Publikováno Září 17, 200816 r Mám na elektroinstalaci své Fabie citelně větší nároky než je standart. Můžete mi někdo poradit, jaká nejvýkonější baterie (co do kapacity) se svými rozměry fyzicky vejde? Totéž platí pro alternátor. Nevím ani, jaký tam mám seriově (1,9SDI Elegance), ale je možné bez dalších problémů namontovat nějaký výkonější? Díky
Září 17, 200816 r OT: môžem sa opýtať aké máš tie nároky? Akú tam teraz máš baterku? Alternátor môžeš mať od 70A do 120A podľa výbavy a ETKY. 120A 028 903 029 G HITACHI - najlacnejší cca 4000SK 038 903 018 Q BOSCH - cca 33500SK 038 903 024 GX VALEO - cca 15600SK Či tam dáš niečo silnejšie z inej motorizácie je otázne
Září 17, 200816 r Autor Jasně žě můžeš. Jsem taxikář, takže časté starty, krátké jízdy, dlouhé stání s rozsvícenými parkovačkami a transpatentem, nabíjení dvou telefonů, navigace, tv/dvd... Prostě v tom autě bydlím. A hlavně vysílačka. Ta žere moc. Možná až příliš. To zrovna řeším s těma co ji montovali... Baterku mám 70Ah a podle rozměrů jsem více než 74Ah nenašel. 120A altík by se mi líbil,ale asi jedině ten Hitachi. 30 kKč za něj nedám. Ještě ale hraje roli výkon altíku x kapacita (resp.nabíjecí proud) baterky ne? Abych něco nezmršil... Mimochodem problém popsaný zde se objevil až po montáži vysílačky: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=51584
Září 17, 200816 r No práve tá 120A sa dáva pri max výbave, ty ale budeš mať asi jeden z tých silnejších nakoľko máš aj PTC čo je prídavné odporové kúrenie a to cucá pekne ale zas nefunguje stále. Napätie ten alternátor bude mať stále rovnaké takže nič nepreťažíš No máš tam pekne veľa vecí skôr by som riešil druhú baterku niekam do kufra na napájanie týchto vecičiek a nech sa dobíja pokial beží motor plus ten altík. moýno keby si napísal VIN auta by sme zistili aký konkrétne alternátor máš
Září 17, 200816 r Autor No VIN je TMBGF26Y964476335. Za každou informaci o svém autě budu vděčný a nejen o altíku. Ale problém bude jinde. Teď jsem měřil klidový odběr. Jestli jsem neudělal chybu, tak se jdu oběsit. V klidu 0,20A, otevřu dveře (bez světýlek) a 0,97A, zapnu vysílačku 1,40A, vypnu, zavřu dveře 0,95A. Počkám 10 minut a 0,20A. Ale i těch 0,2 je hodně ne? Jestli jsem správně četl mělo by být 0,02... Sakra čím to může být? Sám si to stejně neudělám, ale abych věděl, co mě v servisu čeká...
Září 17, 200816 r Autor Ještě to udělám zítra znovu. Možná jsem nepočkal dost dlouho na uspání elektroniky a někdo tu psal, že je to až na desetinu... A nesvítí mi kontrolka dobíjení. Ale to snad měla být ta svorkovnice u převodovky, to už jsem tu četl. Musím do práce, takže pokračování zítra...
Září 17, 200816 r S tou kontrolkou pozor! Mne takto nesvietila asi mesiac, ani som si to nejak nevsimol a upozornil ma na to az vybity akumulator. V nizkych otackach to nechcelo dobijat, jazdou sa to ako-tak dobilo. Vysledok bol 3 krat dobijany stary akumulator a potom nasledovala kupa uz rovno noveho.
Září 18, 200816 r Autor Jo, díky za varování. Já to samozřejmě budu řešit. Ale na novou baterku se před zimou chystám stejně. A podle multimetru mi to dobíjí od volnoběhu...
Září 18, 200816 r Autor Jo jo, tahle témata jsem právě nastudoval. Po delším čekání jsem naměřil 0,07A. Je to víc, než se tam píše, ale vzhledem k tomu, že tam mám trvale připojené nabíječky a součástí vysílačky je pár diod, které svítí trvale a je tam taxametr atd. tak 70mA oproti doporučeným 20mA asi akceptuji. Nebo nesouhlasíte?
Září 18, 200816 r Autor No ved poodpájaj a nameraj len auto inak je to možné Nejde poodpojovat. Resp. jde všechno, ale tohle by bylo na půl dne... Zjistis něco z toho VIN? Jsem celkem zvědavý co se o svém autě dozvím...
Září 19, 200816 r Autor Máš tam 120A alternátor, posledný záznam v servise si mal že ti montovali taxi No tos mě dost překvapil. Taxi výbavu montovala specializovaná firma, která neměla s fabrikou nic společného, tak nechápu jak o tom můžou vědět. Můžeš se o tomhle záznamu trochu rozepsat? Je tam kdy a kde? Nebo něco dalšího? Jestli to třeba nebylo taxi už než jsem to koupil já... Díky
Září 19, 200816 r Ja som to sam nezisťoval. Ale: Vyroba 9.9.2005, predaj 30.9.2005 v CZ u predajcu 20834. Posledny zaznam v systeme je z 7.7.2008, pri stave tacho 164050 km, jedna z poloziek na zakazkovom liste je „prisroubovani drzaku taxametru“, takze to je/bol taxik... Jo ten alternator, je to 8GL, teda 120A. citácia to bola
Září 19, 200816 r Autor Jo jo, tak to je v pořádku. Jinak byl jsem v servisu kvůli té nesvítící kontrolce dobíjení. Ten modrý kabílek ve svorkovnici u převodovky byl upadlý, jak se tu mnohokrát píše, ale kontrolka nesvítí ani po opravě. Dioda v přístrojích to nebude, protože prý nejde proud už do té svorkovnice. Přitom to dobíjí 14,3 už při volnoběhu. Tak nevím. Jinak díky tomuto fóru. Servis o tom kablíku nevěděl a dokud jsem je nedonutil to rozebrat, tak mi nevěřili... Ale nesvítí dál...
Září 19, 200816 r Skus merat prud uz na BSG. Kablik by mal byt v svorkovnici T18a. Skusenejsi ma opravia ak sa mylim. Inac toto je asi total blbost, ale pozri este poistku na akumulatore. Mala by tam byt jedna pre alternator. Ale ak pises ze to dobija tak to nebude asi ono.
Září 20, 200816 r Autor Pojistka je v pořádku. Ten zbytek je mimo mé možnosti, bo nevím co je BSG tím méně, kde to najdu. A další poznatek z nočního ježdění: Při vypnutém motoru sice kontrolka dobíjení nesvítí, ale zato se rozsvěcí za jízdy, když víc točím volantem. Asi na základě odběru serva. Ale ani v tomto okamžiku dobíjení podle multimetru neklesá pod nějakých 13,8V... To jsem z toho jelen. A stále platí, že při stojícím motoru, kdy to zcela jistě nedobíjí ta svině zůstane zhasnutá... V pondělí zaútočím na nějaký autoelektro servis. Ale kdyby do té doby byly nějaké návrhy...
Září 22, 200816 r Autor No tak zatím mě v servisu straší kabelovým svazkem a nějakejma hoznejma cenama... Tak jdu zkoušet dál, jestli se k tomu někdo nepostaví trochu vstřícneji...
Září 22, 200816 r Zdravím. Koukni se ještě na uhlíky v alternátoru,jsou tam dva.Jestli že na volnoběch to dobíjí tak při větších otáčkách uhlíky již nestíhaj. Po totlika kilometrech ten uhlík už nekllouže po lamelkách protože ten prach a špína se slepí, uhlíky nemají šanci se pohnout.
Září 22, 200816 r Autor Díky, zkusím. Zatím mám ještě šanci, že by to mohla být jakási pomocná dioda v altíku. Bude se testovat. Servisman si myslí, že by to nemusel být svazek. Resp. říkal, že na novější Fabii než 2003 ještě problé se svazkem neviděl...
Prosinec 18, 200915 r Ahojte, mam problem s akumulatorom, ako klesli teploty mierne pod nulu tak som jedneho krasneho rana asi po 4 dnoch nejazdenia, nevedel auto nastartovat. Auto je stare 2.5 roka...teda aj bateria. Chcem sa opytat, je bateria este v zaruke (teda 3 ROKY)? Ak nie, mam bateriu s okom...da sa dolievat destilka aj do tychto, alebo tie sa rozobrat nedaju? A za posledne, ak budem musiet menit bateriu, aku odporucate a aka sa mi realne maximalna zmesti rozmerovo do mojho R 1.4 16V. Pripadne aj konkretne hodnoty, aby som nieco nepokazil ked kupim moc silnu. momentalne mam 44Ah. Dakujem!
Prosinec 18, 200915 r Akumulatory s okom byvaju bezudrzbove a ak maju prelepene vicka, tak sa nepocita s dolievanim. Rozmerovo sa vychadza z velkosti uchytnych miest, inak kapacita podla motorizacie a vybavy (klima, vyhrievane sedadla a pod.) - k tomu zodpovedajuci alternator. Ak je maly, nema zmysel davat baterku s velkou kapacitou. Namiesto 44 Ah mozes dat 55 Ah, viac ako 60 Ah vsak nema zmysel.
Únor 17, 201015 r Taky se zapojím do diskuze.Mám autobaterii 44 Ah a jezdím většinou krátké trasy,což je tak 5 km.A občas se mi nestihne dobít baterka a druhý den mám potíže nastartovat.Pomohla by mi baterka s větší kapacitou?Například 55 Ah?Dobíjení pravidelně kontroluju takže je to snad jen tím že málo jezdim...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.