Ladyly Vloženo 14. leden 2009 Sdílet Vloženo 14. leden 2009 Zdar lidicky,prosim o pomoc a o radu... Mam Octu 1.6LX,55kw,r.v. 1998,asi tak tri tydny vicemene stoji u baraku,obcas par kilaku sem,par tam...,dneska jsem ujel tak tri ctyri kilometry a zacal vynechavat motor,jako kdyz dojde benzin,vzdycky tak na 1-2 vteriny,pak zase kus v pohode,na peti kilometrech tak 5x,je skoro vybita baterka,ale predpokladam,ze to by na to mit vliv nemelo,napada me voda v benzinu,je mozny,ze kdyz to tak dlouho stoji,ze by se v nadrzi nejak zkondenzovala voda,do takovyho mnozstvi? Nebo to dela cerpadlo? Diky za kazdej napadik! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 15. leden 2009 Sdílet Vloženo 15. leden 2009 (editace) Prvně bych mrknul do palivového filtru, jestli v něm není voda. Ta by mohla zamrzat a dělat psí kusy. A tu baterku dej dobít!!! Mám zkušenost-možná je to jen subjektivní pocit-že to auto při téměř vybité baterii i hůř táhne. Nižší napětí=slabší jiskra?...Jak říkám možná je to subjektivní, ale pozoroval jsem to u své. Po nějakých 120Km jízdy ji altík dobil a připadalo mi to lepší. Pokud k té slabší jiskře připočteš ještě nějakou zkondenzovanou vlhkost, tak může zapalování vynechávat. Editováno: 15. leden 2009, autor: TomášT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 15. leden 2009 Sdílet Vloženo 15. leden 2009 Né není to slabší jiskra, ale vypozoroval jsi to dobře a přesně to s těmi 120km sedí. (prázdnou baterku dobiješ tak 100km...) Je to způsobeno velikostí dobíjecího proudu. Jde o to že když máš vybitou baterii je dobíjena vysokým proudem v řádu až 20A. No a když máš z alternátoru cucat 20A tak to je mechanický odpor na řemenici alternátoru v řádu kW které to motoru sežere. Je to stejný jako poznáš u slabších aut klimošku. Tu energii - v tomto případě elektrickou prostě někde musíš vzít ... takže z benálu motorem.... Dalo by se to spočítat přesně, na výkon alternátoru (nezapomenout na účinost...) + zpřevodování do rychla nejméně 1:2... které to také "ztíží" Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladyly Vloženo 15. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 15. leden 2009 Baterka se dobije,to je jasny,ja se k tomu uz musim dokopat,(ze by panacek byl trosku lemplik ),ale za tu radu s tim filtrem diky,to me vubec nenapadlo,zkusim a uvidim. Zatim diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 15. leden 2009 Sdílet Vloženo 15. leden 2009 (editace) Né není to slabší jiskra, ale vypozoroval jsi to dobře a přesně to s těmi 120km sedí. (prázdnou baterku dobiješ tak 100km...) Je to způsobeno velikostí dobíjecího proudu. Jde o to že když máš vybitou baterii je dobíjena vysokým proudem v řádu až 20A. No a když máš z alternátoru cucat 20A tak to je mechanický odpor na řemenici alternátoru v řádu kW které to motoru sežere. Je to stejný jako poznáš u slabších aut klimošku. Tu energii - v tomto případě elektrickou prostě někde musíš vzít ... takže z benálu motorem....Dalo by se to spočítat přesně, na výkon alternátoru (nezapomenout na účinost...) + zpřevodování do rychla nejméně 1:2... které to také "ztíží" Člověče to mě nenapadlo, ale je to asi ten hlavní důvod Ono třeba i podpětí nesvědčí ani řídící jednotce, kdyby se to vzalo do detailu. Je fakt, že u slabšího motoru je to znát odebrání každé Kw. I ta spotřeba se mi nelíbila-abych řekl pravdu. Jeli jsme ve třech a na pohodičku přesto se to pořád drželo kolem 8,5-9l !!!což je podezřelé. Nakonec se to zaseklo na hodnotě 6,9, ale po těch +- 110-120Km už tahalo normálně-tak jak jsem zvyklý. Kdybych jel s plnou baterií a né při -14°C, tak bych se spotřebou pohyboval v pohodičce kolem 6,2-6,3. To dobití baterie, teda bylo těch 0,6l navíc. Auto stálo měsíc a půl... Edit: prvních 50Km jsem teda při každém sešlápnutí plynu zuřil a skoro nadával až do "lenošných luder" Editováno: 15. leden 2009, autor: TomášT Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 16. leden 2009 Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Ano vzpomeňte jak byla diskutovaná zvýšená spotřeba o 0,2-0,3l na 100km když se zavedlo celodenní svícení.. a to je nějakých 150W takže zhruba 12,5A Ono ve velkých mrazech se na spotřebě podílí i zatuhlé maziva - v ložiskách kol, v převodovce... postupně se to zahřeje, ale prí -15 zadní ložiska nejspíš vůbec... a to jsou pasivní odpory jak prase... klidně +2 litry na 100 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ladyly Vloženo 16. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Tak jsem konecne dobil baterku,potom jsem vypucoval filtr,a svete div se,voda v nem,tak jsem ho tam soupnul zpatky vypucovanej,a konecne je po problemu. Tak jeste jednou diky za radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášT Vloženo 16. leden 2009 Sdílet Vloženo 16. leden 2009 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.