Publikováno Srpen 2, 200817 r Může mi někdo poradit když vyndám zátku od oleje je na ní šedý šlem čím to může být octavia 0l motor 1.4. Dík
Srpen 2, 200817 r Myslíš asi horní, že? Je to způsobenou vodou nebo vlhkostí. Voda se na víku vysráží a po smíchání s olejem to vytvoří tuhle hnusnou pěnu. To se ale většinou stává v chladnějším období při krátkejch pojížďkách. Taky může jít do oleje chladící voda a to už by znamenalo problém. Koukni na měrku oleje jestli to tam bude taky, olej je jinak černej s nádechem do hněda. Pokud tam máš i nemrzku a prosakovala by do oleje tak ten šlem bude sladkej.
Srpen 2, 200817 r Jak napsal ace ventura, v chladném období se na tom víčku sráží voda s olejem a tím vznikne ta emulze, ale v tomto horkém období je to divné. Můžeš taky zjistit jestli máš vodu v oleji tak, že rozpálíš žehličku a z měrky oleje kapneš olej na tu plochu žehličky. Pokud začne olej bublat, tak obsahuje vodu.
Srpen 3, 200817 r Je to tzv emulze - olej s vodou. Tento jev se projevuje hlavně při krátkých jízdách, kde se motor řádně neprohřeje (zejména v zimě). a dochází ke kondezaci vody v motru vlivem rozdílu teplot. Zkus jet delší trasu, kdy se ohřeje nejen chladící kapalina, ale i olej - voda se odpaří a jev zmizí. Dlouhodobé krátké jízdy mají vliv na životnost oleje i motoru (voda není dobré mazadlo). Pokud by se to objevilo i po delší jzdě, nebo ihned následující krátké může to značit, že se do oleje dostává voda - prasklé těsnění pod hlavou. Zkus tu delší trasu a dej vědět.
Srpen 4, 200817 r Poki+a neubúda voda v nádrže chladiacej kvapaliny je to OK. Presne ako to opísal "dmiklos" ale určite sa ti to neprejavuje v lete, v zime to budeš mať stále.
Srpen 4, 200817 r Dík za doplnění Laky30 bylo na místě. Taky mne zarazil ten dotaz "v létě", TO: mireks111 uveď víc info, pak půjde lépe identifikovat o co jde.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.