Přejít na obsah

Octavia 1.6 MPI 75KW - Pomalá reakce plynu


Meade

Doporučené příspěvky

Report ze vcerejsi akce u pana Cimbu:

stravil jsem u pana Cimbu krasne a poucne pozdni odpoledne, lec nahrat software do me ridici jednotky se nezdarilo (pravdepodobne problem v nestabilni K-line nekde mezi zastrckou VAGu a ridici jednotkou). Nanestesti z cca 200 jednotek, ktere mel pan Janda u sebe nebyla ani jedna meho typu - tedy BFQ, na ktere by mel jiz nahrany soft a jenom by jednotky prehodil. Cili po kratsim telefonovani a vyptavani po 'kompatibilni' jednotce (abych mohl vubec odjet domu), jsme vyrazili do prilehle vesnicky, samozrejme stylove - v naladene Impreze STi pana Cimbu. Inu 350 koni se muselo provetrat, zavodnik se nezapre. Po urovnani vsech svych vnitrnosti a naslednem cca 2 hodinovem pokecu o zivote (zatimco pan Cimbu prepajel nejake chipy z me ridici jednotky do te nahradni) jsem v podvecer odjel domu s cizi nahradni jednotkou bez predelanych prechodovych stavu. Ma ridici jednotka se tedy necha prehrat mimo automobil a az pojedu kolem Mlade Boleslavi priste, tak se pro ni zastavim. V kazdem pripade ocenuji velmi profesionalni chovani pana Jandy, ktery v 16:00 nezavrel vrata jako jinde se slovy, ze problem neni na jedno strane, ale ochotne se mnou celou zalezitost dotahl az do tohoto provizorniho konce s cizi jednotkou a kratce po sedme sme se rozloucili. Co dodat, i kdyz jsem neodjel s tim, pro co jsem prijel, mohu pana Jandu vrele doporucit, je to jeden z poslednich poctivych businessmanu v Cechach a zaroven zaryty zavodnik a srdcar :).

O1, r.v 2004, 1595ccm, 75kw, liftback

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 3 týdny později...

Oct I AVU 2001 kombi naj. 245000 km.

Dvojité cuknutí při sundání nohy z plynu. Rozjezdy hrůza.

Dnes jsem chtěl zajet k Jandisovi do Sukorad (CIMBU) na přehrání řídící jednotky 2100 Kč( hlavně kvůli přechodům),

ale ještě před tím jsem zakoupil nové čidlo spojkového pedálu za 335 Kč.

Staré čidlo funkčně v pořádku, ale nerozdělával jsem ho, takže uvnitř bylo na 100% opotřebení.

Po výměně čidla (10 min práce) jsem to jel projet a zjistil jsem, že rozjezdy jsou o 80 % jinde a jde se s tím rozjet pomalu i rychle bez poskakování a chcípání motoru :palec2:

Dvojité cuknutí při sundání nohy z plynu už mě teď moc netrápí ty rozjezdy už mě sra--.

Snad to někomu pomůže :kol-130:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Oct I AVU 2001 kombi naj. 245000 km.

Dvojité cuknutí při sundání nohy z plynu. Rozjezdy hrůza.

Dnes jsem chtěl zajet k Jandisovi do Sukorad (CIMBU) na přehrání řídící jednotky 2100 Kč( hlavně kvůli přechodům),

ale ještě před tím jsem zakoupil nové čidlo spojkového pedálu za 335 Kč.

Staré čidlo funkčně v pořádku, ale nerozdělával jsem ho, takže uvnitř bylo na 100% opotřebení.

Po výměně čidla (10 min práce) jsem to jel projet a zjistil jsem, že rozjezdy jsou o 80 % jinde a jde se s tím rozjet pomalu i rychle bez poskakování a chcípání motoru :palec2:

Dvojité cuknutí při sundání nohy z plynu už mě teď moc netrápí ty rozjezdy už mě sra--.

Snad to někomu pomůže :kol-130:

Které čídlo máš na mysli?Kde se nachází? Jaké je číslo dílu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Čau lidičky,stal jsem se (nebudu psát štastným) majitelem OII 1,6 MPi a jen koukám co mě čeká. Koupil jsem ji a od té doby marodím, takže se na ni jen koukám z okna. Mám jet na kontrolu tak to snad vyzkouším v praxi.Když jsem ji "zajížděl" tak jsem nic nepozoroval akorát víc plynu při rozjezdu,každý auto to má jinak (spojka,plyn). Je tam motor s označením BSE ( to je nějaká menoc šílených krav nebo co) a nedočetl jsem se tu zda s ním má někdo problémy, jen ty AVU a BFQ. Samo se to týká i té úpravy přechodových stavů od Cimbu,zda to dělají i u BSE.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahojte chalani,

 

pripajam sa do klubu :(

Octavia 1 Tourka  r.v. 20008

 

1. plyn tak ako tu vacsinou kazdy pise je tiez u mna lenivy.

Cize tym padom budem musiet asi kontaktovat cimbu a sa s nim niekde stretnut aby mi to dal doporiadku

 

2. Problemy s otackamy pri stlaceni spojky som nemal az do chvile kedy som namontoval tempomat. Ten mi ale nechcel fungovat a zistil som, ze neraguje spinac spojkoveho pedalu. Tak som teda objednal novy. Stary som vybral a hrkal ako hrkalka, ale zatial som ho nerozoberal. Nasadil som novy a vytesoval som sa ze tempomat funguje jupiiii. Ale nasledne som si vsimol problem s otackamy ktory popisujete :( Taktiez som povytiahol tu ciernu tycku aby si pedal nastavil svoju vzdialenost ale vobec to nepomohlo.

 

U vas tie otacky sa vyriesili prave vymenou spinaca aby prestali a u mna zacali. Mate dake napady a postrehy?

Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak musím říct, že jsem dnes řídil okt. II 1,6 MPI poprvé a nebyl sebemenší problém s reakcí spojky a plynu. Vůz měl najeto 47 tkm a po těch zkušenostech, co jsem zde četl, jsem čekal, že mi to bude kdoví jak skákat, řvát a chcípat a že to moc nepojede. Ale jede to překvapivě svižně. Jsem zvyklý na dvoulitr a přesto mi toto auto docela sedlo. Nejel jsem ale plně zatížený a do kopců, tak myslím, že teprve tam to asi moc nepotáhne. Zatím překvapivě dobrá zkušenost. Zvažuju koupi toho konkrétního vozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bacha, si v sekcii O1. 1.6MPI v O2 a O1 je rozdiel.

 

V principe ja nemam problem ani s BFQ. Bolo treba sa s tym naucit jazdit a zo zaciatku som vyzeral ako idiot na semaforoch (motor huci a auto sa nehybe) ale po case som zacal mat problem len v zime pri rozbiehani na lade a snehu.

 

Nechapem ako si RJ moze dovolit mi kecat do ovladania plynu. V zime na snehu som Mal konstantne stlaceny plyn na jednej urovni, pustenu spojku a motor si robil co chcel. Ked kolesa zacali prehrabavat, tak otacky nie aby vyleteli hore, ale oni padali dole co som ja musel kompenzovat vacsim tlakom na plyn. Po par sekundach sa RJ spamatala a otacky vystrelili co pravidelne koncilo uz v uplnom smyku. Upozornujem ze ASR v aute nie je namontovane. Len ciste ABS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neda se s tim naucit jezdit, neda se na to zvyknout, mam ji 4 roky a mam AVU, ani po 50 000 km si na ty rozjezdy nemuzu zvyknout a pokazdy, kdyz couvu a nechci aby to rvalo jak krava, tak to chcipne :kol-32: .To samy pri dojizdeni ke kruhaci, nebo do vesnice. Dojizdim na zarazenou rychlost, jenze kdyz tam pak chci dat 3jku, nebo 2jku, nejde jen pustit pomalu spojkovej pedal, ale clovek, pokud to nema cuknout, musi jeste laborovat s plynovym pedalem !! :wallbash:

U CIMBU jsem byl a doslo k prehrani SW ŘJ, je fakt, ze se rapidne zmirnila takova ta " DIRA ", kdy pri plnym plynu date nohu z plynu a pak na nej zase slapnete. Pred tim to bylo jak kopanec, ted se to da.

Ale stejne je to absolutne nesrovnatelny s klasickou lankovou 74kW. Opravdu nechapu demenci inzenyru, kteri to takhle dojebali :kol-44: .Doufam, ze se budou smazit v pekle :kol-29:  :kol-29: .

Fakt by me zajimalo jestli vymena toho cidla spojkoveho pedalu pomuze, je to sileny, pri samotny jizde nevadi, jinak spokojenost motor vykonove dostacujici, diky kratkejm prevodum do sily to ma i slusnej odpich. Dal jsem ji vloni na LPG, takze i spotrebu neresim, ale za tohle bych vrazdil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jestli nebude problem v tom, ze to ma kolega leta...protoze dnesni prestavby u profesionalu prinesou majiteli jen pozitiva. Prakticky nelze poznat jestli jedu na LPG, nebo benzin. Kdyby mi nezhasla dioda na ukazateli pohonu a neslysel jsem drobounke cvaknuti v nadrzi, nepoznam to. A to jak pises, ze se mu na aute furt neco sere, je typicka veta zavistivyho čecháčka. To " neco " ma pojmenovani a reseni, je to sice kus od kusu a muze se stat, ze clovek bude potrestanej neustale, ale vsechno mareseni.

 

A co se tyce placeba, sam jsem vyzkousel a vim, ze opravdu doslo ke zlepseni, bohuzel ne k uplnemu napraveni ty prasarny z vyroby .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto ktore mam ja ma na plyne najazdenych cca 170 000 Km. Po tuto dobu neboli ziadne problemy  co sa tyka motoru atd atd. Akurat moje stastie na auta je take, ze mne sa zacalo srat ale mne robi problemy pri nastartovani na BENZINE.

 

Co sa tyka toho plynu  nieje to velmi vec na ktoru sa da zvyknut :) Je to brutalny otras ked to robi. Ako som pisal vyssie uz mne to zacalo robit az po vymene zleho snimaca za novy original kus  :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pridam moje zkusenosti s upravou od p. Jandy. Mam nahrana nova data pro kod motoru AVU. Prodleva zmizela, auto je mnohem pruznejsi, narust otacek je pekne plynuly. Po tydnu jezdeni bych rekl ze i spotreba sla dolu. Taky jsem pochopil proc tam ta prodleva z tovarny vlastne je, puvodni mekke ulozeni motoru by jinak prenaselo houpani motoru na posadku. Ted bez prodlevy na plynu dost citim jak se motor zhoupne pri pridani a jak se zhoupne pri deceleraci. Nevim jak moc se lisi data pro AVU a BFQ, jak moc se lisi tuhost ulozeni AVU vs BFQ, ale moje oktavka sjela z linky mesic pres tim, nez se rozjely motory BFQ, s p. Jandou jsme se shodli ze, nelze ani vyloucit ze mam ulozeni motoru pro BFQ a data pro AVU. Ale jinak se mi uprava prechodovych stavu zamlouva, asi se budu muset poohlidnout po tuzsim ulozeni motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil jsem stojici motor rozhybat dopredu dozadu a moc velky odpor ty silenbloky nekladly, pri volne akceleraci se motor v ulozeni lehce naklani dopredu dozadu (houpe), jine to bude pri realne jizde, kde pusobi moment setrvacnosti, brzdeni motorem apod. Hlavne pri deceleraci citim pri zhoupnuti pohyb i na radici pace. Moje silenbloky jsou puvodni stare 11let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak sem přečetl celé vlákno až sem :) mám stejný problém jako vy, máme octavii combi tour 2007 1,6 75kw a problémy s "plynem" mají u nás v rodině snad všichni.Když jezdím autem celý týden,tak se na to dá nějak zvyknout,ale jelikož máme doma ještě jedničkovou lagunu se kterou jezdím častěji, tak při přesedlání do Octavie se úplně stydim rozjíždět, hlavně do kopce a o couvání do kopce ani nemluvim. Stejně tak když potřebuju auto pořádně rozjet a při přeřazování z dvojky na trojku auto skáče jak koza. Začnu asi tím že objednám spínač spojkového pedálu, snad se to mírně zlepší 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem vymenil spinac spojkoveho pedalu, cena 284 Kč. Je neuveritelny jak moc to pomohlo pri rozjezdech, uz nic nechcipe, nemusim pridavat zbytecne otacky, je to nebe a dudy :kol-27:  :kol-24: .

 

Jen ten chod motoru za studena, to je des, jak sleze venkovni teplota pod 15°C klesaj otacky, automatickej sytic jakoby nevedel co ma delat, chvilku to skoro chcipne, chvilku to zase leti do otacek, pak uze je vsechno OK a motor si jen sevely, ja nevim, asi se na to vybodnu a necham to bejt :kol-73:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

Jen ten chod motoru za studena, to je des, jak sleze venkovni teplota pod 15°C klesaj otacky, automatickej sytic jakoby nevedel co ma delat, chvilku to skoro chcipne, chvilku to zase leti do otacek, pak uze je vsechno OK a motor si jen sevely, ja nevim, asi se na to vybodnu a necham to bejt

 

Mam stejnou zkusenost se studenym motorem, couvat hned za studena, nejlepe do kopce katastrofa, obcas to chcipne i kdyz uz je motor spojkou odpojeny, natoz pod zatezi. Jestli jsou na motoru za studena uz takove vule (sedla ventilu, pistni krouzky) ze motor vyprodukuje zlomek z krouticiho momentu nez je tomu za tepla? navic po chvilce do toho zacne kecat lambda regulace, takze se to vsechno pohada a chcipne :kol-26:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...