Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mám podozrenie, že krátko žhaví a tým aj akoby ani mi za studena nedvýhalo otáčky. Dnes bolo u nás -15 stupňov a mne auto žhavilo tak max. 2-3 sekundy.

Jakýkoli TDI už žhaví při odemčení auta a otevření dveří...otočením klíčku v zapalování už jen dožhavuje.....tak proto to je tak krátce i při větších mrazech.

Tady u těch motorů to už neni jako u starších nafťáků,kdy jsem např.u Venta 1.9D(1993) ráno otočil klíčkem a mohl jsem si jít dát ještě pomalu kafe než nažhavil.....

  • Autor

Vie mi niekto povedať na koľko otáčok by mala taká to octavia bežať hneď po naštartovaní pri mrazoch pod -5 stupňov.

Mám Passata 2,0 TDi.Otevřu,sednu,zapnu klíč,žhaví cca do 5 sek.(při -8) a startne nadrc(neudělá snad ani otáčku)

jak se dostane signál od dveří do motorové jednotky u OI do roku 2000 ???

není tam nic kudy by mohlo něco projít do motorové jednotky na sepnutí relé žhavení

z Vašou souhlas mám takové tušení,že TDi po otevření nežhaví-ani nové auta.Si dovedu představit,že jdu 2-3× denně do auta abych něco vzal a pokaždé to žhavilo.nejsem si jist,ale můžu to jednou změřit.Otevřu kapotu a dám místo jednoho žhaviče zkoušečku.potom zamknu,počkám pár minut,znova odemknu a otevřu a uvidím.U benziňáku se sice čerpadlo někdy spustí,ale myslím TDI žhavit nebude.

TDi dožhavuje,to ano-tzv po nastartování při jízdě ještě žhaví.

celkem často měřím odběry aut (po bouračkách atd) kdyby to žhavilo tak mi po každým otevření dveří praskne pojistka v měřáku, protože na 40A rozhodně není

jen jestli měříš odběry za studena?Možná to třebas žhaví po otevření dveří při nějaké teplotě(třebas -5) a jinak odběry se většinou měří v klidovém stavu v "spícím režimu"

Jinak osobně si myslím,že TDI po otevření dveří nežhaví

zkoušel jsem to předevčírem na své A4 96kW TDi PD , - 10 stC a nic, i jsem odpojil čidlo na motoru a taky nic

Je to tak....dával mi to číst kluk z Jarova přímo z manuálu.......odemčením(nebo otevř.dveří) se spustí tzv.předžhavení...otočením klíčku dojde k samotnému žhavení které je právě díky komfort.funkci předžhavení velmi krátké.....po nastartování ještě pak dochází(dle teploty)k dožhavování,které v zimním období může trvat i několik minut po studeném startu.....Tak takto to tam stálo...

...u Felicie 1,9D :)

Upraveno od dědek

vyzkouším na passatu a dám vedět

Jakýkoli TDI už žhaví při odemčení auta a otevření dveří...otočením klíčku v zapalování už jen dožhavuje.....tak proto to je tak krátce i při větších mrazech.

Tady u těch motorů to už neni jako u starších nafťáků,kdy jsem např.u Venta 1.9D(1993) ráno otočil klíčkem a mohl jsem si jít dát ještě pomalu kafe než nažhavil.....

taky sem to nékde čet

Tak to jsem zvědavej jak to dopadne - logický by to bylo....studenej motor - odemčení a otevření dveří - předžhavit....ale nevim...určitě by to muselo bejt vázaný na teplotu motoru...při teplým motoru je asi předžhavení zbytečný...ne?

mě to zas tak logický nepřijde, aby to žhavilo kdykoliv jenom otevřu dveře...

Je to samozřejmě v závislosti na teplotě motoru a venkovní teplotě........samozřejmě když bude zahřátej motor,tak to žhavit při otevření dveří nebo odemčení nebude.

Hlavně to neni vůbec žádná novinka,TDI-PD už maj tuto komfort.funkci předžhavení a dožhavování od počátku(konec 1999) a mám za to že už to měla i poslední generace klasických TDI....

Každopádně asi na tom něco bude protože i v těch dnešních mrazech to naskakuje ihned! :palec2:

Stačí když to porovnám ze starýma TDI(do 1997) a o starých D nebo TD nemluvě....To by v tomhle mrazu žhavilo min.2.minuty a né jako dnešní diesely 2-3sekundy.

Řekl bych že to žhaví tak krátce proto ,že od dob D nebo TD jsou dnes daleko rychlejší žhavící svičky,jiná konstrukce spalovacího prostoru a taky proto že dnešní motoryTdi PD pracují s tak velkým vstřikovacím tlakem že snadněji dochází ke vznícení paliva.

Dokazuje to i spousta případů kdy motor normalně chytá i když svíčky žhaví špatně nebo některé vůbec.

Pokud to opravdu existuje,tak bych rád viděl nějaký manuál kde je to popsáno jak a kdy a co to žhahení sepne,co se děje pokud si jen otevřu dveře a nechystám se startovat atd.

tak já třeba od jara do podzimu nežhavim vůbec, startuju jak benzíňáka, protože i v servisu mi řikali, že nad 5°C už to snad nežhaví vůbec

abych vám řek pravdu, mě je úplně jedno, kdy a jak to žhaví, pro mně je hlavní, jestli to vůbec nastartuje.

:smich: :smich:

čemu se směješ, je to vážný !

Poslední dobou mám už ale i vážný podezření, že by s tím mohla trochu svižnějc zatočit baterka. No 4 roky jsou 4 roky.

takže dneska testováno

GIV 1,9 TDi PD 110kW r.v. 2003

budík ukazoval -9stC

VAG v motorovce -6stC

auto zamčeno kapota otevřená se zacvaklym zámkem

odběr 0,030A, odemčeno DO skočí tam 8-9 A (podle mě motorky centrálu) hned se ustálí na 0,170A, otvýrám dveře a odběr se změní na 0,9A komfortka se probrala a vítio světílko ve dveřích.

takže (podle někdo něco četl) žhaví všechny TDi kromě tohoto GIV a mojí A4 (1,9 TDi PD 96kW r.v.2002) :D

Upraveno od Vaša

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.