Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Prosím o pomoc.

Můj otec má velký problém s motorem 1,9 TDI-PD 85kW.

Asi před rokem na cca 125000 měnil váhu vzduchu.

Jinak je vše na motoru původní.

Nyní se mu začala občas objevovat ztráta výkonu. Prostě jede, třeba na volnoběh, dá rychlost, přidá a vůbec to netáhne, jako by bez turba.

- Takže vyřadí, několikrát to produpne naprázdno a pak se to většinou chytne

- Nebo zastaví, vypne klíček, opět nastartuje a motoru zase šlape v pořádku.

Zatím jsme nevysledovali žádnou závislost, je to nahodile, ale spíš když je sucho.

Co si o tom myslíte?

- Je zanešené turbo a špatně se roztáčí?

- nebo zlobí EGR ventil?

- případně opět Váha vzduchu?

- něco jiného?

Když se mu to stalo, dostal se s tím na VAG a ten ukazoval znovu na váhu vzduchu, ale to se mi nějak nezdá, skutečně je tam tak 10000km nová.

Neměl jste někdo podobnou závadu?

Nová váha ? Jaká?

Bez diagnostiky v zátěži ani ránu.

Prosím o pomoc.

Můj otec má velký problém s motorem 1,9 TDI-PD 85kW.

Asi před rokem na cca 125000 měnil váhu vzduchu.

Jinak je vše na motoru původní.

Nyní se mu začala občas objevovat ztráta výkonu. Prostě jede, třeba na volnoběh, dá rychlost, přidá a vůbec to netáhne, jako by bez turba.

- Takže vyřadí, několikrát to produpne naprázdno a pak se to většinou chytne

- Nebo zastaví, vypne klíček, opět nastartuje a motoru zase šlape v pořádku.

Zatím jsme nevysledovali žádnou závislost, je to nahodile, ale spíš když je sucho.

Co si o tom myslíte?

- Je zanešené turbo a špatně se roztáčí?

- nebo zlobí EGR ventil?

- případně opět Váha vzduchu?

- něco jiného?

Když se mu to stalo, dostal se s tím na VAG a ten ukazoval znovu na váhu vzduchu, ale to se mi nějak nezdá, skutečně je tam tak 10000km nová.

Neměl jste někdo podobnou závadu?

VAG je dobrá věc ale víc věřím paralelní diagnostice, tzn. osciloskop a jedeš jeden snímač za druhým. V tvém případě stačí změřit signál na váze vzduchu a teploty nasávaného vzduchu, popřípadě udělat trošku rozsáhlejší diagnostiku (EGR, Turbo, Lambdy, etc)

Podle me je to na 99% KO nebo blbnoucí elektromagneticky ventil ovladajici membráni přepouštěcího ventilu nebo lopatky turba

To by odpovidalo tomu ze motor skoci do nouzaku a po vypnuti klicku se to resetne a zase to jede.

Prosím o pomoc.

Můj otec má velký problém s motorem 1,9 TDI-PD 85kW.

Asi před rokem na cca 125000 měnil váhu vzduchu.

Jinak je vše na motoru původní.

Nyní se mu začala občas objevovat ztráta výkonu. Prostě jede, třeba na volnoběh, dá rychlost, přidá a vůbec to netáhne, jako by bez turba.

- Takže vyřadí, několikrát to produpne naprázdno a pak se to většinou chytne

- Nebo zastaví, vypne klíček, opět nastartuje a motoru zase šlape v pořádku.

Zatím jsme nevysledovali žádnou závislost, je to nahodile, ale spíš když je sucho.

Co si o tom myslíte?

- Je zanešené turbo a špatně se roztáčí?

- nebo zlobí EGR ventil?

- případně opět Váha vzduchu?

- něco jiného?

Když se mu to stalo, dostal se s tím na VAG a ten ukazoval znovu na váhu vzduchu, ale to se mi nějak nezdá, skutečně je tam tak 10000km nová.

Neměl jste někdo podobnou závadu?

Hi, mám VW Sharan taktéž s motorem 1,9 PD 66kW a tahle závada mně pronásleduje od koupi tohoto vozu. Kolem turba byly vyměněny všechny ventily a překontrolovány hadičky a jejich těsnost. Určitou dobu se závada projevovala velmi málo často, v poslední době se to však zhoršuje a každou jízdu to udělá tak 2-3x ! Auto bylo ve třech servisech a výsledek nula. Učiním ještě jeden pokus a zkusím značkový servis...

  • 3 měsíce později...
  • Autor
Hi, mám VW Sharan taktéž s motorem 1,9 PD 66kW a tahle závada mně pronásleduje od koupi tohoto vozu. Kolem turba byly vyměněny všechny ventily a překontrolovány hadičky a jejich těsnost. Určitou dobu se závada projevovala velmi málo často, v poslední době se to však zhoršuje a každou jízdu to udělá tak 2-3x ! Auto bylo ve třech servisech a výsledek nula. Učiním ještě jeden pokus a zkusím značkový servis...

My jsme nakonec zjistili 2 problémy:

1. Váha vzduchu, kterou servis osadil jako novou, byla absolutní sračka, čip se hřál, vypadávala. Takže výměna za origo VW.

2. Na motoru původní majitel nechal udělat čip na 110kW. Ten je ale udělán asi špatně. Motor sice tahá jako prase, ale zřejmě nebyly upraveny nějaké bezpečnostní meze, neboť za určitých podmínek (hlavně při tahání v nízkých otáčkách a přidupnutí) se motor v hodnotách asi může dostat nad nějaké bezpečnostní meze třeba ve spalinách a dojde k přepnutí na nouzový režim. To jsme si sám vyzkoušel.

Navíc mě na tuto možnost upozornil i můj známý automechanik, že už to zažil.

Prostě 2x špatně a diletansky odvedená práce.

Dobře váha vzduchu se vymění a omlátí se servisu o hlavu, ale co s podělaným čipem? :aggressive:

nech přehrát RJ motoru na serii

Ja som mal taky isty problem,skus vytiahnut turbo von a poriadne vycisti,ja som mal tak zanesene lopatky ze strach,po ocisteni turba som nabehal 20 000km a este nic auto slape ako hodinky, www.skodaoctavia.cz tam mas navod ako na to,zabere to nejakych 8 hodin prace zo vsetkym

  • 9 let později...

Zdravím, potřeboval bych poradit. Mám motor 1,9 tdi 74kw, kód motoru AXR. Turbo vždy fungovalo krásně, od 1500 otáček už tahalo, nejsem člověk co by jezdil na spotřebu, často auto proháním. Jeden den z ničeho nic začalo turbo tahat až 2000-2100 otáček. Říkám si nic, třeba zatuhla regulace, dám tomu napít po cestě do práce. Nepomohlo, celou dobu to stejné. Po 12h v práci sednu do auta a turbo už sepínalo až v 2300 celou cestu domů. Další den ráno už zabíralo až v 2500, a to čím dál tím méně, až přestalo tahat úplně, teď z toho mám SDI.. nejzajímavější je, že turbo normálně slyším, jako by fungovalo, jen auto vůbec nejede. Nemá někdo tušení, čím by to mohlo být? Vůbec si s tím nevím rady. 

Děkuji za každou odpověď. 

  • 1 rok později...
V 16. 8. 2008 na 16:31, durinek napsal:

Hi, mám VW Sharan taktéž s motorem 1,9 PD 66kW a tahle závada mně pronásleduje od koupi tohoto vozu. Kolem turba byly vyměněny všechny ventily a překontrolovány hadičky a jejich těsnost. Určitou dobu se závada projevovala velmi málo často, v poslední době se to však zhoršuje a každou jízdu to udělá tak 2-3x ! Auto bylo ve třech servisech a výsledek nula. Učiním ještě jeden pokus a zkusím značkový servis...

Ahoj,muzu se te zeptat,jak jsi to vyřešil? Dík za odpověď

  • 5 let později...

Zdravím, za poslední třeba 1,5 měsíce se mi 3x stalo, ze během jízdy na dálnici se zařazenym 5. kvaltem v rychlosti cca 100 km/h auto najednou lehce cuklo a následně došlo ke ztrátě výkonu/rychlosti, i když jsem měl pedál na podlaze. Při sešlápnutí spojky otáčky byly normální, poté jsem zase zpátky zařadil kvalt a jednou se to chytlo rovnou, někdy jsem tyto kroky musel opakovat vickrat, ale vždy jsem nakonec pokračoval v jízdě. Denně najedu cca 100 km, tudíž jsem mezi těmi indicidenty najel několik km bez požití. Dokážete mi prosím poradit? Díky 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.