Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

16" nebo 17" kola - dynamika, spotřeba, komfort,...

16" nebo 17" kola 142 členové hlasovali

  1. 1. 16"-17"

    • 16"
      38
    • 17"
      61

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

Každý palec nahoru zákonitě ubírá z komfortu. Čím širší guma, tím větší valivý odpor a zároveň vyšší spotřeba (říká se, že např. u benzinu co cm to decka) a taky o něco horší dynamika, ale to nemusí být tolik znát. Širší nízkoprofilová guma zhorší jízdní vlastnost např. ve vyjetých kolejích. A pokud je kolo výrazně těžší než původní, zhorší se jízdní vlastnosti z důvodu větších neodpružených hmot hlavně v zatáčkách na rozbité vozovce.

Já přecházel minulé léto z 15" na 17" Pegasusy. Jsem spokojen a rád, je to o něčem jiném. Spotřeba ti o kapku houpne nahoru, ale to neřešíš vzhledem k jízdě a vzledu. Určitě 17" :palec2:

Po zimních 15"jsem opět na letních 16" a jízdní vlastnosti jsou fakt úplně jinde! Svezl jsem se i se 17" na normálním (nesportovním) podvozku a žádnej kostitřas to není. Moje další volba je jasná: na léto půjdu určitě do 17"

Každý palec nahoru zákonitě ubírá z komfortu. Čím širší guma, tím větší valivý odpor a zároveň vyšší spotřeba (říká se, že např. u benzinu co cm to decka) a taky o něco horší dynamika, ale to nemusí být tolik znát. Širší nízkoprofilová guma zhorší jízdní vlastnost např. ve vyjetých kolejích. A pokud je kolo výrazně těžší než původní, zhorší se jízdní vlastnosti z důvodu větších neodpružených hmot hlavně v zatáčkách na rozbité vozovce.

Vyborne vysvetlene!!! ;) S tou spotrebou bych klidne miril vyse, me vylitla o cca 0,3 dcl nez drive a to jsem sel z 15"na 16" a jen cm do sirky ;)

  • 1 měsíc později...

Teď mám 225/45/R17, na Pagasech, sport. podvozek. Najeto na tom cca 1500 km. Subjektivně:

1) ad zrychlení: při srovnání se služebními stejné motorizace malinko (fakt malilinko) menší zrychlení, hlavně ve vyšších rychlostech

2) ad komfort: tvrdost / snížený komfort / kostitřesení / nijak negativně nepociťuji. Jasně, je to tvrdší než série, ale ne že by to vadilo, spíš naopak, naprosto převažuje pocit větší "čitelnosti" auta, reakce volantu, atd. fakt se vždycky těším, když někam jedu

3) ad spotřeba: jo, tam je to jasné - cca 0,7 až 1 l /100 nahoru proti 195/65/R15 sérii. Zatím podle PC, ale začínám sledovat skutečnou, takže uvidíme...

Jinak 17' doporučuji jednoznačně!

Ako prve si treba uvedomit, ze nemame Rakuske cesty ! A pravdepodobne ich ani nikdy nebudeme mat <_<

17" - vyssia spotreba, mensi komfort , drahsie disky+gumy, rychlejsie opotrebenie naprav, vacsia pravdepodobnost poskodenia disku, krajsi vzhlad

16" - rozumna volba medzi 15" a 17" (jazdne vlastnosti su velmi podobne 17")

Kedze 90% jazdim po SK , CZ osobne na leto doporucujem 16"(205/55) :palec2:

Upraveno od Carlito

na 1.6 MPI do 16" a na pořádný auta minimálně 17" :smich:

na 1.6 MPI do 16" a na pořádný auta minimálně 17" :smich:

Vacsinou plati , ze paradni auto = poradni spotreba a poradne vydavky na servis . Potom s tym uplne suhlasim a som rad , ze mam 1.6MPI (jeden z najstarsich a najvychytanejsich koncernovych motorov) kol1

jj... bohužel máš trochu pravdu! ;) jinak u mě je 1.6 MPI dobrý motor!!! :palec2:

  • 2 týdny později...

Mal som 15 a 16 a chcel som 17,ale najviac som sa bál,že z auta urobím kostitras,tak som váhal,ale po RS pakete už to 17" kolá vyslovene pýtalo,tak so si ich kúpil a možem konštatovať a veľmi milo ma to prekvapilo,že rozdiel v tvrdosti oproti 16" je sotva cítiť.Spotreba oproti 16 Je zanedbateľná,oproti 15,ale až tak nie rozdiel cca aspoň u mňa 5dcl.V akcelerácii oproti 16" je rozdiel minimálny,ale oproti 15" už rozdiel poznáte,ale nie nejak brutálne.

Menil som zo 16" Bridgestone Turanza ER300 na 17" Bridgestone Potenza RE 050,Je cítiť rozdiel v jazdných vlastnostiach,ale čo je pre mňa dôležitejšie,tak Potenzy sú podstatne tichšie.Nie že by Turanzy neboli na hladkej ceste tiché,ale na drsnej ceste je rozdiel evidentný.

Upraveno od Nikita1

Zdravím,

přidám taky svůj poznatek - přecházel jsem z Alu kol 16" (pneu Dunlop SP 01 205/55 R16) na 17" RS (pneu Firestone FSZ 90 225/45 R17).

Co se týká spotřeby tak malinko vzrostla cca o 0,4l, dynamika je stejná a na komfortu se taky nic nezměnilo (měl jsem trochu strach jesli to nebude tvrdé).

Lépe to sedí při svižnější jízdě v zatáčkách, ale jízda je hlučnější (je možné že je to těmi pneumatikami Firestone).

Až budu přezovat na nové pneu vyzkouším Dunlopy nebo Pirelky.

  • 5 let později...

Ahoj sice vidím že se tu řeší 16" a 17" přesto se chci zeptat.

 

Máte někdo zkušenosti s 18" nomální OC bez sport. podvozku, komfort?

Díky.

Taky přidám názor,

15" super na spotřebu-ale na octě by snad ani neměli být  :kol-28:  . 16" -asi jistota,pokud jsou dobré pneu tak se dá jezdit slušně. Asi nejlepší volba pro komfortní jízdu.  17" auto vypadá o obrovský krok líp,bohužel nárůst spotřeby o 0,5 L již pro někoho z velkým nájezdem není zanedbatelný,zanedbatelné jistě ani není hučení pneu (o proti 15" ,16") , a v neposlední řadě jízda po D1 je utrpení!!! 

Pokud někdo hraje na vzhled tak samozřejmě 17-18 ", jinak pro běžnou (nezávodní ) jízdu určitě 16. 

Já používám zimní 15" a letní 17" ale mám je jen proto že bráchovi zůstali když prodával auto.

  • 4 týdny později...

no já co koupil superba a občas se svezu rodinnou O2, tak čumim, jak to auto proti S2 má tvrdej podvozek. Superb je na 17" pohodlnější. Jinak rozdíl 15" nebo 16" na oktě na komfortu bohužel žádnej, za to ve prospěch jízdních vlastností rozhodně 16", proto jsem patnáctky zimní pak prodal a pořídil oktě šestnáctky. 17 palců bych tam ale pro ježdění v ČR nedával. Prostě jsem si zvykl na měkčí podvozek.

 

K.

Byl tu dotaz na 18" kola na normálním podvozku. Můj názor je takový, že bez sníženého podvozku to vypadá strašně (sám jsem si koupil a následně prodal 18" neptuny") a bez sportovního podvozku to auto bude i trpět. Zvolil jsem 17" variantu, která vypadá mnohem lépe než 16". S šířkou 225 auto lépe drží na silnici. Tu spotřebu bych až tak neviděl. Mě to žere jako tank ikdyž mám v zimě 15" 195....
 

  • 1 rok později...

Nemáš náhodou prosím někde fotku, nedovedu si představit jak velký je rozdíl když má 18" na normálním nebo sportovním podvozku.
Proč myslíš, že bude auto trpět?

Díky

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.