Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Caute mam taky problem na aute, ked stojim na volnobehu tak mi v motore nieco klepoce, ale ked zoslapnem spojku tak to prestane. Mali ste uz niekto nieco podobne ?

Ano, je to vypínací ložiško spojky ;) Kolik máš najeto km?

Mně to lehce rachotí taky, ale spojka je zatím v pořádku, prostě si na to zvykni, nemá smysl měnit jen ložisko ;)

  • Autor

mam najazdene 118tis . Cize mam pockat na vymenu spojky hej?:)

mam najazdene 118tis . Cize mam pockat na vymenu spojky hej?:)

Se spojkou to nemá nic společného,ten zvuk je jak se unášejí kola v převodovce,už jsou trošku ochozené.Není to přímo žádná závada,je to běžný stav u auta které má něco najeto. Při vypnutí spojky to přestane,protože se kola v převodvce zastaví. Koukni akorát do špajzu jestli je tam dost oleje.Předpokládám že máš benzín,u dieselů to přehluší motor. Neřeš to a jezdi dál.

Ano, krom extrémních případů, se toto mění zároveň se spojkou. Ostatně toto ložisko je i součástí spojkové sady ;) (lamela, přítlačný talíř a ložisko)

juke.box: Nezlob se, ale ze svých zkušeností s Tebou, ohledně Tvého tvrzení, že to nemá se spojkou co dělat, nemohu souhlasit. Samozřejmě také nemohu posoudit jen po netu, zda se jedná o vypínací ložisko, či ložisko v převodovce, ale ve většině případů bylo na vině právě již zmíněné vypínací ložisko spojky. ;)

juke.box: Nezlob se, ale ze svých zkušeností s Tebou, ohledně Tvého tvrzení, že to nemá se spojkou co dělat, nemohu souhlasit. Samozřejmě také nemohu posoudit jen po netu, zda se jedná o vypínací ložisko, či ložisko v převodovce, ale ve většině případů bylo na vině právě již zmíněné vypínací ložisko spojky. ;)

Pokud by tomu bylo jak ty říkáš,tak to nepřestane až po ůplném vyšlápnutí spojky(kdy se přestanou točit kola ve špajzu),navíc to ložisko se točí s přítlačákem pořád,takže při sešllápnutí spojky by to dělalo přinejmenším stejně. Jinak samozřejmě spojka se mění ,lamela,ložisko,a domeček (ten bude vydřenej). Nevím jaké Ty máš zkušenosti se mnou,ale já se živím autama už něco kolem 10ti let,navíc nevěřím,že by spojka byla po 118tis KO,pokud s tím jezdí člověk,vydrží to klidně i přes 200Tis km. (můj případ- spojka ok,jen vydřenej domeček,takže šla tíž..proto výměna). Máme v rodině i Fábii která to dělá taky..klepání na volnoběh,pochybuju že v 50 tis Km má špatnou spojku.

Nevíte co by mohlo způsobovat, že při zahřátí jde spojka více ztuha? Taky začne vrzat a zdá se mi, že i trochu proklouzne -neklouže, jen trvá a vteřinu dýl než uplně zabere -chová se, jako bych jí pouště o něco pozvolněji. Najeto 120tis.

Mam najazdene 40 000 km od nova a robi to tiez, ale len sem ta klepka, nie pravdidelne, skor ma irituje ze ked je napriklad dvojka zaradena a slapne sa to troska viac na plyn a auto ide do otacok tak z vonka alebo pri otvorenom okne pocut take rapotanie od predu? Co to je? prevodovka? alebo nasavanie vzduchu?

  • 3 měsíce později...

Ja mam problem ,ze pokial idem do kopca v kolone ,tj popustam iba spojku auto sa rozklepe a od spojky ide divny zvuk.Uz nema tendenciu tlacit sa dopredu ,ale tvari sa ako by malo kazdu chvilku skapat..Uz aj radenie je take sekave..Je to priznak odchadzajucej spojky?Aku spojku by ste odporucili na 1.4 74kw?

Mne to zacalo klepat u po cca 1500km a klepe to za studena hlavne v zime a kdyz vyslapnu spojku tak to prestane.

Jj, me to taky klepe skoro od novoty. Ted najeto 30 tisic.

Mam Fabiu 1.2 r.v. 2004. Aj mne to klepoce.Je to spojkove lozisko.Zatial je to OK.Mam najazdene 90 000km.

  • 1 měsíc později...

Mě to klepe od novoty, nejvíc je to slyšet v podběhu předního kola u řidiče, po sešlápnutí spojky zvuk zmizí. někdy to klepe i u teplého motoru, někdy ne, třeba když stojím nabok ve svahu. Nevěřím, že je to spojkové ložisko. Mám HTP 40 kW 12/2003 - MR 2004. Najeto nyní 48000 - klepe stále stejně. V servisu - byl jsem na prvních třech seviskách - nic neslyší - nebo nechtějí slyšet. Mamka kupovala stejný model o 2 měsíce později a jí to nedělá. Proč? :aggressive:

Docela mě to štve.

Mám najeto 77tis.km a klepe to o stošest,a na 99% je to ložisko spojky a přestane klepat protože po vyšlápnutí spojky dojde k jeho zatížení a vule se stlačí,vymezí,dělá to větřšina aut,a mění se až při vyměně spojky.

Pro Bemo-tohle vypadá spíše na prasklej přítlačák,při kterem nedojde k uplnému sepnutí spojkových lamel ,doporučuju koupit novou sadu a vyměnit.Rozjižděj se pozvolna většinou u teto poruchy dojde k rychlému opotřebení lamel a stojiš.

Toto sa pise na Cimbu strankach:

Fabia 1.2 HTP 40, 47kW

19. dubna 2004

Na základě zkušeností z provozu motorů Škoda Fabia 40/47 kW HTP jsme provedli zvýšení volnoběžných otáček ze 740 ot/min na 800 ot/min, přičemž se dají diagnostikou upravit až na 960 ot/min. Výsledkem je odstranění klepání převodovky slyšitelné u levého předního kola, ale hlavně usnadnění rozjezdů na křižovatkách apod. V poslední době mají o tuto úpravu zájem majitelé autoškol, jejichž žáci mají při rozjezdech se sériovou variantou problémy. I když nejste frekventanty autoškoly a máte problémy při rozjezdu, kontaktujte nás, věřte, že Vám pomůžeme. Pokud Vás trápí spotřeba nad 10l/100km i v tomto případě si víme rady.

Skukal som pridat uuuuplne jemne plyn a ked sa zdvihli otacky co len o kusocek od tych "skoro 800" tak to prestalo hned robit... :-) Vo VAGu sa daju niekde dvihnut volnobezne otacky? :)

Prostě nějaká součástka v převodovce asi nemá ráda určité vibrace. Je pravda, že při zvýšení otáček nebo sešlápnutí spojky zvuk zmizí. Jen by mě zajímalo, jestli se těmi vibracemi může něco časem poškodit?

Nuz ako som hladal tak som hladal na fore ale vyzera to ze nikomu sa nevysypala este prevodovka na HTPcku iba jedno co som nasiel uzivatela TigeRZ ale ten neviem co presne tam menil :) Takze asi mozme ostat v klude.... Proste HTP vibruje, klepka, startuje divne :D Ale dolezite je ze ide a sluzi k spokojnosti.. :-)

aj ja mám to isté mam 1.4MPi a nabehaných 118 000 km.

Mne to tiez klepe a mám 27000 km - aj ma to sere

Ja si asi dam zvysit mierne otacky z tych 740 co je podla mna fakt ze malo na trojrncek :) Miernym pridanim plynu ako som vyssie pisal to uplne zmizne aspon v mojom pripade takze to asi tatko vyriesim...

Až si necháš zvýšit ty otáčky, tak napiš, kolik to stálo.

Pája2 - Ako som spomenul v inom vlakne, do autorizovaneho servisu ja odmietam co i len vkrocit, takze mi to spravi jeden znamy mechos, ktoreho poznam uz hodne dlho a vzdy ak bolo treba tak pomohol, takze stat ma to nebude asi nic, pripadne nejaku protisluzbu :) Ale urcite si autorizovany servis zapyta najmenej tisicovku za to, kedze len diagnostika u tolko stoji co som pocul... :)

Otáčky by mohli jít zvýšit přes VAG (u některých motorů to prý jde, u mého ne) - zkust motor 01, 04 zákl. nastavení,

kanál 1 a přidávat po 10.

já mám 1,4 Mpi najeto 92tis a dělá mi ti hlavně při studeném motoru. byl jsem z toho na nervy, ale jak tak koukám je to docela běžné. časem jsem si na ten zvuk zvykl. myslel jsem že budu měnit celouu spojku, ale po přečtení příšpěvků se na to vykašku. jen by mně zajímalo, jak poznám že by ta spojka chtěla opravdu už vyměnit. prosím nepiště, že až to nepojede, to vím

zdeněk

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.