Přejít na obsah

zahřívání motoru na volnoběh


pamalut

Doporučené příspěvky

kvalitní názor :palec2: . Nepochopíš souvětí a pakliže se domníváš, že jsi s Oktávií v TéDéÍ něco víc, tak je mi tě upřímě líto. Co píšeš si přečti spíš ty, a nedělej ubohého přicmrndávače TDIfunovi ;)

neporusujes nahodou pravidla?jediny primrdavac tohoto fora si ty :smich: souveti sem pochopil ikdyz bylo blbe napsany a to co sem napsal bylo s nadhledem kazdy at si to prebere jak chce,a abych se vratil k tomu zahrivani na volnobeh-proste max minutu a pak vyrazit :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že sa tu viacerí zhodneme, že cca 1-1,5 min počkať po štarte je pre ten motor dobré, chod sa stabilizuje, prestane mať zláštny zvonivý zvuk (teda aspoň moj 1,8T, diesle tie klepotaju trosku dlhsie) a pekne s jemnou nohou zohrievame počas jazdy. Bolo tu tiež uvedené, čo veľa ludí zabúda, že olej nie je zohriaty keď sa zohreje voda, preto davajte svojím miláčikom trošku viac času než začnete vytáčať vyššie ako 2000 min/ot. Hlavne turbo je háklivé na vytáčanie za studena, ale to tu všetci vieme, takže len na pripomenutie :)

Inak celkom pekná diskusia sa nám tu z toho vytvorila :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kvalitní názor :palec2: . Nepochopíš souvětí a pakliže se domníváš, že jsi s Oktávií v TéDéÍ něco víc, tak je mi tě upřímě líto. Co píšeš si přečti spíš ty, a nedělej ubohého přicmrndávače TDIfunovi ;)

Jo kamo pěkně pěkně si ho setřel :palec2:

Svuj názor jsem tu už prezentoval...

Nic proti TDIfanovi ale od EX bobíka to sedlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inak chlapi nič v zlom, doteraz som si myslel, že všetci sme tu preto aby sme si vymenili skúsenosti a poradili jeden druhému pri prípadných problémoch. Občasné doberanie sa beriem, ale toto tu už vyzerá ako keď sa malé deti hádajú, myslím že urážanie jeden druhého k ničomu nevedie a nič to nerieší,...

Ako napisal juro sdi ak sa mate takto naťahovať, tak to si radšej hodte zo dve po hube ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hovoríte tu, že na voľnobehu sa motor premazáva horšie (za studena) ako napr. pri 1800 ot/min...

Moja úvaha - ak sú otáčky motora nižie (900 ot/min) skutočne aj prietok oleja ktory tlaci cerpadlo je nizší ako pri otáčkach za jazdy (1800 ot/min

Spise bych rekl ne prutok ale tlak oleje. Omlouvam se, ze jsem nekoho urazil nebo nastval. Priste se na to asi vyseru :)

P.S:jasne, nerikam nakopnout a hned odjed.Taky si nejdrive zapnu pas, pustim vetraky, pustim si antiradar, zavesim tel do drzaku a pak jedu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam benzin a delam to jednoduse - pokud mam auto cisty od snehu, tak nakopnu a jedu. Pokud to mam zapadany snehem a zamrzly okna, tak to nakopnu, pustim na plno ofuk oken, topeni na max a taky vyhrejvani zadniho okna a zrcatek. Jdu ven a hezky si to ocistim. Zadni okno jde krasne, protoze se ohreje a z predniho to jde taky lip, jak na to fouka. Prijde mi to vcelku logicky - bez nastartovani se vyhrejvani zadniho okna zapnout neda no a zkrabat to jako vul na studeno, kdyz si to vyhrejvani zapnout muzu? Proc bych to delal.... Jinak jak tady nekdo pise, ze se auto nevytopi ani nezahreje, tak fakt nevim, co to mate. Dneska rano jsem takhle skrabal asi 5 minut a kdyz jsem do nej pak vlez, tak bylo vevnitr krasne teplicko a teplota motoru na 1/4...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vy tady z jedné strany píšete, jak se na volnoběh ničí motor a špatně se maže a z druhé že u náklaďáků je to normální. Motor se podle mě na volnoběh vzhledem k nízkým otáčkám maže úplně normálně a stejně jako při jízdě kdy tlak oleje stoupá souměrně s otáčkami.

V motoru jsou trochu vyšší teploty, olej se ohřeje poměrně rychle. :)

Měli jsme v práci několik starších Fordů Transit a ty v zimě taky hned po nastartovaní nejeli. Při rozjezdu chcípali, museli se ohřád na volnoběh, a myslím že u většiny starších nafťáků je to to samé. Sám jsem jech pár měl. U nových vozů samozdřejmě se dá jet hned, to vám nikdo nebere, ale proč by se na volnoběh ničil motor? Koncepce motoru je snad pořád stejná.

Jinak taky škrábu a čistím s nastartovaným motorem. Přece to nebudu čistit a pak teprve zjistím, že nenastartuji. :smich: :smich:

Moje TDI jinak začne topit po pár kilometrech.

Jinak mám vyzkoušeno z práce, že Octavia II TDi začíná topit po cca 15-20 min. na volnoběh. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Preco nikto nevyskusal dat litrovku oleja na mráz a potom zistit ako ten olej vyzera? Stale som presvedceny o tom ze taka 0W alebo 5W volaco, nemoze byt stuhla na mazut ani pri -20. Mozno je, ale osobne si myslim ze nie a v pohode maze aj na volnobeh.

Samozrejme nechavam auto vzdy pobrblat chvilku aby sa zahriali aspon trosku vsetky pohyblive casti motora. A potom setrna jazda este par minut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se nám to pěkně rozjelo... :wacko:

Chvilku nechat volnoběh, pak zvolna vyjet. Všechny argumenty se zamrzlými okny (i se "vtipnými" důsleky) jsou irelevantní. To se dá řešit bez motoru, nebo preventivně...

Něco uvolněného k tématu:

http://auto.idnes.cz/jak-si-pri-zimnim-sta...4_ak_aktual_fdv

Editováno: , autor: Alibaba I
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak to delate s nastavenim topeni? V clanku je o tom zminka a v diskuzi k nemu opacny nazor. kterej sdilim i ja.

Ja (pokud nemam zamlzene sklo) okamzite zapinam vnitrni cirkulaci a vetrak na nejnizsi uroven. Teplotu mam na climatroniku celou zimu na 18.

Subjektivne se mi zda, ze se takto rucicka teploty chladici kapaliny pohne o neco drive.

Kdyz se rucicka blizi k 90, zapnu AUTO a pokud zrovna zastavvim treba na cerevenou tak zacne zas trochu padat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a Autobild to vyriesil. Uz sa nemusime hadat. Jednoducho nastartovat a hura ideme je blbost. To auto potrebuje chvilku aspon kym sa clovek zapase, pusti si muzicku, nadstavi kurenie, pretre okna, popripade prezvoni priatelku alebo zapali cigaretku a par krat si potiahne. kol5 A potom setrna jazda.

A krasne je vidiet v clanku aj postoj EK. Ktoru to skre len pre ekologiu.... Poškodzovanie motora sa nejak nespomina, ako hlavny argument. A to nespomenuli ani sudruhovia z Mercedesu dokonca.... :p

S pozdravom :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NO tema je zahrivani motoru na volnobeh.Takze tady ty OT co vsichni hledate detajly jsou kraviny.. Preci kazdej nastartuje pusti si topeni, uvaze se a treba da CD a vyjede..Tady se uz zacina cist snad i mezi radky.. TAKZE SE DRZTE TEMATU!!!!

Zahrivani motoru na volnobeh!!!!!!! a hlavne u diesla :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj mam uplne stejnej nazor. Mam TDI 66kW Nastartuju pockam cca 6 vterin az zmizi hrozny zvuk a vyjizdim. Prvni 3km do 2000ot/min = pohoda. Jinak zkusenost ze zivota jedne okty: segra mekla firemak TDI 66kW a dycky po nastartovani, v létě +30 a v zimě -20 plnej knedl na rozjezd. Když auto prodavali tak rikali ze je krasne zajety a v perfektni kondici a nikdy nebyl problem s motorem. ted ma OII a beztak děla to samy:-)

nejlepší terénní je služební lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ked vytiahnete polievku z chladnicky, tiez ju nemiesate hned s 2000 ot/min, ale zacinate pekne pomaly, aby sa stuhnute kusy premiesali a stali sa tekutejsimi.

Inak sa Vam polievka dostane aj tam, kam nema.

Takze olej treba najprv pomiesat na pomalych otackach volnobehu. Pri okamzitom rozjazde sa studeny a tuhy olej aj tak poriadne nedostane cez mazacie otvory. ale najde si cestu tam, kde to vhodne nieje.

Argument, ze aj tak mi to nevyhreje interier je spravny a tak je to dobre. Cim skor zohrejete interier, tym skor sa plasty neprirodzene rozpinaju.

Po prejdeni niekolko kilometrov zas zastavite a plasty vychladnu. Ale spoje a lozka skrutiek su povytlacane od tepelnej roztaznosti do plastov.

Negativny jav rychleho striedania tepla a zimy sa prejavi roznymi neprijemnymi zvukmi, ktore sa ozyvaju z neindetifikovatelnych miest karoserie.

Ale naspat k motoru. Klepanie studeneho motora je normalnym javom. Kov je studeny a stiahnuty od zimy. Vsetky prechody kov-tekutina su viac namahane na netesnost a ak tomu pridate vacsi tlak ....

Takze aj keby pri mne stali vsetci rakuski zeleni greenpeacisti a nemecki policajti, aj tak budem chvilu zahrievat studeny motor ci na starom diesli, alebo na novom TDCi.

Nazory autora sa nemusia zhodovat s nazormi ekologistov a priaznivcov metody plug and go.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady to teda zije.Jen chci poznamenat,ze otacky motoru pod 2000 (u benalu i u nafty) jsou "mlaceni" motoru, hydrodynamicky tlak nedokaze vymezit vuli -resp. nevtlaci hridel napr. na klice,ojnici - do osy otaceni, tim se hridel v ramci vuli mrska sem a tam (napr, vlivem detonace v zapal. prostoru,jizdy v nizkych otackach) a jeji vibrace neklouzou po olejovem filmu ale misty kov na kov.Vrstva oleje musi plne oddelit oba povrchy od sebe.Prectete si neco o meznim a hydrodynamickem mazani.

Takze ja chvilku cvrkam,asi 20s a pak vyrazim,min. otacky 2000 max 2500, nez se to proste pekne ohreje.Prvnich 500m za 2, pak za 3 a po cca. 1km davam za 4,dokud se to neohreje nehonim to vic nez na 3000ot. ale nikdy ne pod cca.1800.

post-8143-1234567833_thumb.jpg

post-8143-1234567844_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...