Publikováno Leden 14, 200916 r Zdar lidicky,prosim o pomoc a o radu... Mam Octu 1.6LX,55kw,r.v. 1998,asi tak tri tydny vicemene stoji u baraku,obcas par kilaku sem,par tam...,dneska jsem ujel tak tri ctyri kilometry a zacal vynechavat motor,jako kdyz dojde benzin,vzdycky tak na 1-2 vteriny,pak zase kus v pohode,na peti kilometrech tak 5x,je skoro vybita baterka,ale predpokladam,ze to by na to mit vliv nemelo,napada me voda v benzinu,je mozny,ze kdyz to tak dlouho stoji,ze by se v nadrzi nejak zkondenzovala voda,do takovyho mnozstvi? Nebo to dela cerpadlo? Diky za kazdej napadik!
Leden 15, 200916 r Prvně bych mrknul do palivového filtru, jestli v něm není voda. Ta by mohla zamrzat a dělat psí kusy. A tu baterku dej dobít!!! Mám zkušenost-možná je to jen subjektivní pocit-že to auto při téměř vybité baterii i hůř táhne. Nižší napětí=slabší jiskra?...Jak říkám možná je to subjektivní, ale pozoroval jsem to u své. Po nějakých 120Km jízdy ji altík dobil a připadalo mi to lepší. Pokud k té slabší jiskře připočteš ještě nějakou zkondenzovanou vlhkost, tak může zapalování vynechávat. Upraveno Leden 15, 200916 r od TomášT
Leden 15, 200916 r Né není to slabší jiskra, ale vypozoroval jsi to dobře a přesně to s těmi 120km sedí. (prázdnou baterku dobiješ tak 100km...) Je to způsobeno velikostí dobíjecího proudu. Jde o to že když máš vybitou baterii je dobíjena vysokým proudem v řádu až 20A. No a když máš z alternátoru cucat 20A tak to je mechanický odpor na řemenici alternátoru v řádu kW které to motoru sežere. Je to stejný jako poznáš u slabších aut klimošku. Tu energii - v tomto případě elektrickou prostě někde musíš vzít ... takže z benálu motorem.... Dalo by se to spočítat přesně, na výkon alternátoru (nezapomenout na účinost...) + zpřevodování do rychla nejméně 1:2... které to také "ztíží"
Leden 15, 200916 r Autor Baterka se dobije,to je jasny,ja se k tomu uz musim dokopat,(ze by panacek byl trosku lemplik ),ale za tu radu s tim filtrem diky,to me vubec nenapadlo,zkusim a uvidim. Zatim diky
Leden 15, 200916 r Né není to slabší jiskra, ale vypozoroval jsi to dobře a přesně to s těmi 120km sedí. (prázdnou baterku dobiješ tak 100km...) Je to způsobeno velikostí dobíjecího proudu. Jde o to že když máš vybitou baterii je dobíjena vysokým proudem v řádu až 20A. No a když máš z alternátoru cucat 20A tak to je mechanický odpor na řemenici alternátoru v řádu kW které to motoru sežere. Je to stejný jako poznáš u slabších aut klimošku. Tu energii - v tomto případě elektrickou prostě někde musíš vzít ... takže z benálu motorem....Dalo by se to spočítat přesně, na výkon alternátoru (nezapomenout na účinost...) + zpřevodování do rychla nejméně 1:2... které to také "ztíží" Člověče to mě nenapadlo, ale je to asi ten hlavní důvod Ono třeba i podpětí nesvědčí ani řídící jednotce, kdyby se to vzalo do detailu. Je fakt, že u slabšího motoru je to znát odebrání každé Kw. I ta spotřeba se mi nelíbila-abych řekl pravdu. Jeli jsme ve třech a na pohodičku přesto se to pořád drželo kolem 8,5-9l !!!což je podezřelé. Nakonec se to zaseklo na hodnotě 6,9, ale po těch +- 110-120Km už tahalo normálně-tak jak jsem zvyklý. Kdybych jel s plnou baterií a né při -14°C, tak bych se spotřebou pohyboval v pohodičce kolem 6,2-6,3. To dobití baterie, teda bylo těch 0,6l navíc. Auto stálo měsíc a půl... Edit: prvních 50Km jsem teda při každém sešlápnutí plynu zuřil a skoro nadával až do "lenošných luder" Upraveno Leden 15, 200916 r od TomášT
Leden 16, 200916 r Ano vzpomeňte jak byla diskutovaná zvýšená spotřeba o 0,2-0,3l na 100km když se zavedlo celodenní svícení.. a to je nějakých 150W takže zhruba 12,5A Ono ve velkých mrazech se na spotřebě podílí i zatuhlé maziva - v ložiskách kol, v převodovce... postupně se to zahřeje, ale prí -15 zadní ložiska nejspíš vůbec... a to jsou pasivní odpory jak prase... klidně +2 litry na 100
Leden 16, 200916 r Autor Tak jsem konecne dobil baterku,potom jsem vypucoval filtr,a svete div se,voda v nem,tak jsem ho tam soupnul zpatky vypucovanej,a konecne je po problemu. Tak jeste jednou diky za radu.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.