Přejít na obsah

16" nebo 17" kola - dynamika, spotřeba, komfort,...


Delf

16" nebo 17" kola  

142 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Ahoj,

jaké máte zkušenosti s přechodem z 16" na 17"? Stojím před rozhodnutím, zda opravdu pořídit 17" kolesa. Jsem od toho odrazován z důvodu ztráty dynamiky, zvýšení spotřeby,... ale z druhé strany vzhled je vzhled:)

Co vy na to 16" nebo 17"?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoznačně 17". Snad jediná nevýhoda, kterou vidím je zvýšení spotřeby o cca 0.5l oproti 15" kolům.

Snížení dynamiky?! To je podle mě pěkná blbost.

Jako největší výhodu 17" kol vidím diametrálně lepší stabilitu v zatáčkách. Na 16" není nijak tragická, ale 15" kola to je vyloženě o strach projet rychleji zatáčku.

Včera jsem dal 15" zimáky (letní jsem měl 17") a dnes jsem se úplně vyděsil jak to v zatáčkách plave. Je to fakt děs.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ztrata dynamiky celkem hloupost u 103kW, nikdy jsem nejel 2.0TDI na 16" ani 15" tak si nedovolim soudit. Ja mam sportovni podvozek a na jare budu menit 17" za 18".

Spotrebu bych taky neresil, ale na co se priprav ze budou driv loziskav haji, me PP zacalo postupne odchazet cca kolem 65 000 km a vymeni jsem ho kolem 105 000 km. LP bylo nacnute tak sly obe ven.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně ztrráty dynamiky. Kolega měl Passata V6 cca 110KW, v léťe jezdil 17" a na zimu obouval 16". Dle něj byl docela rozdíl v dynamice a prej by už 17 nedával ani zanic... Bohužel jsem s jeho autem jel jen v zimě, takže vlastní porovnání nemám:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Pred casem jsem tady napsal, ze bych to neresil a dal 17" kola. Nyni po zkusenosti se vsemi tremi rozmery rafku na OII musim rict, ze bych 17" uz nedaval. Duvod je prave zhorsena dynamika auta, spotrebu bych ani neresil, ten pullitr navic je jedno a komfort je dle mě stejny jak na 16", zadny znatelny rozdil v tom neni, takze jedinej duvod proc nedavat 17" kola je horsi akcelerace. Na druhou stranu pokud si nekdo u auta zaklada az tak moc na vzhledu, ze by mu 16" kola prisli skarede na aute, tak at si tam ty 17" da, ale musi pocitat s tim ze to bude hure akcelerovat ve vyssich rychlostech

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě jde o komfort a zároveň bezpečné jízdní vlastnosti.

Akcelerace se nebojím, protože již teď mám relativní výkonovou rezervu a myslím že 2.0TDI se s těmi 17" popere snadněji jak 1.6FSI.

Tim se tě samozřejmě nechci dotknou, protože ten malý přebytek výkonu se mi může kdykoliv vrátit nečekanou zastávkou v servise.

Tak to vypadá že půjdu do 17", snad ze Sněhurky nebudu mít odskakující kostitřas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako ono ani moje auto nemelo problem s temi koly a jezdilo svizne a rychle, ale kdyz vis, ze to dokaze jet jeste o krapet lepe s o palec mensimy rafky, tak jsem to proste vymenil. U TDI ten rozdil bude asi jeste mensi, ale i tak pocitej s tim ze rozdil urcite poznas. Zalezi jen na kazdem co je pro nej dulezitejsi, jestli vzhled a o vterinku horsi zrychleni a nebo opacne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zakopaný pes neni ani tak ve velikosti behounu pneumatiky i kdyz samozrejme taky to ma svuj vliv, ze cim vetsi plocha pneu, tim vetsi odpor, ale ty dva cm neudelaji takovy rozdil, navic kdyz ve vetsich rychlostech uz dynamiku auta vice ovlivnuje odpor vzduchu ktery musi auto prekonat nez odpor pneumatik. Vetsi problem tech 17" ci 18" kol je v jejich váze, kde rozdil jednoho kola dela az 3 kg. Je jasne ze obvod kola zustava az na par mm uplne stejny at ma clovek 15" plechy a nebo 18" hliniky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak uz mozna vim, proc mi neroste spotreba porad nahoru, ta vaha disku asi dela sve. Luxony 18" vazi stejne jako 16" Vegy... takze ne treba se prilis omezovat. Ani na tu dynamiku to nema takovy vliv. Ale to uz je trochu OT. Proste bez do 17tek a vubec se toho neboj ;):palec2:

edit: jsem zvedavej na Mischicku, dneska by mel zvazit svoje luxony...

Editováno: , autor: Michal K.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechcete mi rici, ze kdyz bude jedno kolo o 3kg tezsi, na aute mas 4 = 12kg, ze poznas horsi dynamiku??? Trosku sugesce, ne? Netvrdim, ze se dynamika nezhorsi, ale jiste to nebude vahou disku (12kg v tomto pripade) Ja nyni resim, zda na novou Alteu XL dat 17" nebo 18", podvozek je shodny, je z OII. Je to hodne tvrde na 18" kdyz jezdim jen mesto skoro porad??

Jinak na otazku odpovidam DEJ 17", 16" OII neslusi, je to malo!! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jo Davone, ja jsem koupil octu na 16kach, ale uz byla zima, takze jsem na tom najel asi 50km. takze 16ky nemuzu posoudit. Pak jsem tam hned na zimu soupnul plechace 195/65 R15 a jakoze jo hezky to jezdilo, dira nedira, ale zase to bylo moc uzke ty gumy a vymetl jsem kazdou diru. Po zime jsem rovnou prezul na 18ky a nejaky rapidni rozdil nepozoruju. Jezdim z 80% mesto, Ostrava, coz je sama dira(uz mam podpis na kole) a komfort tim teda skoro vubec neutrpel. Diry nejak moc vyrazne citit nejsou, mozna jen pricne nerovnosti, ale ze by to byl kostitras, to se teda opravdu rict neda. bal jsem se toho, ale jsem rad, ze jsem do toho sel. Jediny nezvyk pro me jsou vyjete koleje, tam to docela plave. A prdel ma trosicku tendenci poskocit na nerovnostech, ale jak je auto zatizene, tak to sedi jak cyp :p . Kamos se o vikendu svezl s moji karou a byl z toho uneseny, jak je to na 18kach pohodle, ze on na 16kach 205/45 R16 to ma daleko tvrdsi... a obecne, vice lidi, co jsem uz vezl, rikalo, ze to je v klidu, nikdo si nestezoval na nejake ,,kozi skakani".

Ad dynamika: Ja to neresim, tohle resi Marios. Me zatim nesla ani spotreba na tech 18kach nahoru a to uz mam na nich najeto snad skoro 1tkm. Ani tu dynamiku nejak vyrazne nepocituju. urcite to ozelim, pro tu krasu.

snad ti neco z meho romanu bude uzitecne, mej se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diry nejak moc vyrazne citit nejsou, mozna jen pricne nerovnosti, ale ze by to byl kostitras, to se teda opravdu rict neda. bal jsem se toho, ale jsem rad, ze jsem do toho sel.

ešte máš mladé kríže :smich: nehovorím, že ja nemám, ale 18 by som si nedal asi :) možno tak na BMW5 :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechcete mi rici, ze kdyz bude jedno kolo o 3kg tezsi, na aute mas 4 = 12kg, ze poznas horsi dynamiku??? Trosku sugesce, ne? Netvrdim, ze se dynamika nezhorsi, ale jiste to nebude vahou disku (12kg v tomto pripade) Ja nyni resim, zda na novou Alteu XL dat 17" nebo 18", podvozek je shodny, je z OII. Je to hodne tvrde na 18" kdyz jezdim jen mesto skoro porad??

Jinak na otazku odpovidam DEJ 17", 16" OII neslusi, je to malo!! ;)

Jejda Davone, tady si pletes odpruzenou hmotnost a neodpruzenou hmotnost a v tom je ten rozdil. Skus zagooglit a zjistis, ze 3kg navic na rafku kola nejsou to same jako 3kg haraburdi v kufru!

Nebo jinak, budes mit dve kola zvedle ze zeme, jedno bude mit 9 kg, druhe 12 kg a ted si skus jedno i druhe roztocit na stejnou rychlost, s kterym kolem si myslis ze vynalozis vic prace? Tady to je snad jasne zejo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...