Přejít na obsah

1.6 TDI CR (77KW)


jarda109283

Doporučené příspěvky

Takže taky přihodím nějaké zkušenosti. S tímto motorem v 5-ti stupňovém manuálu máme najeto cca 100k km. Při 30k měněna vodní pumpa, jinak všechno ok. Spotřeba, výkon, všechno pro vyhovující, nejsem žádný závodník ;). Když to vezmu z pohledu dnešních rostoucích cen nafty, jsem ještě spokojenější. Výhody tady byly popsané, takže je vynechám. Spíš se trošku vyjádřím k těm "strašným" problémům. Největší problém je samozřejmě zpřevodování. Nevím pro jakou zemi je to navrhnuté, ale pro 50km/h v obci je to bohužel docela nevhodné. Palubní počítač radí zařazení 4., řadím a otáčky klesnou na 1400 pak stačí jen mírný kopeček a motor vydává zvuky, jako by mě chtěl zabít, takže jezdím 60 (tacho) tím se tento problém řeší, protože to odpovídá cca 1500 a to je to pásmo, kde přestávají vibrace. Existuje samozrřejmě možnost jezdit na 3. kdy těch 50km/h je cca 1700ot/min, takže žádné drama se nekoná, motor je tichý akorát mírně stoupne spotřeba, takže místo 4l to bude 4,3l. Při 90km/h na 5. je to nad 1500 (nevím přesně, nevibruje, takže mě to nezajímá, ale tak nějak 1800 to bude) a všechno bez problémů. Druhá věc je PCT, neboli to elektrické topení. Díky tomu je s tím v zimě lepší svezení než se starší 1,9tdi bez pct. Mám climatronic a předehřívaní funguje na jakoukoliv nastavenou teplotu..tj mám 22 a po chvilce cítím teplý vzduch. Ale četl jsem, že u climaticu se musí ovladač nastavit na max teplotu, aby se to aktivovalo. http://goo.gl/G6cIL - tady toho je víc.

Editováno: , autor: Dablik888
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže taky přihodím nějaké zkušenosti. S tímto motorem v 5-ti stupňovém manuálu máme najeto cca 100k km. Při 30k měněna vodní pumpa, jinak všechno ok. Spotřeba, výkon, všechno pro vyhovující, nejsem žádný závodník ;). Když to vezmu z pohledu dnešních rostoucích cen nafty, jsem ještě spokojenější. Výhody tady byly popsané, takže je vynechám. Spíš se trošku vyjádřím k těm "strašným" problémům. Největší problém je samozřejmě zpřevodování. Nevím pro jakou zemi je to navrhnuté, ale pro 50km/h v obci je to bohužel docela nevhodné. Palubní počítač radí zařazení 4., řadím a otáčky klesnou na 1400 pak stačí jen mírný kopeček a motor vydává zvuky, jako by mě chtěl zabít, takže jezdím 60 (tacho) tím se tento problém řeší, protože to odpovídá cca 1500 a to je to pásmo, kde přestávají vibrace. Existuje samozrřejmě možnost jezdit na 3. kdy těch 50km/h je cca 1700ot/min, takže žádné drama se nekoná, motor je tichý akorát mírně stoupne spotřeba, takže místo 4l to bude 4,3l. Při 90km/h na 5. je to nad 1500 (nevím přesně, nevibruje, takže mě to nezajímá, ale tak nějak 1800 to bude) a všechno bez problémů. Druhá věc je PCT, neboli to elektrické topení. Díky tomu je s tím v zimě lepší svezení než se starší 1,9tdi bez pct. Mám climatronic a předehřívaní funguje na jakoukoliv nastavenou teplotu..tj mám 22 a po chvilce cítím teplý vzduch. Ale četl jsem, že u climaticu se musí ovladač nastavit na max teplotu, aby se to aktivovalo. http://goo.gl/G6cIL - tady toho je víc.

Souhlas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravicko, Tak uz par měsícu jezdim taky 1,6TDI. Před tim jsem mel Passata 1,9tdi 96 kw čipnuteho na 118kw. Chvili jsem nadava co jsem to koupil,ale každa nastěva benzinky mi připomela proč jsem toto rozhodnuti udělal. V prměru najedu 1000km tydně většinou dalky po německu, Na okrskach mi taky nikdo neujede, provoz to nedovoli. Topí podstatně lepe neš 19tdi. Jediný co nechapu, proč tam dali omezovač na 190 km/h Motor by ještě šel učitě na tachometrových 205 jako 1,9 tdi

Nevite někdo jak to vypnout? Skoušel jsem to přenastavit VAG, napiše nova hodnota uložena, ale pak tam hodi stejne zas těch 190. Co stim?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.6 CR - Jeden z neporuchovějších koncernových motorů...Jak tak koukám, kdo co píše a co vím, tak se o tomhle píše nejvíc...

A já hlupák myslel, že největší koncernový zmetek je 2,0 TDI PD

jaké konkrétní potíže jsou s 1,6TDI CR? Ať vím na co se mám připravit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.6 CR - Jeden z neporuchovějších koncernových motorů...Jak tak koukám, kdo co píše a co vím, tak se o tomhle píše nejvíc...

To mě zajímá. Můžeš napsat pls. na jaký vlákno se podívat? O žádnejch zásadních problémech se mi tu právě nic nepodařilo najít. Zdá se mi, že kolem 1,6CR se tu řeší většinou spíš individuální problémy a prkotiny, které ani tak nesouvysí s motorem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak o tomhle motoru vím jen tolik, že ho má kolega přesně stejnou dobu co já ve firemní octě 1,4 TSI. Je velmi spokojen, hlavně se spotřebou, najeto cca 30k a kromě rozpáraného zadního blatníku při vjezdu do parkovacího domu ve St.Gallenu nic (ale to asi motorem nebylo :-). Naftu nemusím, ale chtěl jsem se zeptat, kde kdo přišel na to, že to je nejporuchovější motor koncernu, když (objektivně) jsou tyto informace podle mne velmi dobře tajeny. Tak je to JPP nebo fakt má někdo přístup do databáze někde v Bolehlavi? Ono se občas posere vše, i když si myslím, že benzín je "servisně přítulnější" v takovém pětiletém horizontu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to nevim odkud berete, ze benzin je servisne pritulnejsi, od roku 2008 jezdim jenom OII s TDI a doted jsem ani jednou nebyl v servisu s zadnou poruchou... jedine co se posralo byl zatim chladic klimy ale za to muze kaminek co jej prederavil...zalezi totiz jak se o motor starate, jestli menite olej kazdejch 15 tis a s olejem i vzduch a olej filtr, co 60 tis palivovej a kabinovej a jinak nic, pak samozrejme treba rozehrat a dochladit, jinak je to "neznicitelny" motor, a to by ste koukali kdyby jezdili rovnako vykonne motory benzin vs nafta vedle sebe stejnej pracovni rezim kterej z nich by odesel driv... muzes zapomenout ze s benzinem o vykonu 77KW by jsi si ho mohl svistet dalnici 180 km/h v kuse na trati 900-1000km (tak jezdim bezne), ver anebo ne ale benzin by jiste odesel driv... uz jenom z duvodu prehrivani se oleje a tvorby karbonu... u dieselu mam pres leto v tomhle rezimu teplotu oleje 107-109 stupnu a u benzinu odhaduju kolem 140 stupnu... to je pro bezny olej moooc...dale pak treba vzit v potaz i vetsi namahani komponent benzinoveho motoru kvuli vyssim uhlovym rychlostem na klice (vyssi otacky pri stejne rychlosti) a taky stredni pistova rychlost je uplne nekde jinde oproti dieselu... ale to uz je diskuse na vic radku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pane paldous, to je diskuse o hovně-kromě toho, já jsem se do žádné nafty nenavážel, jen jsem se ptal, kde kdo bere informace, že to je nejhorší motor, a Vy to berete jako "obranu Stalingradu"....já Vám tu naftu neberu, jen jsem napsal, že ji nemusím. Navíc si myslím (ale to už je mimo diskuzi) že 15 000km pro výměnu je tady něco jako "kouzelný proutek měnící škodovku v rols royce popř.maserati nebo bmw...furt všechno vyměňujete, nejlépe i vodovodní filtr v garáži a vaše nezničetelné motory prohánějí cokoli, co se na cestě jen pohne a třeba vás náhodou předjede. Budiž-ale na to jsem se vůbec neptal. Já naopak Vám i všem ostatním dieslům přeji, aby jste vyhráli všechny velké ceny , co na světě existují a docela mne mrzí, že jsem se byť jen zeptal i když ta otázka byla vlastně "podkuřovací a vlezdoprdelistická"-vidím že píchnout do vosího hnízda se dá i zcela nevinně-tak hezký večer všem i dieslům... :-) chtěl jsem ještě dodat, že od roku 2008 ještě není tak dlouho, co jste v servisu nebyl a chtěl jsem Vám popřát, aby Vám neprasklo tažné lano až tam ten zázrak potáhnete, ale to už by asi provokace byla, tak toho nechám. Nic ve zlém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

i když si myslím, že benzín je "servisně přítulnější" v takovém pětiletém horizontu....

reagoval jsem jenom na tohle...

ja si zase myslim ze benzin v tomhle aute neni servisne pritulnejsi... (nemyslim tim samozrejme hladky benzin 1.4 resp 1.6, ten je ovsem o hovne v tak tezkym aute)

kazdy ma pravo na svuj nazor a ja jsem svuj vyslovil a za nim si stojim, taky preju hezky vecer

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to nevim odkud berete, ze benzin je servisne pritulnejsi, od roku 2008 jezdim jenom OII s TDI a doted jsem ani jednou nebyl v servisu s zadnou poruchou... jedine co se posralo byl zatim chladic klimy ale za to muze kaminek co jej prederavil...zalezi totiz jak se o motor starate, jestli menite olej kazdejch 15 tis a s olejem i vzduch a olej filtr, co 60 tis palivovej a kabinovej a jinak nic, pak samozrejme treba rozehrat a dochladit, jinak je to "neznicitelny" motor, a to by ste koukali kdyby jezdili rovnako vykonne motory benzin vs nafta vedle sebe stejnej pracovni rezim kterej z nich by odesel driv... muzes zapomenout ze s benzinem o vykonu 77KW by jsi si ho mohl svistet dalnici 180 km/h v kuse na trati 900-1000km (tak jezdim bezne), ver anebo ne ale benzin by jiste odesel driv... uz jenom z duvodu prehrivani se oleje a tvorby karbonu... u dieselu mam pres leto v tomhle rezimu teplotu oleje 107-109 stupnu a u benzinu odhaduju kolem 140 stupnu... to je pro bezny olej moooc...dale pak treba vzit v potaz i vetsi namahani komponent benzinoveho motoru kvuli vyssim uhlovym rychlostem na klice (vyssi otacky pri stejne rychlosti) a taky stredni pistova rychlost je uplne nekde jinde oproti dieselu... ale to uz je diskuse na vic radku...

Nechci urazit, sice pár "odborných" názvů,ale ty nižší otáčky a tím i nutnost jiných převodů je dána i principielním vyšším namáháním vznětového motoru. On by se taky rozložil, točit víc. U vznětových motorů a pocitově větší síly je dáno kroutícím momentem vs. otáčky atd. Nevím kde jste byl na té teplotě oleje, ale já u mého TSIčka ve čtyřech dospělýcch a jednom dítěti při cestě do Blavy jsem neměl v létě a při 130ti olej na více jak 110ti stupních- je tam chladič oleje. Nebuďte z toho tak moc přejásaný. Každý motor má svoje. Já si VW dieslů(4) užil dost a teď mám alespoň ticho od motoru a při mém stylu ježdění a stylu jízdy nejsem nikterak odlišný od naftového. Tj léto kolem 6ti, zima(beru i přes den pod -5ti) do sedmi, jako kolega s OII před facem 77 kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jo, ale jde o zivotnost agregatu...... ja se bavim o rychlosti kolem 180, to zapomente ze v lete ve vedru kolem 30 stupnu na dalnici pri 180ce budete mit teplotu oleje 110, i kdyz je tam ten chladic... ja taky kdyz si ho klepu kolem 120 tak mam teplotu kolem 90 stupnu oleje... jinak diesel je sice vic namahany prac cyklem, to je pravda, ale je na to namahani taky patricne dimenzovany, skuste si postavit vedle sebe rozdelanej benzin a rozdelanej diesel a volnym okem rozeznate rozdil v rozmerech a dimenzovani jednotlivych komponent... nevim kolik jset v zivote videl rozdelanejch motoru, ale ja kdyz jsem jeste byl na fakulte tak jsme zacinali mereni na starejch skodovackejch motorech a odvtedy uz jsem jich par vystridal po ruznych laboratorich po cele evrope...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle kolegy točí ta jeho 1,6 TDI při 130 km.hod cca stejně tedy 3000-a i kdyby ne. To jsou otáčky motoru, pokud se nepletu. Střední pístová rychlost i úhlová rychlost na klice jak píšete( zdvih má 1,4 TSI 76,5 a 1,6 TDI CR 80,5) -tedy střední pístová rychlost cs=2 x n x s /60 vychází u TSI 7,65 m/s a u TDI 8,5 m/s při 3000 otáčkách! Tedy vyšší než u TSi-díky delšímu zdvihu. Úhlová rychlost je úhlová rychlost (nevím, jak to má souviset-ta může mít vliv na životnost "dvojhmoty", to jo). Pane já se nechci přít (a taky mám jen jednu vysokou školu a ještě za komunistů) a dělám úplně "do něčeho jiného" a ano souhlasím, že každý má právo na svůj názor, ale Vy jste mi napsal (aby jste mne poučil) že to je na delší diskusi.... To mne ještě pobavilo. Ale vzápětí lítají fakulty a laboratoře po celé Evropě a taky ta "stoosmdesátka" v kuse na trati 900-1000 km jak "běžně" jezdíte. Ne , pane, už Vám nevěřím. Promiňte. Musíte argumentovat něčím, co lze doložit. Ale opravdu se nechci hádat, jen je mi líto,když se někdo vžije do role, která pouze rolí jest. Já jsem žádný motor od škodovky (ani benzín ani naftu) nerozebral, to je fakt, ale každá praxe musí být podložena teorií(bohužel). Je mi líto.A fakt už toho nechám, je mi to nepříjemné. "servisně přítulnější" bylo myšleno v pětiletém horizontu levnější z pohledu servisu, nic víc nic méně. A fakt končím, děkuji Vám, že se to nezvrhlo v něco nechutného a přeji Vám krásný den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle kolegy točí ta jeho 1,6 TDI při 130 km.hod cca stejně tedy 3000-a i kdyby ne. To jsou otáčky motoru, pokud se nepletu. Střední pístová rychlost i úhlová rychlost na klice jak píšete( zdvih má 1,4 TSI 76,5 a 1,6 TDI CR 80,5) -tedy střední pístová rychlost cs=2 x n x s /60 vychází u TSI 7,65 m/s a u TDI 8,5 m/s při 3000 otáčkách! Tedy vyšší než u TSi-díky delšímu zdvihu. Úhlová rychlost je úhlová rychlost (nevím, jak to má souviset-ta může mít vliv na životnost "dvojhmoty", to jo). Pane já se nechci přít (a taky mám jen jednu vysokou školu a ještě za komunistů) a dělám úplně "do něčeho jiného" a ano souhlasím, že každý má právo na svůj názor, ale Vy jste mi napsal (aby jste mne poučil) že to je na delší diskusi.... To mne ještě pobavilo. Ale vzápětí lítají fakulty a laboratoře po celé Evropě a taky ta "stoosmdesátka" v kuse na trati 900-1000 km jak "běžně" jezdíte. Ne , pane, už Vám nevěřím. Promiňte. Musíte argumentovat něčím, co lze doložit. Ale opravdu se nechci hádat, jen je mi líto,když se někdo vžije do role, která pouze rolí jest. Já jsem žádný motor od škodovky (ani benzín ani naftu) nerozebral, to je fakt, ale každá praxe musí být podložena teorií(bohužel). Je mi líto.A fakt už toho nechám, je mi to nepříjemné. "servisně přítulnější" bylo myšleno v pětiletém horizontu levnější z pohledu servisu, nic víc nic méně. A fakt končím, děkuji Vám, že se to nezvrhlo v něco nechutného a přeji Vám krásný den.

Co to v tom ma kolega za prevodovku? Pri 3000 ot/min uz jedu tachometrovejch 155 km/h.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ten motor nemám, jsou to jeho slova. Zkusím najít nějaké info a alespoň teoreticky to spočítat. JInak má manuál 5-ti stupňový. Znova opakuju-já jsem se nevinně zeptal, kde kdo sehnal tu informaci, že to je nejporuchovější motor. Já nejsem "naftař" ale nic proti nafťákům nemám. Přesto se to takhle zvrhlo a docela mne to mrzí. A pokud je 100 otáček rozdíl 15 km/ za hodinu, tak lituju dvojnásob. měl jsem si ji vzít taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jo, ale jde o zivotnost agregatu...... ja se bavim o rychlosti kolem 180, to zapomente ze v lete ve vedru kolem 30 stupnu na dalnici pri 180ce budete mit teplotu oleje 110, i kdyz je tam ten chladic... ja taky kdyz si ho klepu kolem 120 tak mam teplotu kolem 90 stupnu oleje... jinak diesel je sice vic namahany prac cyklem, to je pravda, ale je na to namahani taky patricne dimenzovany, skuste si postavit vedle sebe rozdelanej benzin a rozdelanej diesel a volnym okem rozeznate rozdil v rozmerech a dimenzovani jednotlivych komponent... nevim kolik jset v zivote videl rozdelanejch motoru

Příspěvek sice na několik řádků, ale informační hodnota nízká až nulová ...

...já jsem se nevinně zeptal, kde kdo sehnal tu informaci, že to je nejporuchovější motor...Přesto se to takhle zvrhlo a docela mne to mrzí.

Myslím, že diskuze zatím není příliš "zvrhlá", neklesej na mysli :-)

BTW jsem o neobvyklé poruchovosti 1.6TDI také neslyšel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám 1.6 Tdi už 60 000km a zatim kromě výměny oleje vše ok olej měnim po 15000km. Jediny co mě napadá je že pokud někdo jezdi převažně ve mestě tak se muže zanest filtr pevnych častic. Z toho by mohla vzniknout fama že jde o poruchové motory. Tento motor neni vhodny pro stale ježdeni po měste nato jsou jine motory, třeba 1,2 HTP

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ten motor nemám, jsou to jeho slova. Zkusím najít nějaké info a alespoň teoreticky to spočítat. JInak má manuál 5-ti stupňový. Znova opakuju-já jsem se nevinně zeptal, kde kdo sehnal tu informaci, že to je nejporuchovější motor. Já nejsem "naftař" ale nic proti nafťákům nemám. Přesto se to takhle zvrhlo a docela mne to mrzí. A pokud je 100 otáček rozdíl 15 km/ za hodinu, tak lituju dvojnásob. měl jsem si ji vzít taky.

Neber to tak doslovne, kazdopadne pri tech 130 toci motor mene nez 2500 ot/min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nevim jestli je to s manuálem při 2500 ot jede 130 km ale mě s DSG určitě při 2000 ot to jede tak 112 km/h.

Jinak mám najeto 63 tis, olej měním po 30 tis a taky žádný problém.

Co se týká problémů s DPF, ta to měli převážné PDčka. CRka už sem o tom neslyšel. To by musel nějdo jezdit vyloženě po městě kraťoučké trasy.

Editováno: , autor: Klokan.Jack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...