Přejít na obsah

Co tankujete do O1 RS? Podradujete s medziplynom?


mondzo

Doporučené příspěvky

Takisto ma zaujima tematika podradovania s medziplynom

Meziplynem při podřazení rozhodně nic nezkazíš, motor není tolik namáhám deceleraci, v postatě si tím motor šetříš.Má to smysl hlavně při sportovní jízdě samozřejmě.Já tento způsob podřazování používám i normálně např při nutnosti podřazení při jízdě z dlohého prudkého kopce apod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hm pekne teda, no ja sa to momentalne ucim, nie je to take jednoduche spicka pata pri tom podradovani, ale casom to pride. tiez som toho nazoru, ze sa tym setri motor...

zaujimalo by ma este co tankujete do svojich milacikov, ja tankujem shell v-power, zevraj by mal byt uspornejsi a aj cistit nejakym sposobom motor, neviem co je na tom pravdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proti meziplynu nic nemám,ovšem pokud se to dělá jak má.Většina mladíků hází patky a má při protočení motoru sešláplou

spojku,ťuky,ťuky na hlavu!Posadil bych je do starýho Zetoru a můžou počítat zuby!

A dát ten správnej meziplyn se musí taky umět jinak podle mě ty synchrony na těch synchronizovanejch převodovkách zbytečně trpí.

Znalí jistě pochopí co jsem tím chtěl říct a ti neznalí nechť přemýšlí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proti meziplynu nic nemám,ovšem pokud se to dělá jak má.Většina mladíků hází patky a má při protočení motoru sešláplou

spojku,ťuky,ťuky na hlavu!Posadil bych je do starýho Zetoru a můžou počítat zuby!

A dát ten správnej meziplyn se musí taky umět jinak podle mě ty synchrony na těch synchronizovanejch převodovkách zbytečně trpí.

Znalí jistě pochopí co jsem tím chtěl říct a ti neznalí nechť přemýšlí.

Ako si to myslel "hází patky a má při protočení motoru sešláplou spojku,ťuky,ťuky na hlavu!"?

Ja to skusam zatial na pc volante (mam 3 pedalovy), aspon chytit techniku do noh a v aute zatial len vtedy, ked podradujem s tym, ze nepotrebujem zaroven aj brzdit (pata-spicka mi zatial nejde). Niekedy je to pekne plynule, niekedy to proste plynule nie je.

Mohol by si jednoducho popisat ako podradujes ty? napr zo 4. na 3. stupen? Celkom ma to zaujima. Pozrem este po nejakych videach na nete.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Meziplyn sem se naučil na 105tě dvojka z trojky do kopce bez zráty rychlosti a toček snad ani jinak nešla...Ale k dotazu, rostik tím myslel to (alespoň doufám), že po vyřazení vyššího stupně musíš pustit spojku, pak přidat plyn, sešlápnout sp. a zařadit nižší st. Rychlost a přesnost závisí na cviku. Hlavně jde o to nedržet sešláplou spojku při přidávání plynu - to je zvěrstvo. Co se týče správné dávky - musíš přidat tolik, aby se ti po zařazení nehnul otáčkoměr - ani nahoru ani dolu. Máš to jednodušší, že ho máš, na starejch kárách si to musel slyšet. Dobrá převodovka způsobila, že už ho moc nepoužívám, ale obas když si chci "zajet" nebo při rychlém předjíždění ho tam cpu automaticky a požitek je hned jinej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky zkušenost - s tim otáčkoměrem, snažil sem se jen poradit, když to umíš podle sluchu, tak už ho samo nepotřebuješ, ale na fabuli nic nepoznáš, když to zmrvíš, zato stodváca ti nic "neodpustila". Podle mne mu to ale pomoct může - dostane cit a začne to slyšet mnohem dřív než jen podle sluchu - jak sem psal na fábce moc nepozná, že to udělal blbě.

PS: jo to bejvávali časy, rád vzpomínám....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, super, dakujem za radu a skusenosti, ale naozaj mi nejde do hlavy, ci je naozaj potrebna dvojita spojka pri podradovani. pozeral som par videi na nete a malokto pouzival dvojitu spojku ako bolo popisane vyssie. Myslim, ze staci zaslapnut spojku, vyhodit vyssi stupen podrzat otacky a zaradit mensi stupen. Myslim, ze su to dva rozne sposoby pri podradovani, no mozno sa mylim... idem hladat dalej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je ta nevýhoda, že to nepoznáš, ale výhoda, že nic nepokazíš. Otevřít okýnka, vypnout rádio a poslouchat a poslouchat. Max jen mrknut na ot jestli se trefil ;) chce to hodně cviku. Ja to v oktě taky na 100% neodhadnu. Zdá se mi to už zbytečný. pubertu mam už zasebou. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nestačí to, jen si zkus co to udělá.

opravdu když chceš meziplyn, musíš vyhodit rychlost, pustit spojku, prošlápnout plyn a nahodit rychlost..

ovšem zrovna u RS se mi to při dravější jízdě buď nedaří, nebo mi to nepřijde rozdílný. Ano, když někde dobržďuju nebo jemně podřadím, tak cítím jak je to s meziplynem plynulejší, bez cuknutí, ... Ale když potřebuju pořádně podřadit tak, že stejně otáčky vlítnou tam, kde už je turboefekt, tak tam rozhodně necítím rozdíl. Možná je to tím, že se mi zdá, že se to v té síle turba úplně ztratí.

ale kde jsem to zkoušel u kámošova BMW 320i, samozřejmě bez turba, tak tam je rozdíl markantní...rozhodně to tomu pomůže když si ze 4ky hodíš s mezyplynem 2ku a dupneš na to, tam je ta síla najednou znát...

--------

ad k tankování: hlavně tankuju 95tku. Nemůžu u nás totiž natankovat 98čku... Ale popravdě nevím, jestli bych jí tankoval. Občas jsem jí tankoval, jednou jsem zkusil i Shell V-Power a popravdě jak nejezdím pravidelně, tak nevím, jestli to má nějaký účinek. Kdyby to rozhodně snižovalo spotřebu jak lidi říkají, tak bych do toho šel, protože by se rozdíl v ceně v té spotřebě vrátil. To ovšem nevím :-( Ale chtěl bych to někdy zkusit, narvat jí třeba 100vkou benzínem a pak bych viděl. Ovšem abych se taky doplatil, toho se taky bojím:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi jsem četl nějakou novinku tuším od bavora, že se dá do 150 řadit pod plnym plynem - ale dle mě je to zvěrstvo. Ono jde asi o to, že to mám zažitý ze starý 105ky a tam kdybys nepoužíval dvojitou spojku, tak si za chvilku odprásk ložisko na přítlačáku - mimo jiné pokud to používáš skutečně přesně, tak i oděr obložení na spojce jde téměř k nule - vím ze zkušeností - 105ce s tímhle stylem vydržela 160tis - dál nevím - prodej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně spojuje to dvě věci naráz - ale používal jsem to jen při řazení dolu - a pokud tam máš cca 3000 a podřazuješ musíš tam dostat 4200 a to docílíš i s dvojitým sešlapem. Nechápu co na tom není "meziplyn", pokud udržíš rychlost ale na nižší stupeň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Meziplyn je sešlapnutí plynu mezi dvěma sešlapnutí spojky. Spojka-"mezi"plyn-spojka .

To co popisoval je jen pouštění spojky pod plynem. Tak předpokládám jezdí všichni skušení řidiči, jinak je to hup , cuk jízda a kurvy se s tím úplně všechno od motoru až po kafe v držačku :D

Editováno: , autor: Jardachal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nasiel som nieco taketo: heel&toe downshift technique

Here is a step-by-step guide on how to heel-and-toe downshift. It will explain how to shift from fourth gear to third gear, though the technique will work for any downshift.

1. Begin braking for the corner with your right foot. The location of the pedals and the size of your foot will dictate where you position your foot on the pedal, but most likely it should be canted a little to the right, closer to the throttle pedal.

2. Push in the clutch with your left foot.

3. This is the hard part. With your right foot still applying pressure to the brakes, roll the outside edge of your foot outward and downward to touch the throttle pedal. The pedal design on some cars makes this easier to do than on others. Use the outside of your right foot to blip the throttle. Blipping the throttle means temporarily raising the engine rpms to match the wheel speed. The exact amount of revs needed is dependent on a variety of factors, but it is usually between 1,000 rpm to 2,000 rpm more than the current engine rpm for a one-gear downshift.

4. Move the shifter to third gear.

5. Release the clutch with your left foot.

Tak co si o tom myslite, nic tam nie je pisane ohladom double clutch. Hm? Alebo to diskutujeme o dvoh roznych veciach?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle mě 2 různý věci..

někde jsem viděl video, ale tohle je podle mě, když dobržďuješ a podřazuješ při tom, že tomu přidáváš otáčky. Proč bys jinak dupal na brzdu, kdybys chtěl podřadit třeba před předjetím?...

ale radši nechám odpověď na někom zkušenějším :)

Editováno: , autor: dastax
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...