Wittmann Vloženo 23. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2011 tohle se více méně pořádně opravit nedá (pominu-li výměnu prahu) - vezmi to pořádně ocelovým kartáčem (ve vrtačce nebo flexe) a pak to vezmi červenou základovkou a stříkni nějakým sajrajtem na podvozky (o vrchní lak bych se ani nepokoušel). Budeš to muset pravidelně obnovovat. Ta koroze už se nedá zastavit, pouze zpomalit. To nejhorší místo je předek prahu a ten je překrytý blatníkem, takže se tam ani nedostaneš. Práh bude navíc rezavý i zevnitř a je pravděpodobné, že už budou mikrotrhlinky zkrz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 23. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2011 (editace) Ty me fakt tesis teda takze bych to mel udelat nasledovne .. vzit to kartacem a nebo flexou a nebo brusnym valeckem ve vrtacce,napiplat na to tento sprej a pak to teda prelakovat cervenym lakem? a kdyz uz vtom budu sundat vnitrni podbeh a nastrikat tam tento sprej na dutiny? Udelam dobre? Klidne to budu obnovovat co pul roku hlavne at to tak 5-10let vydrzi jeste .. Editováno: 23. Červenec 2011, autor: Petrkiller Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 24. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2011 (editace) Ty spreje jsou na houby. Kdyz uz to mas strikat tim rastrem=Body 950, tak je lepsi koupit 1kg nebo 2kg pikslu na strikaci pistoli a prestrikat ty prahy po prebrouseni komplet. Dat tam aspon poradno vrstvu, to same plati i pro vystrikani dutin nejakym tim vosk hnusem. Idealne vzit flexu a lamelovy kotouc=kotouc s brusnym papirem. Tim prebrousit komplet misto kde to rezivi a brousit opatrne az na cisty kov a postupovat do stran, dokud nebudes brousit cisty kov a nebude odpadavat rez atp. Kdzy to uz budes delat, tak bych lehce preletel i cely komplet prah az do konce. Po tomhle hrubem obrouseni je idealni cele to otrit hadrem namoceny v redidle, abys to poradne odmastil. Misto kde byla rez, natrit bezoplachovym odrezovacem. Ten nechat poschnout a pak cely prah a vse cos cistil pretrit zakladovou barvou, a jak zaschne tak jeste klidne dat druhou vrstvu zakladni barvy, idealne synteticka rychleschnouci. Kdyz uz zaschne i 2 nater zakl.bar tak auto olepit pap paskou + noviny. Prelepit mista, ktere nechceme nastrikat Kdyz uz to budes mit komplet oblepene tak to striknes tim Body 950, klidne v nekolika vrstvach aby tam byla silnejsi vrstva. Pak po zaschnuti prestrikat vrchni barvou, ovsem kdyz strikas metalizu, tak po nastriku metalizi musis prestrikat pruhlednym lakem To je asi tak nejak polostrucne napsane, ovsem pokud nemas zkusenosti z brousenim a lakovanim hlavne teda strikanim a nemas ani kompresor atp. Tak to ani nedelej, protoze ti takova oprava jen srejema vydrzi tak 1-2 roky max. Editováno: 24. Červenec 2011, autor: Grym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 24. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2011 nejlepší je hrncový drátěný kartáč ve flexe - krozoze se vydrbe na kov, ale oproti šmirglu zbytečně neubíráš "zdravý" kov. Čím uděláš silnější vrstvu, tím to déle vydrží, bohužel ale jen z vrchou. Počítej s tím, že o to více ti to pod touto vrstvou bude skrytě reznout, takže jednoho dne to celé upadne a bude to durch. Já bych volil spíše tenčí - normální vrstvu - budeš to mít pod kontrolou. Pokud to někde začne prolézat, tak znova vydrbat. Pokud na to dáš lak, tak jakmile se objeví první puchýře, tak okamžitě brousit - v ty puchýře kvůli kapilaritě vody velmi zrychlují korozi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 24. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2011 (editace) Urcite musim s tebou souhlasit. Ja prevazne pouzivam lamelovy kotouc a kdyz je tam proste uz slabsi misto tak to vic probrousim a prevarim plechem, ovsem ne kazdy ma doma svarecku atp. Takze je to nekdy i o moznostech kazdeho z nas. A postupu. Co se tyka rastru, tak se me prave osvedcila silnejsi vrstva z toho duvodu, ze kdyz uz to pak prestrikavas vrchni barvou, tak vis ze to zacne vylezat treba za 4roky. Ovsem pri slabsi vrstve to vyleze vecinou driv a tak se neubranis to znovu prebrusovat a prestrikavat a je to tak nakladnejsi jak casove tak financne. Je jasne, ze kdyz to bude uz prohnile na vice mistech, tak to je jen zase otazkou casu kdy se udela nejak ta bublina pod kretou se drzi voda a pekne to hnije pod povrchem Ovsem tady na te fabii to neni tak moc chycene, takze bych to resil jak jsem napsal nahore a vim ze ty 4 roky to vydrzi. Za predpokladu ze vystrikas poradne dutiny a nebude to mit snahu reznout o5 zevnitr. Jednodusi varianta je samosebou u tech aut, kde to strikneme jen rastrem a nedavame uz zadnou vrchni barvu. Idelani je bile nebo cerne auto, kde pouzijem bud bili nebo cerny rastr=Body 950 atp, a nebude to vypadat spatne. Tak tam to za 2 roky staci prebrousit chycene mista a znovu pretrit zakladem a striknout rastrem a je klid za par hodin na par let. Stejne kazdy vi, ze to nakonec vyhraje rez edit: Jese jsme si vzpomel na mojeho znameho, ted je uz v duchodu, ktery cely zivot delal autoklempire a lakose a po jeho zkusenostech me doporucoval vystrikat dutiny normalnim vyjetym mot. olejem. Dat ho tam poradne, aby zacal pak vytekat ven. Takhle osetroval stare Skody, Ziguly atp a jak rikal, vydrzelo to bez rzi daleko vic nez kdyz to vystikal nekomu dutinakem voskem. Ovsem ekologum by se to asi moc nelibilo Editováno: 24. Červenec 2011, autor: Grym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 24. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 24. Červenec 2011 Me jeste myslim ludo poradil tlumex .. tam taky pisou ze je to presne na ty mista kde ja potrebuju .. vubec me netesite ze to nakonec rez vyhraje .. ja ji mam jen povrchove a rikal jsem si ze kdyz to trochu smirglem prejedu tak ze to ten odrezovac co je obsazeny v tom tlumexu jestli tam teda je zvladne ne? Toz zklamali jste me silene .. ja si rikal ze boj se rzi zvladnu .. ze natru 2 vrstvy tlumexu a bude klid ja nemuzu brousit cely nosnik protoze na zbytku je guma jeste kryci .. ludo rika zadny 950 ale at pouziju hammerit a nebo tlumex a vy zase ze staci 950 tuz tak co mam pouzit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 25. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2011 Nevim jaky Tlumex mel na mysli, ale Tlumex se spis strika na podvozek. Jeho slozeni (pokud se nepletu) nedovoluje prelakovani, takze nevim jestli je teda idealni prave na prahy?! Kazdopadne je to na tobe, jak se s tim poperes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 25. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2011 No ja jak to tu tak ctu asi to necham udelat servis a nebo se aspon podivam na cenu a pak se uvidi ja myslel ze podvozek je i prah kdyz je to zespoda .. ale kazdopadne me to auto brzo zabije Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 25. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2011 Tlumex se nedá přelakovat (pod lakem by se rozpustil) a není antikorozní - pouze zabraňuje mechanickému poškození od kamínků (a to ještě blbě) - musí se nanášet na něco, co nějaké stabilizátory koroze obsahuje (základovka). Tvůj problém je v tom, že primární zdroj reznutí je na místě, kam se nedostaneš (pod blatníkem a nedoporučuji ti ho kvůli tomu sundavat - tak hrozné to zas není). Pokud uděláš sebelepší opravu, tak se to z těchto míst bude stále šířit. Úplně stejně ne-li víc bude ten práh rezavý vevnitř.... U koroze platí zásada: Je to mnohem horší než to vypadá. Nadruhou stranu, zas taková tragedie to není, takže, když se o to budeš pěkně starat, tak to 10 let vydrží, stejně si za pár let asi koupíš jiné auto... Pokud v servisu nemáš DOBRÉHO známého, tak bych to tam osobně nedával. Je s tím docela piplačka a na to se ti každý vyprdne. Takže oprava bude sice možná velmi efektní, ale asi ne moc trvanlivá. Prostě vezmi kartáč napatlej a na jaře uvidíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
slant Vloženo 25. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2011 tiez si myslim ze ti to v servise odflaknu. naplacaju nato farbu a kaslu ti na to. kto by ti to cistil? nie je to jeho auto. je tvoje. co by som urobil na tvojom mieste: zobral kartac, oskriabal, poriadne ODMASTIT a skus ten hammerite, nech to mas chranene aspon zakladom. potom uz by som spekuloval o striekani ked viem ze som si to dobre predtym osetril sam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 25. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2011 Odsroubovat lapac, odsroubovat blatnik a vyhnout ho - osetreni udelat i z druhe strany blatniku - oskrabat velke necistoty, ocel.kartac do vrtacky a vse az na plech obrousit,obrousit rucne smirk. papirem nerovnosti, natrit odrezovacem - nechat pusobyt dle navodu, natrit zakladovkou-sedou/cervenou, pokud se to bude strikat body asfaltem ci jinym pripravkem nejlepe krupickovate a zase i druhou stranu blatniku - vse co nechcete postrikat si oblepte papir.izolackou, doporucim vystrikat vsechny prahy,5 dvere, 4 x dvere a to jejich spodni cast - bud rozebrat tapecirung nebo ze spoda udelat 3x otvor a zase zaslepit po vystrikani, vsechny nosniky jak u motoru tak podlaha a zadni cast karoserie, u vicka nadrze a pod. voskem, navrtat nove dirky v prahach na nedostupna mista a po vystrikani je zaslepit cernou zatkou. Taky to nebude na furt, ale nejaky rok to bude ok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 25. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2011 Ja uz nevim co delat Kazdy rika neco jineho Obrousit dobre tak to zbrousim co pujde .. zevnitr to nastrikam sprejem na dutiny asi timto: http://shop.spectrum-franek.cz/katalog/prislusenstvi-a-doplnky/ochrana-podvozku-a-dutin/40201/ a nebo tim WD 900 s trubickou uvidim .. ale nevim jak resit ten spodek jestli to resit tak ze to obrousim a pak zakladni barvou a nebo natrit odrezovacem nebo UBS pastou? touto a nebo to natrit tim hammerlitem nebo jak se to jmenuje? Ty spreje jsou zase na ochranu i takze to trochu je lepsi nez hammerit ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 25. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2011 (editace) Dobre rozhodnuto! Prvni obrousim a pak nastrikam odrezovacem ... necham to chvili pusobit podle navodu znova nastrikam a pak po to po zaschnuti nastrikam tou ochranou http://shop.spectrum...-a-dutin/40118/ .. a pak sezenu cerveny lak a zkusim to tim jo? Je to tak dobre? A nebo druha moznost .. natru to UBS pastou http://shop.spectrum...-a-dutin/40103/ .. a dutiny ty vystrikam sprejem na dutiny to nebude problem Ten tlumex asi neni na ochranu proti korozi takze volim radeji tohleto .. nepomuze tak zkusim neco jineho Editováno: 25. Červenec 2011, autor: Petrkiller Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 25. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2011 Odsroubovat lapac, odsroubovat blatnik a vyhnout ho - osetreni udelat i z druhe strany blatniku - oskrabat velke necistoty, ocel.kartac do vrtacky a vse az na plech obrousit,obrousit rucne smirk. papirem nerovnosti, natrit odrezovacem - nechat pusobyt dle navodu, natrit zakladovkou-sedou/cervenou, pokud se to bude strikat body asfaltem ci jinym pripravkem nejlepe krupickovate a zase i druhou stranu blatniku - vse co nechcete postrikat si oblepte papir.izolackou, doporucim vystrikat vsechny prahy,5 dvere, 4 x dvere a to jejich spodni cast - bud rozebrat tapecirung nebo ze spoda udelat 3x otvor a zase zaslepit po vystrikani, vsechny nosniky jak u motoru tak podlaha a zadni cast karoserie, u vicka nadrze a pod. voskem, navrtat nove dirky v prahach na nedostupna mista a po vystrikani je zaslepit cernou zatkou. Taky to nebude na furt, ale nejaky rok to bude ok Na spodku dveri mas odtokove kanaliky netreba vrtat nove diery. Vosk nastriekas cez tie otvori dnu do dveri. Na prahoch su tiez otvori ktore su zaslepene zaslepkami. Cez tie otvori nastriekas vosk. Netreba vrtat nove diery. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 25. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2011 (editace) Tak po domluve s proochym pres SZ jsem se rozhodl i pres odpor goryho k tem sprejum vim o tom kulove takze to snad dopadne dobre a nevyvratim se jak ten nosnik bude kompletne prorezly .. ale snad to pomuze jen co se zlepsi pocasi tak se na to vrhnu! A poperu se stim Editováno: 26. Červenec 2011, autor: Petrkiller Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 25. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 25. Červenec 2011 Pozor ve dverich jsou sice odtokove dirky ale za 1.- neprostrcis tam hadicku s tryskou a za 2.- po vystrikani je ucpete - zatece tam vosk a jsou z vice jak 50% ucpane a vice, zalezi kolik bordelu mate ve dverch. A v prahach jsou sice otvory, ale pohledovou stranu prahu nikdy nevystrikas a horni tez ne - uvadim foto sice octavia, ale slozeni prahu je stejne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 26. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 26. Červenec 2011 při výrobě ty prahy nějak vystříkat dokázali, takže tam nějaká cesta bude Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Whitefabia Vloženo 16. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 16. Listopad 2011 hrzdy stop.. cize zakladnu farbu a pouzit na to body 930 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
romanje71 Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 Dobrý večer, seasi bude má otázka primitivní, takže se předem omlouvá, ale přesto to zkusím..Mám OII, r.v. 2006. Jsem druhý majitel, mám ji dovezenou z německa, i s kompletní historii vozu (servisní prohlídky). Nyní jsem si všiml, že v předu na kapotě, tedy přesně na hraně kde kapota končí(u předního okna) se začíná dělat rezavý flíček...Já vím, zas tak nic hrozného to není..Jen by mě zajímalo, jestli Škodovka dává na karoserii záruku a případně kolik let? Slyšel jsem, že Ford dává např. na karoserii snad 10 let záruku. A pokud ano, jestli bych to mohl uplatnit i já, i když jsem "až" druhým majitelem... Předem díky za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 13. Březen 2012 Sdílet Vloženo 13. Březen 2012 ta záruka je ale na prorezivění - díru skrz. Obecně přenos nadstandardní záruky (což toto je) na druhého majitele ještě k tomu z jiného státu je problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrkiller Vloženo 20. Březen 2012 Sdílet Vloženo 20. Březen 2012 Já nevím u fabky rodičů (HTP) jsem to taky řešil v autorizáku protože jim reziví prah .. jsou 2. majitelé a problém s tím moc nebyl .. akorád nevím do dnes jestli to vlastně opravili nebo ne ale kecy neměli žádné o 2. majiteli nebo něco .. stačí když nevynecháš prohlídku servisní ani ty jako majitel a záruka je 10 let na prorezivění ale řešil bych to dřív už .. ikdyž jestli to není nic hrozného tak to zadělej lakem a neřeš .. zbytečný čas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 25. Únor 2016 Sdílet Vloženo 25. Únor 2016 (editace) Ahoj, zkusím tohle téma obnovit, potřeboval bych radu co s prahy a blatníky. Po zimě a soli na mě vykoukla koroze z pod natřené vrstvy u prahu na pravé straně vozidla (pravděpodobně tam již nějaká koroze byla - takhle jsem F1 už koupil). Zdá se mi to, jako by to šlo od předního blatníku a škvírou ve dveřích (viz fotky). Někdo nějaký tip, co s tím udělat a čím to případně zaplásknout ? Případně jak se dostat do té škvíry u dveří? Na podzim jsem dělal dutiny za předními koly (za podběhy, kde se sbírá bahno, listí, vlhkost) a tam jsme to vybrousili ocelovým kotoučovým kartáčkem, lihem vyčistili zbytek lehké koroze, vysušili horkovzduškou a zapláskli to ve dvou vrstvách antikorozním body. Měl by být podobný postup i u tohoto nebo doporučujete něco jiného ? Na estetiku už moc nehledím, je to starší auto a slouží k přepravě do práce a občasnému ježdění po městě.Uvítám každé rady a zkušenosti od lidí, co mají s korozi zkušenost, co nejlépe zabírá (jak tyto místa opečovávat tak, ať se rozšiřovaní koroze co nejvíce zpomalí) a případně vůbec, jestli to má cenu řešit a trávit nad tím čas nebo by bylo lepší to nechat udělat v service (a co konrkétně)? Jedná se o F1 SDi Combi 2002. Děkuji všem Editováno: 25. Únor 2016, autor: Durannn Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 25. Únor 2016 Sdílet Vloženo 25. Únor 2016 ty fotky nějak nefachají Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hurec Vloženo 25. Únor 2016 Sdílet Vloženo 25. Únor 2016 (editace) Cus co s prahama? Jasnacka taktez pred FL.a zrezivelo mi to mezi blatnikem a prahem. Jiz predemnou majitel na to kaslal , me to nenapadlo a ted je na jedne strane dira. Takze pujde to nak vyvarit? Ci cast vymenit? Co s celyma prahama? Ocistit a hodim tam naky ten srackol? Kolik to tak muze stat? Tez mi nejde o estetiku , ale za auto bych dostal almuznu a jezdim v 90% jen do roboty a na nakupy. V lete sem tam vylety a klimatizaci mam a to je jedine co potrebuji. V okoli se zas krade jak cert tak nic novejsiho nechci kupovat. Diky za odpoved. Editováno: 25. Únor 2016, autor: Hurec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Durannn Vloženo 25. Únor 2016 Sdílet Vloženo 25. Únor 2016 zkuste ty fotky nyní, mi to běhá na IE a Chrome Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.