Přejít na obsah

Octavia III


gigi

Doporučené příspěvky

Ještě k těm rozdílům v zadních nápravách. Velice markantní rozdíl jsem zaznamenal na rozbité D1 kde s víceprvkovým zavěšením je jízda daleko pohodlnější než s klikovou nápravou. Trošku sice hraje roli rozdíl v odpružení a tlumení, ale stejně je to složitější uložení kvalitnější. Konec konců kvalitní značky ho používají výhradně.

K hodnocení Octávií dle mojeho vizuálního zkoumání dneska.

V motorovým prostoru moje O1 1,8T naprostá spokojenost, vše čistě a precizně zpracovaný, u OII nedostatky ve řešení pohledového dojmu a okolí podběhů- U OIII katastrofa v řešení zpracování tlumicího přelakovanýho tmelu a v celkovém dojmu okolo podběhu a uložení blatníků. Prostě zde je cesta v čase zpět na začátek 90 let.

Fotka těch závitových pouzder zavařených v rámu dveří v oblast střechy se nepovedla, ale co tím autor myslel je mi utajený.

13381993ws.jpg

13381994mm.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přeci nekupuju zajíce v pytli, spoléhat na něco co jako zákazník nemá vidět by bylo trestuhodný. Třeba ty závitový pouzdra v rámu nad hlavou při nástupu by viděl i slepej. Takhle to dělaj v Číně, zákazníku neptej se máš to levný a tak mazej pryč. Ještě nedávno jsme se smáli dílenskému zpracování čínskejch aut a bingo máme to tady z MB. To jsem nčekal ani ve snu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honza: Opravdu si nejsem jisty jestli ten bezny zakaznik Skodovky je ochoten jet do servisu a platit za zkontrolovani oleje nebo chladici kapaliny nebo doliti vody do ostrikovacu. :) Toto tve tvrzeni plati mozna pro zakaznika Audi nebo Mercedesu, ale bezny zakaznik Skodovky je trosku jina liga. I kdyz si trosku prectes tohle forum, tak nabudes dojmu, ze mnoho tvych beznych zakazniku na existenci servisu zapomene hned po vyprseni zaruky.

Ale jinak uznavam, ze design prostoru pod kapotou je relativne irelevantni, pokud by design vseho ostatniho byl v pohode. :)

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co absolunte beru jako hrubou urazku ceskeho zakaznika je konstatovani ze strany Skoda Auto, ze tohle zakaznik stejne nikdy neuvidi, tohle by neotevrel, tamto by sam doma nedelal a nevidel tak nedostatky, pricemz vsechno mu vyresi servis a prakticky by do auta vubec nemel zasahovat. Jak se kdysi rikalo, co cech, to kutil a podle meho nazoru to plati i nadale....tudiz konstatovani, ze nekdo neco neuvidi je nesmysl a neni to duvodem k tomu, aby byla kvylita zpracovani horsi.

Fakt z nedavna: Rozebiral jsem Rapida, pod Climaticem jsou dve tahla - rikam ze toto nebylo ani u FI s man klimou. Odpoved: Musi se setrit, vsak Rapid by nemoh byt tak levny, kdyby se nesetrilo a navic tam se zakaznik nikdy nepodiva - kdyz opomenu ze je Rapid prestreleny, tak konstatovat, ze neco neuvidi je nesmysl :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ach jo tak jsme v době našich dědů kdy si koupili novou Škodu 1000 MB - 1000 malých bolestí. Nebo DODO - dodělej doma. Ty zrůdný závitový pouzdra v horní části rámu střechy budou asi pro upevnění zahrádky. Jestli to tak bude tak to potom O1 byla geniálně zkonstruovaná a nic takového nerušilo. Přitom to je vidět při každým nastupování a ne po otevření kapoty. Taky ten vykousanej plast okolo zadní části výfuku je kapitola sama pro sebe a tak se zaměřím na další detaily protože já když jsem vybíral nový auto tak jsem ležel i pod ním a dělal si obrázek o tom jak je to zpracovaný do detailu. Pravda zatím jsem nikdy nelitoval sného výběru.

Z posledních poznatků mám dojem že moje stařičká 1,8 T je jako starý archivní víno a stářím dozrává. Prostě na tom veteránu se nenajde nic z té apokalipsy na OIII. Teda kam až ten vývoj půjde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ach jo tak jsme v době našich dědů kdy si koupili novou Škodu 1000 MB - 1000 malých bolestí. Nebo DODO - dodělej doma. Ty zrůdný závitový pouzdra v horní části rámu střechy budou asi pro upevnění zahrádky. Jestli to tak bude tak to potom O1 byla geniálně zkonstruovaná a nic takového nerušilo. Přitom to je vidět při každým nastupování a ne po otevření kapoty. Taky ten vykousanej plast okolo zadní části výfuku je kapitola sama pro sebe a tak se zaměřím na další detaily protože já když jsem vybíral nový auto tak jsem ležel i pod ním a dělal si obrázek o tom jak je to zpracovaný do detailu. Pravda zatím jsem nikdy nelitoval sného výběru.

Z posledních poznatků mám dojem že moje stařičká 1,8 T je jako starý archivní víno a stářím dozrává. Prostě na tom veteránu se nenajde nic z té apokalipsy na OIII. Teda kam až ten vývoj půjde.

Jediná možnost je jít do Sorenta, jinak raději chodit pešky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem viděl OIII živě (Elegance výbava), jen stručně body plusy a mínusy. Mé skromné nazory :-)

+ vnější design mě se líbí, živě je lepší jak na fotkách, OIII mi přijde tak nějak citlivá na to jakým uhlem záběru pohledu je focena,hlavně předek -partie kolem světel.

+barvy lakování (modrá race krásná)

+ čím větší kola tím lépe :-) (nějakou zminovanou zapadlost zadních kol nepocituji)

+ prostorná uvnitř

- ach ten vnitřek, celkově v tmavém provedení mldlý nudný, šetřilo se ,sála to všude kam oko dohlédne i nedohlédne.

- tvar řadičky

- velký minus výplňe dvěří hlavně vpředu, lacině provedený, madlo zavíraní ala rapid, neergonomický nepohodlný tvar. celkový dojem se snaží zachranit okrasná lišta a páčka otevírání.

-radio swing, no škaredý, oproti předchudci, mini tvar displaye, hlavně ten obrys radia "žlábek" a nahoře v něm dvě díry, to působí jako by tam chyběla nějaká lišta.

- 2.0TDI a ELEGANCE výbava, kára za cca 600tis a základní halogenová obyčejna světla no ehm...

-nový model dětské nemoci... zadní kufr - obří spára,zavřený se tvaří jako otevřeny, oranžový zácvak pro vzpěru přední kapoty šel i ze vzpěrou, nezustal tam kde měl :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po tom co jsem si včera sednul do OII a pravou nohu jsem téměř nesložil okolo přístrojovky tak já bych zůstal u té O1 kdybych měl na výběr. A to z důvodu skvělého místa u řidiče a sedadel, dále z důvodu absolutní spolehlivosti a nízké nákladovosti provozu. Pokud bude mít OIII tu víceprvkovou nápravu jen u nejdražších verzí OIII tak stejně nevidím markantní rozdíl oproti O1 pokud s ní jezdím jen sám a nikoho nevozím. Samozřejmě je zde v mém případě 14 let rozdíl, jenže ta kvalita spracování a meteriálu tenkrát a dnes je na pováženou.

Včera jsem začal studovat plán pro další roky u Kie a Hyundai a to se v MB budou teda potit. Takže Korejci každý tři roky budou dělat nový model tedy místo FL a dlouhého cyklu, bude spolupráce mezi oběma výrobci a budou mít společné platformy a to platí již dnes u Sorenta 3 který nabíhá právě nyní. Oni jsou tak silní že plánujou to o čem se vkoncernu VW z finančních důvodů ani nezdá a technologie budou mít na nejšpičkovější úrovni.Hlavní trh je USA a Evropa a tedy špičková kvalita za slušnou cenu. Opravdu zajímavé studování budoucnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Under: Srovnavat se neda, to je fakt, prece jen jen to skoro 15 let. Fakt ale je, ze tehdy se proste jeste moc na nicem nesetrilo, takze nemas problem najit veci, ktere v tom 15 let starem aute byly udelane lepe nez jsou nyni. A nebude jich zase tak malo. A tak by to proste podle me byt absolutne nemelo. Kdyz si koupim novym model toho sameho auta, tak proste ocekavam ze bude ve vsem bud alespon stejny nebo lepsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové vše je o penězích a nějaké kecy z reklamy o emocích jdou stranou. Takže když se rozhodnu pro cokoliv tak dělám výběrový řízení a srovnám kvalitu v kontextu s cenou. A o tom to je, v kvalitě zůstal u Škody jen Superb díky tomu že je to vlajková loď a pochází z doby před razantníma úsporama. Jenže v cenové kategorii kam šahá je alternativní výběr fantastický a proto i on to nebude mít jednoduchý.

K mému rozhodnutí v anketě vzít O1 je to jednoduchý, prostě s mojí délkou se tam vejdu perfektně netlačí mě nic do nohy a s mojí 1,8 T jsem navrchol spokojenej a malej prostor na zadních sedačkách neřeším a krátkej rozvor taky ne. Jenže po 14 letech nejsou vnitřní matriály opotřebený, auto vyladá po 180 Tkm jako nový, dokonce i uvnitř má aroma zánovního auta. Takže veterán ve výborné kondici se kterým se i dnes dá ujet 1900 km za jeden den bez velké zátěže. To byl nadčasovej model a upřímně řeknu kdyby OIII byla materálově na stejné nebo vyšší úrovni tak je jasnej favorit. No nic dneska udělám další průzkum konstrukčních řešení na OIII a dám reportáž.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdepak v tu dobu jsem měl již nový Sorento a laťka byla posunutá daleko výše a přitom jsem ušetřil oproti OII Tsi. Taky moje AGU provedení je lepší než to poslední provedení motoru a když je ten můj veterán v plný výbavě tak bych si nepolepšil. Kakhle jsem přešel do Offroad kategorie a to mě i zachránilo. V serpentinách předjížděl Peugeot Partner Tatru a já vyjel ze zatáčky a před sebou vidím dvě auta a žádnej prostor kam uhnout, takže jsem si řekl Ok 2,2 tuny si snad poradí. Taky že jo Peugeot odletěl do pangejtu a Sorento s nabouraným předkem zůstalo na silnici ve svém směru a vůbec se nestočilo proti té Tatře v protisměru. Proto tak chválím toto auto, protože to je taky bezpečí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové vše je o penězích a nějaké kecy z reklamy o emocích jdou stranou. Takže když se rozhodnu pro cokoliv tak dělám výběrový řízení a srovnám kvalitu v kontextu s cenou. A o tom to je, v kvalitě zůstal u Škody jen Superb díky tomu že je to vlajková loď a pochází z doby před razantníma úsporama. Jenže v cenové kategorii kam šahá je alternativní výběr fantastický a proto i on to nebude mít jednoduchý.

K mému rozhodnutí v anketě vzít O1 je to jednoduchý, prostě s mojí délkou se tam vejdu perfektně netlačí mě nic do nohy a s mojí 1,8 T jsem navrchol spokojenej a malej prostor na zadních sedačkách neřeším a krátkej rozvor taky ne. Jenže po 14 letech nejsou vnitřní matriály opotřebený, auto vyladá po 180 Tkm jako nový, dokonce i uvnitř má aroma zánovního auta. Takže veterán ve výborné kondici se kterým se i dnes dá ujet 1900 km za jeden den bez velké zátěže. To byl nadčasovej model a upřímně řeknu kdyby OIII byla materálově na stejné nebo vyšší úrovni tak je jasnej favorit. No nic dneska udělám další průzkum konstrukčních řešení na OIII a dám reportáž.

ahoj, ty mé příspěvky o Sorentu ber jako přátelské šťouchnutí, ale......

Z tvých příspěvků je patrné, že najedeš hodně tkm za rok - stejně jako já.

Potom mi není jasné , že Ti nevadí krátký rozvor a zadní náprava v OI.

Rozdíl v zadních nápravách OI - OII je podle mě to zásadní a OII to posunulo o třídu výš /myšleno obrazně, ne velikostí/.

Vřele doporučuji projet na D1 ev .silnici 1 - 3 třídy pár zatáček avýmolů a musí Ti to být jasné.

Předpokládám, ač jsem ji zatím neřídil, že se OIII s klikovou nápravou bude chovat díky většímu rozvoru podstatně lépe než O I!!

Z mého pohledu OI nikdy , z naší firmy jsme se jich rychle před časem zbavovali.

Všechny s motorem 1.6 a u všech malé či větší problémy se spotřebou oleje /Praha - Brat. - Praha = 1 litr oleje/.

Teď používám OIIFL, najeto za 2+1/4 roku 100tkm a je ve vnitř taky jako nová.

Stížnosti na to, že je OIII uvnitř taková chudá, plasty nic moc atd. - asi trochu ano, já s tím problém nemám.

Myslím si , že u tohoto typu /velikostí/ aut tudy půjde směr vývoje většiny automobilek.

To je : co největší úspory a totální unifikace prvků

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové vše je o penězích a nějaké kecy z reklamy o emocích jdou stranou. Takže když se rozhodnu pro cokoliv tak dělám výběrový řízení a srovnám kvalitu v kontextu s cenou. A o tom to je, v kvalitě zůstal u Škody jen Superb díky tomu že je to vlajková loď a pochází z doby před razantníma úsporama. Jenže v cenové kategorii kam šahá je alternativní výběr fantastický a proto i on to nebude mít jednoduchý.

K mému rozhodnutí v anketě vzít O1 je to jednoduchý, prostě s mojí délkou se tam vejdu perfektně netlačí mě nic do nohy a s mojí 1,8 T jsem navrchol spokojenej a malej prostor na zadních sedačkách neřeším a krátkej rozvor taky ne. Jenže po 14 letech nejsou vnitřní matriály opotřebený, auto vyladá po 180 Tkm jako nový, dokonce i uvnitř má aroma zánovního auta. Takže veterán ve výborné kondici se kterým se i dnes dá ujet 1900 km za jeden den bez velké zátěže. To byl nadčasovej model a upřímně řeknu kdyby OIII byla materálově na stejné nebo vyšší úrovni tak je jasnej favorit. No nic dneska udělám další průzkum konstrukčních řešení na OIII a dám reportáž.

Zascinovala me jedna vec , pises se se svou delkou vejdes a na nohy Te nic netlaci , no ja mam delku i spupkem cca 30cm na vysku metr devadest a z dob co jsem jezdil Ol mam jeste do dneska okopane kolena , vsude sama modrina a ples na hlave jelikoz jsem drel do stropnice :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zascinovala me jedna vec , pises se se svou delkou vejdes a na nohy Te nic netlaci , no ja mam delku i spupkem cca 30cm na vysku metr devadest a z dob co jsem jezdil Ol mam jeste do dneska okopane kolena , vsude sama modrina a ples na hlave jelikoz jsem drel do stropnice :D

...............ty jo, ještě , že jsem malej /a šikovnej/.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani mne to už nedá neragovať...

Bla bla bla kľuková náprava, bla bla bla šetrenie, bla bla bla kórejci...

Čo sa týka vlečných ramien, VW koncern nie je jediný. Menovite: Civic tiež prišiel o viacprvok, Astra má taktiež vlečnú s wattovým priamovodom, Peugeot 308... pamätám sa na podobné diskusie pri predstavení Civicu mk8, ortodoxní honďaci to nechceli ani počuť a hľa... našiel si plno svojich zákazníkov a dnes pri mk9 nikoho netrápi, že ma len jednoduchú nápravu. Takže plakanie pár jedincov je tu úplne mimo mysu a nijak neovplyvnia budúci mega úspech OIII.

Osobne som nemal možnosť jazdiť na OIII, ale pokiaľ bude jazda minimálne rovnaká a verím že ešte lepšia ako v súčasných škodovkách tak verím, že budem mať opäť ten príjemný pocit, ktorý nemám pri šoferovaní frantíkov a kórejcov. A tým myslím napr. reálnu odozvu volantu pri riadení, presné radenie rýchlostí, až po naladenie bŕzd, alebo samotným posedom za volantom. A to sú veci kde nemci ziskavajú, majú dobre vymyslené know how, ktoré funguje a nepotrebujú každú chvíľu meniť ako kórejci (golf bude vždy golfom, bmw 5er, 3er, mercedes E si držia tradíciu roky....)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...