodovka nabizi, dela to proto, ze to tu lidi proste chteji, ja ale ty lidi nechapu. Pokud bych nemel penize na kompletni auto s kolama i vybavou, tak bych mel 100x radsi vybavu nez kola, ktere vidim stejne, jen kdyz prichazim k autu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale chlapci, nechte to na vkusu každého soudruha. Každý nechť si koupí, co jeho srdci a peněžence nejbližší jest, včetně Vás. A já na rozdíl od Vás ty lidi chápu. A to chrochtu v kombíku nemusím. Ale kdo ji chce, ať ji má. A kola ať si tam dá třeba z traktoru. Proč musíte pořád někomu do něčeho kecat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mne je treba vybava to posledni co mne v aute zajima a za co jsem ochoten dat penize. Pro mne je dulezita celkova stavba vozu, podvozek a hlavne motor - aby to proste jelo kdyz na to slapnu, abych nebyl neurotickej kdyz potrebuji nekoho predjet. Z vybavy je pro mne dulzite pouze aby to melo aspon klimu a aspon nejake radio s CD a el. stahovani prednich oken a velky kufr (potrebuji tam narvat bici soupravu). Nerikam ze vybava neni prijemna vec, Ale abych si priplatil 7 tis za lepsi radio, kde mne to stejne nepusti dokud tam nepridam dalsi repro za 3 litry jen pro to ze ma hezci display tak, takovy audio fetisista opravdu nejsem. Vybava bohuzel narusta v desitkach tisic za jedno kliknuti a auto je pro mne hlavne pro presun z bodu A do bodu B. a misto vybavy do auta si radsi koupim poradnou audio soustavu do obyvaku a misto sexy kol radsi poradny bicykl :) Takze nez vyhodit penize za vsechny mozny ficury, to radsi budu mit social edition, ale silnejsi motor pod kapotou.

Editováno: , autor: bicista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zavítal na průzkum OIII k prodejci, vůbec nikdo si mě nevšímal a tak jsem to prolez a dělal si názor v klidu. Jako ne zrovna korektní srovnání mám mojí letitou O1 1,8 T SLX 14 let starou. Jenže za tak dlouhou dobu zas tak velkej pokrok nevidím. Na místě řidiče u OIII je prostor podobný, sedačky se mi zdaj jako větší atrapa sedačky, takže nic moc, barevný myší kino mě zas tak neuchvátilo. Vzadu je prostor sice bezkonkurenční, ale tam se nevozím. Kufr je nepatrně větší, ale ne zas tak abych z toho byl unesenej. Zadní náprava stejné koncepce, přední světla jakbysmet a to se jednalo o 1,6 naftu s 77 Kw a provedení Eleganc za cca 550 Tkč. Jenže ani hliníkové rezervní kolo nebylo v autě, zato hrdě napsaný plnohodnotný ocelový rezervní kolo.

Přední nárazník beru jako velice zranitelnej v spodní části u OIII, to bylo u mého veterána geniálně řešený a nepřinášelo velký náklady při případný opravě.

Dále mě zaujala lživá spotřeba 3,9 l/100 km a emise 99g CO2. Jenže to je lež a na žalobu na MB. Jak pak vysvětlit Finančáku že auto žere o 100 % víc v reálu než je napsáno v techničáku. V USA si takovej podraz nedovolej, tam by je žaloba zlikvidovala výrobce/dovozce v cukuletu.

Takže bohužel mě OIII nijak neoslovila a když porovnám náklady na mojí 1,8 T které byly sice vyšší díky nemravné ceně pro domorodce před 14 lety, ale ve spolehlivosti deklasuje cokoliv z dnešní produkce. Já totiž za celou dobu a cca 180 Tkm vyměnil pouze čidlo na teplotu vody a zadní kotouče a desky. Přední brzdy mám stále původní od výrobce a pětiventil má 116 Kw bez úprav.

Z tohoto pohledu tedy je oprávněná obava z Korejců a to mi potvrdil i prodejce, který neprodal zatím ani jednu OIII. Já sám sedlám taky Korejce a to Sorento a jsem po čtyřech letech nadmíru spokojenej a jen jedno vím, Korejci nešetří tak zběsile jako nyní koncern. Bohužel je to vidět i na konstrukci motorů, ale to je na dlouhý psaní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napsal jsi to hezky. Mas pravdu, ze stary podctivy auta budou drzet lepe, nez nove, taky to v te sobe bylo staveno jinak a ne, ze auto je spotrebka.

Nesouhlasim s tebou akorat v te spotrebe. Sice za 3,9 litru to po Praze a mestech jezdit nebude, ale do 5 litru se vejdes v klidu, kdyz tomu nebudes slapat na krk.

A co se tyce tveho auta, opravdu tam mas predni brzdy puvodni, uz 180 tkm? a zadni jsi menil proc? Z nudy?

Podle me zadny brzdy nemuzou vydrzet 180 tkm.

Ale jak pises, kdyz clovek neni narocny na design a nemusi mit vzdy nejnovejsi model, tak ho nikdy nemuze natchnout novinka, protoze vlastne nic extra navic nedostane. Dostane akorat nove auto, moderni design a par novych elektronickych prvku a motor, ktery vydrzi tak 159 tkm. Pokud tohle vse nepotrebujes, tak neni duvod kupovat nove auto, kdyz stare splnuje co potrebujes a navic je takhle spolehlive, jak ty popisujes svou octavii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano jsem majitel 1,8 t SLX od prvopočátku a celou tu dobu jí řídím jen já a servis po skončení roční záruky taky dělám výhradně sám. Proto vím naprosto jistě co jsem měnil. K těm kotoučům na zadku je jednoduchý vysvětlení. Octávka na válcové zkušebně ukázala téměř identické brzdné síly na přední i zadní nápravě. Jenže vzadu jsou malinké kotouče a vepředu u benzínovýho turba zase maximámně velký, Tím je dán rozdíl v opotřebení a tak v 80 Tkm šel novej zadek od Ferroda a předek je opravdu původní, jen to hlídám, ale ještě to tak 10 Tkm vydrží. Nyní je Octávka jen záložní a jezdí jen vyjímečně. Ono Sorento s obrovským motorem a bezpečností má velké plus. Takže to jezdí jako hlavní auto a protože za čtyři roky se do mě třikrát strefili blbci tak o té bezpečnosti vím hodně.

Ta lživá spotřeba u prodejce s odkazem na další informace na netu je strašná kulišárna. Jak to pak řešit v účetnictví mi nikdo neporadí a pokud by byl Fu. nekompromisní tak jak se dobrat pravdy když to bude ve finále téměř dvojnásobek. Já se ptal na to prodejce a potvrdil že ani náhodou se na tu udávanou spotředu při předváděčce nedostali.A to nejezdí přitom po dálnici nebo v centru Prahy. To bude pak zcela jiný.

Bohužel ani sortiment motorů mě nezaujal, já jsem si zvyknul na velkej motor s velkým zátahem a dobrou spotřebou a pro velikost OIII bych viděl i 2,4 l s velkou životností a ne motory jako do sekačky s jepičí životností. Bohužel stále platí že objem ničím nenahradíš, tedy v případě koncernu strašnou kupu komponentů jako dvojitý turba a odepínatelný válce kvůli pseudo spotřebě a emisím atd. Prostě jednoduchej velkej motor a fertig.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to potom jo, jestli tam jsou predimenzovany brzdy a nijak extra je nerasis.

Na predvadecce se na tu spotrebu nemuzou urco dostat, zaprve motor neni zahraty a ted ve studenem obdobi proste zere vic. A taky s tim asi nejezdi na spotrebu.

A to pises do ucetnictvi spotrebu z papiru a ne realnou spotrebu? To musis mit potom problem u vsech aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...