Přejít na obsah

Koroze


Jaspur

Doporučené příspěvky

Zdar,

mám ten samý problém, u pravého blatníku za zástěrkou se mi udělala díra, příští týden jdu na vyřezání a vyvaření. V ofiko servisu Škoda mi řekli, že za 6500 komplet práce, práh, lakování...myslím, že Fabie z 2001 už za takovéhle peníze nestojí, proto to vaření u známého.

Jinak jsem před rokem komplet odstrojil předky, odrbal rez, vykitoval a přestříkal. Bohužel předešlý majitel na ošetřování auta kašlal, proto ty rezavé prahy

post-98474-0-80972700-1456442264_thumb.j

post-98474-0-16092800-1456442320_thumb.j

post-98474-0-00792700-1456442321_thumb.j

post-98474-0-48253900-1456442321_thumb.j

post-98474-0-87259100-1456442321_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, zkusím tohle téma obnovit, potřeboval bych radu co s prahy a blatníky. Po zimě a soli na mě vykoukla koroze z pod natřené vrstvy u prahu na pravé straně vozidla (pravděpodobně tam již nějaká koroze byla - takhle jsem F1 už koupil). Zdá se mi to, jako by to šlo od předního blatníku a škvírou ve dveřích (viz fotky). Někdo nějaký tip, co s tím udělat a čím to případně zaplásknout ? Případně jak se dostat do té škvíry u dveří?  Na podzim jsem dělal dutiny za předními koly (za podběhy, kde se sbírá bahno, listí, vlhkost) a tam jsme to vybrousili ocelovým kotoučovým kartáčkem, lihem vyčistili zbytek lehké koroze, vysušili horkovzduškou a zapláskli to ve dvou vrstvách antikorozním body. Měl by být podobný postup i u tohoto nebo doporučujete něco jiného ? Na estetiku už moc nehledím, je to starší auto a slouží k přepravě do práce a občasnému ježdění po městě.

Uvítám každé rady a zkušenosti od lidí, co mají s korozi zkušenost, co nejlépe zabírá (jak tyto místa opečovávat tak, ať se rozšiřovaní koroze co nejvíce zpomalí) a případně vůbec, jestli to má cenu řešit a trávit nad tím čas nebo by bylo lepší to nechat udělat v service (a co konrkétně)?

 

Jedná se o F1 SDi Combi 2002.

 

Děkuji všem :)

 

 

1.md.jpg

4.md.jpg

3.md.jpg

2.md.jpg

 

Čeká Tě sundání blatníků, dveří a kol...potom práce s kartáčem a pořádně až na čistý kov, potom přestříknout antikorozní barvou a pak odstínem barvy co máš auto. Pak vše nandej zpět a menší rada, jak jsou plastové podběhy tak za ně se dostává veškerý bordel, proto vem v tubě do pistole tmel nebo v mém případě akvaristický tmel černý a vymaž ty škvíry co vedou mezi plastem a karoserií. Věř mi že to pomáhá !!! I v servise mi řekli, že to je dobrý nápad, kdyby totiž tohle udělali na začátku tak ta Fabka nebude náchylná na korozi v tomto místě ;-)

Editováno: , autor: Sigi 11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čeká Tě sundání blatníků, dveří a kol...potom práce s kartáčem a pořádně až na čistý kov, potom přestříknout antikorozní barvou a pak odstínem barvy co máš auto. Pak vše nandej zpět a menší rada, jak jsou plastové podběhy tak za ně se dostává veškerý bordel, proto vem v tubě do pistole tmel nebo v mém případě akvaristický tmel černý a vymaž ty škvíry co vedou mezi plastem a karoserií. Věř mi že to pomáhá !!! I v servise mi řekli, že to je dobrý nápad, kdyby totiž tohle udělali na začátku tak ta Fabka nebude náchylná na korozi v tomto místě ;-)

 

 

Sundání blatníků a kol jsme dělal již na podzim u dutin, ale sundání dveří,.. počítám, že to už taková sranda na pár šroubků nebude, že ? No sám jsem zvědavý, co tam na mě vykoukne až to začnu šmirglovat. Bojím se že na mě vykoukne něco, co si posílal výše. Práci s tmelem, kitem atd, to už bych raději nechal na šikovnějších ručičkách, v případě díry na skrz nebo takové stavu, že bych tu díru stejně musel vybrousit. Takže jestli by po Tobě chtěli v servise 6500 za práci, možná by se to někde dalo sehnat levněji (otázkou je taky to, jak kvalitně) a člověk ot má bez starostí. No, toť otázka :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sundání blatníků a kol jsme dělal již na podzim u dutin, ale sundání dveří,.. počítám, že to už taková sranda na pár šroubků nebude, že ? No sám jsem zvědavý, co tam na mě vykoukne až to začnu šmirglovat. Bojím se že na mě vykoukne něco, co si posílal výše. Práci s tmelem, kitem atd, to už bych raději nechal na šikovnějších ručičkách, v případě díry na skrz nebo takové stavu, že bych tu díru stejně musel vybrousit. Takže jestli by po Tobě chtěli v servise 6500 za práci, možná by se to někde dalo sehnat levněji (otázkou je taky to, jak kvalitně) a člověk ot má bez starostí. No, toť otázka :kol-32:

 

říkal jsi, že ti na vzhledu moc nezáleží - tak to jen okartáčuj a přetři nějakou antikorozní základovkou a na to bílý sprej. Prostě nějaké jednoduché řešení, které v pohodě každý rok - dva zopakuješ. Musel by jsi to udělat sakra pořádně, aby to nepropouštělo rez alespoň pět let a pravděpodobně to ani nepůjde, protože to bude chycené i zevnitř prahu.

 

To vyvaření také není úplně 100procentní řešení - tohle je poměrně složitá partie, potkává se tam několik plechů a po zavaření se to vevnitř nedá moc ošetřit (vosk na dutiny nanesený na holý, svářením vyžíhaný plech vydrží jen pár měsíců). Když už vařit, tak použít kvalitní plech, nejlépe vyřezanou část z originálního prahu (žádný vysokouhlíkový Polák či Turek, který rezne snad i po naložení do oleje).

 

Ale jak jsem tady už někde psal, tohle je spíše kosmetická vada. I když to nebudeš řešit vůbec, tak to ještě pěkných pár let vydrží, jen z toho holt polezou ty rezavý fleky.

 

A nejsou ty blatníky náhodou už měněné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda, ten vzhled nejak neřeším, je to starší auto, tak z toho nebudu dělat novotinku. Myslíš že by se to dalo nějak ošetřit i bez toho sundání dveří? Nemám v tom praxi a trošku se obavam toho "jak na to". Jde taky o to, že nemám garáž,,takže musím to i nějak provizorně kombinovat někde na zahradě a řídit se i počasím a časem. Dutiny jsem na podzim delal u kámoše v garáži a to je samozřejmě v tomto pohodlnější, ale nechci ho stále obtěžovat. Později přidám obrázky jak vypadaly dutiny za předním kolem, bohužel fotky jsem dělal jen u levého, pravou stranu jsem už pak nefotil, což je škoda, protože tam koroze zrovna vyrašila.

Jinak jestli už nebyly prahy dělané, to netuším, v servisce nic není (auto bylo ČEZ služební, pak jej odprodalo a ja jej koupil od druhého majitele).

 

tady obrázky,

 

co tam bylo - vymetení veškerého zaschlého bahna s listím (trošku to vypadalo jak struktura vyhaslého popele), očištění koroze kartáčovým kotoučem + následně lihem, zaschnutí + 2x vrstva černého body

 

IMG_20151024_174505.md.jpg

 

IMG_20151024_174410.md.jpg

IMG_20151024_183138.md.jpg

Editováno: , autor: Durannn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jakou cenu to vidi ten znamy? Radeji zainvestuju do fabky. Mam 1,4ku a ta slape jak hodinky. Skoda to vymenovat za eko motory co nic nevydrzi. Pomuzou pak lapace bordelu za prednima kolama?

Známý okolo 1000 - 2000 nastříkat a dodělat musím sám, kamarádovi vařil prohnilý Jeep komplet za nějakých 5000 a slušná práce....já tam zástěrky radši nechám je to větší plocha která zabrání soli a bordelu se dostat dál....zabránit lapání bordelu za nima se dá zabránit tím tmelem do těch škvírek jak jsem popisoval dříve...

Jinak mám taky 1,4mpi a zlatá česká prácička, držák a výkon stačí ;-)

Editováno: , autor: Sigi 11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je pravda, ten vzhled nejak neřeším, je to starší auto, tak z toho nebudu dělat novotinku. Myslíš že by se to dalo nějak ošetřit i bez toho sundání dveří? Nemám v tom praxi a trošku se obavam toho "jak na to". Jde taky o to, že nemám garáž,,takže musím to i nějak provizorně kombinovat někde na zahradě a řídit se i počasím a časem. Dutiny jsem na podzim delal u kámoše v garáži a to je samozřejmě v tomto pohodlnější, ale nechci ho stále obtěžovat. Později přidám obrázky jak vypadaly dutiny za předním kolem, bohužel fotky jsem dělal jen u levého, pravou stranu jsem už pak nefotil, což je škoda, protože tam koroze zrovna vyrašila.

Jinak jestli už nebyly prahy dělané, to netuším, v servisce nic není (auto bylo ČEZ služební, pak jej odprodalo a ja jej koupil od druhého majitele).

 

tady obrázky,

 

co tam bylo - vymetení veškerého zaschlého bahna s listím (trošku to vypadalo jak struktura vyhaslého popele), očištění koroze kartáčovým kotoučem + následně lihem, zaschnutí + 2x vrstva černého body

 

IMG_20151024_174505.md.jpg

 

IMG_20151024_174410.md.jpg

IMG_20151024_183138.md.jpg

 

sundání dveří dle toho jak rozsáhlé to máš já na fotkách co jsem dával měl chycený i prostor pod pantem takže ano u mě se muselo....ty to asi nemáš ještě tak chycené, ale raději mrkni podrobněji dál i pod dveře...a pozor na chybějící záslepky v prazích!!!!!  Já na to doplatil chyběli 2 kusy a práh začal hnít....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sundání blatníků a kol jsme dělal již na podzim u dutin, ale sundání dveří,.. počítám, že to už taková sranda na pár šroubků nebude, že ? No sám jsem zvědavý, co tam na mě vykoukne až to začnu šmirglovat. Bojím se že na mě vykoukne něco, co si posílal výše. Práci s tmelem, kitem atd, to už bych raději nechal na šikovnějších ručičkách, v případě díry na skrz nebo takové stavu, že bych tu díru stejně musel vybrousit. Takže jestli by po Tobě chtěli v servise 6500 za práci, možná by se to někde dalo sehnat levněji (otázkou je taky to, jak kvalitně) a člověk ot má bez starostí. No, toť otázka :kol-32:

 

máš tam 2 matky sundat opatrně vycvaknout kabeláž a odložit...je to snadné. Já se také lekl co jsem našel, ale pár minut práce s vrtačkou s kartáčem a bylo po rzi sice větší díry ale ty se zadělali. Před měsícem jsem akorát našel zespodu větší díru pod dveřma hned za zástěrkou (prohnilo to zevnitř), proto to dám na vyřezání a vyvaření. 6500 není moc za to že ti škodováci udělají komplet práh, ale na malou dírku zatím stačí šikovný klempíř, jestli za 5 let bude více prohnilý a auto ještě bude sloužit pak se rozhodnu zda nenechám udělat komplet práh, ale to se asi nestane :-D

Práce s kitem je pohoda...jen to pak vybrousit do tvaru a vyhladit nic více ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostor pod pantem jeste nevypadá tak zle ale taky to tam asi trochu chycené je. Myslím ta malá skvira mezi dvermi a blatnikem pod pantem dveří. Kdyz jsem dělal ty dutiny, uvažoval jsem že bych to vzal i u těch dveří, ale nevěděl jsem čím úzkým se tam dostat a ošetřit to, takže říkáš že ideál je sundat celé dveře, no, to moc potěšen nejsem. Za dva týdny jedu do servisu na výměnu oleje v převodovkce (něco hučí při 2tis otáčkách při 4. a 5. stupni rychlosti, když vyřadím nebo zmáčknu spojku, přestane to hucet, viděl bych to na ten olej, auto má teď lehce pres 151tkm, tak myslim ze je nejvyšší čas, ikdyz ŠA tvrdí, že je doživotní), tak se rovnou poptam i na ty prahy/blatniky, jak to vypadá, když to budou mít zvednuté.

Editováno: , autor: Durannn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prostor pod pantem jeste nevypadá tak zle ale taky to tam asi trochu chycené je. Myslím ta malá skvira mezi dvermi a blatnikem pod pantem dveří. Kdyz jsem dělal ty dutiny, uvažoval jsem že bych to vzal i u těch dveří, ale nevěděl jsem čím úzkým se tam dostat a ošetřit to, takže říkáš že ideál je sundat celé dveře, no, to moc potěšen nejsem. Za dva týdny jedu do servisu na výměnu oleje v převodovkce (něco hučí při 2tis otáčkách při 4. a 5. stupni rychlosti, když vyřadím nebo zmáčknu spojku, přestane to hucet, viděl bych to na ten olej, auto má teď lehce pres 151tkm, tak myslim ze je nejvyšší čas, ikdyz ŠA tvrdí, že je doživotní), tak se rovnou poptam i na ty prahy/blatniky, jak to vypadá, když to budou mít zvednuté.

Věř, že sundání dveří je jednoduché, 2 matky dáš akorát pozor na na kabely v průchodkách, jo a musíš ještě odšroubovat polohovače dveří nic více. Ideální právě kvůli místu a dobře se k tomu postiženému místu může ;-) 

To hučení je stopro převodovka !!! Mě cvakala před 14 dni mi v servisu vylily tu hustou štávu z převodovky (nikdo to neměnil 200 000) a hned první metry byli lahoda....nehučela necvakala....snáze se řadilo a ožilo i auto....vyplatí se to ;-) 

Další možnost může být ložisko spojky, ale nejdříve vyměň ten olej v převodovce !

Editováno: , autor: Sigi 11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, nevim jesrli si troufam na ty dveře, mám možnost to dělat na zahradě, ale jak říkám, to chce spíše suchou garáž, poptam se v servise co by to stalo, nechat to ošetřit tam kompletně tak, ať se průběh zpomalí, kdyby to byla nějaká paleta aniž by se tam něco měnilo (myslím čištění, brouseni, nejaky případný kit, antikoroz, lak), tak to budu na jaře nebo v létě bastlit sám. Chtěl bych, aby mi ještě Fabka poslouzila, SDi je drzak, spotřeba skvělá a motor je fakt odolný všemu. Co se týče toho hučení, myslím že ložisko spojky to nebude, to se prý dá poznat spíše hlukem nebo cvaknutim pri praci se spojkovym pedalem, spíše to vypadá fakt na ten olej, ten bude určitě černý jak uhlí. Co se ale týče řazení, tak to mam perfektní, přesné, hladké, stupně dobře zapadají i v zimě.

Editováno: , autor: Durannn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, nevim jesrli si troufam na ty dveře, mám možnost to dělat na zahradě, ale jak říkám, to chce spíše suchou garáž, poptam se v servise co by to stalo, nechat to ošetřit tam kompletně tak, ať se průběh zpomalí, kdyby to byla nějaká paleta aniž by se tam něco měnilo (myslím čištění, brouseni, nejaky případný kit, antikoroz, lak), tak to budu na jaře nebo v létě bastlit sám. Chtěl bych, aby mi ještě Fabka poslouzila, SDi je drzak, spotřeba skvělá a motor je fakt odolný všemu. Co se týče toho hučení, myslím že ložisko spojky to nebude, to se prý dá poznat spíše hlukem nebo cvaknutim pri praci se spojkovym pedalem, spíše to vypadá fakt na ten olej, ten bude určitě černý jak uhlí. Co se ale týče řazení, tak to mam perfektní, přesné, hladké, stupně dobře zapadají i v zimě.

Já to budu dělat také na zahradě, když je třeba tak je třeba. V servise si za tohle řeknou asi dost, pokud tam nemáš díru tak si to udělej sám, věř je to jednoduché ;-) nebát se já se do toho taky tenkrát pustil sám a začne Tě to i bavit :-)

SDI v naftě...MPI v benzínu, super motory co ? ;-)

Držím palce s převodovkou uvidíš, že to bude ono...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, pokud by si v service řekli dost (teď je otázkou co je dost, na kolik si člověk cenní své práce a času :kol-33: ), tak se na to vykašlu a zkusím to sám. Ale říkám, problém je garáž, taky v mém případě slabá výbava nářadí a tak dále, takže to je vždycky na dlouhé lokty než vůbec seženu vše proto, abych mohl začít něco bastlit :-) Jinak je pravda, že lecco mě baví, nedávno jsem se ale drbal 3 odpoledne před noční ,než jsme spravil ostřik předního sklad, pořádně někde utíkala kapalina ostřikovačů,...  nakonec jsem koupil celý blok s motorkem, postřihal hadičky a napojil na novější - ustřiženou část hadičky hadičky a vyměnil ještě těsnění mezi nádobkou a nádrží kapaliny. Tak u toho už jsem ztrácel nervy, ať jsem měnil a těsnil cokoliv, pořád to někde chcalo :))
SDi a MPi jsou poctivé motory, myslím že ty motory přežijí všechno ostatní na autě :)

Děkuji, dám pak vědět čím to hučení bylo (jestli na to kluci v servisu přijdou teda :-) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, k příspěvkům výše - dnes jsem měl auto v servise, technik mi tvrdil ,že by se korozí nezaobíral, že to není tak zle (měl to zvednuté), tak je otázka čemu věřit. Co se týče hučení při jízdě, tak nic nevypozoroval. Akorát mi volal, že se mi nevrací váleček (prasátko) u levého zadního kola. Tohle se mi ale nezdá že by to bylo ten problém. Každopádně, náprava prý zkontrolována, převodovka taky, zde prý problém není. Tak nevím, dneska jsem to prohnal a v pohodě, večer jsme jeli do práce (naložené auto) a opět lehké hučení bylo - při zařazené rychlosti, tak těžko říct. Asi to nebudu řešit. Jinak mám prý dost hlučná kole (zimní protektory), tp je sice pravda, ale myslím že bych hluk pozoroval pokaždé a ne jen při 2 - 2,1 tis ot. při zařazené rychlosti.

 

Takže tak, zatím to řešit nebudu, nemám už na to náladu, chuť a ty prachy taky netisknu :kol-44: Uvidíme v létě :)
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, k příspěvkům výše - dnes jsem měl auto v servise, technik mi tvrdil ,že by se korozí nezaobíral, že to není tak zle (měl to zvednuté), tak je otázka čemu věřit. Co se týče hučení při jízdě, tak nic nevypozoroval. Akorát mi volal, že se mi nevrací váleček (prasátko) u levého zadního kola. Tohle se mi ale nezdá že by to bylo ten problém. Každopádně, náprava prý zkontrolována, převodovka taky, zde prý problém není. Tak nevím, dneska jsem to prohnal a v pohodě, večer jsme jeli do práce (naložené auto) a opět lehké hučení bylo - při zařazené rychlosti, tak těžko říct. Asi to nebudu řešit. Jinak mám prý dost hlučná kole (zimní protektory), tp je sice pravda, ale myslím že bych hluk pozoroval pokaždé a ne jen při 2 - 2,1 tis ot. při zařazené rychlosti.

 

Takže tak, zatím to řešit nebudu, nemám už na to náladu, chuť a ty prachy taky netisknu :kol-44: Uvidíme v létě :)

 

Co se týče koroze, řešil bych to viz mé fotky výše ;-) mrknout do dutin a prostříknout tímhle ( http://www.mjfinal.cz/barvy-a-laky/barvy-ve-spreji/sprej-motip-vosk-do-dutin-(ml)-500ml-1375-detail/ ) já se těším až bude pěkně a na zahradě se vrhnu na tu korozi co lehce vystoupla, tentokrát ji už definitivně dorazím, plánuji i sundat nárazník s blatníkama a nastříkám spodek BODY 950kou.

Co se týče toho hučení co třeba ložisko na kole? Další hledání bych viděl na spojku, převodovku tedy koukal říkáš a co takhle olej v ní? Šikne se to jednou za čas vyměnit, já měnil a lépe se řadí i hlučnost polevila.

Rozhodně dávej info průběžně co nového :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to dal kamosovi a rikal taktez , zbytecne vyvařovat. Ktomu autoklempiri jsou drazi jak svina a za opravu by chtel kolem 7tisic. V lete sundam blatniky ocistim , vykituju , projedu ten styk blatnik x prah body 932 nebo neco podobneho + stim sjedu cely spodek prahu. A pred zimou tam fuknu pixlu vazeliny. Ktomu vystrikam dutiny. Vic resit nebudu na 3roky mi to staci. Pak budu mit vse splacene a koupim neco noveho. Stare auta jsou kasicky....

Editováno: , autor: Hurec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Kůli korozi a lepšímu přístupu chci sundat přední blatníky a skusit trochu korozi zpomalit. Co jsem tu četl, tak někdo říká že blatníky jsou jen šroubený, někdo že jsou i lepený - známý (mechanik) mi taky řekl že jsou lepený silikonem. Zjistím někde jak to skutečně je, bez toho abych to sám zkoušel přímo na voze? Fabia Combi 1.4, 12.2005. Dík

post-100091-0-57885100-1465648151_thumb.

post-100091-0-22560800-1465648211_thumb.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...